Uncategorized

رواية أحببت فتاة ملجأ الفصل السادس 6 بقلم سارة عبدالباري

 رواية أحببت فتاة ملجأ الفصل السادس 6 بقلم سارة عبدالباري

رواية أحببت فتاة ملجأ الفصل السادس 6 بقلم سارة عبدالباري

رواية أحببت فتاة ملجأ الفصل السادس 6 بقلم سارة عبدالباري

. وقفنا البارت إللى فات لما حد ضرب آدم وخطف تقى.
. فى مكان مهجور تقى بدأت تفوق. لقيت نفسها فى أوضة ضلمة فضلت تصرخ باسم آدم وهى خايفة جدا.
. مجهول ١.متقوم تشوف البنت إللى بتصرخ دى جالى صداع من صوتها.
. مجهول ٢.ماشى.
. مجهول ٢.دخل عند تقى ولقاها عمال تبكى. اسكتى بقى جالنا صداع من صوتك. انتى اي مش بتفصلى.
. تقى بخوف. عايزة ابيه آدم. انتو مين وفضلت تعيط.
مجهول. مفيش هنا آدم ولو مسكتيش هرميكى فى أوضة الفيران.
. تقى خافت جدا. وبدأت تترعش وقالت لا انا بخاف من الفيران. تقى بتخاف من الفيران وفضلت تبكى.
###########
. عند آدم بدا يفوق. وهو ماسك راسه ومش مركز الرؤية كانت مشوشة. بعدين فضل يلتفت حوليه ويقول تقى. تقى. افتكر إللى حصل وان تقى اتخطفت. مسك الفون بتاعة واتصل بمعتز وحكالة إللى حصل.
. معتز. طيب خليك في مكانك انا جاى حالا.
. معتز وصل عند آدم وركبوا العربية وراحو فيلا آدم.
. معتز. يا آدم أهدى شويه وقولى إللى حصل بالظبط.
. آدم. بقولك تقى اتخطفت وانتى تقولى أهدى. اسمع يا معتز عايزك تجيبلى الكاميرات إللى فى الملاهي واى كافية أو محل جنب الملاهي تجيبلى الكاميرات بتاعتة.
. آدم. تمام. في ظرف ساعتين هيكون تسجيل الكاميرات قدامك.
. آدم. يا ترى انتى فين يا تقى.
. #############
. عند تقى.
. مجهول. الاكل قدامك مكلتيش لى.
. تقى ببكاء. تقى مش هتاكل غير لما يجى ابيه آدم.
. مجهول. برضو آدم. وشال تقى ووداها أوضة مليانه فيران.
. تقى لما شافت منظر الأوضة فضلت تصرخ باسم آدم. وفضلت تعيط وتترعش بخوف. فهى طفلة ومش هتتحمل.
. #########
. معتز جاب تسجيلات الكاميرات لادم.
آدم. ارجع كدا يا معتز. 
. معتز. هما دول يا آدم 
. آدم. ايوة. رقم العربية دة عيزك تعرفلى عنو كل حاجة وعايز اعرف مكان العربية دى حالا 
. معتز خد رقم العربية واتصل بحد علشان يجيبلو معلومات عنها. 
. معتز. آدم العربيه موجوده فى مصنع مهجور. والعربيه دى لواحد من رجالة اسلام السيوفى. 
. آدم. مين اسلام السيوفى. طيب جهز العربية بالرجالة ويالة بسرعة قبل ما يعملو فى تقى حاجة. 
. آدم ومعتز وصلو المكان إللى فية تقى. 
. مجهول١. اى دة بص مين اللى فى الكاميرات دول. 
مجهول ٢ اجهزو يا رجالة. 
. وفجأة ضرب النار اشتغل.
. آدم. دخل المكان.
. معتز حاسب يا آدم. آدم التفت لقى واحد من رجالة آدم آدم فضل يضرب فيه. فين تقى. انطق. شاورلة على الأوضة إللى فيها تقى. آدم داخل الأوضة. فجأة جى اسلام.
. اسلام. آدم باشا بنفسه منورنا.
. آدم.دة نورك يا اسلام باشا. بتخطف طفلة هى وصلت بيك للدرجة دى.
اسلام. لما الموضوع يتعلق بشغلى اعمل اكتر من كدا كمان .
. آدم. واى علاقة الشغل بتقى.
. اسلام. أزاى بقى دى تقى الشغل كله. مش هى برضو أصغر عارضه ازياء. يا اسلام بيه.
آدم. والمطلوب.
. اسلام. تتنازل عن العرض للشركة بتاعتى. لاما مش هتشوف الأمورة تانى.
. آدم بضحك. نجوم السما اقربلك. وانا هاخد تقى وورينى هتمنعنى أزاى
. اسلام. همنعك كدا. وفجأة اسلام رفع المسدس على رأس آدم.
. وفجأه جيه معتز وضرب اسلام على راسه.
. معتز يالة يا آدم هات تقى مفيش وقت.
. آدم دخل الأوضة لقى تقى فى الأرض مغمى عليها. و الأوضة مليانة فيران.
. آدم. تقى تقى ردى عليا.
. تقى. ببكاء ورعشة لا لا تقى بتخاف من الفيران. اه يا ابيه آدم تعالى خدنى. وفضلت تترعش من الخوف.
. آدم ضمها لحضنة وشالها وطلع.
. فى الوقت دة معتز طلب البوليس وجية خد اسلام ورجالته.
. آدم خد تقى على المستشفى.
. خير يا دكتور طمنى.
الدكتور. واضح انها تعرضت لصدمة وكانت فى حالة إنهيار عصبي. بس انا اديتها مهدئ. وهى هتبقى كويسه.
. آدم دخل عند تقى. وبصلها بحزن. علشان هو السبب فى إللى حصلها..
. فى المساء فى فيلا آدم.
. تقى. لا لا. تقى بتخاف من الفيران وفضلت تبكى.
. آدم قرب منها وفضل يهدى فيها لحد ما راحت فى النوم.
#######
. فى الصباح.
تقى فتحت عينيها لقيت آدم جنبها.
آدم. تقى حبيبتى انتى كويسه.
. تقى. بعياط لا مش كويسة وتقى زعلانة منك علشان حطونى فى أوضة الفيران وتقى بتخاف من الفيران والضلمه.
آدم بحزن على حالتها. يا حبيبتى انتى كنتى مخطوفة. وأنا مقدرتش اعملك حاجة. بس انا اسف كل دة حصلك بسببي.
. تقى بطفولية. تقى هتقبل الاعتزار لما توديها الملاهى.
. آدم بضحك. لا والنبى انا حرمت من الملاهى. احنا لسه راجعين من خطف. خليها حاجة تانى.
. تقى بصت لادم وفضلت تضحك. خلاص هاتلى آيس كريم.
. آدم حاضر يا حبيبتي هجبلك آيس كريم.
. فجأه جرس الباب رن.
سامية. شوفي مين على الباب يا فاطمة.
فاطمة. حاضر يا ست هانم.
. فاطمة فتحت الباب لقيتها مدام انتصار مديره الملجأ.
. فاطمة. مين حضرتك.
. انتصار. انا مدام انتصار مديره الملجأ.آدم بيه موجود. 
. آدم. اهلا وسهلا مدام انتصار. خير ان شاء الله. 
. انتصار. انا جاية اخد معايا تقى الملجأ. يا استاذ آدم. 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!