Uncategorized

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

 رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد
رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية بلوة المخابرات والمارد الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

في فيلا كنان
كنان اتع”صب ومسك” سيلا من شعرها
كنان. بقي انا زبا”له انا هوريك
 الز” باله الحقيقيه
ور”مها على السرير
خلع بدله السوداء تحت أنظار سيلا المليئة بالر” عب
سيلا. انت هتعمل ايه
كنان بابتسامه صفره. قولتلك انك ليا
وهج”م عليها. قب” لها.  بعن”ف
وهي تضر” به في صدره ولكن لاحياة لمن تنادي 
ويده تمد لذلك الفستان الذي ترتديه
سيلا بقيت تعيط و حست بدوامه بتسحبها لمكان تاني ضلمه
كنان حاس انها مبتتحركش قام بسرعه
كنان. سيلا سيلا فوقي
خرج من الاوضه
كنان لأحد رجاله. هات دكتوره حالا لو جبت دكتور هتمو”ت انت وهو
ودخل مره تانيه لسيلا وعدل من هيئتها
الدكتوره وصلت واديت سيلا مهدا
وخليتها تنام
الحوار مترجم 
كنان ببرود. هي كويسه؟
الدكتوره. نعم سيد كنان هي بخير الان لكن يبدو أنها تعرضت لع” نف ادائ إلى حالة صد”مه هي فقط تحتاج راحه
كنان بعصبيه. اذهبي
لتخرج الطبيبة وهي خائفه بشدة من كنان فالكل يعرف من هو
ليدخل ويجدها نائمه
كنان واقف بيتامل ملامحها هي فعلا جذابه
في قصر المارد
مليكه فاقت من المخ”در وكان جسمها بيو”جعها  وعلامات
الكر” باك باينه عليه
مليكه قامت وقفت أدام المرايه
وهي بتشوف العلا” مات دي
وبقيت تتو” عد لمارد 
مليكه غصب عنها بكيت ووقعت مكانها وبقيت تبكي “بحرقه
مليكه لنفسها.  ماشي يا بن زيدان
وابتسمت بسخرية بداخلها وهي تعلم أنه يرها الان بتلك الكاميرات
أرادت فقط أن تعطيه احساس انها ضعيفه  وأنه أقوى
فعندم يشعر عدو” ك انه الأقوى سيعتبرك أضعف وبالتالي سيعاملك على هذا الأساس
مارد ويزين وقفين عند الكاميرات
يزين. شكل الضر” ب إثر عليها
لدرجه انها تبكي
مارد بتفكر وهدوء وابتسم بهدوء.
ماشي يا بنت الجبلاوي بس مش انا اللي تضحكي عليه
يزين. اصدك ايه
✍️✍️✍️دعاء فايد
مارد وهو بيتفرج على مليكه. البنت دي ذكيه ومخا” دعه جدا
يزين. ودا خط” ر  علينا
انت عايز منها ايه
مارد حط ايده في جيبه بغرور. مليكه هي الوحيدة اللي تقدر تعرفنا مين هو الزعيم وكمان تخلصنا من ديفيد بدون ما نتدخل وكدا نبقى ضربنا تلات عصافير بحجر واحد
=خلصنا من ديفيد
=عرفنا الزعيم
=السوق الس” ودا  للسلا”ح بقيت في ملعبنا احنا بس
يزين بزعر. مارد الكل فاكرك الزعيم
ويمكن مليكه كذلك ازاى هتعرفه
وهي فاكرك انت الضلع الأول في شغلنا  انت الدماغ إنما اللي عنده كل المفاتيح هو الزعيم 
مارد. عشان كدا لازم تحضر معانا حفله
يزين. انت كدا بتعرفها شغلنا كله وبتعرفها الناس اللي شغليني معاهم ودا مش في مصلحتنا
الحفله دي بتضم أكبر واخط”ر
مهربين سلا” ح
مارد. مليكه هتبقى عايزه تعرف أكبر قدر من المعلومات وهتاخد اللي احنا عايزين نعرفه ليها
✍️✍️✍️✍️دعاء فايد
في اوضه مليكه
بتبص حواليها لحد ما عرفت مكان الكاميرات وهي صغيره جدا
راحت تبدل هدومها
وخرجت وبدأت تعمل تمارين عشان جسمها يفك
يزين بصدمه. هي لسه فيها حيل تعمل تمارين بعد الضر”ب دا كله
مارد ابتسم تلقائيا فتلك الفتاه تحطم كل مره توقعاتهم وذلك للتدريبات العني” فه التي تلقتها
في كليه الشرطة وأيضا في المخابرات
ويالها من تدريبات  قاس”يه
لكنها توهلك لمثل تلك المواقف
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!