روايات

رواية رحمة الاسر الفصل الثالث 3 بقلم كاراميلا

رواية رحمة الاسر الفصل الثالث 3 بقلم كاراميلا

رواية رحمة الاسر الجزء الثالث

رواية رحمة الاسر البارت الثالث

رواية رحمة الاسر
رواية رحمة الاسر

رواية رحمة الاسر الحلقة الثالثة

جاء الدور للتعرف على رحمه قامت رحمه للتعريف ع نفسها بينما اسلام قد اتصدم عندما راي ملاكه تحاول مسح دموعها عن وجهه الناعم.
اسلام في نفسه: ايوا هي مش معقول اكون بتخيل.
قامت اسراء للتعريف ع نفسها وهنا تلاقت عيون اسراء مع عيون اسلام و ظلاا هكذا ما يقارب دقيقتين لاحظت رحمه ذلك وجميع الطلاب نكزت رحمه اسراء في ذراعها ففاقت اسراء. وعرفت عن نفسها ففاق اسلام من سرحانه وكمل التعرف على الطلاب الاخرين. ولكن عيونه وتركيزة علي معشوقته. بينما اسراء حاولت كتم دموعها وتحاول الابتعاد عن انظاره التي تخترقها.
رحمه: لو عايزا نطلع من المدرج يلااا
اسراء: لا خلينا عادي
رحمه: متاكده. اومات اسراء لها فسكتت رحمه. وانتهت محاضرة اسلام وخرج من المدرج.

 

 

بينما علي الجانب الاخر في كليه التجارة كان انتهي اسر من محاضرته الاولي (ملحوظه اسر دكتور في جامعه تجارة انجليزي م في كليه الطب وكليه الطب قريبه من كليه التجارة تمام)
خرج اسر ليرى اخاه ينتظرة وشارد وعيونه تحولت من اللون العسلي الي اللون الاحمر ويكاد يبكي.
اسر: اسلام مالك فيك ايه شكلك عامل كده ليه.
فاق اسلام.
اسلام: شوفتها النهارده
اسر: ميين.
اسلام: اسراء شوفتها النهارده في المحاضرة .
اسر اتصدم وحزن علي شكل اخوه فقال
أسر: وانت كلمتها. او هي كلمتك.
اسلام: لأ بس كانت محاضرة تعارف وهي قامت عرفت عن نفسها بس كانت بتعيط.
اسر: طب وهاتعمل ايه.
اسلام: مش عارف م عارف افكر اصلا وكماان…. تلفون اسلام رن وكان احد الدكاترة يخبرة ان عنده محاضرة اخرى
اسلام بحزن: هامشي انا
اسر: متأكد. اومأ اسلام وتذكر امال فين حور مش شوفتها في المحاضره النهارده.
اسر: جينا متاخر شويه وهي قالت هاتحضر من المحاضرة التانيه م الاولي.
اسلام: ودا ليي يعني بعدين هي عارفه انو انا الي عليها وكنت هادخلها لو جت.
اسر: حور مش عايزة تعرف حد ان ليها اخوات دكاترة في الجامعات وحكي له ما قاالته له حور وتفهم اسلام وذهب.
نظر له اسر بحزن ودخل ليؤدى محاضرته وبعدها الذهاب للشركه الجارحي.
الله لا إله إلا هو وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 🌺
علي الجانب الاخر تذهب حور الي الجامعه . ووليد العمراني واصدقائه جالسين بعدما هدء وليد قليلا رءو حور
محمد صديق وليد: بصو القمر ده يخربيت عنيها ي جدعاان
انس صديق وليد ايضا: عندك حق هوا في چمااال كده
وليد: شكلها هاتبقي سنه حلوه ثم تذكر رحمه بس لو البت دى طلعت من وشي بس وربنا ماهعدي الموضوع دا علي خير وهاعرفها مين هو وليد العمراني.
انس: بس بت مزة برضو م تنكر اذا كان هي ولا صاحبتها
وليد: عندك حق برضو ههههههه
محمد: فككو من الحوار دا تعالو نشوف القمر دي . ذهبو بتجاه حور
وليد: اهلا انا وليد العمراني

 

 

محمد: وانا محمد صاحبه. انس: انس صاحبهم هما الاتنين
نظرت لهم حور بخوف واستفهام.
وليد: اي يقمر م هاتعرفينا عن نفسك.
حور: انتم عايزين اي
وليد: عايزين نتعرف علي القمر دي وتكون صاحبتنا ةشاةر عليها.
حور اسفه بس ماصحبش وجاءت لتذهب. وقف وليد واصدقائه بوجهاا.
وليد لي بس كده يقمر نظرت لهم حور بخوف وظلو هما يضايقوها وبكت حور فجاااه يد تسحب حور
وليد بغضب: انت تاني
رحمه: انت واحد حق*ر. جاءت انت تذهب وفي يديها حور امسك وليد يد حور التي كانتتكاد تبكي وتحاول نزع يديها بينما وليد جاء ليضربها رحمه ولكن يد امسكت بيده وهاا هوا الاسر.
سحب اسر يد حور
اسر بهدوء: انت كويسه.
حور ببكاء: مسك ايدي وكان بيضايقني هوا وصحابه.
وليد: انت ي كابتن سبها دي تلزمني عندك بنات كتير غيرها
محمد: ايوا سبها.
انس بخوف اسر باا اسكته اسر بنظرة ارعبته وذهب سريعا
استغرب محمد ووليد صديقهم.
اسر: بقاا قولتلي تلزمك اومآ وليد بخوف وها هي لكمه تطيح وبوليد العمراني. محمد بغضب وجاء ليضرب اسر لكن امسك يده وظل يضرب فيهم الاثنين . ورحمه تحتضن حور هي واسراء وينظروا لاسر بصدمه هوا ابرح وليد وصديقه ضربا كثير. دفعهم اسر ارضا وجاء الامن واخوهم لمكتب المدير. وبينما ذهب اسر لحور واحتضنها وهي ظلت تبكي هداءها
اسر: انت كويسه دلوقتي يحببتي.
حور: ايوا انا تمام متخافش. كونت رحمه واسراء ذاهبتان
حور: استنو. نظرو لها
حور: شكرا بجد مش عارفه اشكركم ازاي علي اللي عملتو معايا

 

 

قالت رحمه بمرح : تؤ تؤ مافيش شكر كدا لازم تاكلينا
اسراء: انت م هامك غير بطنك وبس ع طول جعانه جعانه
حور بضحك: اذا كان على الاكل فايلااا بينا نامل وفككو من المحاضرات ههههههه
رحمه بضحك: اوختشي اللي فهماني لڤ يوو يابت انت الله صحيح انتي اسمك اي ي قمر انت.
حور ببتسامه: حور وانتم
رحمه:اتشرفت بمعرفتك اقمر انا رحمه ودي فوزيه واشارت علي اسراء
اسراء: بقااا انا فوزيه ي سعديه انت. وجهت نظرها نحو حور انا اسراء اقمر واتشرفت بمعرفتك
حور: الشرف ليا يقمرات انتم في سنه كام
رحمه واسراء: اولي وانتي
حور: اي دا بجدد وانا كمان
رحمه: هيصه هانبقي عندنا صحبه جديده وهانخربهة.
حور: ايواا بقا. ثم تذكرت حور اخيها الواقف خلفها نظرت له لتراها يحدق ب رحمه
حور ببتسامه خبيثه 😈: احم ودا اسر اخويا ي بنات. استفاق اسر ع كلام حور. اكملت حور: ودي رحمه ودي اسراء ي اسر
اسر ببتسامه وهوا ينظر ل رحمه: اتشرفت بمعرفتكم وجهه كلامه ل رحمه وشكرا جدا على اللي عملتي مع حور.
ابتسمت رحمه
وذهبت هي واسراء وحور للمحاضرة بينما شرد اسر ب رحمه وهوا يتذكر كيف تمرح وتتكلم مع صديقتها وتذكر ضحكتهة التي خطفت قلبه فااق اسر على يد تلمسه
اسلام: اي اللي جابك هنااا يبني ومالك سرحان كده ليي
اسر: م سرحان ولا حاجه وجاي علشان اشوفك واشوف حور
اسلام: انا مش لاقي حور هي فين

 

 

اسر: في المدرج دلوقتي تعالي معايا بقا عند مكتب المدير
اسلام: لي في اي . حكي له اسر ما حدث
اسلام: يولاد 🐕. انا هاربيهم بقا يعملو كده في اختي.
اسر: اهدي وتعالي يلااا
ذهباااا لمكتب المدير واول اما دخلو تفاجأ اسلااااام……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!