Uncategorized

رواية مهمت حور الفصل السادس 6 بقلم لارا أسامة

 رواية مهمت حور الفصل السادس 6 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل السادس 6 بقلم لارا أسامة

رواية مهمت حور الفصل السادس 6 بقلم لارا أسامة

 *عند حور*
حور:اهه انت تعرفني
فهد بتسرع:اه قصدي لا
حور:لا مش فاهمه اه ولا لا
فهد:حاجه زي كده
حور ضحكت:لا والله
فهد سرح في ضحكتهاا
حور:انت هنااا هلوو
فهد فاق:هاا
حور:حضرتك تعرفني ولا
فهد:اعرفك بس مش اوي
حور:لا مش فاهمه
فهد:طب تعالي أعزمك على عصير وأفهمك
حور بصتلوا من فوق لتحت
حور بقرف:عن إذنك
فهد مسك إيديهاا وقال: مش قصدي انتي فهمتي غلط
حور بصت على إيديهاا وبصتلوا
فهد بإحراج وساب إيديهاا:اناا اسف بس
حور:حصل خير
فهد:طيب ممكن تقبلي عزومتي
حور بتفكير:مفيش مانع بس 10 دقايق بس
فهد مبتسم:تماام
*في بيت خالد*
مني بغضب:يااااسر قووم يلاا
ياسر:يعني في حد يصحى حد كده
مني:اه
ياسر بصدمه:اه طيب في مهندس ينقلوا يلاا
مني:اه
ياسر:اناا عارف اني مش هعرف اخد معاكي حق ولا باطل
مني:طيب يلا قووم بقى
ياسر:ليه بس
مني:عشان معزومين عند خلتك النهارده يا فالح
ياسر قام بسرعه وقال بفرح:بجد
مني:اه
ياسر:طيب يلا انا هلبس اهوو
مني:ايه ده اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكش من شويه
ياسر:المهم بره عشان الحق البس
مني:لسه شويه وهنروح
ياسر بحزن:يا خساره طيب ماشي
مني:مالك
ياسر:مفيش
مني:مم ماشي ثم أكملت بخبث شوفت بنت خالتك
ياسر:أنهي
مني:حلا
ياسر بتسرع:مالهاا
مني:مفيش مش هبقي موجوده
ياسر:ليه
مني:عشان هتبقي في عند صحبتهااا عشان حنتهاا
ياسر بتذكر:اه صح اناا انهارده عندي مشروع لازم يخلص
مني:ممم عموماََ حلا موجوده
ياسر بفرحه:بجد
ضحكت مني:بجد الجد
 *عند حور وفهد*
فهد:فمهتي بقي
حور:اهه بس على فكره هو اللي غلطان
فهد:ونتي كمان يعني
حور:ليه بقى غلط في ايه
فهد:في كل خير
حور:لا بجد
فهد:انتي شتمتي
حور:هو قال علياا مجنون
ضحك فهد:المهم حصل خير
حور:عن إزنك بقيي وقامت
فهد:ممكن ثانيه
حور:اكيد اتفضل
فهد:ممكن أخد رقمك يعني عشان نبقي أصحاب
حور بتفكير:ممم اوكي مفيش مانع هات تليفونك
فهد:اتفضلي
حور سجلت رقمها ورنت على نفسها
حور:اتفضل
فهد:أسجلوا ايه
حور:حور أسجلك
فهد بغرور:فهد
حور:تماام بااي
فهد:بااي
فهد سعتهاا فضل يبصلهاا وهي ماشيه فصلوا صوت رنين التلفون
فهد:نعععم
إياد:تعالي بسرعه
فهد:طيب سلام
حور راحت لخالد
خالد:هاا طمنيني
حور:كلوا تمام يلاا
مشيوا
 *في بيت حور*
حلا بتعب:مش قادره اناا تعبت أويي
مروه:معلش قربنا نخلص
وصلت حور
حور:ايه ده في ايه
حلا:امك ياختى عملت عزومه ولازم نروق
حور بضحك على منظر اختهاا:طيب هو مين اللي جاي
حلا:خلتك و ولادها وجوزها
حور:غريبه يعني خالد مقليش حاجه
حلا:انتوا كنتم مع بعض
حور:اه…. لا قصدي إمبارح
حلا:مممم
مروه:يلاا يا زفته
حلا:حااضر
مروه:جيتي يا حبيبتي
حور:اه
مروه:يلا خشي غيري وتعالي ساعدي اختك
حور:ليه بس كده اناا لسه واصله
حلا:احسن
حور:هااا احسن شوفتي يا أمي بنتك
حضنتها مروه
مروه:معلش يا حبيبتي
حلا:هي بقي كده ناس حبيبتي ونااس زفته
حور بضحك:اه هههههه
حلا:اناا سحلانه
حور:قوليها صح الاول
حلا:شوفتي يا مامتي
مروه:ههههههه انتوا الاتنين حبايبي خلاص وحضنوا بعض
مراد:اناا مليش مكاان ولا ايه
حلا:لا ليك تعالى يلا
وحضنوا بعض
 *في بيت خالد*
خالد:ساامو عليكم
الجميع:عليكم السلام
مني:تعالي كل
خالد:لا مش عايز
ياسر:يلا يا بارد
خالد:بس يلااا
وقعد
عامر:عملت ايه
خالد:في ايه
عامر:في القضيه
خالد:الحمدلله
عامر:ونعمه بالله بس ايه الجديد
خالد:إحنا عملنا خطه كده وإن شاء الله خير
عامر:طيب خدو بالكوا عشان لو فهد أكتشف الخطه هتبقي روحتوا في داهيه
خالد:إن شاء الله لا
عامر بتذكر:هي حور كانت طلبه مني طلب غريب ده لي علاقه بالخطه
خالد:اه
عامر:تماام
مني:بطلوا كلام وكلوا يلاا
خالد:حاضر يا ست الكل
 *في العربيه*
فهد فاضل طول الطريق يرن على إياد بس مش بيرد وبعد كده بقى مغلق
فهد بقلق علي صاحب عمره واخوك
فهد:إياد رد بقى…..
ايه ده مغلق ليه
وبعد شويه فهد وصل الڨيلا
فهد:إياد انت فين إياد فهد سمع صوت فرقعه
فهد بقلق وصوت عالي:إياااد
يتبع…….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!