Uncategorized

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم روان محمد

 رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم روان محمد

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم روان محمد

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم روان محمد

حبيبه : يعني اى .. 
طارق : يعني مش هنتجوز .. 
حبيبه : … وبدأت بالبكاء … ماشي يا طارق … 
وسأبته ومشيت .. 
في شركة طارق … 
مها : سكرتيرة طارق .. صباح الخير يا فندم … 
طارق :… مها مش عايز حد يدخلي انا مش عايز المح حد انهارده …
مها : بس يافندم حضرتك عندك اجتماع….. 
طارق : بمقاطعة .. مها … خلصنا … قلت مش عايز اشوف حد …. 
طارق …. 
طارق : انت اللى جابك هنا .. 
زياد : عادي مش ابن عمي … مش مسموحلي اشوفك يعني ولا اجي الشركة … 
طارق : مها أظن كلامي كان واضح … 
زياد : بس انا بقا داخل معاك .. 
طارق : بصرااخ وغصب شديد … زياااااااااااااااااد … 
تراجعت مها من وهل الصدمه .. ولكن زياد لم يتحرك …تركهم طارق ودلف اللى مكتبه ….. 
مها : زياد هو فى اى … 
زياد : سيبك منه متخفيش طول ما انا جمبك .. 
مها : زياد انا خايفة ميوافقش لو عرف أن احنا بنحب بعض وعايزين نتجوز … 
زياد : وهو مالو .. 
مها : يا زياد ما انت عارف طارق .. 
زياد : فكك هو مسيرو هيعرف الحقيقة وهيعرف أن البت دي بتكدب عليه .. 
مها : وانت ضامن اوى كده ليه .. 
زياد : مها … طارق مش ابن عمي .. طارق اخويا … مقدرش اشوفه بيغرق وملحقهوش … 
مها : انت اللى ضمنك أن حبيبه بتكدب علي طارق … 
زياد : هتصدقيني لو قلتلك اني مش ضامن … ساعات بحس ان ابوها اللى  ورا كل ده …. وساعات بحسها هي راس الافعى … انا مش عارف افكر .. 
مها : حبيبي متشغلش بالك … اكيد كل حاجة هتبان .. 
زياد : مها احنا بقالنا تلت شهور علي الحال ده من ساعة ما تيتا رجعت … 
ولا انا بكلم طارق ولا نسرين بتكلم طارق وحبيبه وطارق علي طول بيتعاركو وامي محدش عارف يحكمها وتيتا مش عاجبها الوضع ….و اااااااه يا دماغي …. يلعن ابوكو عيلة بنت كلب … 
مها : بضحك … هههههههههه … طب وبعدين .. هتعمل اى … 
زياد : لسه بفكر … 
مها : اه صح .. زياد .. انت ازاى عرفت مين ابو حبيبه … 
زياد : ……. 
____________________________
فى البيت بليل طارق رجع وكان البيت اشبه ببيوت الاشباح … 
فتح الباب لقا زياد قاعد بيتفرج علي التلفون ونسرين قاعدة بعيد جمب جدته ومرات عمه مش فى البيت اصلا … وحبيبه مش قاعدة … ده معناه أنها قاعدة لوحدها فوق …. 
طارق : السلام عليكم .. 
جدته ونسرين وزياد : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته… 
جدته : اتأخرت يا طارق .. 
طارق : معلش يا تيتا كان عندي شغل … اومال حبيبه فين … 
جدته : والله يابني من الصبح ما طلعت من الأوضة ولا اكل ولا شرب ولا حاجه خالص … 
طارق : بصرااخ .. هو انا عايش مع بني ادمين ولا مع بهايم …. ازاى يعني مطلعتش من الأوضة طول النهار وانتو اى دمكو بارد مفيش دم لو جرالها حاجه انتو قاعدين زى قلتكم … 
نسرين : بخوف … طارق … ممكن .. 
طارق : انا مش عايز اسمع صوتك .. مش دي اختك .. مش دي اختك حبيبتك … 
جدته : بغضب .. طارق .. احترم نفسك .. واحترم وجودي … 
طارق : صح .. انتو عندكم حق … ما هو اصل انا راجل زبالة وانتو ناس نضيفة صح … انا الواطي وانتو الناس المحترمة … انا اللى مش متربي وانتو الناس المتربية …
زياد : طار….. 
طارق : ششششش … صوتك مسمعهوش … اتكتم …. 
زياد : ببرود … بقولك اى انا مش فايقلك  … انا عايز اتجوز … 
طارق : يا برووودك … حبيببااااااااا 
حبيبه : ظهرت علي أول السلم .. نعم … 
طارق : طب ما انتي كويسة اهو ….. اومال اى … مستخبية ليه … 
جدته : فى اى يا طارق … انت مالك … بتتكلم كده ليه … 
طارق : هههههههههه طب ما انا عادي اهو … هههههههههه هههههههههه …. كويس …. مش انتو كويسين … انا كمان كويس … هههههههههه هههههههههه …. 
زياد : طارق … ركز معايا … انا عايز اتجوز … 
طارق : وانا كمان … 
جدته : فجأة كده … انتو الاتنين هتتجوزو .. وخير أن شاء الله … مين الاتنين اللى هيبقو سعداء الحظ … 
فجأة زياد وطارق … قالو الكلمة دى فى نفس الوقت وبعدها محدش نطق …. 
طارق وزيااد فى نفس الوقت …. حبيبه …. 
؟؟؟؟؟؟
يتبع……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى