Uncategorized

رواية أمل ويوسف (ألزمني حبها) البارت السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

 رواية أمل ويوسف البارت السادس 6 كامل بقلم الكاتبة المجهولة

رواية أمل ويوسف البارت السادس 6 كامل

رواية أمل ويوسف البارت (ألزمني حبها) السادس 6 بقلم الكاتبة المجهولة

 المني عشقه
… امل عشان خاطري اصحي انا اسف
يوسف شالها وركب العربية وساق باقصي سرعة علي اقرب مستشفي
…. دكتور بسرعة مراتي بتموت
الممرضين جريو عليه واخدوها منه حطوها ع الترولي والدكتور دخل يشوف حالتها
يوسف واقف برة بيفكر فيها وفي كلامها
…. معقول انا وحش للدرجاتي واذيتها اوي كدا كل دا شايلاه في قلبها وانا مش حاسس بيها يارب ياامل تفوقي وانا والله هعوضك عن كل حاجة بس فوقي بس
قلبه… زعلان عليها ليه حبيتها !! 
عقله… احب مين دي اختي الصغيرة انا بحب بسنت وبس
قلبه…. بسنت اللي باعتك زمان ولا فرق معاها وبعدين انت عايز تقارن بسنت بأمل
عقله…. هيا مكانش ليها زنب ابوها اللي اجبرها تتجوز
قلبه…. كان ممكن ترفض
عقله… انت مش بتحب غيرها بسنت وبس
قلبه…. امل
عقله… بسنت
قلبه… لا امل
….. باااس كفايه كفاية تفكير مبقتش مستحمل
تلفونة رن…. الو
بدلع….. الو يا يوسف عامل ايه ياحياتي
… كويس معلش يابسنت مشغول… وقفل
….. بقا انا يايوسفتقفل في وشي والله لوريك بس يلا مضطرة استحمل لحد ما اخد منك اللي انا عايزاة
بعد نص ساعة الدكتور طلع
… طمني يادكتور هيا بقت كويسة صح
… هيا كان عندها انهيار عصبي حاد دا غير ان تنفسها مش مظبوط احنا دلوقتي ركبنا ليها اجهزة اكسجين تظبط النفس وهتكون كويسة ان شاء الله
… طب ممكن اشوفها
… تمام مفيش مشكلة
…. شكرا
دخلت لقيتها نايمة ووشها شاحب لونه ازرق ومهدودة بس لسه ملامحها بريئة زي الملاك مسكت ايديها
…. انا اسف غلطت في حقك كتير وجرحتك انتي عمرك ماكنتي ضعيفة كدا فين امل اللي علي طول بتتكلم عن الصبر وحكمة ربنا… قومي انتي وعدتيني اننا هنختم القرآن مع بعض وهتاخدي بايدي وتقربيني لربنا
… يو.. يوسف
… امل انتي فوقتي انتي كويسة استني هناديلك الدكتور
….. لا دا احنا بقينا عال اوي ونقدر نخرج كمان
… تمام يا دكتور شكرا
الدكتور طلع وانا بصيت علي يوسف كان في وشه سعادة غريبة ومبتسم
… الحمد لله علي سلامتك
… الله يسلمك
…. انا اسف
عيوني دمعت….. خلاص يايوسف اللي حصل حصل
… انا غلطت في حقك وازيتك كتير امل انا مش هقابل بسنت ولا اشوفها لحد مانتطلق
… دي حياتك يايوسف انت حر فيها
…. مسمحاني
…. مقدرش ازعل من حد لاني برضو لو غلطت في حق حد ححتاج انه يسامحني
…. انتي طيبة اوي ياامل
… يلا انا عايزة اروح
اتنهد… تمام هروح امضيلك علي ازن خروج وانادي الممرضة تخلعلك المحاليل والاجهزة دي
.. تمام
… كدة خلصنا الحمد الله علي سلامتة حضرتك
… الله يسلمك ياقمر
… علي فكرة جوزك بيحبك اووي
…. ايه عرفك
…. لما جابك هنا كان متوتر اوي وفضل يزعق ويصرخ فينا ولما دخلتي للدكتور يكشف عليكي كان واقف برة بيدعيلك ويعيط بجد يابختك بيه ربنا يخليكو لبعض
بكسوف…. تسلمي ياحبيببتي
….. مش يلا ولا ايه ياست امل
… احم اه يلا
نزلت من علي السرير ومكنتش قادرة امشي بس بضغط علي نفسي
فجأة لقيت رجلي اترفعت من ع الارض
… انت بتعمل ايه يايوسف نزلني الناس بتبص علينا
… واحد وشايل مراته ايه فيها حاجة غلط دي
لحظة لحظة هو قال مراته الله علي جمال الكلمة دي قلبي هيطلع من مكانه من الفرحة
كنت مكسوفة من الناس اوي دفنت وشي في صدره
وهو ضحك علي كسوفي….. دخلني العربية وقعدني بالراحة وركب وساق بينا علي البيت
….. يوسف دا مش طريق البيت
…. طب ماانا عارف
… احنا رايحين علي فين
… خاطفك
ضحكت…. عادي هصوت واقول حرامي وخاطفني
… هقول مراتي في حد يخطف مراته
تاني الله يرضي عنك انا مش حمل كده هو انت ياتسكت خالص ياتتكلم كدا انا قلبي مش. مستحمل كل دا والله
….. وصلنا
…. دا مطعم! 
…. معلومة جامدة بس احتفظي بيها لنفسك
بسخرية…. هه دمك خفيف
…. هنقضيها كلام بقا ولا ايه
نزلنا من العربية ودخلنا المطعم وهو ماسك ايدي وانا طايرة من الفرحة قعدنا وطلبنا الاكل واتكلمنا وضحكنا كتير ولما خلصنا هو حاسب وطلعنا ركبنا العربية
…. هااا موقف العربية ليه تاني
…. انت ليه اسألتك كتيرة
….. اسفين ياريس
….. ريس!! متجوز واحد صاحبي
…. لا ابن عمك هاهاهاييييي
…… انا نازل عشان مرارتي مش تفرقع
نزل وانا فضلت في العربية وعلي وشي ابتسامة بلهاء لحد مارجع
….. ايه كل الاكياس دي
…. دي تسالي لزوم القعد وكدة
… انت بتاكل الحجات دي زينا كدة
…. وهو انا يعني من المريخ
….. متتكلمش تاني قلشك رخم ع فكرة
…. ياسلام قاعد مع ابله فهيتا قوي ياعنيا
ضحكت علي شكله.. وبعدين ساق وروحنا البيت سندني لحد ما دخلنا
…. ادخلي خدي دوش و غيري هدومك وتعالي نتفرج علي فيلم
… تمام
دخلت وانا مبسوطة اوي ايه اليوم القمر دا يارب يايوسف تفضل كدا علي طول خدت دوش وغيرت لبست سلوبيت شتوي عليها تويتي ورفعت شعري لفوق في الاول كنت مكسوفة اطلع لانها اول مرة اقعد قدامة بالبيجامة بس دا جوزي طلعت و كان يوسف كمان غير وعمل نسكافية وجاب بطانية كبيرة وشغل فيلم رعب وحط التسالي علي الترابيزة
….. ههههه ايه دا مش قادر متجوز بنت اختي
…. ليه يعني شايفني عيلة
….. وانت مش شايفة انتي لابسة ايه ههههه
…. ايش فهمك انت في اللبس
قرب مني جامد…. قمر لو لبستي ايه
بكسوف…. احم يلا الفيلم هيخلص
…. اه اه  يلا
قعدنا جنب بعض وطفينا النورواتغطينا بالبطانية وسمعنا الفيلم كان رعب لما تيجي حته بتخوف استخبي في يوسف واحضنه وهو يضحك عليا يااااه ياريت نفضل كدا علي طول
نمنا مكانا والتليفزيون مفتوح وحولينا الحجات وكان يوسف حاضني ومحسناش بنفسنا
………. الصبح يوسف صحي علي صوت فونه
بنوم…. الوو
….. ازاي دا يحصل 
… طيب طيب انا جاي حالا
قومت علي صوته كان متوتر اوي
…. فيه ايه يايوسف
يتبع..
لقراءة البارت السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أبويا طلق سماح وخطفني للكاتبة نورا عبدالرؤوف

تعليق واحد

اترك رداً على Unknown إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!