روايات

رواية عشقت البراءه الفصل الخامس 5 بقلم سيدة المزاج

رواية عشقت البراءه الفصل الخامس 5 بقلم سيدة المزاج

رواية عشقت البراءه الجزء الخامس

رواية عشقت البراءه البارت الخامس

رواية عشقت البراءه الحلقة الخامسة

زين بهدوء ونظره عليهاا… بصفتك مراتي.
براءه بصدمه… ازاي؟… دا اللي هو ازاي يعني مراتك.
زين ببرود.. اتجوزناا عادي
براءه بعدم فهم… مستر زين ياريت تتكلم جد واي جابني هنا ممكن افهم.؟
زين: انا اللي جبتك هناا
براءه: وجايبني بيت حضرتك لي؟
زين ببرود: اظن قولت انك مراتي..
براءه بعصبيه: مراتك مراتك انت مفيش علي لسانك غيؤ الكلمه دي.. هااااا ومراتك ازاي اصلااا فين الاثبات
زين ببرود… فاكره الورق اللي خليتك توقعي عليه الصبح
براءه ببرود: ايوا مااالوا
زين: دا مكنش اي ورق. دا كان ورق جوازنااا
براءه بصدمه: انت بتهزر صح.. اي العبط اللي انت بتقوله ده.. وازاي تعمل حاجه من غير رأي. انا مش موافقه اني اتجوزك
زين ببرود… ولانا هموت علشاان اتجوزك

 

 

براءه بعصبيه… امااال اتجوزتني لي عاوزه افهم. هو الجواز لعبه وخلاص
زين…. هتعرفي بعدين اتجوزتك لي. وسابهاا وطلع
براءه بعصبيه.. حقير وزباله وقامت كسرت الاوضه كلهااا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ هنروح حته تاني ــــــــــــــــ
يلا ياماما علشان تاكلي ياحببتي
سلوي… بتهزر راسها بالنفي..
حور.. يلا ياحببتي علشان العلاج.
سلوي.. بدأت تاكل من ايد حور. وهي مبتسمه..
دلال دخلت عليهم والله عاال البنت بتوكل امها المشلوله. يلا اعقبالك انتي كمان
حور بعصبيه… مش هسمحلك تقولي علي ماما كدا يا خطافه الرجاله انتي
دلال بعصبيه… بت انتي فوقي لنفسك كدا يابنت سلوي وإلا انا هفوقك
حور بعصبيه… هتعملي اي يعني. هتحاولي تموتيني زي ما عملتي مع ماما
دلال بصدمه وخوف.. ا.. ان.. انتي بتقولي اي.. انا مش ممكن اعمل كدا
حور… انا عرفت ان انتي اللي دبرتي الحادثه لماما وانا هقول لبابا علي اللي انتي عملتيه.
دلال بعصبيه.. ابقي قوليه كدا بس متنسيش انك بتمشي الجامعه وبتسيبي مامتك لوحدهاا. وزي ما عرفتي اني اللي عملتي الحاادثه اقدر كمان اقتلها بكل سهوله..
حور بصدمه وخوف علي والدتهاا… مش ممكن يكون في انسانه بالقرف ده.. قسمابالله ان لمستي ماما لهوريكي انا ممكن اعمل فيكي اي..
دلال… يبقي تلزمي الصمت ياحلوه ومشت وسابتهااا..
حور… قعدت جمب مامتها علي السرير.. انا مش هخليها تأذيكي تاني انا هحميكي ياماما متخافيش..
سلوي دمعت. وحور حضنتهااا…
ـــــــــــــــ في الشركه ــــــــــــــ
ادهم قاعد يشتغل ومش واخد باله
ماازن: اي دا يابرو الناس اللي بتشتغل
ادهم بحب.. حبيبي يا ميزو وحشتني ياجدع اي الغيبه دي.

 

 

مازن وهو بيحضنه… كنت في مهمه بقاا مانت عارف الدنيا عامله ازاي..
ادهم.. اهاااا المهم انك وحشتني تعالا اقعد.. اي الدنيا معاك ياجدع. مفيش واحده كدا ولاكدا.
مازن بضحك… ولا كدا ولا كدا حتي.. وبيكمل وهو بيقلده.. هااا اي الدنياا معاك يا جدع مفيش واحده كدا ولاكدا
ادهم بضحك.. والله يابني وحشني الهزار معاك اووي
ماازن.. وانت كمان وربناا
. دخل عليهم زين.. زين بتفاجأ اي دا مين عندنا انهارده
مازن.. حبيبي يا شق عامل اي
زين وهو بيحضنه.. والله زي مانت شايف كدا
ماازن.. شايفك زي العسل. انت مالك حلايان كدا لي..
ادهم بغمزه.. اصله اتجوز
مازن بصدمه… ايه..؟ اتجوز…؟
زين وهو بيضرب ادهم بس يا حيوا*ن
مازن ولسه الصدمه علي وشه… دا باينه بجد بقااا
ادهم.. ايوا يا عم بجد اماال ههزر معاك
زين.. يلا خلصوا الموضوع ده وعلي الشغل
مازن.. طيب استني اماا اعرف مين تعيسه الحظ.. اوعاا تكون سالي
ادهم بهدوء… لاء مش سالي دي واحده تاني وحكاله كل اللي حصل
مازن بهدوء… طب وهي عملت اي لما عرفت
زين بنفس الهدوء… والله اتعصبت شويه بس بعدين لما تعرف اني عملت كدا علشان احميها هتتقبل الموضوع
مازن.. هي عندها حق تتعصب بس انت بردوا عملت الصح..
زين لادهم… ابقاا ابعتلها رنا البيت تهديهاااا شويه
ادهم.. حاضر هبقي اكلمها واقولهاا
مازن هااا طمنوني عملتوا اي في الشغل..
زين.. عندنا اجتماع مع شركه جديده كدا وهنشوف التصميمات اللي عندهم هتعجبنا ولا لاء علشان رأس السنه الجديده…
مازن بتهرب… طب انتو احضروه بق انا هروح البيت عشان فاصل ولسه راجع..
زين… طيب ياخويا امشي..
ماازن مشي علي البيت وزين دخل علي مكتبه يجهز للاجتماع. وادهم رن علي رنا وقالها تروح لبراءه..
ــــــــــــــــــــــ. عند براءه ـــــــــــــــــ
طلعت من الاوضه وبتتمشي خبطت في حد
نور… اه. انتي مين.
برءه… انا براءه مرات مستر زين. قصدي زين

 

 

نور بصدمه… زين. يعني مرات اخويااا
برءاه.. اخوكي.؟
نور.. ايوا زين اخويااا وانتي بقا اا مرات اخويااا
براءه ببرود… ايوا.. انتي اسمك اي؟
نور.. اسمي نور.. وانتي
براءه… براءه… عاشت الاسامي يانور
نور…. الله اسمك جميل.. بس زين مقالش لي انو هيتجوز
براءه ببرود… كويس انو قالي من شويه.. وإلا مكنتش هعرف انو اتجوزني
نور بضحك… متخافيش زين قلبه طيب بس هو بيحااول يبين عكس اللي جواه
براءه ببرود… ايوا ومالوا..
“دخلت رنااا. والله عال اوي.. بسرعه اتصاحبتي علي غير يامشاء الله..
برءاه… وحشتيني يا جز*مه عامله اي
رنا… وانتي كمان وحشتيني اووي والله
براءه… براحه هتموتيني يابت الحقيني يانور هفطس
نور بضحك.. براحه عليها والنبي البت مش حمل الحضن دا كلوا.. وكملت بمناكشه. سيبي شويه لزين بقاا
رنا بعدت عنها بصدمه… نعم ياختي زين مين دا كمان
نور بضحك… جوزها
رنا بعدم استيعاب… جوزها ازاي يعني ومسكت الشبشب
براءه بخوف.. اي في اي.. لي الشبشب دا طيب دلوقتي..
ـــــــــــــــــــــــ عند حور ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخل البيت وهو بيدور عليهاا وبينادي ياحوري انا جيت
حور اول ما سمعت صوته طلعت تجري عليه.. مازن..
اول ما شافته حضنته وحشتني اوي يا ماازن دا كلو تغيب عن البيت وتسبني..
مازن… معلش ياحبيبي حقك عليا بس كان عندي مهمه انتي عارفه..
حور وهي لسه في حضنه وفمازن اخوها الكبير ابن دلال بس هو مش زي امه خالص بالعكس عندو حور وسلوي مهمين جداا..
حور بتملك.. مش هتسبني تاني فاهم..

 

 

مازن.. ماشي ياحبيبتي حاضر فين ماما سلوي
حلور… جوا تعالا
” دخل مازن عندهاا ست الكل وحشااني عامله اي دلوقتي وراح حضنهااا..انا كمان عارف اني وحشتك اوي كمان.هزات راسهااا بمعني ايوا.
مازن.. يلا بق شدي حيلك كدا علشان اسمع صوتك اللي زي القمر دا تاني..
سلوي.. هزت راسهااا
حلور بمناكشه… هاااا جبتلي اي معاك بق
مااازن ببراءه… كنت تعبان اوي ياحور وملحقتش اجيب حاجه
حور ببعض العصبيه… مليش دعوه انا عاوزه حاجه حلوه
مااازن… خلاص سدي بوزك ده. روحي افتحي الشنطه بتاعتي جبتلك حاجه فيهااا..
حور بضحك فوريره واكون عندك.. وفتحت الشنطه ولقت شنطه هدايا فتحتها لقيت فيها فستان شيك اسود بس تحفه.. حور بحب اي دا جميل جداً حلو اوي يا ميزو..
مازن بغرور.. علشان تعرفي ان زوقي حلو.
حور.. اه جميل جداً عجبني اووي..
ــــــــــــــــــــ عند براءه ـــــــــــــــــــــــــــ
براءه بخوف… استني بس هفهمك حاجه والله انا ماكنت اعرف انا كمان
رنا… وكمان بتكدبي وانا اقول البنت مختفيه فين دا كلوا طلعت بتتجوز من ورايا..
نور بضحك.. استنوا بس يا جماعه استهدوا بالله مش كدا..
رنا… ابدا ورمت الشبشب
براءه… مره واحده وخلت الشبشب بس جه في حد
هي.. مين الزباله اللي عمل كدا..
البنات وقفوا مصدومين مش عارفين يعملوا اي ولا مين دي…
……

 

 

البارت خلص.. بارت طويل اهو يارب يعجبكم.. لو التفاعل زاد هنزل البارت التاني بسرعه..
ياتري مين اللي دخل؟
وزين هيعمل اي في صبري..؟
وبراءه هتتعايش ازاي مع الجواز من زين؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت البراءه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!