Uncategorized

رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السادس 6 بقلم زهرة

 رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السادس 6 بقلم زهرة

رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السادس 6 بقلم زهرة

رواية مجانين وعلى الضحك عايشين الفصل السادس 6 بقلم زهرة

فجأة و هما ماشين شافوا حاجة
اميرة محمد اسمحلي اقلك 
محمد مقاطعا ايها اسمحيلي انا استلف منك الكلمة دي 
   عنك والله لقول انا بدالك 
محمد اميرة بيييج احييييييية
امير وهي بطلطم بالكركديييييية احييييييية بالكركديييييية
محمد مهو حظ امك النحس دا 
امير وانا ايش عرفني أن في عصابة هطب علي الملاهي كدا من غير احم و لا دستور مش كانت تنبه الأول علي الأقل كنت عملت حسابي
محمد بانتباه كنتي عملتي اي 
اميرة بابتسامة متسعة كنت احم جبت لييب و سوداني علي سورية تسالي عشان لما نتخطف نلقي حاجة نتسلي بيها 
محمد بحسرة عوض عليا عوض الصابرين يا رب 
عاوزة تتسلي بتسالي و انتي مخطوفة يا اميرة
اميرة و يسلام بقي لو الصب عشان تكون كملت 
محمد غوري من وشي تعالوا خدوها انا مش عاوزها يلا انا متنازل عنها 
احية احية جايين علينا طب نجري بقا و الي يحصل يحصل 
اميرة هنعمل ايش يا محمد بسرعة رد
محمد بصي يا قلبي احنا هنعمل حاجة كنا بنعملها من شوية اجري يا مجدي 
محمد و اميرة فضلوا يجروا والعصابة تجري وراها 
لحد ما في الاخر مسكوهم
اميرة الحقني يا محمااااااه
محمد اخرسي مهو انتي السبب في الي احنا فيه ده حبكت يعني ملاهي ماله كوبري النيل وحمص الشام
اميرة و واحد من العصابة ماسكها مسكت الحرامي بصتلة وقالتله استني يسطا كدا 
_عاوزه اي 
اميرة بصت لمحمد وقالت 
   هي مين دي يبشا الي السبب مهو نبر امك هو الي جايبنا دائما لورا انا عارفة امك هي الي باصة في كل حاجة اروحلها بس وشوف هعمل اي
محمد هتعملي اي 
     اميرة لا ابدا هخلص عليها بس و بصت للي ماسكها امشي يسطا عشان مرتكبش جناية في الراجل دا و ابقي ترند و يقولوا قتلت جوزها أثناء خطفهم من عصابة الي قولي يبشا العصابة بتاعتكم اسمها اي 
_الرجل ببلاهه معرفش 
اميرة خلاص نسميها احنا بص احنا نسميها اي اي يا بت يا اميره فكري يا ميرو يلا يا مرمر ايوه نسميها عصابة اللهو الخفي 
يبقي عنوان الجرايد مكتوب فية
     قتلت زوجها أثناء خطفهم من عصابة اللهو الخفي مع العلم انهم قبل في قليل كانوا زي السمن علي العسل و بيلعبوا في الملاهي بس كدا حلو ياض صح
الرجل هو اي الي حلو هو انتي فاكره نفسك طالعة رحلة امشي قدامي يا بت انتي 
محمد الله يرحمك امشي يا ابني انا كدا اطمنت عليها هتموت صاحبك امشي قبل ما نموت احنا كمان بجلطه
اميرة جبان يا محمد جباااااان 
وبصت للرجل خد هنا ياض بتقولي بت طب بت أما تبتك ستي و ستك ويجي حمار رفصك كتك خيبة عليك وعلي الي ربتك وامشي وانت ساكت عشان مهزقش 
_الرجل هو انتي لسة هتهزقي بقولك اي أنتي تمشي و مسمعش صوت ليكي لحد ما نوصل فاهمة
اميرة برقت له انت بتزعقلي دا بجد وألا حقيقي
الرجل بسخرية لا حقيقي
امير تصدق افتكرتة بجد 
محمد يلا يا اميره امشي و بطلي كلام بدل ما يضربك ويعلقك من صرصور ودمك
اميرة يعلق مين يا ميدو لا انت متعرفنيش و الا اي انت واخد فكرة غلط عني خالص 
_الرجل بشخط انا مش قلتلك متتكلمش تاني
اميرة انا سكتلك اول مرة و هعديلك المره دي عشان متعرفنيش بس متخدش علي كدا 
الرجل باستهزاء هتعملي اي يعني دا انا اموتك هنا يا بت ولا حد يعرفلك طريق
محمد البس الله يرحمك انا حاولت انبهك من لسانها بس انت الي غبي اعمل اي 
الرجل الاخر الي ماسك محمد هي هتعمل اي 
محمد اتفضل شوف بنفسك دي هتمرجحه ناو هههههههه
اميرة و قد تحولت انت قد الي قلته دا 
الرجل بسخرية اه قده
اميره و نفضت أيده من عليها بقوه وحطت اديها في وسطها وقالت 
طب يلا يا برص الحيطان يا فار الغطان يا اوفه من غير ودان 
الرجل باندهاش و هو يشير علي نفسة
اميرة مكملة يلا يلا يا شكارة من غير اسمنت يا حيطة من غير دهان يا شارع من غير نور 
الرجل بلم انا يا بنتي 
اميرة يا شاشة من غير رموت يا عربية من غير موتور 
الرجل بس خلاص 
اميرة يا مكرونة من غير بشامل يا ماخوية ضاربة يا مجاري طافحة 
الرجل خلاص ابوس ايدك 
اميرة دا انت كل يوم في حياتك مصيبة دا الوش مهبب و الكوع مدبب والي يصتبح بوشك لا يبيع و لا يتسااااااااااااااااااااابب 
محمد الله عليكي يا مرمر هانم اختمي بقي وعجبي عشان نخلص 
اميرة و هي بتهز كتافها و عجبي 
الرجل التاني مات من الضحك و قال اري الجبه طارت يا عبدة
عبدة و قد استشاط غضب و *****
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!