Uncategorized

رواية كاسري الفصل السادس 6 بقلم فاطمة وجيه

 رواية كاسري الفصل السادس 6 بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري الفصل السادس 6 بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري الفصل السادس 6 بقلم فاطمة وجيه

قاسم سابه وحط المسدس في جيبه وبص ل الساعه:انا بقول اطلع السلم احسن 
طلع بكل برود سلمها سلمها لحد وصل ل الدور ولقي الباب مفتوح دخل وقفل الباب ودخل اول اوضه لقي فضيه تاني اوضه لسه هيدخل سمع صوت صريخ فتح الباب
روح تبص جنبها وتبص ل قاسم:انا مش هو محصلش حاجه
قاسم يطلع المسدس ويصوب عليها:زي ما انتي كده
خالد بخوف:انت بتعمل اي
قاسم يجيب كرسي ويقعد عليه ويحط رجل علي رجل:شايف انكم بتجددو حبكم هايل
روح بعيط:والله انا مش عارفه جيت هنا ازي
قاسم بص ل خالد:وانت كمان متعرفش جيت هنا ازاي
خالد بتوتر:هي بتحبني وانا بحبها و
قاسم يضغط علي المسدس ويحاول يكون بارد:هايل اي كمان
خالد:يابرود هو انت مبتغرش
قاسم يقوم وبحرف المسدس يبعد الغطي
روح بعيط:بقولك انا مش عارفه جيت هنا ازاي حته انا وهو بهدومنا
قاسم:بجد وانتي عرفتي ازاي انو بهدومو
روح بتعيط:انا
قاسم يقرب وشه منها:الهانم بتشوف مش كده
روح بتعيط وسكتها
قاسم حط المسدس علي دماغ روح:الواضح انك شايفني حمار مش كده
خالد بصلو بخوف:انت بتعمل اي
قاسم صوب علي رجلو وضربه:واحد فيكم هيطلع من هنا ميت
روح تنتفض:قاسم انا والله معملت حاجه
قاسم بص ل خالد برفع حاجب
خالد ماسك رجليه بالم:انت مش قادر تلم مراتك بتتشطر عليا 
روح بصتلو بقرف:انا ندمانه اني حبيت واحد زيك
قاسم حد المسدس علي صدرو:التانيه في قلبك وصدقني مش بهزر اي جاب روح هنا
خالد بخوف:هي الي
قاسم:من غير كدب لتلقي نفسك ميت
روح بخوف:قاسم متتهورش
قاسم ببرود:اي خايفه عليه ولا عليا
روح بصتلو بحزن وسكتت
قاسم:شكلك مش عايز تقول حافظ الفاتحه ولا املهالك
خالد بخوف:خلاص هقول معتز هو الي جابها هنا هو و 
قاسم:روز مش كده
خالد بصلو بصدمه:انت عرفت منين
قاسم يوطي لي ويهمسلو:بتلعبو مع الشخص الغلط والتسجيل الي صور وانت كنت معاه
خالد بالم:ده لما كنت في البار كنت سكران وهو كان عايز يستغلك بس انت سبت القاعده ومشيت
قاسم صوب عليه من تاني:فين معتز
خالد بخوف:والله معرف بس روز ممكن تعرف
قاسم يشد ايد روح:الكلام الي بنا ده تنسي لو روز عرفت يبقا انت ميت وشد روح وطلع
روح اول مرفع المسدس قولت هيقتلني ملامح كانت بارده معقول مبقاش يحبني بس كل موقف بيحصل بحبو في اكتر من الي قبلو وعرفت قد اي انو خساره فيا 
قاسم فتح الباب بهدو ونزل:طبعا تعرفي تخشي اوضتك واه مش عايز اشوف وشك
روح قاعد مذهوله نزلت من العربيه وبتبص لي لحد مختفي
روز:حبيبي خوفتني عليك
قاسم قرب منها وضمها لي:متخفيش في حاجات جيا هتخوفك اكتر
روز حولت تطلع من حضنه
قاسم:تؤ خليكي
روح دخلت لقتهم حضنين بعض وقفت تبص عليهم بدموع
قاسم شافها شد روز ل حضنه اكتر
روح جريت علي فوق وهي حطه ايديها علي بؤقها
روز بصدمه:هي لسه عايشه
قاسم ببرود:هي كنت ماتت وانا معرفش
روز:قصدي انت مرحتش شفتها هناك
قاسم:لا لي الاسف 
روز فتحت عينيه بذهول:ازاي انا حطها
قاسم بخبث:حطه اي ياروحي مالك متاكده كده لي
روز:ها لا يا حبيبي انا مستغربه بس
قاسم شدها لي:طب تعالي عشان انتي وحشتيني
روح قاعده في اوضتها بتعيط حبتو متنكرش ده مش من انهارده من 18سنه فاتو
فون في اﻷوضه رن 
روح بتبص حوليها وهي عاقده حاجبها لقت الفون علي الكرسي الي جنب التربيزه قامت خدتو وبصت لي الاسم
روح عقدت حاجبها:معتز مين ده وبدات تفتكر
فلاش باك
 قاسم صوب عليه من تاني:فين معتز
خالد بخوف:والله معرف بس روز ممكن تكون عارفه
باااك
روح ايديها تترعش وتفتح ومتردش
معتز:اي يا بنتي حصل اي انا بتصل بخالد مبيردش اكيد قتلو هو والي اسمها روح دي فاضل الخطوة الجي نقتلو ونقول انك حامل وبكده كل حاجه لينا
روح حطت ايديها علي بوقها عشان مطلعش صوت وهي بتترعش
معتز بغل:قاسم لازم يموت انهارده انتي السم جاهز زي متفقنا علي سته يكون ميت
تبص روح لي الساعه الي ف الفون ويقع منها علي الارض وهي بتهز راسها:مستحيل وتجري علي برا
تفتح الاوضه كنت روز نايمه في حضن قاسم وبتشربه عصير
روح بصراخ:متشربش
يبخ قاسم البؤق الي شربه ويبص ل روز
روز في سره:اي جابها دلوقتي كنت هخلص
قاسم ببرود:اي جابك هنا ومخبطيش لي
روح بتترعش وبصلو بدموع
قاسم محبتهاش تشوفني كده المنظر وجعني اكتر من كونه وجعها انا الي وجعني وجعاها انت فهمين ازاي
قاسم من غير ميبصلها:اطلعي برا
روح عارفيناحساس انك حبيت حاجه او حابب حاجه انت مش قادر تغير تدفع عن حقك فيها تصرخ ان الحاجه دي ملك ليك بيوجع اوي
قاسم لف الغطي عليه وقام:روح قولتلك اطلعي برا وبزعيق انتي مبتفهميش
روح انهارت مع زعيق قاسم و وقعت في الارض
قاسم بصلها بخوف:في اي
روح بصتلو بدموع:لي
قاسم مش فهم:لي اي
روح بعيط:لييي تعمل كده كلكم كدبييين قولت انك مبتحبش ولا هتحب قدي
قاسم:وقولتي انك مبتحبنيش ومستنيه الراجل المناسب
روح بصريخ:انت الراجل المناسب وكنت غلطانه انا
قاسم رفع عينيه لي:انتي اي
روح بصوت ضعيف:انا بحبك
قاسم:قولتيها زمان وتخليتي عني بعد معلقتيني بيك
روح بعيط:لا انا حبيتك بجد في الوقت الي الكل اتخلي عني تمسك ايدو كنت انت جنبي وعلطول بحسك حوليا انا مش بكدب انا
قاسم يحط ايدو علي بؤقها:اهدي وبطلي عيط انتي قولتيلي مشربش لي
روح بتذكر:الكوبيه الكوبيه كان فيها سم
قاسم بص ل روز الي مبرقه:سم
روز:انتي كدابه بتقولي كده عشان هو بيحبني انا وانتي لا
روح:انا مش كدابه انا رديت علي فونك الي نسيتي في اوضي ومعتز بيقولك تحطي سم وانكم هتاخد كل حاجه لما تقولي انك حامل من قاسم
قاسم قام من جنب روح:حامل ازاي يعني
روز:ازاي اي انت مش جوزي
قاسم ببرود:بس مجتش جنبك
روز بصدمه:نعم
قاسم ببرود:اي مالك مصدومه لي
روز:انت صدقتها مش دي الي ضحكت عليك وحبت خالد
قاسم برفع حاجب:وانتي عرفتي منين
روز:انا
قاسم:انتي هتشربي من الكوبيه الي كنتي هتشربيني منها
روز بصت ل الكوبيه بخوف:بس
قاسم:مبسش يا بيبي يلا
روز مسكت الكوبيه وهي ايديها بتترعش ورفعتها ل بوقها وراحت وقعها منها
روز بخوف:من غير قصدي
قاسم:عادي بتحصل
روز:قاسم انا
قاسم شال روح من الارض:انتي طالق 
روز:انت بطلقني يا قاسم
قاسم ببرود:احمدي ربنا انك لسه عايشه وسابها وخرج
روح بصالو:انت هتسبها عادي كده
قاسم بصص قدامه:الي كسرتني زمان سبتها عادي كده بردو
روح ترفع ايديها وتلف وشه نحيتها:بتحبني
قاسم وقف وهو بصص ليها
روح تدمع:فرصه اديني فرصه واحده بس
قاسم يبصلها بحيرة
روح بدموع:افتكر اي حاجه حلوه بينا
فلاش بااااك
قاسم بضحك:وبعدين معكي انتي معطلني عن شغلي
روح بضحك:وانا جيت جنبك انت الي بتلف وترجع تقف عند تربيزتي تاني
قاسم يميل عليها:عشان انا قلبي هنا علي التربيزه
روح بكسوف:طب امشي من هنا بقا الناس بتبص علينا
قاسم يبعد عنها:تشربي اي يافندم
روح:دلوقتي بقيت فندم يعني مش قلبك ياغدار
قاسم بضحك:انا غدار ياروح
روح:لا انت قلبي
بااااك
قاسم ببرود:يلا عشان تنامي عشان بكره هتروحي عند الدكتورة
روح:دكتورة لي
قاسم:نامي بقول وحطها علي السرير وكان طالع
روح مسكت ايدو:انت رايح فين
قاسم:يعني اي رايح فين
روح بحده:انا مراتك وليا عليك حقوق علي فكرة
قاسم ينفض ايديها:تصبحي علي خير
معتز خبط الحاجه الي علي التربيزه بعصبيه:غبي
خالد بضيق:بقولك ضرب نار علي رجلي كنت مستني يموتني مثلا
 روح:لو مش هو الي هيجي انا الي هروحلو
طلعت فستان من الدلاب ابيض وطويل ومفتوح من الجانبين
روح لبست الفستان ورفعت شعرها 
قاسم بزعيق:اطلعي من دماغي بقا
روح تفتح الباب:مين تطلع من دماغك 
قاسم بصلها وتنح
روح قربت منه ببتسامه وقاعدة جانبه:هييي بكلمك
قاسم فاق من سرحانه:انتي اي الي جابك هنا
روح بتفكر:اه بخاف انام ل واحدي
قاسم برفع حاجب:شوف ازاي ويبص ل رقبتها اي ده
روح بخبث:اي
قاسم يمشي ايدو علي رقبتها:ده
روح تنتفض بين ايدو
قاسم ايدو مشيه علي الشامات الي في رقبة روح الي تحت بعض
روح تمسك ايدو:ايدك يا بابا
قاسم بطفوله:اي الرخامه دي اي ده
روح ابتسمت:دي شمات
قاسم بوز:طيب
روح طلعت قاعدة علي السرير 
قاسم:انتي وفخادك دي اطلعو برا
روح ضحكت:الفستان مفتوح سوري
قاسم بنص عين:روح انت عايزه اي
روح ببراءه:فرصه اخيرا
قاسم مردش عليها
روح قامت قاعدة قدامه في الارض ومسكت ايدو:اخر فرصه
قاسم ودي وشه النحيه التانيه
روح مسكت وشه ولفتو ليها:واحده بس
قاسم ببرود:لو فكره اني هديكي فرصه تبقي متخلفه ولو فكره اتجوزتك عشان بحبك تبقي عبيطه
روح دمعت:امال اجوزتني لي
قاسم ببرود:عشان ولدتك الله يرحمه
فلاش باااك
ريماس:في واحدة برا وعايزه تقبلك
قاسم بيبص ل الورق الي قدامه:في معاد سابق
ريماس:تؤ بس بتقول انها ام روح
قاسم رفع عينيه ليها:خليها تدخل ومدخليش حد علينا 
قاسم قام من مكانه وابتسم:كده تقطعي بيا
ام روح بحزن:والله معارفه اوريلك وشي ازاي
قاسم:كل شي نصيب
ام روح:عايزك في خدمه جميل مش هنسهوالك العمر كلو
قاسم:عيب تقولي كده عيوني ليكي
ام روح:عايزك تتجوز روح وتخلي بالك منها و
قاسم يقوم من مكانه:اسف مقدرش اعمل كده
ام روح بحزن:ولو قولتلك اني عندي كانسر في المخ وايام معدوده
 قاسم يقعد مكانه بصدمه:ومقولتليش لي
ام روح:مش وقته الكلام ده اوعدني
قاسم دموع خانته:مش هقدر انا
ام روح برجاء:عارفه انها جرحتك وان واحد غيرك مكنش شاف وشي اصل بس انا مش هامن لحد غيرك انت هتخلي بالك منها خالي اموت وانا مرتاحه
قاسم يشد علي ايديها:انشاء الله هتبقي كويسه وهسفرك برا و
ام روح بتعب:اوعدني
قاسم:اوعدك
باااك
روح:انت سرحت فين
قاسم يفوق علي صوت روح:مفيش سبيني لوحدي 
روح تمسح دموعه:مش هسيبك
قاسم يقوم يتغطي ويديها ضهرو
روح تروح تتغطي جانبه يبعد عنها وروح تقرب كل ميبعد
يقع قاسم من علي السرير وبغيظ:يارب تكوني استريحتي
تقع روح فوقي:كنت بتقول حاجه
قاسم بغضب:متغروي وتسبيني في حالي
روح ببتسامه:انت حالي
قاسم سرح في ابتسمتها وقرب من خد روح
رةح غمضت عينيه وفجاه
قاسم عضها بغل
روح فتحت عينيه بصدمه:اااه يابن العضاضه
قاسم بغيظ:تستهلي عشان انتي عضتيني قبل كده
روح حضنتو:بحبك
قاسم سامع قلبه بيدق:قلبي ده مهزق اوي
روح ضحكت:متقولش عليه كده
قاسم:هنام هنا ضهري هيوجعني
ورح تدوس علي رجليه وتطلع علي السرير
قاسم بنص عين:انتي قد الحركه دي طيب
روح بخوف:اثبت بص من غير قصدي
قاسم يقرب منها بنص عين وقاعد يزغزغها
روح بضحك:خلاص ونبي ونبي خلاص
قاسم:ولو انتي بدوسي علي رجلي طيب
روح شدت ايدو راح ميل عليها وشعرو نزل علي عينيه
روح بعدت شعرو وبهمس:شكلك حلو عن قرب
قاسم ميل اكتر عليها:ها
روح تشيب تبوس خدو وتبتسم
قاسم بخبث:انتي قولتلي عندك كام شامه
روح بضحك:معدتهمش تعدهم
قاسم حط ايدو علي دقنه يفكر:ماشي
روح تخرت شعرها عن رقبتها
قاسم قرب وشه من رقبتها لحد مانفاسه كنت بتخبط فيها
روح بخوف:انت هتعضني ولا اي
قاسم بضحك:لا هعد
روح ابتسمت
قاسم يحط شفايفه علي الشامه:واحد 
 روح ضربات قلبها تزيد:انت بتعمل اي
قاسم رفع راسو ببراءه:بعدهم
روح بضحك:بيعدو كده بردو
قاسم بوز:انت مالك انا قولتلك انتي لبسه كده لي
روح بضحك:اه معاك حق كمل
قاسم وبعد وقت من العد ههه بهزر معاكم من القبلات انا عارف اصلن هو كام بس هي وحشتني تفتكرو ممكن تجرح قلبي من تاني
روح:طلعو كام
قاسم بعفويه:مانا عارف من زمان انهم 18
روح برفع حاجب:قولتلي
قاسم بستعباط:قولت اي
روح:انك عارف من زمان
قاسم:اعرف اي
روح بضحك:طب نام يا بريئ
قاسم:طيب روحي اوضك
روح:طيب تصبح علي خير
قاسم شد الغطي علي بغيظ:كدابه قال نبداء من جديد قال
روح تكتم ضحكتها وتطفي النور وتفتح الباب وتقفلو 
قاسم قام بغيظ:خرجت كدابه ام قلب بلاستك
روح تهمسلو:بقا انا قلبي بلاستك
قاسم لف وشه فجاه:انتي هنا 
روح بضحك:امممم
قاسم بغيظ:يعني بتضحكي عليا
روح شدتو ونامت علي صدور:هشششش نام
قاسم ابتسم وغمض عينيه
قاسم وروح بصوت واحد:قلبك بيدق لي
روح ضحكت:انا بقول ننام احسن 
قاسم نزل راس روح براحه وقايم
روح بنعاس:رايح فين
قاسم:لازم اروح الشركه
روح قامت مفزوعها:لازم لي
قاسم جي قاعد جنبها:متخفيش مش هتاخر
روح:جي معاك
قاسم:لا انتي ارتاحي هنا هخلي داده عفاف تخلي بالها منك
روح تقوم:ماشي بس هحضرلك الفطار ومش عايزه اعتراض
قاسم:امري لله اتفضلي
روح ببتسامه:شكلو حلو مش كده
قاسم بياكل بهدؤ
روح:طعمه حلو
قاسم:خلينا متفقين انو مش بطعم الاكل بالمحبه الي بتتعمل بيها
روح تدوق الاكل وتفه:يععععع لا بجد يععع انت بتاكل لي سيبه
قاسم خلص طبق:عادي طعمه حلو
روح بيعط:لا مش حلو طعمه وحش خالص وممكن بطنك توجعك
قاسم ببتسامه:فداكي يستي
روح ضحكت:بجد
قاسم:بس لازم تتعلمي الطبخ كده انا هموت
روح تكشر:انت مدب كده لي
قاسم:انا مدب بس اتحب
 قاسم:عملتي اي
ريماس:الفيديو سلمته زي مطلبت ل الرائد عمر بس لي مشلتهوش معاك
قاسم:لاني عارف ان روز كنت هتاخدو وتدهوله هو والورق الي فكره انو مضي عليه
ريماس تقعد قدامه:اي خلاك تشك في روزي دي
قاسم بضحك:لان هي غبيه
فلاش باك
 قاسم:انا اي جبني هنا
روزي تتكسف:الله بقا يا قاسم
قاسم برفع حاجب:الله اي انا مش فاهم
روزي تتصدم:مش انت كنت سكران وجيت هنا وقولتلي انك بتحبني و
باااك
قاسم:وبما اني لما فوقت افتكرت كل الي حصل ف النايت كلوب ولنا شدتني لي الاوضه بس الي بتقول عليه ده مفتكرتهوش عرفت انها كدابه وقولت خليني وراه وفي يوم
فلاش باااك
قاسم دخل اوضة روز وسمع صوت الدش عرف انها جوه قاعد يستنها لقي الفون بتاعها بيرن برقم معتز
قاسم عقد حاجبه:معتز مين وبداء يدور في الفون ويقراه المحدثات هي بقت كده طيب
باااك
ريماس بصدمه:وسبتها عادي كده
قاسم بخبث:مين قال انتي سبتها رجعتها لي عمها من تاني مع ورقت كلتقها واظن مش هتخرج من هناك سليمه
ريماس بخوف:طيب بعد ما الفديو ده بقا مع البوليس مش خايف من معتز
قاسم:ولا يقدر يعمل حاجه المهم الي لي اجتماعات الاسبوع ده
ريماس:لي 
قاسم ياخد الجاكت بتاعو:ريماس اعملي الي بقولك عليه وانتي ساكته
روح وشها كلو دقيق:وبعد كده يا داده احطها ف النار
عفاف بياس:الفرن يا حببتي نار دي لما تكوني عايزه تحرقيها
روح سمعت صوت عربية قاسم بصت ل نفسها وشهقت:اعييي اي الي جابو هيشوفني كده ازاي بس
عفاف بضحك:اجري غيري
روح جريه ل فوق فجاه حد شدها ووقعت في حضنه وخبت وشها في صدرو
قاسم ممشي ايدو علي الشامات الي في رقبتها:جريه علي فين
روح بتوتر:ها مين
قاسم:ونكشه شعرك ومبهدله نفسك كده لي
روح بحزن:كنت بعملك بيتزا
قاسم برفع حاجب:هما بقو يبهدلو نفسهم كده عشان يعملو بيتزا
 روح بغيظ:بتتريق تصدق انا غلطانه
قاسم قرب منها:بحبك
روح بغيظ:تصدق اني غلطانه و انت قولت اي
قاسم ببتسامه:بحبك
روح حضنته وبعيط:وانا بحبك
قاسم يخرجها من حضنه ويبص في عنيه:دي اخر فرصه ممكن ادهالك قلبي مش هيستحمل تكسري تاني
روح ابتسمت:مش هيحصل تاني
قاسم يطلع علبه من وراه:ده ليكي
روح بضحك:اي ده شكولاته
قاسم:لا
روح:بسكوت مش كده
قاسم:هي اي حاجه بتتاكل وخلاص لا 
روح بغيظ:خلاص مش عايزه وتحدفه بالعلبه
قاسم:يلا ملكيش في الطيب نصيب ده ايفون
روح تشهق وتشد العلبه تاني:بجد
قاسم:بت هاتي العلبه دي
روح تقوم تجري:لا دي بتاعتي
قاسم يجري ورها:انتي قولتي مش عايزه هاتي
روح بضحك:غيرت راي ياجدع وتجري علي المطبخ البيتزا ف النار
قاسم بياس:معدتي في ذمة الله
روح بخوف:اي وحشه
قاسم:للاسف حلوه
روح:بجد وتاخد حته ايده دي بجد حلوه ايييييي حلوه طلعت حلوه
قاسم بضحك:ولا الي خدت جايزة نوبل
قاسم:اطلعي غيري هخرجك
روح جريت:هواء ورجعت خدت حتت بيتزاء وجريت تاني
قاسم ضحك:عبيطه اوي
روح الفون رن في ايديها:اي العبيط ده بيرن واحنا في بيت واحد وتبص ل الفون ده معلهوش رقم
ترد روح:الو
…….
روح يقع الفون منها بصدمه:يستحيل 
يتبع…….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مهرة الجاسر للكاتبة جوري محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى