Uncategorized

رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل السادس 6 بقلم سلمى تامر

 رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل السادس 6 بقلم سلمى تامر

رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل السادس 6 بقلم سلمى تامر

رواية احبك منذ نعومة أظافري الفصل السادس 6 بقلم سلمى تامر

صافي فتحت الباب ولقت شاب واقف ومعاه شنطة 
ناديةبفرحه :حبيب قلبي يامعتز عامل اي حمدلله عالسلامة وحضنتو
معتز بإبتسامه:وحشتيني اوي ياخالتو عامله اي وصافي عامله اي
نادية بسعادة:كلنا كويسين يحبيبي تعالى ادخل
معتز سلم على صافي وقعد
نادية بخبث وسعاده:فاكر طبعا كل اللي قولتهولك
معتز بخبث هو الآخر:وهي دي حاجه تتنسي برضو
****
احمد نزل ايدو ف ايد لمار وبيبصلها وهو مبتسم
دخل غرفه الطعام 
احمد :صباح الخي…معتز!!
معتز بإبتسامه سمجه :اذايك يا أحمد عامل اي 
احمد سلم عليه بمجاملة
معتز بإبتسامه وهيام وهو بيبص على لمار :اذايك يالمار ومد ايدو يسلم عليها
احمد بحده وهو بيسلم عليه:معلش يامعتز قولتلك ميت مرة مش بتسلم على رجاله واسمها مدام لمار 
لمار بصت لأحمد بحب وسكتت وصافي بصتلهم بغيظ وغيرة
نادية :معتز هيقعد معانا كام يوم يا أحمد 
الصبح ص
مد بمجامله :تشرف طبعا يامعتز
تعالي يالمار عايزك البيت بيتك يامعتز
وسحب لمار وطلع أوضتهم تاني
***
(ملحوظه:طبعا نادية ملهاش اي حاجه ف البيت او ف املاك احمد لأن بعد موت جوزها اللي هو أبو لمار طلبت من أحمد ورثها وعطاهولها بذيادة)
***
عند احمد ولمار
احمد بغضب وغيرة:قسما بالله يالمار لو لمحتك او عرفت انك خرجتي بره الأوضه ف غيابي والزفت دا هنا مهرحمك
لمار :افضل حابسه نفسي يعني ياحبيبي
احمد بغضب:ايوة يالمار ونا هخلي الخدامه تطلعلك اكلك وسابها ومشي
لمار فضلت تتنطط من الفرحه ان احمد اخيرا رجع ليها
***
الصبح حنين راحت الشركه واستلمت مكتب سكرتارية احمد 
**
عمر راح الشركه وعدى على مكتب احمد 
وشاف حنين ودي كانت صدمه ليه
عمر بفرحه:لا مش معقول انتي بتشتغلي هنا؟!
حنين بخجل من نفسها لأن هي كمان فرحت لما شافتو:احم ايوه انا بشتغل هنا يا أستاذ عمر
عمر عينو وقعت على اسمها ورددو بتلذذ:حنين
اسمك حلو
حنين بخجل:شكرا حضرتك داخل لأحمد بيه
عمر بهيام:ونبي دا انتي اللي بيه
حنين بخجل وحده:لو سمحت يا أفندم مبحبش الكلام دا
عمر بصلها بغيظ:قطعتي عليا اللحظه
اي دا سندوتشات اي دي وريني كدا ..واخد علبة السندوتشات بتاعتها ودخل مكتب احمد
وحنين بصت بحسرة للسندوتشات بتاعتها:يابن المفجوعه آخد اكلي ..وكملت بهيام :بس يلا بالهنا والشفا يخربيت حلاوتك دا وقتو
وبعدين قعدت تكمل شغلها
**
عند احمد وعمر وهو يأكل:يابني اهدى بقا هو هياكلها
احمد وهو بيبصلو بغيظ وغضب:خليك انت ف الطفح اللي بتتطفحو ..هو مش لما اتصلت بيك من شوية كنت بتفطر
عمر وهو بيبلع الأكل:يعم صلي عالنبي ف قلبك اي مأكلش جععععااااان
احمد بغيظ :اخرس بقا خليني اخلص الزفت اللي ف ايدي دا علشان امشي
عمر بمرح:يقطع الحب وسنينو اللي يعمل معاك كدا
وكمل بتذكر:اه صحيح حنين سكرتيرتك هي البنت اللي كلمتك عنها
احمد بفرحه:بجد!اول مره تختار حاجه عدلة..حنين بنت محترمه وغلبانه وهتعرف تصونك بس بلاش الحركات بتاعتك دي
عمر بهيام:لا متقلقش انا على آخر الاسبوع دا هروح اتقدملها ..بس لازم اعرف رأيها الاول
احمد بتفاؤل:ربنا يقدم اللي فيه الخير
***
حنين وهي بتتكلم ف التليفون:ينهار اسود يالمار مرات ابوكي عملت كل دا وانتي لسه مقولتيش لأحمد؟
لمار:لازم اكشفها على حقيقتها قدامو وتعترف هي بنفسها لأن ممكن تكدبني
حنين:يابنتي قوليلو هو اكيد هيصدقك نسيتي انتي بالنسبالو اي؟؟!
لمار:ولو قالتلو اني بقول كدا علشان متغاظه من بنتها 
حنين بتفكير:تصدقي معاكي حق خلاص تعالي نفكر ف خطه للولية الحرباية دي هي وبنتها اللي شبه عادل شكل بس بشعر
****
عمر طلع من عند احمد بعد مدة 
عمر لحنين:بتمر ساعات بعد لقانا والروح  لوجودك عطشانه بتوحشني عنيك وغمزلها
حنين بصتلو بغيظ وخجل وسكتت
عمر بمكر:بس حلوة
حنين بحده:نعم
عمر بغمزة:السندوتشات حلوه
حنين:ااه بحسب
عمر وهو ماشي:اتقلي براحتك ياجوافه مسيرك تبقي عصير
حنين بعدم فهم:اي اللي بيقولو دا؟!يتك داهيه ف حلاوتك هيححح
**”
عمر تليفونو رن
شاف الاسم واتنهد بضيق:الو
:مش ناوي تيجي ياولدي برضك
عمر بلهجتو الصعيدية:جولتلك مش هاجي يماي سيبي الراچل الي انتي متجوزاه ديه وتعالي عيشي معاي اهنيه ف البندر لو بوحشك
ام عمر:ياولدي الراچل ديه يبجا أبوك
عمر بغضب:وهو مش بيعتبرنا ولاده فاكره اي اللي حوصل لعمار بسببو ..ردي يا أم عمر فاكره ولا عفكرك 
ام عمر ببكاء:سلام ياولدي عكلمك بعدين ابوك رچع من المصنع وقفلت
عمر فهم ان والدتو بتتهرب من الكلام واتنهد بضيق 
عمر بحزن ودموع:الله يرحمك ياغالي ..الله يرحمك يا عمار
***
احمد آخر اليوم رجع البيت 
ونادى على الخدامه
:نعم يابيه
:لمار نزلت النهاردة ولا لأ
:لأ يابيه
:طيب أكلت
الخدامه:ايوه يابيه طلعتلها الأكل زي محضرتك امرت
احمد:طيب روحي ناديها
**
الخدامه طلعت نادت على لمار ولمار نزلت لأحمد
وراحت علشان تستقبلو بصلها بإبتسامه وحب وبادلتهالو
صافي جريت على احمد وحضنتو
صافي :وحشتي اوي يامودي كويس انك جيت فيه خبر هيفرحك اااووي
احمد بإستغراب وهو بيبعدها عنو:خبر اي دا ياصافي
نادية بفرحه وخبث :مبروك يابني ربنا عوضك بالخير
معتز بإبتسامه خبيثه:مبروح يابو حميد
صافي وهي حاطه ايديها على بطنها:انا حامل
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!