Uncategorized

نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس 6 بقلم لقى محمد

 نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس 6 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس 6 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل السادس 6 بقلم لقى محمد

قولت بتسرع وعصبيه بعد ما ضربته بالقلم 
_ اخرص يا حيوان 
فجأة لقيته اتعصب وعيونه بدأت تحمر جامد وعروقه اللي بدأت تبرز وشكله كان يرعب جدا ولقيته مسك وشي بأيده جامد لدرجه ان ايده علمت في وشي وقال بعصبيه
_ لسانك ده لو شتم تاني اقسم بالله لهندمك على اليوم اللي اتولدتي فيه يا روقيه سااامممعاااا
انا مهتمتش لكلامه بسبب وجع وشي مكان ليده وقولت بصوت متحشرج ودموعي قد عرفت مجراها على وجهي
_ اااه سيب وشي ااه
قال بعصبية وصوت جوهري خشن
_ مش عايز اسمع صوتك كنت فاكرك انسانه عاقله ومحترمه طلعتي زبالهههه
وسبني وانا بعيط بحرقه على ايام العذاب اللي عشتهم معاه وقولت بحرقه و وجع مكتوم
_ ااااااه يا رب
قومت لقيته مشي حمدت ربنا و دخلت نمت 
…………………………………………………
عند ليث كان قاعد في حديقه وبيقول في سره بتأنيب
_ يعني كان لازم اتسرع وأمد ايدي عليها كله منك يا دارين انا بجد ندمان على اليوم اللي عرفتك فيه وافتكر كلامهم
Flash back
دارين بغل
_ بقولك يا قلبي 
ليث بهيام 
_ قولي يا قلب ليث
دارين بتخطيط
_ عايزاك تتجوز 
ليث بعصبية
_ نعم انتي بتقولي ايه
دارين بتوضيح
_ أهدى كده يا بص واسمع للآخر
قال بعد اطمئنان
_ ها سمعك
نظرت امامها بغل وقالت
_ عايزاك تتجوز بنت غيظاني اوي
قال بعدم صبر 
_ طب ما ابيتها كام يوم في الحبس ايه لزمته كل ده
قالت بغل وكرهيا وحقد دفين
_ تؤتؤ ده دي غاليه عندي اوي وانا حابه أعلم عليها 
قال بنظرة عدم رضى
_ ازاي 
قالت بغل وكرهيا وحقد دفين
_ انك تتجوزها وتوهمها بحبك ليها وبعدين تتجوزني عليها 
قال بعدم صبر وسخريه 
_ يابنت اللذينه ايه الدماغ دي .. انتي هبله يا بت انتي وانتي هتستفادي ايه
نظرت له بطرف عينها وقالت بغل 
_ ما انت لو تخليني أكمل كنت عرفت
_ اهو ايه تاني
_   بص يا سيدي انت هتتجوزها وتوهمها بحبك ليها وبعدين تتجوزني عليها وهتخليها تمضي على ورق بيع كل أملاكها ليك وبعدين هتطلقها وترميها في الشارع ذيها ذي الكلاب 
قال بعدم رضي
_ وليه بس كده 
قالت بغل
_ انا بكرها 
قال 
_ بس انا مش وحش للدرجادي علشان ااذي حد بالطريقة دي
قالت بدموع تماسيح
_ اه قصدك أن انا اللي وحشه 
قال بهيام 
_ لأ والله
_ يبقى تعمل اللي بقولك عليه يا امى انت من طريق وانا من طريق
قال بعدم رضي
_ ماشي طب هاتي اسمها بالكامل
قالت بحماس 
_ روقيه محمود اسماعيل المنشاوي
قال وهو حفظ الاسم
_ تمام هعرف معلومات عنها واقولك
_ تمام 
وكل واحد روح 
back.
اااااه يا روقيه لو تعرفي انا ندمان اذاي اااااه 
وافتكر
flash back
بعد ما خد الاسم راح لصاحبه علاء وقاله 
قال بعشم
_ علاء كنت عايزك تعرفلي معلومات عن الاسم ده 
قال بحب اخوي
_ طبعاً قول انت بس اسمها
_ اسمها روايه محمود اسماعيل المنشاوي
_ تمام اديني يوم بس وانا اجبلك ارارها
_ شكرا يا صاحبي
_ عادي يسطا انت اخويا عيب لما تقول كده
_ تمام اسيبك انا بقى ولينا خروجه سوا 
_ اشطا ظبط انت المعاد وانا راشق
_ اشطا 
وكل واحد راح على مكتبه 
تاني يوم كان علاء في مكتب ليث
علاء بتوتر
_ ليث 
ليث بأستغراب
_ ايه في حاجه ولا ايه البت طلعت مش كويسه ولا ايه
علاء بنفي
_ لأ من الناحيه دي هي محترمه جدا وفي حالها
توتر ليث وقال
_ أومال في ايه
علاء
_ في أنها طلعت 
back..
وقطع عليه أفكاره صوت تليفونه رد وقال
_ ألو مين معايا
الطرف الآخر
_ الو انا جاركوا اللي جنبكوا 
قال بتوتر
_ ايه في حاجه حصلت ولا ايه
قال بحزن
_ بيت حضرتك بيولع 
قال بصدمه وعدم استيعاب
_ ايه انت بتقول ايه 
قال بحزن 
_ زي ما حضرتك سمعت ممكن تيجي بسرعه 
قفل ليث الفون وركب سيارته وإنطلق بسرعه عاليه إلى البيت ولكنه اتصدم لما شاف ……………….
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!