Uncategorized

رواية للقدر رأي آخر (عوضني صعيدي) الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي

 رواية للقدر رأي آخر (عوضني صعيدي) الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي

رواية للقدر رأي آخر (عوضني صعيدي) الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي

رواية للقدر رأي آخر (عوضني صعيدي) الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي

راح شال القناع طلع عدو سيف وبن خاله قلب
قلب من الصدمه اغمى عليها
سيف بغضب جحيمي وعروقه برزت وراح مسك الشخص وضربه بالبوكس في وشه ولكمات في جسمه ،والتالي من سرعه سيف مش عارف يدافع عن نفسه بس بيبتسم باستفزاز
الشخص خالد …….. اضرب اضرب ،بس برده هخصرك كل حاجه
سيف قام فجاه ضربه في الحيطه واغمى عليه وراح اشتال  قلب وقال للبودي جارد………شيلوه وحطوه في المخزن لحد ما اجيله باليل بس روقوه لحد ما اجيله باليل وخرج ركبه العربيه وقلب معاه وراح الفيلا وطلع بيها الجناح ونيمها بهدوء ورقه واجاب برفيوم بتاعه وقرب منها وثواني وقلب فاقت وقالت بخوف ….ففففي اي الي حصل وخالد كان بيعمل كده ليه 
سيف اتعصب وضغط بأصابعه على جلدها جامد لدرجه علمت وفاق على صوت تؤه قلب بدموع……اه ايدي ي سيف 
سيف بأسف وحنان مسك أيدها برقه وقعد يمسح عليها برقه وقال بحب………مالك ي روحي اسف اسف ي قلب سيف بس مطنتقيش اسمه تاني يقلبي تمام
بقلم بسمله بدوي
قلب هزت راسها بخوف بنعم 
سيف بحنان حضنها جامد وقعد يقول لهاا كلمات غزل وحب ينسبها الي حصل وبعدين قال بمزاح
………انا عصافير بطني قربت تهوهو ههههه قومي ناكل 
قلب ضحكت وقالت …….. هقوم اعملك الاكل
سيف بمشاكسه ……..لا انا عايز اكل حاجه تانيه وبعدين قال متيجي ونجيب مليجي
قلب بصدمه وخجل …….. ابعد يسيف مالك ومليجي اي هههه 
سيف بمرح……. ضحكت يبقى قلبها مال صح قولي صح 
قلب ضحكت بخجل وقالت  بخوف…….. لينا لينا فيييين 
سيف بهدوء وحضنها……… لينا نايمه متاخفيش الداده معاها 
قلب زفرت براحه…..اه الحمدلله خوفت ايوي  . 
سيف بزعل مصطنع………. اي ده انتي مبتثقبش فيا ولا اي بتاخفي وانا معاكي  ،اومال انا موجود لي 
قلب برقه…….. لا طبعا انت فاهم غلط أنا بثق فيك اكتر من نفسي كمان بس انا خوفت بس لنكون نسناها في المول
سيف بغضب……..اه صحيح فكرتيني انت اي الي خلاكي تمشي من جنبي وكمان من غير استأذان
قلب بهدوء …….. بصراحه ومن غير كذب كنت بجيب ايس كريم
سيف بغضب……..بفرحة امك بيكي راحه اجيب ايس كريم
بقلم بسمله بدوي
 ومن غير فلوس كمان احكيلي الي حصل 
قلب حكته الي حصل وخلصت وبصتله في الاخر بعتاب ،سيف بعبث……… قلبي الصغير لا يتحمل على القمر الي قدامي ده الي عاوز اكله .
قلب ضحكت وقالت  …….انا جعانه 
سيف بضحك شديد……..جعانه تصدق انا الي غلطان قومي قومي ي آخره صبري اغسلي ايدك وانا هتصل بالداده تقول لهم يجهزوا الاكل 
قلب بدلال ودلع………لا انا الي عايزه اعمل الأكل الاكل ي سيفو 
سيف بيبلع ريقه بصعوبه…….سيفو انتي تعملي الي انتي عايزاه لسا هيقرب راحه زقاه وجريه 
سيف بضحك خبيثه………هتروحي مني فين بس وراك وراك
بعد شويه قلب خرجت وكانت لابسه بلوزه بكم شيفون وبنطلون ازرق ضيق وسايبه شعرها
سيف بعبث…….. بقولك اي متلبسي من تيشرتاتي أصلها جامده عليكي 
قلب بصت له بخجل وقالت بسرعه ……..انا راحه اعمل الأكل ولسا هتمشي  سيف شدها وقال ……..لا ماهو مش كل مره هسيبك بمزاجي المرادي خلاص 
قلب بخجل ……… قصدك اي 
سيف بحب ………قصدي هتشوفيه حالا واشتالها
قلب شهقت بخضه وقالت بتلعثم………طب والأكل
سيف بعشق………بعدين بعدين واستوب هنا تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
في مكان تاني خالص
عند عبير مرات سيف كانت قاعده بنتفرج علىTvوماسكه المبرد وبتعمل ضوافرها في الوقت ده فونها رن
عبير بخضه مسكت الفون اول ما شافت الاسم وقعدتت تتلفت يمين وشمال تشوف في حد واقف ولا
وقالت بصوت منخفض هامس ……..الو ايوه ي حبيبي الحمد لله وانت وحشتني اوي اوي واما كمان بس الفتره دي مش هعرف اخرج خالص تمام ماشي بااااي هتوحشني موت
قاطعها صوت شهقه والكوبايه  وقعت انكسرت بتبص لقت حسنات الخدامه بتاعه القصر 
عبير بخضه وغضب ……انتي غبيه ي بت انتي واقفه هنا بتعلمي اي ،انجري على المطبخ وبعدين قالت انتي سمعتي حاجه 
حسنات بإنكار وخوف……لا لا والله 
عبير طلعت فلوس من شنطتها واعطاتهالها  وقالت كانك لا شوفتي ولا سمعتي حاجه سمعتي
حسنات بخوف…….ايوه ايوه يست هانم 
قاطعهم صوت كبير وغاضب اي الي بيحصل هنا ده
عند سيف وقلب 
قلب نايمه بهدوء وسيف قاعد يتأملها ويلعب في شعرها وقال ……قلبي قلب قومي يالا عشان ناكل 
قلب بنعاس …….. سيف سبني انام تعبانه
سيف بعبث …….هو انا جامد كده ولا اي 
قلب بصت الناحيه التانيه وقالت بخجل…….سيف 
سيف بضحك خبيثه مرسومه على شفايفه وقال …….مدام فيها سيف يبقى نعيد من الاول 
قلب قامت بسرعه وقالت أنا جوعت .
سيف قعد يضحك عليها وعلى تصرفاتها الطفولية…….وقال قومي ونزلوا وكان المطبخ فاضي خالص عشان سيف طلب كده 
وقعدوا يعملوا الاكل وفهد بيقطع خضروات 
وبعد شويه خلصوا تجهيز الأكل ولسا هياكلوا فون سيف عملت صوت عشان كاميرات القصر الي في الصعيد متوصله بيه 
وشاف كل حاجه وعبير بتعطيعا الفلوس وووو
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى