Uncategorized

رواية الفهد والفاتنة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني

 رواية الفهد والفاتنة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل السادس 6 بقلم آية هاني

بعد خروج رائف من عند المجهول رن على مراد ودقائق ومراد يفتح عليه 
رائف بجديه صارمه : مراد انتي فين دلوقتي
مراد: أنا دلوقتي في الطريق للشركه في حاجه
رائف : لا تمام انا هستناك متتأخرش عشان عايزك
وتبقى هات معاك البقف التاني ويغلق الهاتف في وجه مراد كالعادة
ليقول مرادبغيظ : عمرك ماهتتعدل يا رائف
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
نروح بقا عند بطلتنا وصحابها في الكليه
لتمر دقائق وتدخل لوجينا مع كيان التي يظهر عليها
الغيظ والغضب بشده
ليان بحب للوجي : صباح الخير يا لوجي
لتنظر إلى كيان وترا علامات العيظ على وجهها
ليان : مالك يا كينو
لتردف رانسي بمرح : مالك شايله طاجن ستك ليه بس
كيان :اصل اخ الأستاذة إلى اخرتنا هزقني وتقول وهي تقلده بغيظ:
ابقى قولي لصحبتك يا لوجينا انها تفتح بعد كدا نينينينيننيني 
ليضحك جميع على ملامح وجهها وهي تقلدة
لترد لوجي : بس يا بت دا أخويا
كيان بمزاح ومرح : جتك خوت يا شيخه وترجع تقول بهيام واضح:
بس اخوكي يابت مز مز يعني يتاكل أكل كده 
لتقول لوجينا بخبث:طب متيجى ونجيب مليجي. 
لتنظر لها كيان بغيظ ثم تلقي في وجهها الكتاب الذي بيدها قائله:غوري جتك القرف ي شيخه قال مليجي قال ده إنسان مغرور كتك نيله آنتي واخوكي
لتقول لها لوجينا بضحك:طب و الله طيوب وهتقولي لوجينا قالت لما تتعرفو آكتر في المستقبل. 
لتقول لها كيان بسخريه:ده عند أم لطفي إللي بتنور وتطفى أنا متعرفش علي المغرور البارد ده قال أي خلي صاحبتك تفتح نينينيني بارد. 
ليرجع الجميع يضحك عليها
لتقول تيا : أحييه يلا ي جدعان محاضره الدكتور أبو نظارة قعر كوباية ابتدت ده إحنا هناخد شويه تهزيق إنما أي اورجانيك 
ليضحك الجميع ويذهبون للمدرج لحضور المحاضرة
ليقفوا امام باب القاعه لتقول تيا بخوف:استر يارب هولي شييييت ده قفل الباب مش أنا إللي هخبط… ثم ترجع للوراء
لتقول لوجينا بخوف:ولا انااا….ثم ترجع للوراء 
لتقول أيضا كيان بخوف:لا إله إلا الله أنا أيدي مالها شدة كده ليه لا أنا بقول بلاش مجهود عليها فمش هخبط ي بنات مش خوف يعني وكده…. ثم ترجع مع تيا ولوجينا 
لتقول رانسي بخوف :اممم مفاضلش غيري أنا وإنتي ي ليان. 
لتقول ليان بضحك عليهم جميعا:دايما بتعملوها وأنا إللي بتدبس يلا ي مجانين أنا إللي هخبط 
لتطرق ليان باب القاعه ثم يدخلو جميعا مع بعضهم ليوقفهم الدكتور قائلا بصرامه :هو أنا مش قولت لما ادخل القاعه دي محدش ييجي ورايا 
لتقول تيا بعفويه:إحنا بنحترمك ي دكتور نيجي قبلك إزاي. 
لتقول كيان مكمله لما قالته عندما رات ملامح الغضب علي وجه الدكتور:لا لا ي دكتور هي قصدها جينا بعدك لا لا قبلك أها قبلك لما كنا بنتخانق مع أخو لوجينا. 
لتقول لوجينا وهي تلحق كيان في الكلام بجنون:لا لا مش كده ي دكتور والله أخويا طيوب والله وجميل. 
لتقول ليان وهي تحاول انقاذهم ولكنها فشلت بقولها:لا ي دكتور محصلش بس حصل بص هو محصلش بس نصه حصل يعني حته حصلت والتانيه لا فاهمني ي دكتور. 
لتقول رانسي مكمله وهي تضع يدها علي راسها بخوف:اسمع بس ي دكتور مش هما دول هما لا هي يووو لا هي خرجت تشوف ف اتخانقت ف اتأخرنا ف جينا ف اتهزقنا ف مش عارفه بقا. 
ليظلوا يتحدثوا هكذا ليقول الدكتور مره وآحده بغضب جعلم يصمتو:اسكتواااا اييي. راديو شغال صدعتوني ادخلو إللي عايز يدخل بعدي بعد كده يدخل عادي منكو لله فين حبايه الضغط. 
ليبحث الدكتور عن تلك الحبوب بحقيبته بتعب لياخذها وهو يقول بتعب:اتفضلو يلا ادخلو. 
ليدخلوا وهم يحاولون السيطرة علي ضحكاتهم بصعوبه ليبتدي الدكتور في شرح المحاضرة لينتبهوا معه فهم مجتهدين للغايه في دراستهم…. 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
اما عند سليم فهو وصل مع مراد في نفس الوقت لينزل سليم من سيارته قائلا بغموض وهو يزيل نظارته الشمسيه امام ذلك المراد الواقف امامه:أي ي عم هو في جديد.
ليقول مراد وهو يشعل سيجار بغموض:شكله كده رائف مش هيطلبنا كده بالساهل يلا بينا إحنا.
ليقول سليم :تمام يلا.
ليصعدوا لمكتب رائف الجالس منتظرهم ليطرقوا الباب ويدخلو ليقول رائف وهو جالس متركز نظره بمكان ما:تعالو.
ليدخل كلا من مراد وسليم جالسين ليقول مراد :هو طلبك ولا اي.
ليقول رائف وهو مازال ينظر للاشيئ :بكره التنفيذ بكره النهاردة مضوا وبكره التنفيذ.
ليقول سليم بصدمه:أي السرعه دي إحنا عمرنا مكنا كده في اي مهمه قبل كده بالسرعه دي.
ليقول رائف بجمود شديد :هو كده بقا المره دي بس أنا هكون بره آنتو إللي هتكونو جوا.
ليقول مراد بتأثر علي صديقه :لسه فاكرها ي صاحبي.
ليقول رائف وهو ينظر له :خرج الكلام ده من دماغك أنا بس مبحبش أشوف الزباله قدامي بتقرف بسرعة….. ثم يكمل بصرامه:ويلا من غير كلام كتير روحوا جهزوا نفسكو من النهارده.
ليقول سليم :طيب ي رائف.
ليقول مراد بتحذير:طب ولو شوفتها ي رائف هتعمل أي.
ليقول سليم بعد أن رأي نظرات رائف الغاضبة :في اي ي مراد بتفكره ليه.
ليقول مراد بزعيق:عشان هو لسه فاكرها وعايش علي حبها قال حبها قال قصدي وساختها أنساها بقا أنساها كان لازم اقتلها في اليوم ده بس بكره نهايتها هتكون علي أيدي اوعدك ي رائف.
ليقف رائف بغضب ويتجه نحو مراد ثم يلكمه في وجهة بقوه وهو يقول بغضب :مش فاكرها وهتفضل وسخه ف نظري ارتحت كده كل إللي عايزة إني متصادمش بيها حتي لو في مهمه صغيره زي دي بس خلاص أنا إللي هدخل جوا،وإنتو آلأتنين بره هدخل لوحدي.
ليقول سليم :لا ي رائف إنت عارف إن ممكن يحصلك أي لو دخلت لوحدك.
ليقول مراد وهو يمسح سائل الدم الخارج من انفه:لا ي رائف مش هسيبك أنا مش قصدي كده وأنت عارف كويس كل قصدي إني افوقك بس والله صدقني.
ليقول رائف بحنان أخوى :وانا فاهم قصدك ي صاحبي متقلقش عليا.
ثم يذهب كلا من سليم ومراد ليجلس رائف متذكرا كل ما حدث بالماضي…. الماضي… الذي ظل يصده تلك الفتره ليتحول لمستقبل بالغد لا يعلم ماذا ينتظره فقط ظل يفكر ويفكر حتى أخذ مفاتيحه وخرج ذاهبا لمكانه الخاص به.
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

  1. الي مسوؤل عن الصفحه إلى بنشر الروايه يكلمني عشان في سوء فهم انا بس الي بكتب الروايه اما فرحه دي الي عامله التصميم ياريت تشيلو اسمها من على المدونه

  2. الي مسوؤل عن الصفحه إلى بنشر الروايه يكلمني عشان في سوء فهم انا بس الي بكتب الروايه اما فرحه دي الي عامله التصميم ياريت تشيلو اسمها من على المدونه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!