Uncategorized

رواية الأدهم الفصل السادس 6 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل السادس 6 بقلم أسماء محمد
رواية الأدهم الفصل السادس 6 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل السادس 6 بقلم أسماء محمد

في النايت كلاب في الأوضه الي فيها سالي 
سالي نايمه علي السرير وحازم حضنها ونايم جمبها 
حازم ماسك سيجاره: دا انتي طلعتي جامده بس هو ليه طلب من اعمل كده ويعرفك منين اصلا قاطع أفكاره صوت الفون قام لبس وجابه 
الشخص المجهول : انت لسه عندك يا غبي غور اخوها داخل النادي 
حازم قفل بسرعه ولم حاجته ومشي 
سالي نايمه علي السرير ومتغطيه 
ادهم وصل النادي وبيدور عليها 
مايا انجذبت لشكل ادهم وهي متعرفهوش وراحت ليه 
مايا : خير بدور علي حد 
ادهم بقلق : في واحده هنا اسمها سالي هي فين 
مايا بغل : انا مش عارفه كلكوا عايزنها ليه 
ادهم قلق اكتر ومسك مايا من دراعها: انطقي سالي فين 
مايا بخوف : في واحد خدها وراح بيها الاوضه دي وبتشاور
علي المكان 
ادهم خاف اكتر وجري واحمد ومالك جريوا وراه 
سالي قامت ودايخه وشويه شويه فاقت 
سالي بصدمه : عااااااااااااااا وضمت رجليها وبتعيط
ادهم كان قريب من الباب وسمع صويت وفتح الباب بسرعه واتصدم لما لقي أخته في الوضع ده 
احمد ومالك شافوا كده وطوا رأسهم في الارض بحزن 
ادهم واقف مصدوم وسالي بتبص ليه بنظره عتاب وبتعيط 
ادهم قرب منها براحه وهي بتعيط وبعدين ادهم خدها في حضنه 
سالي بتقاومه وبتعيط : جاي ليه دلوقتي انت مش طردتني جاااااااي ليه عايز تعمل فيها الحامي انا بكرهك يا ادهم بكرهك انت ازبل اه شوفته في حياتي وبصريخ : بكراااااااااهك 
ادهم بدموع : وحياتك عندي لهندم الي عمل فيكي كده 
وبيحاول يكون قوي يلا قومي معايا
سالي بدموع : اطلع بره 
ادهم : والله العظيم مش هسيبك انا اسف  انا اسف 
سالي : مالهوش لازمه 
ادهم بغضب : سالي 
سالي خافت منه وبغضب :اي هتخدني كده 
ادهم :عارفه لو عملتي حاجه 
وسابها وخرج 
مالك : ادهم 
ادهم بسخرية: عارف هتقولي كما تدين تدان صح طب زنبها اي تدفع تمن غلطتي انت اكيد فرحان يا 
بص فجاءه ملقاش احمد ولاقه جاي قدامه ومعاه مايا زي ما يكون واخده عالقه 
ادهم :اي ده 
احمد :انا عمري ما مديت أيدي علي واحده ست بس انا متاكد انها ليها ايد في الي حصل لأختك واهي اعترفت 
ادهم عينه احمرت بغضب ونزل فيها صفعات وضرب 
مالك بيحوشه عنها 
سالي خرجت علي صوت الصريخ
ادهم :انطقي مين أي الي حصل 
مايا بعياط وخوف : والله العظيم ماليش دعوه حازم هو الي قالي اعمل كده واداني منوم وقالي احطه ليها 
سالي واقفه بصدمه : انتي دا انتي حتي صاحبتي وجالها حاله هستيريا وابتدت تضرب فيها بغل 
سالي بصريخ : انت اي يا شيخه اي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي حرام حرام عليكي ومش حست بنفسها واغمي عليها 
في فيلا الادهم 
الباب خبط ونور جريت وفتحت الباب 
نور بفرحه : هيييييييه عمو علي 
علي بيشيلها :روح قلبي عامله اي وجيتي امتي 
نور : مالك جابني علشان اشوف مرات عمو ادهم وسابوني ومشيوا 
علي باستغراب :راحوا فين 
نور بغضب :وانا ايش عرفني انا لسه صغيره 
علي :نعم يا اختي انتي صغيره انتي 
رهف : مين حضرتك 
(رهف كانت واقفه من بدري بس علي مخدش باله)
علي :انا اسف جدا مخدتش بالي ونزل نور من علي دراعه انا علي دكتور والمفروض اديكي حقنه انهارده وأشوف حالتك وفي نفس الوقت اخو ادهم 
رهف باستغراب :اخوه هو اي حكايته بالظبط اتشرفت بيك اتفضل 
علي :شكرا عامله اي دلوقتي 
رهف بصت ليه وسكتت 
علي بص لنور : نور روحي قولي لرنا عمو علي جه وعايز يأكل وخليكي جمبها علشان متحطش ليا سم 
نور : انا صغيره اه بس عارفه انك عاوز توزعني صح 
علي : روحي يا لمضه 
نور :طيب بس لما يجي مالك 
علي : بصي يا رهف انا عارف الي ادهم عمله معاكي ده صعب اي حد يستحمله بس لو ادهم وحش كان يقدر يسيبك و ميتجوزكيش 
رهف كتمه العياط بالعافيه 
علي : انا صح اخوه ادهم بس مش بالدم اخوه بالتبني بصي يا رهف الي ادهم مر بيه صعب انتي نفسك عمرك مش هتقدري تشوفي ده بيحصل مع ابنك او مع نفسك شخصيا 
رهف : هو اي الي حصله حتي لو حصل ليها البدع ده مش مبرر أنه يخطفني و 
علي بغضب : هو لما خطفك كان فاكر انك أمه 
رهف بصدمه :نعم أمه هو لو انا امه هيغتصبني 
علي : أمه هي السبب أن هو يترمي في الشارع قبل ما بابا يتبني ادهم عارفه بابا عرف ادهم فين شافه وهو راجع من الشغل بليل مع اتنين رجاله وادهم كان بيعيط بابا شك فيهم ومشي وراهم وبعدها وصلوا العماره وبابا سأل البواب
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
الحاج محمد والد علي ومحامي ناجح جدا. مشهور 
محمد: لو سمحت يا يا حج 
البواب :نعم يا بيه 
محمد طلع فلوس من جيبه واداها للبواب 
محمد: مين الي لسه طالعين مش شويه دول 
البواب : اعوذ بالله يا بيه دول ناس ميعرفوش ربنا والولد ده صعبان عليا جوي كل يوم بيجي هنا مع راجل شكل
محمد بشك : مش فاهم 
البواب : يعني يا بيه دول لمؤاخذه يعني مش بيميلوا للحريم الرجاله بس علشان أجده الواد صعبان عليا 
محمد اتصدم من الي سمعه وبلغ البوليس وانفذ ادهم واتبناه
باااااااااااااااااااااك
رهف حطت ايديها علي بوقها
 بصدمه 
علي : كفايه عليكي كده وهو لو عايز يحكيلك هيحكيلك بس لو انتي احتوتيه ومش كل شويه تفكريه بالي عمله اوعي خليكي انتي أمه الي هو افتقدها يا رهف 
انا ماشي بعد اذنك وانا شايف انك بقيتي كويسه ومش محتاجه اي علاج 
/بقلم اسماء محمد
مر اسبوع من غير جديد و سالي قاعده عند ادهم ومش بتتكلم ولا بتاكل الا قليل وادهم مش بيروح البيت بقاله يومين ومش عارف يبص في وش أخته أو مراته 
في صباح يوم جديد 
رهف واقفه في المطبخ مع رنا 
رهف : رنا اعملي اكل سالي وهاتيه انا هدخله ليها 
رنا : هو جاهز اهو يا هانم 
رهف خدت الاكل وطلعت بيه و خبطت علي الباب ودخلت 
رهف : عامله اي 
سالي : ……….
رهف حطت الاكل علي السرير 
بصي يا سالي عايزه اقلك حاجه انا كنت زيك بالظبط بنتوته بتحب الفرح والحياه لحد اما بابا و ماما اتوفوا قلت الحمد لله وعندي اعمام في الصعيد بعته ليا اقعد معاهم انا مش بحب الصعيد قلت ماشي علشان مزعلهمش بس طلعوا غير ما كنت متوقعه خالص اوسوا اعمام شوفتهم شوفت جميع انواع التعذيب من الضرب الاهانه الكهربا كله وبتدمع مافيش الي اخويا هو الي خلاني اهرب وقلت اكيد هرتاح بس جه اخوكي ودمر حياتي كلها 
سالي : ادهم 
رهف : اه عمل فيا نفس الي حصل فيكي ومسحت دموعها بس بقيت اقوي من قبل ولازم اكون اقوي من كده كمان علشان اقدر أوجه اخوكي والي زيه وبحزن واعمامي 
سالي : بس ادهم طيب انتي متعرفيش
رهف : عرفت ومش شرط عرفت منين المهم يلا كلي بقا علشان خاطري 
سالي : انتي طيبه اوي 
رهف ابتسمت ليها بحب 
بقلم Asmaa Mohamed 
في شركه الادهم
لميس خبطت علي الباب ودخلت 
لميس: ادهم بيه خالد بيه بره وعايز يقابل حضرتك 
ادهم : اووووف دخليه
لميس :حاضر يا فندم 
خالد : ازيك يا ادهم بيه
ادهم : كويس اتفضل 
خالد : متشكر انا بصراحه فكرت في العرض بتاعك كتير اوي وملقتش قدامي اني اوافق وانت قلت إن اي حد يقدر يتعامل معاك وأنا متأكد اني مش هخسر 
ادهم : تمام أن شاء الله توقيع العقد هيكون عندي في البيت انهارده الساعه 7 مساء
خالد :تمام يا ادهم بيه وانا يشرفني جدا بعد انك 
ادهم صافحه : اتفضل 
في الفندق 
ملك قاعده وسرحانه 
ملك : يا تري. عامله اي يا رهف حتي استاذ احمد من ساعه لما طمني عليكي وانا من ساعتها مش عارفه عنك حاجه 
قاطع أفكارها صوت رنه موبايل 
لقت رقم غريب 
ملك : سلام عليكم
ادهم : عليكم السلام انسه ملك مش فاكراني 
ملك بغضب : هو انت 
ادهم :اهدي بس انا حبيت اتصل واقلك أن صاحبتك محتجاكي جنبها بتمني تكوني هناك انهارده وهبعت ليكي العنوان في مسج بعد اذنك وقفل 
ملك بصدمه : اي أصله ده قفل في وشي ولقت مسج جه علي الفون
روايات اسماء محمد كامله  (سمسم)✍️???? 
تسارع في الأحداث 
الساعه 6 مساء
ملك كانت واقفه قدام الفيلا وخايفه تخش وقابلت واحد قدامها وصوتت 
مالك : في اي يا بت مالك شوفتي عفريت 
ملك : عفريت اما يلهفك انت مين وبتعمل اي هنا 
مالك : انتي الي مين و جايه هنا ليه 
ملك : انت مالك دا بيتي 
مالك : نعم يا اختي بيتك منين انت هبله يا بت 
ملك : بت اما تبتك اي اصله ده 
ادهم خرج علي صوت خناق 
ادهم : في اي منك ليها 
مالك وملك بصوت واحد : مين ده 
ادهم :طب خشوا جوا بس وبعدين نتكلم 
مالك وملك داخلين وبيضربوا في بعض 
ادهم : رنا 
رنا: نعم يا ادهم بيه 
ادهم : خدي انسه ملك عند رهف وسالي فوق 
رنا :حاضر يا بيه 
مالك :مين الزباله دي 
ادهم : مالك احترم نفسك وتعالا علشان زمان الزفت خالد جاي ولسه ومخلصش كلام والباب خبط وادهم فتح ورحب بيه ودخله
رهف وسالي بيضحكوا والباب خبط 
رهف : تعالي يا رنا 
دخلت ملك 
ملك : رهف 
رهف بصت ليها مش مصدقه 
وبفرحه : ملك وقامت حضنتها 
ملك :وحشاني اوي 
رهف: وانتي كمان 
سالي : مش تعرفينا 
رهف : اه صح دي ملك اطيب واحن بنت في الكون ممكن تقبليها 
وممكن تكونوا اصحاب كمان ودي يا ملك سالي بنت زيك بالضبط طيبه اوي واخت ادهم بس مش زيه 
ملك : طبعا باين أي الي هيجيب القمر ده للغوريلا الي تحت ده 
سالي ورهف : هههههههههههه 
قعدوا نص ساعه يهزروا ويضحكوا 
ادهم تحت خلص الاجتماع وبيتعشوا مع خالد 
رهف : هههههههههههه لا مش قادره هموت كل دي مواقف 
سالي : هههههههههههه لا ولا الخناقه بتاعت ملك ومالك هههههههههههه 
ملك : دا عيل بارد 
رهف : هههههههههههه طب انا نازله اجيب حاجه نشربها 
رهف نازله علي السلم ووقفت بصدمه 
خالد قاعد بياكل ولو رفع رأسه هيشوف رهف 
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!