Uncategorized

رواية مريض بحب نور الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

 رواية مريض بحب نور الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

نورين….  نعم يروح امك،انت مش دكتور حمير يحماااااار 
“كداا عرفتوا مؤمن كان بيكلم مين تميم ابن فاطمه يجدعان ركزوا معايا وهنتغرف علي فاطمه دي بعدين بس الصبر حلووو ها” 
مؤمن… لمي نفسك يبت انتي انا بهزر انا مش رائد ولا حاجه انت عارف انتي جايه ليه الفيله 
نور… قطعت كلامهم وقالت ممكن تسبوني انا ونورين لوحدينا لو سمحت 
مؤمن وتميم…تفهموا الموقف وخرجوا…
نور… عارفه اتاي بقتي عوضي،ربنا عوض كل حاجه شفتها بيكي ينورين انا والله مسجونه ظلم ابراهيم لفقلي قضيه وحكتلها عن ابراهيم وازاي لفقلها القضيه 
نورين… احمم ابراهيم ده هو اللي قتل بابا وماما 
نور بدموع…. يعني انا هبقاا يتيمه برضوا 
نورين… انا موجوده وهعوضك عن كل حاجه ادعيلهم بالرحمه 
نور…. نورين بما انك اختي وكداا فا عايزه اقولك علي سر
نورين….بنفس طريقتها قولي 
نور… انا بحب ت تم…
نورين… تميم انطقيها يااختي 
نور… بس عارفه انوا مش هيكمل بقاا في ضابط هيحب واحده زيك 
نورين بعصبيه… زيك يعني اي انتي ست البنات بلا كلام فاضي يبنتي ده انتي صاروخ وعمزتلها 
نور… العب ده انتي بتعرفي تغمزي 
نورين…. امال ده انا اعجبك اوووي 
برااااا……
مؤمن…  بيقولوا اي دول 
تميم…وانتا مال امك علي راي نورين هي فين تيجي تكتمك ده انت ملكش الا نورين 
مؤمن… اسمالله عليك يبتاع نور ها وغمز 
تميم…جايبلك مزه اهي واي ملازمه يعني اي خدمه 
مؤمن… وهو بيعدل لايقه القميص منا دكتور 
تميم بضحك….اها دكتور حمير يحمااااار 
مؤمن…  قام وفتح الباب بعصبيه علي نور ونورين 
الاتنين بصلوا باستغراب 
مؤمن… قرب من نورين ومسكها من ايديها وقال بقاا انا دكتورحمير وحماااااار 
نور بضحك….هو انت لسه فاكر 
تميم بصلها وضحك علي ضحكتها اللي اول مره يشوفها وسرح فيها 
مؤمن… بقااا كدااا كلكم عليا وبمثل انوا بيعيط 
نورين…. متنشف يلا مالك عامل زي البنت كداا ليه 
تميم…. اوووووبااااا دي مروقاك علي الاخر 
نورين بصت لنور،وتميم بص لمؤمن والكل بص لبعض وضحكه بصوت عالي عمت في الاوضه….”
نورين… ديه مش مستشفي أبداً والله اي صوت ضحكتنا اللي اكننا في كباريه 
نور…. حصل يفندم 
وفضلوا قاعدين مع نور شويه ونورين فهمت نور علي انها ليه بتشتغل في فيله منصور وانهم عايزين يعرفوا مين وراها ويقبضوا عليهم……”
والفتره اللي قاعدوها سواا مع بعض ضحكوا فيها من قلبوهم…….” 
________________________
_____________*
عند اسر” 
اسر…. تمام تراقب حركاتك نور وتميم لاني شاكك ان نور بالنسباه لتميم مش مسجونه ولو طلعت اللي في بالي يبقاا دمار تميم وحقي منوه هاخده قريب اووووي
الشخص….ده انتا عليك حته دماغ انما اي الماظ،اعا يباشا ابراهيم هو اللي عملها فيها كداا 
اسر… سيبك منواا ده واحد كداا كداا ميت هيتعدم بس خد بالك منها ومتخليش حد يقربلها نهائي حياتها مهمه بالنسبالي مفهوووم 
الشخص… مفهوم يباشا طبعاً
اسر… اي اخبار تانيه قولهالي وقفل ” 
_________________________
_______________* 
في فيله منصور…” 
مؤمن… بقولك خلي بالك من كلامنا هنا يعني هتعمل معاكي جد 
نورين..اتهد ده انتا اللي هتكشفني بعميلك ديه 
_________________________
_____________* 
عداا اسبوع وكل حاجه بقت تمام 
نورين… ماشيه في خطتها تمام ومؤمن معها خطوه بخطوه….”
نور…. خرجت من المستشفي وخرجت من السجن برضوا…..”
تميم… هيموت ويعرف نور بتحبوه ولا لا لانوه بيعشقها اسر… حاطك خطها هتدمر الكل بعد ما اتاكد ان تميم بيحب نور وبقيت عينوه عليهم هما الاتنين اكتر من الاول….” 
نورين… حاسه بحاجه ناحيه مؤمن ومتجهاله الشعور ده لانها خايفه….”
_________________________
_________* 
قاعده فاتحه النوتس وبتكتب 
“حبيتك اعترفت لنفسي اني حبيتك وعدين المرحله ديه،كنت بحب استفذك واضايق علشان اشوف شكلك وانت متعصب ولا ضحكتك لما تحاول تداريها حفظت تفاصيلك يتميم،بس اكيد انت مش هتبص لممسجونه وانت ضباط قد الدونيا،هيفضل حبك مدفون جواا قلبي،حقيقي وحشتني اوووي” 
نور… قفلت النوتس ودمعه نزلت منها مسحتها ولبست ونزلت….. ” 
______________________
__________* 
الشخص…. اها يباشا متقلقش عيني عليها واي حاجه كداا ولا كداا هقولك 
اسر… تمام وقغل 
اسر… ههههه بقا بتحبها يتميم ولا وحبيتك بس للاسف هحرمك من حبك،والله وجي الوقت وهشوفك منزلول ومكسور وضحك بصوت عالي 
_________________________
_________* 
نور..راحت في كافيه….
نور… قاعده سرحانه في ايامها وحياتها وبتفكر في تميم 
تميم… جي وقعد 
نور… اي جابك هنا يتميم باشا 
تميم… تميم من غير باشا 
نور.. تمام اي جابك هنا 
تميم بحب… واحشتني مثلاً!!
نور… جت تمشي 
تميم…. بحبك كل حاجه فيكي بقت بدمنها،ضحكتك،هزراك،لماضتك تتجوزيني ينور!!
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى