Uncategorized

رواية لن ينتهي حبنا الحلقة السادسة 6 بقلم آية هاني

رواية لن ينتهي حبنا الحلقة السادسة 6 بقلم آية هاني

رواية لن ينتهي حبنا الحلقة السادسة 6 بقلم آية هاني

رواية لن ينتهي حبنا الحلقة السادسة 6 بقلم آية هاني

_ورد انتي لازم تبقي اقوي من كدا متستسلميش.. 

– ادعيلي يا يوسف .. 

_ بدعيلك يا حبيبتي والله..

– انا عايزة اكلم ماما.. 

رنيت علي طنط بسرعه.. 

_ يوسف طمني يبني ورد عامله ايه.. 

– انا ورد يا ماما. 

_ ورد بنتي عامله ايه يا حبيبتي انا قلبي واجعني عليكي اوي والله.. 

– لا يا حبيبتي اطمني انا كويسه ادعيلي انتي بس والنبي.. 

_ بدعيلك يا بنتي والله.. 

وبعدين الدكتور دخل.. 

_ آنسه ورد جاهزة للعمليه.. 

– جاهزة يا دكتور. 

_ عايزة حاجة يماما.. 

– سلامتك يا حبيبتي.. 

ودخلت ورد العمليات وسط دموع يوسف وآخر كلمه قالها لها.. 

“خليكي قوية وارجعي علشاني يا ورد”.. 

حسيت إن فيه أمل أرجع عشانه.. 

وبعد تلات ساعات.. 

وسط خوف وبكاء عيلة ورد ويوسف ودعواتهم المتواصلة.. 

وخرج الدكتور أخيراً وهيقول العملية نجحت ولا لا.. 

_ ايه يا دكتور ورد.. العملية نجحت قول يا دكتور.. 

_ العملية نجحت الحمد لله بعد توقف النبض مرتين.. 

الروح ردت فيااا بعد كلامه يعني ورد إن شاء الله هترجع وتبقي كويسه.. 

بعد إسبوع من عمليه ورد بقت تمام ونقلها ف الغرفة اللي ف الفندق.. وجاب لها ممرضة هتقعد معاها وهو حجز غرفة تانيه.. 

_ كدا كله تمام والممرضة معاكي اهي وانا ف الأوضة اللي حمبك لو فيه اي حاجه احتاجتيها رني عليا.. 

– لو احتجت حاجه الممرضة هنا ايه.. 

_ ماشي يستي عايزك بقا تاكلي كداا كويس.. واه جبتلك وجباات بسيطه كدا تاكليها علشان انتي لسه تعبانه. وف الغدا بقاا بكرا  هعملك أحلي لسان عصفور هتاكليه ف حياتك.. 

_طب ايه رأيك نحط لسانك انت أحلي ????????????. 

– ????????????????.. 

_ خلاص متزعلش يلا بقاا شوف رايح فين علشان عايزة انام.. 

وخرج لغرفته وورد نامت شوية.. 

ف غرفة يوسف.. 

_ يا مريم دي بنت عمي وزى اختي ومينفعش اسيبها. 

– ايه يعني بنت عمك دا انت سافرت انت وهي وهتلاقيكوا قاعدين ف أوضة واحدة كمان. 

_ مريم الزمي حدودك.. ولعلمك انا قاعد ف اوضة وهي ف أوضة.. 

_ اممم.. ما انت عارف يا يوسف إني بغير عليك.. 

– عارف يستي علشان كدا كنت ساكت.. 

_ انتوا هتيجوا امتي.. 

_ أول ما ورده تخف والدكتور يقول ينفع انها تسافر. 

– امم ياارب تخف بسرعه بقاا..احنا هنتجوز امتي بقاا.. 

مش عارف أول ما مربم جابت سيرة جوازناا اتضايقت اوي.. 

_ الله أعلم يا مريم.. 

واتكلموا شوية وقفل. 

_ هو انا ليه بعمل كدا ف نفسي ليه معلق عقلي ب مريم وقلبي ب ورد انا تعبت! طب انا بحب مين؛! 

قلبه: انت بتحب ورد يا يوسف.. 

عقله: متنساش من خمس سنين اما قولتلها بحبك قالتلك انت زي اخويا يعني هي مش بتحبك. 

قلبه: انت مشوفتش الحب اللي ف عنيها والفرحه اما بتشوفك.. 

عقله: دي بتحب أحمد مش بتحبك.. 

خرجت ف البلكونه وقعدت ع الكرسي ومسكت دماغي. 

_انا ظلمت مريم معايا اوي.. 

لقيت صوت اللي اتعودت علي سماعه وبحبه.. 

– وظلمتني انا كمان يا يوسف.. 

_ ورد انتي ايه اللي خرجك ف وقت زي دا غلط عليكي الهوا يا ورد

– حسيت إني مخنوقة شوية ف قولت للمرضه تسيبني هنا شويه. 

_ طيب خمس دقايق وتدخلي اوضتك تاني.. 

– حاضر.. وسكتوا دقيقه كدا.. 

_ ورد.. 

– يوسف.. وضحكوا الإتنين.. 

_ عمري اد عمرك.. 

– يعني هنموت سوا.. 

_ وهنعيش سوا.. 

_ ازاي يا يوسف.. 

_ هتجوزك يا ورد.. اناا بحبك????.. 

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت عجزه للكاتبة مريم سرور.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!