روايات

رواية مشوار حياتي الفصل السابع 7 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الفصل السابع 7 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الجزء السابع

رواية مشوار حياتي البارت السابع

رواية مشوار حياتي الحلقة السابعة

ايسل: متخافيش عليها انا بعمل كل حاجه انا مفيش حاجه على صعبه
شك دخل فى قلبي طلعت فوق السطح كنت مخنوقه سمعتها بتكلم سليم
ياسمين: ايسل غيرانه من فريده
سليم : لاء ايسل طريقتها كدا
ياسمين: اسكت دي زعلانه أن ماما بتعامل فريده كويس وهي لاء
سليم : مليش دعوه دي اختي ودي ماما
كنت مشلوله مش عارفه اعمل ايه اختي بتحرض ماما والبيت كله عليا طب ليه دي لو عايزه فلوس مش بتأخر لو عيالها طلبوا عنيا مش بقول لاء دا انا معاها فى الوحشه قبل الحلوه
ياسمين: ايسل حبيبتي كل سنه وانتي طيبه
ايسل بصدمه: كل سنه وانتي ميته
ياسمين: ليه كدا

 

ايسل : روحي كملى كلامك عليا
لما اكتشفت اني ياسمين سبب المشاكل كانت غيرانه مني علشان خريجه كليه وبشتغل ومعايا فلوس مع أن مكنتش بقصر معاها بطلت تجي عندنا البيت وبابا كان زعلان مني طيب هي زعلانه مني انا طيب ما تجي تسلم على بابا وماما وهو بيتي انا دا بيت بابا ويعلم ربنا انا مش بمنع بابا من صلة الرحم ابدا حتي أولاده لما بشوفهم بشترلهم دول ولاد اختي حتي ولو زعلانين
رجعت اكلم سيف
عامله ايه
كويس
انتي فين
فى المدرسه انهارده هقبض
مبروووووووووووووووووك
هي العبوديه خلصت سنة كام
مش متذكر ١٩٩٩
واحنا فكام
٢٠٢٣
المس ايسل تم قبولك مدرسه بمرتب٨٠٠جنيه
هههههههههههه الحياه عامله معاكي ايه
دايسه عليا

 

هههههه سلام بقي
كلمتين منه بيهون عليا كتير ونظرا لوجود فراغ عاطفي في حياتي كنت كل دقيقه ادخل شات واقرات تاني وتالت وازعل اوي لو اولاين ومش بيكلمني لكن هو لا هنا وابعت رساله يروح يقفل ويرد بعدها بفتره كنت اضايق امسح الشات والكونت وارجع ابحث عنه تاني
وطبعا دلوقتي عندي ٢٤سنه وبابا وماما مضايقين دا المجتمع كله
ام فارق: قطر الجواز هيفوتك يابنتي بلاش تقسيع
ايسل ببرود: طنط حشرية اركب قطر ينزلني محطه غلط وبعدين اي تقصيع دي ومش لازم يكون مناسب
ام فاروق بلوية بوز: يعني مفيش ولا واحد مناسب
ايسل:اه مفيش وبعدين مش احسن ما أطلق وابقي معايا عيلين زي ناس
ام فاروق بعصبية :قصدك على بنتي دي زعلانه هي جوزها وهيرجعوا بعد يومين
ايسل : ما هو باين بقاله سنه محدش عبرها
ام فاروق: انا غلطانه اني عمله عليكي
ودي كانت حاجه بسيطه من إلى بشوفوا كل يوم
دا غير بقي حبايبي وقرايب كل يوم عريس فى ايدهم ليا مش عارفه دا حب ولا عايزين يخلصوا مني
والصراحه كنت بكره نفسي والموقف والشخص إلى بيجي كمان وكنت برفض حتي ولو مناسبين بس طريقه غلط لحد ما
يا مس يامس يا ايسل

 

ايسل بصدمه: حضرتك تقصدني انا يامستر نسيم
المستر : وفى حد غيرك يامس
ايسل : حضرتك قولت مس يا مستر ولا انا بتخيل
المستر بضحك: ما خلاص بقينا زملا زي بعض
ايسل برفض: لاء طبعا حضرتك مستر عملاق ولك من العلم الكثير إنما انا تلمذك و مهما اكبر عمري ما تفوق على استاذي حضرتك تقولى ايسل علطول
المستر : بكاشه طول عمرك يا مس المهم عايزك فى موضوع
ايسل : اتفضل
المستر : فى موجه زميل ليا وكان استاذي شخصيه محترمه واخلاق عاليه وغالي عليا جدا وانا تلميذه وطلب مني اشوفله عروسه
كنت مصدومه اووووي وصدقوني فى المواقف دا ببقي عبيطه مش بعرف ارد نهائي واتمنى لو الأرض تنشق وتبلعني حتي المستر بتاعي لدرجاتي
المستر : قولتي ايه
ايسل بصدمه: فى ايه

 

المستر : عريس كويس ومبسوطين عندهم بدل البيت اتنين وتلاته وعندهم اطيان
ايسل بتصنع الابتسامه: مقدرش اقول حاجه الكلام مع بابا
المستر : ما انا عارف بس لازم يكون ليكي راي اومال مس ازي دي حياتك
ايسل: خير أن شاء الله
اتهربت منه ورحت المدرسه ودخلت قاعة كجي تو كنت مضايقه جدا والشغل مع الاطفال هو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشوار حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى