Uncategorized

رواية وتين الحلقة السادسة 6 بقلم لولو

 رواية وتين الحلقة السادسة 6 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة السادسة 6 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة السادسة 6 بقلم لولو 

الدكتور خرج

حور.طمني يا دكتور

الدكتور.للاسف حالتها صعبه والخبطه جت في دماغها وممكن تأثر على المخ

حور.ان شاء الله هتبقى كويسه

الدكتور.ادعيلها

حور دخلت تصلي وتدعي لصحبتها

………….

في الشركه

تميم.في ايه يا ادهم

ادهم.حور عايزاني

مروان.ما تخليك شويه انت لسه جاي

ادهم.معلش هشوفكو مره تانيه

…………..

حور.يا دكتور انا ممكن ادخلها

الدكتور.هي لسه مفاقتش 

حور.انا عايزه اطمن عليها

الدكتور.هتبقى بخير أن شاءالله

حور قاعده قلقانه

ادهم.حور مالك بتعيطي ليه

حور.وتين تعبانه اوي انا خايفه عليها

ادهم.اهدي يا حور الدكتور قالك ايه

حور.قالي هتبقى كويسه

ادهم.خلاص يا حبيبتي ادعلها

…………..

في بيت وتين

خالد.رحمه هي فين وتين

رحمه.معرفش هي مرجعتش

خالد.اه صح انا نسيت

رحمه.نسيت ايه 

خالد.وتين 

خالد بيرن على وتين

………..

حور معاها تلفون وتين

حور.ابوها بيتصل

ادهم.طب ما تردي اكيد قلقان عليها

حور.لا مش هرد

ادهم.حور الوقت اتاخر والدكتور قال انها مش هتفوق دلوقتي يلا نروح

حور.لا انا مش هروح واسبها لوحدها

ادهم.بس قاعدتك ملهاش لازمه

حور.ولو فاقت وملقتنيش جمبها هتعمل ايه

ادهم.انتي لازم ترتاحي عشان لما تفوق تكوني جنبها

حور.هي عمرها ماسبتني وانا تعبانه اسبها انا دلوقتي 

ادهم.عشان خاطري بكره تعاليلها

حور.ماشي يا ادهم

………….

ادهم وصل حور

حور.شكرا يا ادهم انك وقفت جمبي انا كنت محتجالك جدا

ادهم.هو اي اللي شكرا لو موقفتش جمبك مين اللي هيقف.انتي حبيبتي يا حور

حور.طيب انا هطلع بقى عشان هروحلها بكره

ادهم.ماشي ابقي كلميني اوصلك

حور.سلام

ادهم.سلام

………….

مروان.بقولك ايه يا تيمو ما تيجي نخرج

تميم.نخرج ايه لا انا هروح

مروان.ده انت رخم

تميم.وانت ارخم علفكرة

مروان.ماشي انا همشي

تميم.يلا في داهيه

مروان.ايه قله الزوق دي

تميم.ياعم انا ماشي

مروان.طب وصلني معاك طيب

تميم.بس يلا

تلفون تميم رن

تميم.الو

……

ايه مستشفى

……

مروان.فيه ايه

تميم.بابا تعب وخدوه على المستشفى

مروان.طب انا جاي معاك

………….

عند وتين

وتين صحيت بس بتقول كلام غريب والممرضه شافتها

الممرضه.يا دكتور المريضه فاقت

الدكتور دخلها وهي كانت بتقول ماما مش هسيبك يا رحمه

الدكتور ادها منوم ونامت

الممرضه.هي مالها يا دكتور

الدكتور.هي تقريبا بتفتكر حد اذاها عشان كده بتقول انها هتنتقم من اللي اذها وانا أدتها مهدا لحد ما تفوق

الممرضه.تمام انا هفضل جنبها

الدكتور.ماشي

…………

تميم وصل المستشفى

وسأل على والده وراح للدكتور

تميم.طمني يا دكتور

الدكتور.انت تقربله

تميم.انا ابنه

الدكتور.هو كويس بس هو مخدش العلاج بتاعه عشان كده تعب شويه لازم يخلي باله من علاجه

تميم.ماشي يا دكتور

مروان.اطمنت اهدى بقى

تميم.كنت قلقان عليه اوي انت مش عارف ابويا ده بنسبالي ايه

مروان.ربنا يخليهولك كلمت مامتك

تميم.نسيت هكلمها اهي بترن

تميم.الو

ليلي.تميم انت فين وابوك فين بكلمه مش بيرد

تميم.انا معاه يا حبيبتي اطمني

ليلي.طب اديهولي

تميم.معلش هو مشغول دلوقتي شويه واكلمك

ليلي.تميم قول الحقيقه فيه ايه

تميم.مفيش حاجه يا ماما سلام عشان مشغول

ليلي.سلام 

ليلي في نفسها انا حاسه انو بيكدب عليا 

………….

رحمه عرفت من خالد أن وتين في المستشفى والمستشفى دي شغاله فيها ممرضه هي تعرفها

رحمه.الو

….الو ازيك يا رحمه

رحمه.الحمدالله يا مرفت انتي عامله ايه

مرڤت.الحمدالله انتي بتكلميني في وقت متأخر ليه في حاجه

رحمه.كنت عايزه اسال عن واحده اسمها وتين خالد هي عندك في المستشفى

مرڤت.اه دي جت الصبح في حادثه

رحمه.طيب البيت دي مينفعش تعيش 

مرڤت.ايه؟!

رحمه.بقولك ايه اتصرفي وانا هحليلك بقك

مرڤت.بس مش هينفع

رحمه.البت دي دمرتلي حياتي ونبي يا مرڤت خلصيني منها

مرڤت.بس هتدفعي

رحمه.اللي انتي عايزاه

مرڤت.تمام

………….

تميم.انا هروح اشوف بابا روح انت

مروان.لا انا هفضل معاك

تميم.لا مش هينفع روح انت

مروان.ماشي هبقى اجيلك بكرة

تميم.ماشي

…………

مرڤت بتفكر مع نفسها وبتقول ازاي هتخلص من البنت دي وجتلها فكره ودخلت اوضت وتين عشان تخلص منها

…………..

مروان مشي وتميم بيدور على اوضة والده وسأل عليها دخل الاوضه بس اتصدم لما شاف

……………

حور بتكلم ادهم في الفون

حور.انا قلقانه عليها اوي

ادهم.يا حبيبتي ادعيلها وانتي سمعتي الدكتور قال ايه مش هتفوق دلوقتي

حور.ياريتني ما كنت سبتها

ادهم.متقلقيش قومي يلا صلي وادعلها ونامي عشان نروحلها الصبح

حور.ماشي يا ادهم

ادهم.تصبحي على خير

حور.وانت من أهله

…………..

في المطار

دنيا.انا فرحانه اوي يا اسر اني هشوف ماما

اسر.يا حبيبتي وهي اكيد هتفرح اوي لما تشوفك

دنيا.تفتكر 

اسر.اكيد يا قلبي

دنيا.وحشتني اوي هي وبابا و

أريج.احنا هنشوف تيته

دنيا.ايوه يا قلب ماما

أريج.طب يلا انا عايزه اروحلها

اسر.يلا

…………..

عند ليلي

ليلي بعد ما قفلت مع تميم وهي بالها مشغول ومش مصدقاه وبتقول أن اكيد هو مخبي عليها حاجه

الباب بيخبط و ليلي قامت تفتح

ليلي بتفتح الباب

ليلي????????.دنيا

دنيا.موحشتكيش

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى