Uncategorized

رواية الفراق الفصل السادس 6 والأخير بقلم نور الشامي

   رواية الفراق الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

رواية الفراق الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

رواية الفراق الفصل السادس 6 والأخير بقلم نور الشامي

نظر كنان اليها بصدمه ثم تحدث مردفا:  ابنك ميين
حاولت نازلي النهوض ثم نزلت الي الاسفل لتلحق بأختها حتي وجدت شخص يسحب اختها حتي لا تصدمها السياره فنظرت اليها بصدمه ثم ركضت تجاهها وتحدثت بلهفه مردفه : اميره انتي كويسه حوصلك حاجه
دفعتها اميره بغضب ثم تحدثت مردفه:  ملكيش صاالح بيا فاهمه انتي واحده زباله وخطافه رجاله ومتربتيش ضيعتي شرفنا كلنا وجيبتيلنا العار
نازلي بدموع:  انا عارفه اني غلطانه بس ندمت والله وعايزه ربنا يسامحني
كنان بعصبيه:  خلصنا بجا العربيه اهي والسواج هيوصلك
اميره بحده:  طبعا ما هي لعبت بيك طبيعي تدافع عنها
اقتربت نازلي منها ثم تحدثت مردفه:  اميره تعالي نطلع فوج وبلاش نوجف في الشارع اكده ونتكلم
نظرت اميره اليها بغضب ثم دفعتها بقوه وهي تتحدث مردفه:  جولتلك متلمسنيش
وفجاه جائت سياره مسرعه واصتدمت بنازلي فركض كنان بسرعه وصرخت اميره وركضت تجاهها فحملها كنان وذهبوا بسرعه الي المستشفي ودخلت الي غرفه العمليات فجاءت صفيه ورضا وجاسر وتحدثت صفيه بلهفه مردفه:  اي ال حوصل لبنتي يا كنان
كنان بغضب شديد: بنتك الكبيره المحترمه هي السبب وهي ال خلت العربيه تخبطها
اميره بدموع:  مكنش جصدي هي ال خانتني مع خطيبي يا ماما
رضا بصدمه:  انتي بتجولي اي
كنان بغضب شديد:  انا ضحكت علي نازلي ولعبت عليها لحد ما بجت حامل مني وهي مكنتش تعرف اني هاجي اخطب اختها انا ال غلطان انا ال ضحكت عليها
رضا بعصبيه:  وهي كمان غلطانه وانا معرفتش اربيها ربنا ينتجم منكم كلكم انا مليش بنات وانتي يا صفيه كنتي عارفه
صفيه بضيق:  ايوه وانا ال اجوزتهم
نظر رضا اليها بغضب ثم ذهب من المستشفي بأكملها فنظر. جاسر الي كنان وتحدث بعصبيه مردفا:  شوفت بسببك وصلنا كلنا لأي بسبب انانيتك حوصل اي
احمد بحده:  خلاص يا جاسر مش وجته الكلام دا
جاسر بغضب:  لع وجته هو السبب في كل ال بيوحصل دا
جاءت صفيه لتتحدث ولكن فجأه خرج الطبيب فأقترب الجميع منه بلهفه وتحدث كنان مردفا: جولي هي عامله اي
الطبيب:  احنا عملنا العمليه بس للأسف حالتها خطيره والجنين مات هنستني لما تفوق ونشوف ربنا معاها
نظر كنان بصدمه وتحدث مردفا:  هي كانت لسه حامل؟
جاسر بغضب:  ايوه كانت لسه حامل منك 
جلست صفيه علي الكرسي تبكي بشده ووقف كنان امام غرفه العنايه المركزه ينظر اليها وهي ممده علي الفراش لا حول ولا قوه وبعد فتره من الوقت وحديث كثير مع الاطباء اذنوا لكنان ان يدخل لها وعندما دخل جلس امامها ومسك يديها وتحدث بدموع مردفا:  انا اسف … سامحيني بالله عليكي جومي وانا هصلح كل حاجه باظت بسببي بس يلا جومي يا نازلي علشان خاطري وانا والله هعملك ال انتي عايزاه كله
فتحت نازلي عيونها ببطئ ثم تحدثت مردفه:  كنان … 
كنان بلهفه:  حبيبتي
نازلي بتعب شديد: خليهم كلهم يدخلوا لتزم اتكلم معاهم
خرج كنان ثم اتي بالجميع واقتربت صفيه منها بلهفه ثم تحدثت مردفه:  يا جلبي الف سلامه عليكي ياريتني كنت انا
نازلي بتعب:  ماما سامحيني وحولي لبابا يسامحني .. واتتي يا اميره سامحيني
اميره ببكاء:  نازلي جومي وانا مسمحاكي والله بس ارجعي كويسه زي الاول
نازلي بتعب:  انا بس عايزاكي تسامحيني وانت يا جاسر شكرا علي كل حاجه عملتها معايا انت واحمد اكتر اتنين كنتوا جمبي
نظر جاسر واحمد بحزن ثم تحدث جاسر مردفا:  نازلي بلاش كلام علشان متتعبيش
نازلي بتعب شديد:  لع لازم اتكلم
مسكت نازلي يد كنان ثم تحدثت مردفه:  انا محبيتش حد غير ومسامحاك علي كل حاجه عملتها عايزاك تتحوز اميره هي بتحبك
اقترب كنان منها اكثر ثم تحدث مردفا :انا متجوزك انتي وبحبك انتي  
نازلي بابتسامه وتعب:  اتجوزها علشان خاطري
اقترب كنان منها بشده ثم احتضنها بقوه وتحدث مردفا : انا بحبك جووي والله العظيم بالله عليكي يا نازلي خليكي معايا
ابتسمت نازلي للجميع وهي بين احضانه ثم اغمضت عيونها تدريجيا وفارقت الحياه فأبعدها كنان قليلا ختي شعر بسكينتها ونظر اليها بصدمه وخرج احمد بسرعه ليأتي بالطبيب وعندما فحصها تحدث مردفا:  البقاء لله
صرخت صفيه بشده ووقعت اميره علي الارض ثم احتضنها كنان بلهفه وهو يبكي بشده وووو
القصه خلصت انا طبعا اختصرتها جدا جدا ودا كان طلبكم انتوا كل واحد يقدر يستفيد من القصه زي ما هو عايز بس اهم حاجه ان مينفعش مهما كان واحده تسلم نفسها وشرفها وشرف عيلتها لأي حد بأسم الخب علشان النهايه بتبقي مش كويسه في كل الاحوال بتمني تكون القصه عجبتكم
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى