روايات

رواية حكاية ورد الفصل الخامس 5 بقلم شهد أحمد

رواية حكاية ورد الفصل الخامس 5 بقلم شهد أحمد

رواية حكاية ورد الجزء الخامس

رواية حكاية ورد البارت الخامس

رواية حكاية ورد الحلقة الخامسة

دياب. زق أهله وفضل يدور علي ورد زي المجن،،ون لقي الاوضه مقفوله قال إنها جوه وفضل يخبط جامد علي الباب وبصوت عالي ورررررد افتحي انا عارف انك جوه افتحي ومش هعمل ليكي حاجه يلا افتحي بقولك لحسن اكسر الباب ده عليكي.
وفجاه. حصل 😳😳 أن دياب كسر الباب علي ورد
ودخل وجابها من شع،رها وقال هو انا مش بقولك افتحي مش بتسمعي الكلام ليه وجر،ها وطلع بره عند أهله
ورد. اعاااا سبني شعري اهي شعري بيوجعني سبني بقا وزقته وقالت انت مفكر نفسك كده راجل يعني الراجل اللي يبيع مراته مش يبقا راجل وفجاه
دياب . نزل عليها بالقلم وقال أنا راجل غصب عنك وفيها اي يعني لما تعملي اي حاجه تجيب فلوس ل جوزك حبيبك
ورد. ههههه ضحكتني جوزي حبيبي قال انت مصدق نفسك وقالت بتريقه ي جوزي انت من ساعه ما طفحت الزف،ت اللي بتطفحه ده ومشيت في طريق المخدرا،ت وانا بكرهك ي جوزي بقولك أي طلقني وكل واحد يروح في طريقه انا بقيت مش انفعك ي ابن الحلال سبني اروح ل حالي
دياب. بتحلمي ي ورد وطلاق انا مش مطلق واللي عندك اعمليه ويلا قدامي
ورد. مش هروح معاك في حته
دياب. هتروحي وغصب عنك كمان وشدها

 

 

 

 

اهل دياب. انت بتعمل اي سيب البنت تروح ل حالها وطلقها هيا معاها حق انت مش راجل لأن الراجل بطبيعته بيغير علي مراته إنما انت مش راجل وبتروح تبيع مراتك علشان تكيف وتعمل مزاج ي اخي منك لله فكرنا هتكون سند لينا بس انت حتي مش عارف تسند نفسك ي خساره تربيتنا فيك
دياب. ششششش مش عايز اسمع الكلام ده بقول ليكم اي انا مش عايز افوق من اللي شابه علشان لو فوقت هتشوفوا وح،ش قدامكم واظن ي مدام انتي مجربه ولا اي يلا امشي قدامي وانتوا ي اهلي مش اتبريتوا مني مش عايزكم تدخلوا في حياتي وسحب ورد معاه بالعافيه ومشي
ورد. لا لا دياب سبني سبني ي دياب علشان خاطري انا مراتك ي دياب مراتك اللي كنت بتحبها وبتغير عليها ارجع بقا زي الاول انا بقيت بكرهك ي دباب اهي اهي متعملش فيا كده وتبعني تاني
دياب. سحب ورد علي النيت_كلاب تاني وعمل تجمع لل الشباب ويقول اللي عايز يق،،،،،،،،ضي لي،،،،،،لللله مع الموزه دي ياجي ياخدها مين جاي
شريف. اوووه الموزه دي حلوه اووي انا هطلع الطالعه دي عايز فيها كام
دياب. عايز 5000 آلاف جنيه
شريف. وغمز ل ورد وقال مش خساره فيها وانا هدفع واخدها
طاهر. استني بس انا هدفع 6000 جنيه واخدها قولت اي
دياب. قولت حلال عليك
شريف. اي الكلام ده انا قائل قبل منه يبقا انا اخدها
دياب. اللي بيدفع اكتر هو اللي بيشيل اللي،،،له هتدفع اكتر منه يبقا من نصيبك مش هتدفع يبقا تبقا من نصيبه هو .
دياب. يبقا حلال عليك ي طاهر واخد الفلوس منه ومشي وساب ورد معاه

 

 

 

 

ورد. اعاااا دياب لا دياب الله يخربيتك ربنا ينتقم منك حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي دياب وفي اليوم اللي كنت شوفتك فيه واتجوزتك ي اخي والنبي ي اخ انت سبني امشي ده وأحد زبا،له ومش راجل بيبيع ويشتري في مراته علشان يطفح مخد،درات خليك انت راجل وتسبني امشي
طاهر. بصدمه 😳انا كنت فاكر أنه بمزاجكك الموضوع ده
ورد. بدموع 🥺لا والله العظيم ده هو اللي بيستغلني علشان معنديش اهلي يحموني ولا حد يدافع عني والنبي سبني امشي ومش تعمل فيا حاجه
طاهر. واتأثر بحالتها وقال روحي امشي انا مش هجبرك علي حاجه بس هتعملي اي مش كل مره هيجيبك هنا ويبيعك هتلاقي حد يعمل زي ويقولك امشي
ورد. عارفه انا بشكرك كتير انا هتصرف المره دي وهخلص منه بس سبني امشي ارجوك
طاهر. امشي ي ورد وخلصي نفسك منه في اسرع وقت ربنا معاكي
ورد. بجد شكرك ليك مش عارفه اشكرك ازاي وكانت مبسوطه
وطلعت بسرعه من النيت_كلاب وفضلت تجري بسرعه خوف من أن دياب يشوفها وياخدها ويبيعها ل حد تاني
وفجاه حصل وهيا بتجري 😳🙄

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية ورد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى