روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الثاني عشر

رواية الزهرة المفترسة البارت الثاني عشر

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثانية عشر

كانت لين تشعر بالملل وذلك لعدم قدرتها علي النوم
لانتهاء حبوبها المنومة..لذلك لمع في عقلها فكرة
لاثارة الرعب في هشام وخاصة لوجود المعدات اللازمة..
كان لديها ثعبان جلدي اسود كان هشام قد اشتراه
من متجر ما من قبل وذلك لإخافه لين في بدايه زواجهم ..
قامت لين بالدخول علي اطراف اصابعها الي غرفة هشام..
وبضحكة ماكرة وتوعد.. استلقي وعدك بقي..
قامت لين بربط ذيل الثعبان بخيط طويل وقامت بوضع الثعبان
علي صدر هشام وهو غارق في النوم ثم ابتعدت وقامت
بتحريكه بالخيط بهدوء.. ونادت علي هشام بصوت هادئ..
لين بهمس: هشام..ياهشام..
تململ هشام واكمل نوم..
لذلك صرخت لين: هشااااااام..
لينتفض جالسا علي الفراش
وتحرك لين الثعبان بالخيط..
هشام بخضة: ايه فيه ايه.. بتعملي ايه هنا..
لين بزعر: الحق ياهشام.. تعبان ع السرير.. وهي تحرك الخيط..
ليقفز هشام من الفراش ويركض بعيدا صارخا بصوت عالي:
تعبان ايه اللي جابه هنا..ابعدي يالين اطلعي برا بسرعة..
لين التي تحاول كتم ضحكاتها علي منظر
هشام الخائف..وتكمل بخوف: الحق ده جاي علينا..
ليسرع هشام بركله وسحب لين سريعا الي الخارج..
هشام بخوف ودقات قلب متسارعة: جه ازاي ده..
لينظر الي لين التي تضحك بشدة..ويكمل
وهو يضيق عينيه.. لحظة واحدة انتي كنتي بتعملي ايه جوا..
وبعيون غاضبة يابنت ال… ده التعبان اللي كنت جايبه انا مش كدة..
لين ضاحكة: ههههه.. ايوة..
هشام بغضب وهو يمشك شعرها: انتي بتستهبلي..
بتفزعيني من النوم كدة.. ده انا هطلع عين اللي خلفوكي..
لين بضحكة مستفزة وهي تزيح يديه و تدلف الي غرفتها:
مش مهم.. المهم اني طيرت النوم من عينك..
وبرفعة حاجب ..مش هديتك ياسبع الرجال.. خليه معاك يونسك..
كوابيس سودا علي دماغك يا اتش سلاااااام.. وتغلق غرفتها..
هشام بغضب وهو يركل الباب:
افتحي ده انا هفتح نفوخك..
لين بضحكة: امشي يااتش مش هفتح
مادام انا صاحية لازم تصحي انت كمان..
وتبتسم بإنتصار مكمله مدام انا مش قادرة انام
من غير المنوم اللي انت كنت السبب في اني
معرفش انام من غيره.. كل ليلة من ده ياهشام..
هطير النوم من عينك لحد ماتحصلني
وتدخل المستشفي زيي..
عند هشام دلف الي غرفته في ضيق وامسك
بالثعبان والقاه في الخزانه وزفر في ضيق مكملا..
هشام بضيق وحنق شديد: شكلها رجعة سودة..
خلتني قطعت الخلف وطيرت النوم من عيني..عارفها
نفوخها ضارب..مش هتسيبني في حالي مدام قالت كدة..
الليله تعبان.. بكرة عقربه.. بعده الله اعلم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في شركة مازن للادويه..
طلب مازن نور لتذهب له…
مازن وهو يتفحص نور: بصي يانور
فيه عشاء عمل بعد كام يوم وعايزك معايا فيه..
نور بابتسامه: اكيد يا فندم انا تحت امرك..
مازن: طيب طبعا انتي عارفة هتلبسي ايه في العشا..
نور: طبعا..
مازن: كويس انا هعدي عليكي.. وبعد مانخلص هروحك..
نور: اوك..حضرتك عايز حاجة تانيه..
مازن: لا شكرا يا نور..اتفضلي انتي..
ولنفسه وبعدين معاكي يانور ايه اللي بتعمليه فيا ده..
نور بابتسامه لنفسها: لما نشوف
يامازن بيه لغايه الوقتي سليم..ربنا يستر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الشركه اعطي كاظم اوراق مناقصة الاسمنت الي لين وهشام..
ولكن هشام قام بأخذها لنفسه مما جعل لين تستشيط غضبا..
لين بغضب:يعني ايه تاخد الصفقة لوحدك..وانا ايه..طيشة..
هشام ببرود:والله ده اللي عندي..انا اللي
اخدت الورق..وانا اللي هاخد عمولتها ..
لين بعصبيه:انت بتستهبل مش كده..
ايه عايز تكوش علي العموله لوحدك ياهشام..
هشام بلا مبالاة:سبتلك كتير يالين..وده دوري..
لين بغضب:كاظم قال انا وانت..يبقي ازاي تاخدها لوحدك..
هشام بملل وهو يتركها:ده اللي عندي..ولا عايزاني
اسيبهالك وتخسريها وتروحي تقتلي السمان
زي جمال..وبغمزة..انا رجعت يالينو ورجعت ايامي..
لين بتوعد غاضب:بقي كده ياهشام..طيب فيها لاخفيها..
وانا هخفيها وهطربقها علي دماغ اللي خلفوك..
وتنادي علي ملك..ملك..انتي ياملك..
ملك:ايوة يا فندم..
لين بعصبية:الغي اي مواعيد
ليا بعد بكرة..انا اصلا مش جايه..
ملك بتساؤل:طب يافندم وصفقة
الاسمنت..ديه ميعادها بعد كام تلت تيام..
لين بحدة:مليش دعوة بيها..هشام هو
المسئول عنها الوقتي..ويلا غوري من وشي..
ملك بتعوج وشماته:اهاااا..علشان كده متعصبة..
هشام بيه طرقعلك في الصفقة وخدها لحسابه..احسن ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت نور بلين..
نور:لينووووو..حبيبتي..
لين بتهكم: لينو..وحبيبتي..قولي يانور عايزة ايه..
نور بضحكة:دايما كده فاهماني صح..
لين بثقة: طبعا يا قلبي انا اعرفك
من غير ماتتكلمي..هاااا..عايزة ايه..
نور بتنحنح :احم احم..بصي…مازن..
لين بترقب وضيق: ماله سي مازن يانور..
نور:مفيش يالين..بس فيه عشاء عمل
بعد كام يوم..وكان عايزني معاه..
لين بسخريه:وايه متصله تاخدي مني الاذن
يعني..مانتي عملتي اللي في دماغك يانور..
واشتغلتي معاه..عايزة ايه تاني..
نور :خلاص بقي يالين..اللي حصل
حصل..بس انا عايزة منك خدمة..
لين بترقب:هاااااااا..قولي..
نور بتنحنح:احم احم..طبعا انا عارفة
ان عندك فساتين روعة..وكنت عايزة واحد منهم
احضر بيه العشا..وهرجعهولك علي طول متقلقيش..
لين بضحكة:ترجعيه.. ولا تركنيه جمب اخواته يانور..
لين بتذمر:يعني ايه مش هتساعديني..
لين بضحكة:الله..ومالك اتقمصتي كدة ليه..
تعالي بعد بكرة وانا هضبطك ايه رايك..
لتصرخ نور في فرحة:ياااااااي..ايوة يالينو ياقمر..
لين بإنزعاج:وداني اتخرمت يابنتي..يلا
سلام الوقتي واشوفك بعد بكرة يانور..
نور بفرحة:سلام يالينو..اشوفك بعدين..
ولنفسها..ايوة بقي ده انا هلعلع بفساتين لين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في اليوم التالي ارسلت لين ملف الاسمنت الي
محسن السمان وذلك لربح المناقصة امام هشام..واتصلت به..
لين بضحكة:اهلا محسن باشا..اخبارك..وصلتك هديتي..
محسن بضحكة:ايوة يالين..بس ده من امته..
لين بإبتسامه ماكرة:تقدر تقول..
هديه محبة وود..ولا مكنتش عايزها..
محسن بقلق:مش حكايه كده يالين..
بس غربية يعني انتي عايزة تفهميني انك
هتخسري شركتك الصفقة علشان جمال عيوني..
لين بخبث:وانت تعرف عني كده يامحسن..
كل الموضوع اني عايزة اطلع بمصلحة..ومادام مش
هطلع بيها من شركه المغربي..يبقي هطلع
بيها منك..والشيك هيوصلني بعد ساعتين ..ولا ايه..
محسن بإبتسامة:اكيد يابنت المغربي..عايزة كام..
لين بجديه: ارنب ونص يامحسن..
محسن بشهقة:كاااااام…وباقتضاب..لا ده كتير يالين..
لين بجديه:مش كتير يا محسن..ده انت
هتكسب من ورايا ارانب..مش هتستخسر في
لين ارنب ونص..ولا عايزني اقول لاتش..ويغير الارقام..
محسن بتذمر:بس يالين قللي شويه..متبقيش جبارة كده..
لين بحزم:بص يا سمان.. هي ساعتين والاقي
الشيك عندي..والا الملف اللي معاك بله واشرب مايته..
ولا اعمله قراطيس ومراكب..والعب بيها..
وخلي هشام يكسب المناقصة..ايه رايك..
محسن بإستسلام:حاضر..ساعتين وهتلاقيه
عندك..وربنا يكتر التعامل مابينا يابنت المغربي..
لين بإبتسامة:قول انت يارب..سلام ياسمان..
ولنفسها برفعة حاجب وابتسامة ماكرة..
عمولتي متضيعش يااتش..مادام مش هاخدها
منك.يبقي الغريب اولي..وابقي قابلني بقي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند سامي..
سامي:ايه ياباشا..مالك مبسوط
اوي كدة..شكلك عامل حاجة..
هشام بضحكة ماكرة:ابدا يا سمسم..
بس لين هتفرقع وبتشد في شعرها..
سامي بترقب:عملت ايه يااتش..
هشام بإبتسامة:سلكت منها صفقة الاسمنت
واخدتها لنفسي..ومقولكش علي منظرها..واستني
بس بكرة لما اكسبها..مش بعيد تموت بحسرتها..
سامي بدهشه:صفقة الاسمنت..وهي سكتت ..مش ممكن..
هشام بمكر:ولا تقدر تعمل حاجة..كل اللي عملته قعدت تصوت..
بس بصراحة مش عارف اقولك انا فرحان فيها قد ايه..
بقولك ايه انا مروح عايز اشوفها الليلة وهي مشعلله..سلاااام..
سامي بتعجب وهو يهز راسه:وربنا ما فاهمك يا هشام..
واللي بتعمله في لين ..وانت…..وبتنهيدة…اااااااه..
يلا انا مالي بيكم..بس ربنا يستر من لين..
هشام في سيارته وبضحكة ماكرة:اشوفك يالينو
الليلة واملي عيني من غيظك وحسرتك ع الصفقة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند لين حضرت نور…
ام جميل:ازيك يا نور يابنتي عاملة ايه..
نور بإبتسامة:الحمد الله..انتي اخبارك ايه يام جميل..
ام جميل:نشكر ربنا..عايزة ست لين..
لين من الخلف:انا هنا يانور..وانتي يام جميل حضري
الاكل اللي قولت عليه وطلعيه ع الاوضة ومتتاخريش..
ام جميل:امرك..ثواني والاكل هيكون عندك..
صعد كل من نور ولين الي الغرفة..بدؤا
في انتقاء الفستان الذي سترتديه نور..
لين:بصي عندك الفساتين
نقي اللي انتي عايزاه واستنيني..
نور:رايحة فين…مش هتنقي معايا..
لين:ثواني ..هعمل تليفون وهجيلك..
نور بلا مبالاة:طيب..وظلت تقلب في الفساتين..
في الخارج..
ام جميل:الاكل يابنتي..
لين:طيب ..دخليه لنور..وانزلي انتي..
اتصلت لين بمحسن السمان..
لين:ايوة يا محسن..متشكرين ع العموله..وصفقة سعيده..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!