Uncategorized

رواية أميرتي الحزينة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء

 رواية أميرتي الحزينة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء
رواية أميرتي الحزينة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء

رواية أميرتي الحزينة الفصل الرابع 4 بقلم آلاء

زينب : ماشي وخدتو شربتو
مايا مشيت وجت بعد عشر دقايق ولقت زينب نامت خلاص
علا جت معاها وشالوها وراحو عند رعد وكان بالفعل نايم عاري الصدر علا ومايا شالوها وحطوها جنبو
علا: يلا يامايا 
مايا: مش كفايه وفكت الحجاب تبع زينب وطلعو 
علا: طول عمرك خبيثه 
مايا: طالعالك
ومشيو 
يعم الصباح 
علا : ايه يامايا النشاط دا صاحيه من الساعه7 
مايا: انا منمتش اصلا مراقبه يحسن خد يدخل ويكشف حاجه 
علا: تمم نكمل بقي وانتي عارفه هتعملي ايه 
مايا: اكييد
وراحت مايا عند صفيه مامت رعد وكان قاعد جدها معاها 
مايا: خالتي صفيه انتي شوفتي رعد كان تعبان اوووي امبارح وسخن
صفيه بخضه: يلهوي طب وهو كويس ولا ايه 
مايا بتمثيل: معرفش تعالي نطلع نطمن عليه 
الجد: استنو انا جاي معاكم
صفيه: لا خليك ياعمي 
مايا في سرها: الغبيه هتبوظ الدنيا 
مايا: طيب تعالا اطمن عليه وانزل بسرعه ياجدي
وبالفعل زهبو
عند البنات 
الاء وشهد بيلبسو عشان المدرسه
الاء: خلاص بقي ياشهد كفرتيني انا اول مرة اشوف حد يعجب بالشنب 
شهد: مانتي مش عارفه يعني ايه اتنيلي 
الاء: هتشليني 
شهد: بس شنبو تحفه 
الاء: ااااااخ عوضي غليك يارب تتحرقي انتي وهو
شهد: متدعيش علي حبيبي يابت ولا انتي عشان سنجل 
الاء بغيظ: ومالها السنجله ياعنيا 
وهنا صحيت حبيبه
حبيبه: يخرب بيتكم علي الصبح ايه الصداع دا يقطع ابو شنب علي شهد علي الاء سواة 
شهد: في ايه ياحجه ام موسي انتي
حبيبه: عارفه لو رعد سمعك هبدبحنا 
الاء: طب يلا ياختي اتاخرنا 
حبيبه: استنوني هنفطر سواه
شهد: طيب بسرعه 
الاء: امااال فين سارة 
وهنا جت سارة
سارة: الحقووووووووووا 
البنات في ايه
رعد تعبان خالص وماما وجدو رايحينلو تعالو نروح 
شهد: ايه دا امااال زينب فين 
الاء : معرفش 
سارة: يلا بسرعه رعد تعبان 
وهما طالعين قابلو مازن ابو زينب 
مازن: في ايه يابنتي بتجري ليه كده
الاء: رعد تعبان ياعمي يلا نروحله 
عثمان: طيب يلا بسرعه 
عند مايا والجد
الجد يمشي براحه 
مايا في سرها: بسبب بطى هيخرب الدنيا علب دماغنا 
صفيه: طيب خليكي مع جدك يامايا عبقال ماشوفو 
مايا بخبث: ماشي 
وزهبت صفيه واول مافتحت الباب
صفيه: اااااااااااااااه زعقت جامد
وهنا البنات جم بسرعه ومايا والجد ورعد كمان فاق ولقي زينب نايمه جنبه 
رعد بفزع: ايه اللي جابها جنبي دي وبيبص حواليه لقي العيله كلها 
الجد بعصبيه: ايه اللي بيحصل دا
رعد: معرفش ياجدي انا كنت تعبان امبارح فخدت مسكن عشان اقدر انام وبعدين معرفش ايه اللي جابها جنبي 
علا بخبث: طب صحوها وهيا تفهمنا
رعد قب عليها كوبايه مايه وقام يلبس قميصه 
زينب قامت بفزع: ايه اللي بيحصل في ايه وبصت حواليها
زينب بخوف: انا ايه اللي جابني هنا وقامت تجري من مكانهامن علي السرير 
زينب : بابا انا والله معرف حاجه ايه الاي حصل 
الاب: اداها بالقلم
علا بخبث: رعد كان تعبان وانتي استغليتي تعبو  رغد مايعملش كده
زينب: واللله ماحصل 
صفيه: انتي تخرسي خالص انا عاملتك زي بناتي ليه تعملي كده 
زينب : والله ماحصل 
رعد بنرفزة: ايه اللي جابك اوضتي 
زينب : والله ما ولسه هتكمل الجد بعصبيه: بااااااااس
الكل اتخض 
الجد: بكرة كتب كتابك علي بنت عمك والبلد كلها هتحضر 
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى