روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السابع 7 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السابع 7 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء السابع

رواية احباء يجمعهم القدر البارت السابع

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة السابعة

فارس لالا انت فهمت ايه انا عايز اتجوزها
مجدي بصدمه تتجوزها ??
فارس اه اتجوزها عندك مانع
مجدي بصدمه لا طبعا يا فندم هي مطولش اصلااا بس يعني هي مش من مستواك
فارس بحده ده شئ ميخصكش انت ليك اللي تطلبه هتاخده وخلااااص
مجدي بتمثيل حزن اكيد يعني يا فارس بيه دي مهما كان زي بنتي وانا اللي مربيها فالازم اكون وكيلها واخد مهرها كمان وطبعا مش اي. مهر ده انت فارس بيه مره واحده وقعتي واقفه يابنت المحظوظه
فارس بحده بقولك ايه بطل شغل القرف ده والصعبنيات انا عارف انك مش بتحبهاا ولا بتعتبرها بنتك ومع ذلك الفلوس اللي هتتطلبها. هتترمي علي اقدم جزمه
مجدي بضحك يبقي اتفقنا
فارس بحده اتفضل انت غور وانا هاجي بليل
مجدي تمام يا بيه
ومشي وهو مبسوط جدا ان هيطلعله فلوس حلوه من ورا جوازه شروق
ودخل يوسف
يوسف يلا الاجتماع هيبدا
فارس وهو بيقوم اكمل الغي اي اجتماع انهارده يا يوسف
يوسف بستغراب ايه ده ليه
فارس كتب كتابي انهارده
يوسف بصدمه متهزرش يا فارس
فارس وانا ههزر ليه روح هات تولين وداده نفين ومعتز وتيجيلي علي العنوان اللي هبتعه ليك بليل
يوسف بستغراب تمام اللي تشوفه
ومشيوا الاتنين
———————————-
في بيت ليلي
سوسن بت يا ليلي يلا اصحي
ليلي وهي بتقوم اكملت حاضر يا حبيبتي صحيت اهو
سوسن يلا خدي شاور لحد ما اعملك تفطري
ليلي تمام وقامت خدت شاور ولبست بنطلون جينز وبلوزه بيضه ودخلت السلسه جوا البلوزه و سابت شعرها وطلعت وقعدت علي السفره
سوسن مش ناويه تحكي
ليلي وهي بتشرب عصير اكملت علي اي بلظبط
سوسن بتنهيده علي دموعك اللي نمتي بيها امبارح علي. خدك
ليلي ماما مفيش حاجه ولو في كنت قولتلك ويلا انا هروح علشان الحق لحسن مديري رخم اوي سلام
ومشيت
سوسن بتنهيده ربنا معاكي يا ليلي ويخيب ظني من ناحيه دموعك طول الليل دي
————————————
في بيت شروق بعد حلول الليل
روح بدموع والنبي كفياكي عياط بقي
شروق بتعيط وساكته بس
روح حضنتها واكملت ممكن تهدي اكيد ربنا مش هيسيبك
شروق بدموع كتب كتابي بعد ساعه انتي متخيله
روح بدموع لبسوكي فستان مفيش منه وحاطه تاج وميكاب اكن مبسوطين روح منهم لله
شروق بدموع حقيقي مش قادره اصدق اني هتجوز احمد ده هيطلع عليا القديم والجديد يا روح
روح حضنتها واكملت بدموع كفياكي عياااط بقي وجعتي قلبي يا شروق
شروق مسحت دموعها واكملت اديني سكت وقامت وقفت بصت علي نفسها في المرايه واكملت اافستان حلو اوي وباين عليه غالي بلزمه العالم المعفنه دي جابته منين
روح بضحك يخرب عقلك فايقه تهزري وبصت بحزن واكملت بس تعرفي طالعه زي القمر وانتي عروسه وشعرك مموج حلو اوي وشكله حلو علي ضهرك بس كان نفسي تفرحي كده وتلبسي كده لحبيبك مش لحد تاني انتي مش عايزاه
مجدي بحده يلا ياختي انتي وهي مش خلصتوااا
روح بخوف طالعين
ومسكت ديل فستان اختها وطلعت في وسط زغرطه وفرح من الجيران
المأذون هو فين العريس
مجدي بتوتر جاي حالا متقلقوش
روح يخش غاره تاخده وهو جاي نرتاح
شروق اللهم امين يارب
المأذون الجواز مينفعش غصب يابنتي لو مش عايزاه مش هجبرك
مجدي بصلها بحده واكمل ازاي يا مولانا بس دي بتهزر مش كده يا شوش
شروق بدموع اه كده
المأذون بضيق طب ايه هيتأخر اكتر
روح بمرح انا رايي نلغي خالص يلا يابت
شروق وهي بتقوم اه يلا
مجدي بحده اترزعي منك ليها
شروق دموعها نزلت واكملت في سرها حقك عليا يا فارس انت عارف انا بحبك قد ايه وفضلت فعلا قد وعدي ومستنيه بس انت اللي اتاخرت ومحققتش وعدك ليا
فارس وهو داخل بهيبته ووسامته اللي خلي كل بنات الجيران اللي واقفين عنيها عليه اكمل اظن اني متاخرتش وجيت في معادي بلظبط
مجدي بضحك حقيقي ياباشا اتفضل
روح بصدمه همست لاختها ايه ده مين الموز ده
شروق قامت وقفت بصدمه. واكملت انت
فاارس بص وراه واكمل وهو بيشاور علي نفسه انتي تقصديني انا يعني علي العريس اه انا يا حبيبتي. معقوله معرفتنيش
شروق بصدمه قعدت واكملت بدموع وهمس لروح ده فارس يا روح جوز امك باعني بلغاااالي اوي
روح يخربيت اهلك بقي انتي مش عايزه ده علشان قصه الحب الملزقه بتاعتك
شروق بوجع همست ممكن تسكتي
روح بضحك يا مفتريه القمر ده يضرب بلقلم منك لله اديه جيه يتجوزك وهيطلع عليكي القديم والجديد
شروق فضلت تدمع وبس
المأذون هل تقبلي بي فارس نبيل زوجا لكي يابنتي
شروق عنيها دمعت وسكتت
فارس بحده ردي علي المأذون
شروق بدموع ووجع وحروف متقطعه اكملت موافقه
المأذون بتنهيده متخافيش قولي رايك
فارس بصلها فاكملت بوجع موافقه
المأذون وانت هل تقبل بلانسه شروق وليد زوجه لك
فارس حس بنغزه في قلبه واكمل بوجع اسمك شروق
شروق بسخريه تخيييل جاي تتجوز واحده انت متعرفش اسمها
فارس بصلها بحده واكمل موافق
والمأذون بدا يكمل بقي الزواج ومضت شروق وهي ايديها بترتجف ومضي فارس
المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خيير
تولين من علي الباب اكملت بفرح ده احنا جينا في الوقت الصح بقي
فارس بضحك حبيبتي يا تولي والله
تولين بقي يا فارس اقولك جايلي عريس تتجوز انت بس مش مشكله الف مليون مبرروووك يا قلب اختك
فارس بحب الله يبارك فيكي يارب
معتز دخل واكمل بضحك لالا مش قادر اصدق قدرت تعملها يا فارس بيه
فارس بضحك حبيبي يا معتز عقبالك يا غالي
معتز تؤ انسي الكلام ده
روح بصدمه ايييه ده الحقي يا شروق ده واحد تاني من جوزك
معتز بضحك انتي هبله يابت انتي ولا ايه واحد تاني ازاي يعني انا اخوه التؤام معتز
روح بضحك ااه منا بقول بردو
يوسف دخل واكمل بفرح وهو بيحضن فارس مبروك يا حبيبي مليون مبروك
فارس بحب الله يبارك فيك يا حبيبي عقبالك يارب
روح اتصدمت من وجود يوسف وعلاقته القويه بفارس بعدين افتكرت المكالمه اللي جات ليه وهي عنده لما قال ايوه يا فارس وفهمت انهم صحاب وفرحت جدا ان حبيبها صاحب جوز اختها اللي هي شيفاه قمر وميتعوضش وان اختها محظوظه بيه
نفين بحب حضنته واكملت بفرح مبروك يا نورعيني من جوه فرحت قلبي والله يا فارس
فارس باس جبينها واكمل الله يبارك فيكي يا حبيبتي
نفين بحب عروستك قمر وحضنتها واكلمت اسمك ايه يا قمرايه
شروق بحزن اسمي شروق
معتز بضحك الله ده انت عامل عقد مع الاسم بقي
فارس داس علي رجله واكمل بهمس انت اتجننت ايه اللي بتقولوا ده
شروق استغربت بس سكتت
نفين حضنتها واكملت زي القمر يا حبيبتي والله ربنا يحميكي يارب ويخليكم لبعض ويرزقكم بلذريه الصالحه
شروق في سرها ده لما يشوف حلمه ودنه
فارس لشروق مش يلا
شروق لا انا مش هسيب روح اختي هنا لوحدها مع الراجل ده اديه باعني ليك وارد يبعها لحد زيي
نفين بصدمه ايه الكلام ده هو انتي يابنتي حد اجبرك
شروق بدموع لا بس الموضوع جيه بسرعه بس يا طنط وعموما انا مش همشي واسيب اختي
روح بحزن يا حبيبتي متقلقيش عليا روحي انتي بس دلوقتي
شروق بحده قولت لا الراجل ده زباله وياما ضربنا بلحزام وغيره مضمنش يعمل فيكي ايه وانا مش هنا
مجدي بعصبيه رايح يرفع ايده مسكه فارس واكمل بحده تؤ تؤ تؤ مش مرات فارس العامري اللي كلب زيك يرفع ايده عليها ااكلام ده كان زمان انما دلوقتي تنسي يا حيوان وكفايه عليا بعد اللي سمعته من مراتي اني هسيبك تكمل شغل عندي
مجدي بخوف خلاص يا فارس بيه مليش دعوه بيها تاني اوامرك حاضر
فارس بحده ده غصب عنك كده كده ياروح امك مش بمزاجك وبص لروح واكمل حضري شنطتك وساعديها يا تولين بسرعه
تولين حاضر
شروق بجمود شكرا
فارس اظن ان ملهاش لازمه كلمه شكرا دي
وفعلا تولين حضرت معاها الشنطه ونزلوا ركبوا عربيات متجهين للفيلا
بعد شويه في الفيلا
نفين تعالي يا روح اوديكي اوضتك يا حبيبتي
روح حاضر وطلعت معاها
يوسف ثواني عايزك يا فارس
فارس راحله واكمل امممم سامعك
يوسف روح اللي عندك دي هي البنت اللي انا بحبها
فارس بصدمه وضحك قول والله
يوسف بضحك والله حظي ابتدي يحلو اهو والمسافات بتقرب
فارس وهو بيطبطب علي كتفه اكمل باذن الله يا حبيبي خير
يوسف بس قولي ايه خلاك تتجوز اختها
فارس يااه اسباب كتير
يوسف بتحبها ??
فارس بضحك مش بلظبط هو اتشديت ليها شويه وكمان انقذتها من مشكله. بقولك ايه نتكلم بعدين
يوسف بضحك وغمز ايوه يا عم مش فاضيلي بقي عريس
فارس بضحك اتنيل بس
يوسف ضحك واكمل طب عن اذنكم بقي مبروك يا حبيبي
فارس بحب الله يبارك فيك يارب
ومشي
معتز بضحك حاسس ان الوضع غريب بس مبسوط ليك ان حياتك اتحسنت يلا انا ماشي
فارس بحده عقبال ماحياتك انت كمان تتحسن
معتز شاورله ب لا وهو ماشي
نفين بتنهيده سيبك منه واطلع لعروستك
فارس بتنهيده سايبني يا داده سايبني
في اوضه فارس وشروق
شروق قاعده بتعيط ومش طايقه نفسها وخايفه اوي وفاجاه لقيت الباب بيتفتح وهو دخل
فشروق ودت وشها بعيد عنه
فارس بحده ليه محسساني شوفتي عفريت احترمي نفسك معايا ياشروق علشان انا بصراحه مش ناقص
شروق بدموع سبني وحل عني
فارس مسك دراعها جامد واكمل بحده بقولك ايه متقعديش تقلبيلي بوزك ده انا مش ناقص فقر ده بدل ماتشكريني اني انقذتك من القرف اللي كنتي هتتحطي فيه
شروق بدموع وحده قصدك ايه مش فاهمه حاجه
فلااااش بااااك
في اوضه فارس لما مكنش عارف ينام اتصل علي احد رجاله
فارس الو يا مؤمن عايزك تعرف كل حاجه عن بنت مرات مجدي السواق بتاعي وتقولهالي
مؤمن عنيا يافارس بيه
بعد شويه الفون رن صحي فارس وهو في الجنينه
فارس بنوم ها عرفت ايه
مؤمن انا الحقيقه معرفتش اسمها استني بكره اقولك بس روحت المنطقه وسمعت ان بكره كتب كتابها علي احمد ابن كبير المنطقه وهي مش عايزاه واغمي عليها والدكتور لسه نازل حد من الجيران ساأله قااله انهيار عصبي
فارس بتنهيده تمام
تاني يوم وبعد ما كلم مجدي راح عند القهوه وشاف احمد واقف بيعزم الناس علي كتب كتابه
فارس بحده مين فيكم احمد
احمد نعم ياباشا انا اؤمرني
فارس احب اعرفك بنفسي فارس نبيل العامري
احمد غني عن التعريف ياباشا يمكن اول مره اشوف شكلك بس اسمك بيرن في السوق
فارس بضحك اممم طب كويس كده انت وفرت عليا كتير ومسكه من قميصه واكمل اللي انت عمال تعزم الناس علي فرحك انت وهي دي تخصني ياروح امك
احمد بخوف نعم وانت تعرفها منين يعني لمؤاخذه في فرق مستويااات
فارس بعصبيه وانت ماااال اهلك بقولك ايه يااالا قسما بالله لو هوبت ناحيه عندهم تاني لهدخلك السجن بايدي اديك طلعت عارف بيا يعني انا مبهزرش
احمد بخوف لا وعلي ايه حلال عليك هي بت فقر اساسا
فارس ضربه بلبوكس وقعه واكمل بحده لما تيجي تتكلم عن مراتي اتكلم باحترامك يا روح امك
احمد بصدمه هي بقيت مراتك كمااان
فارس بضحك تخيل وطالع اخدها كمان ومتنساش تهديدي ليك ده مستمر لو فكرت بس تتعرضلها هيكون اخر يوم تشوف فيه النور
احمد بخوف لالا والله خلاص مش عايزها مبروك عليك يا باشا
فارس بصله بقرف ومشي وبعدين طلع وكتب عليها
باااااك
فارس بحده فهمتي يااا هانم يعني لولا كل اللي انا عملتوا كان زمان كلب زي ده بيعاملك اسوء معامله دلوقتي لاني عرفت عنه كتير اوي وانه شمام وبودراجي وفوق كل ده بتعامليني بطريقه مقرفه ومسك دراعها واكمل خدي بالك انا معاقبتكيش علي تصرفاتك الاخيره بس الصبر حلو
شروق بعياط ياعم تشكر انك رحمتني من احمد حقيقي دي مش هنسهالك بس انا لا عايزاك ولا عايزاه انا كده مش كويسه في نظر نفسي
فارس بستغراب مش كويسه ليه يعني انشاء الله مش فاهم
شروق بعياط ولا هتفهم ورايحه تمشي مسك ايديها واكمل بهدوء مخيف قصدك اييه بكلامك ده انتي في حد في حياتك ياشروق
شروق بتدمع وساكته
فارس بحده انطقيييي
شروق بخوف لالا مفيش
فارس بحده تمام ودخل الحمام خد شاور ولبس بنطلون بيتي وخرج وكان عاري الصدر وفي الوقت ده شروق غيرت ولبست بيجامه ودخلت تاخد شاور وطلعت
شروق بتوتر هو هو انت ازاي قاعد قدامي كده
فارس وهو ماسك الفون نفخ واكمل وفيهااا ايه في بيتي وقدام مراتي
شروق بحده متقولش مراتك بس انا مش مرات حد مش معني انك كتبت اسمي بلغصب علي ورق ابقي مراتك
فارس قام ومشي ناحيتها ببطئ لحد محاوطها بين ايديه واكمل بهمس ايه يا روحي عايزه تبقي مراتي بلفعل مش ورق بس عنيا ليكي
شروق بدموع رفعت ايديها بس مسكها فارس وتناها ورا ضهرها واكمل بحده لالا انت شكلك فعلا لسه متعرفنيش وانا علشان بتعامل معاكي كويس هتنسي نفسك وتنسي واقفه قدام مين وزقها علي الارض واكمل بصي بقي ياروح امك انا مش بحبك ولا هحبك لاني بصراحه كده حبيت قبل كده ومش ناسيها وانتي هنا ملكيش اي لازمه انا عملت معاكي خير ورحمتك من ذل فانتي بقي رديه وخدي بالك انتي اللي اجبرتيني اعاملك كده الواحد كان بيراجع ضميره بس خلاص وصح حقي الشرعي هاخده منك بس سايبك بمزاجي
شروق وكان مايه سقعه نزلت عليها اكملت بخوف ايه لالا انا هعمل اي حاجه بس ارجوك بلاش كده
فارس بحده وده ليه انشاء الله مكنش مش جوزك
شروق بدموع لا بس انا مش مستعده خالص يا فارس ارجوك
فارس بتنهيده عموما انا مقولتش ليكي دلوقتي بس كله بطريقتك بقي احترمي نفسك هتلاقي ادب هتحاولي ترفعي ايدك ولا صوتك يعلي ولا تقولي حاجه متعجبنيش هتتعاقبي وانتي اللي بتجبريني اعاملك كده
وفرد جسمه واكمل بحده تعاالي اتخمدي
شروق قامت وهي بتترجف من الخوف ونامت جمبه وادته ضهرها ودموعها نزلت علي خدها وفضلت تعيط من غير صوت بوجع وقهر
———————————–
في البار وتحديدا مكتب معتز
لميس اخيرا جيت
معتز معلش كنت بحضر كتب كتاب اخويا
لميس بصدمه اخوك مين
معتز بضحك عندي 100 اخ ماهو فارس
لميس بصدمه غريبه اوي فارس اتجوز وفااجأه كده
معتز بتنهيده ربنا يسعده دي مش شغلتنا قوليلي الشغل اخباره ايه
لميس زي الفل بس البت ليلي دي عامله قلق ماتخلص معاها ياعم وتنجزنا
معتز بنفخ مش عارف ادخلها سكه يا لميس سبيني افكر
لميس بشك من امتي بنت بتقف قصادك مش فاهمه
معتز بتوتر لالا مش كده بس دي واضح انها تقيله اوي وكمان انا زعقت فيها بس علي مين عنيا هوقعها بردو
لميس بضحك اممم هو ده حبيبي وقامت وقفت وحطت ايديها تفتح زراير قميصه
معتز وهو بيبعد ايديها اكمل مليش مزاج مخنوق يا لميس
لميس بستغراب خد بالك انك بقيت غريب اووي من ساعه ما البت دي جات
معتز اتصدم وخاف تشك فيها واكمل بضحك مزيف ايه الكلام ده لا طبعا وقرب منها باسها وبعدين بعد عنها واكمل اهو ياست عيب عليكي ده انتي في القلب بس فعلا مخنوق مش بسبب حد يا روحي وبعدين انتي عارفه انك نمبر وان
لميس حضنته واكملت بحب ده اكيييد انت عارف اني مش لحد غيرك وبحبك اوي يا معتز
معتز بضيق اممم عارف طبعا
الباب خبط فبعدت عنه
معتز ادخل
ليلي بتوتر حضرتك انا خلصت شغلي
لميس غمزتله وخرجت وقفلت الباب
ليلي بتوتر امشي صح ولا ايه
معتز بحب وهو بيقرب منها لحد ماحاوطها ولاول مره قلبه اللي بيطالبه مش دماغه اللي مودياه في سكه غلط خالص
معتز وهو قريب منها اكمل بحب تحبي اجي اوصلك
ليلي دقات قلبها عليت واكملت بتوتر لالا شكرا عايزه امشي
معتز بص علي شفايفها بحب وفي ثواني قرب بااسها بكل حب تحت رفضها المتواصل وهي بتحاول تبعده عنها وبعد دقايق بعد عنها علشان تاخد نفسها
ليلي بدموع وبحده وهي بتاخد نفسها اكملت انت ايه القرف اللي عملته ده انت اتجننت ازاااي تقرب مني كده
معتز بحب بص في عنيها واكمل غصب عني يا ليلي بس حسيت اني عايز كده حقيقي انا مقدرتش اقاوم شعوري ده ناحيتك
ليلي زقته بعيد عنها واكملت بعصبيه وعياط اقسم بالله انت لو فكرت تقرب مني تاااني لكون مبلغه فيك البوليس حيووووان وطلعت ورزعت الباب وهي بتعيط
معتز بحده انا هوريكي الحيوان صح هيعمل فيكي ايه وافتكر الدقايق اللي بينهم واكمل بعصبيه وهو بيضرب ايده في الحيط غبي غبي وهتفضل غبي بعد كل السنين دي وانت بتبني شخصيه وقلب وقوه معتز وشوفت بنات اشكال والوان واذتهم بدم بارد مفيش بنت جات حركت مشاعرك ابدااا ولا عمرك حسيت انك عايز حد فيهم اصلا وبعد كل ده تيجي دي بكل بساطه تخليك تضعف ومتعرفش تتحكم في نفسك قدامهاااا بلشكل ده من امتي وانت كده وخبط ايده في ازاز الشباك واكمل بعصبيه فوووق لنفسك فهد مااااات ليه حسيت بوجوده تاني لما قربت منهااا ليه شوفتها هي هي ليلي بتاعت زمان انسي يا معتز و انتقم منها وموت النفس اللي بيطلع من شخصيتك القديمه مش هينفع ترجع فهد مهما حصل انت كده كده دخلت دوامه مع ناس صعبه ومش هينفع تخرج منها غير ميت
———————————
في بيت ليلي
روحت ودخلت اوضتها وهي بتعيط وحمدت ربنا ان امها نايمه ومشافتهاش
ليلي بعياط حقك عليا يا فهد انا مكنتش اعرف انه هيعمل كده بس انا مكسوفه من نفسي اوي مكسوفه من نفسي علشان برغم وساخته اللي شوفتها بعيني وبرغم حبي الكبير ليك الا اني لما عمل كده اكملت بعياط كنت حاسه اني وبصت في الارض واكملت كنت حاسه اني في دنيا تانيه خالص وده استغربته ازاي حسيت بحب معاه وهو اصلا كل يوم مع ست وانسان مقرف وحتي لو ونفترض 1% هو احساسه صح وحبني انا ازااااي اخون حبي ليك واكون حاسه بكددده معاه ازاي يا فهد بس حقك عليا انا همشي من الشغل ده انا مبقتش عايزاه بس يومين لحد ماعرف استقيل ولا حاجه وحقك عليا يا نورعيني انت عارف اني محبتش غيرك
————————————
في المكتب
لميس دخلت واكملت ها عملت معاها ايه
معتز بتوتر ها لا ولا حاجه ده هي طلعت وراكي علطول ملحقتش اكلمها في اي حاجه
لميس اممم تمام واكملت في سرها بشك ازاي وهي خارجه بعديا بشويه وبتعيط وشوفتها بعيني في ايه مخبيه عليا يا معتز
معتز انا هروح ماشي عايز انام اوي
لميس تمام ياروحي
———————————-
في بيت يوسف
يوسف مساء الخير يا ماما
سعاد مساء النور يا حبيب ماما سلم علي طنط شيماء ومني بنتها
يوسف اهلا وسهلا ازي حضرتك يا طنط
شيماء بحب بخير ياحبيبي
يوسف ازيك يا مني
مني بحب بخير يا چو
يوسف طب عن اذنك يا ماما هطلع اريح شويه
سعاد ازاي يا روحي بس مش انت قايلي نعزم خطيبتك ومامتها علي العشا هتنام كده من غير ماتاكل معاهم
يوسف بصدمه خطيبتي مين
سعاد بحب مني يا يوسف مالك يا روحي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى