Uncategorized

رواية عشق الواسم الفصل السادس 6 بقلم أحلام اسماعيل

 رواية عشق الواسم الفصل السادس 6 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الفصل السادس 6 بقلم أحلام اسماعيل

رواية عشق الواسم الفصل السادس 6 بقلم أحلام اسماعيل

وسام ركبت ع فوق بعد الكلام اللي سمعته 
وسيم بعد اذنك عاد انا ركب فوق 
الكل اتفضل
بصت  لي صباح وغمزه لي بعض وبتسمه ابتسامت انتصار
وسيم : الجمر ماله مكشر ليه 
وسام: مفيش 
وسيم لا في حاجه احكي ؟
وسام  انتي ازاي تكلم ياسمين كده قدمي
وسيم بضحك : ههه وسام بنت الدكتور محمد بتغير من ياسمين لا مش معقول 
وسام بغيز من كلام: اه من دي اللي تغير انا وسام محمد مغيرش ع حد انا 
وسيم : جلبي انتي مراتي فا عدي تغيري عليه 
وسام بزعل : انا بغير عليك وأبعي تفكر تكلم ياسمين تعي وقول له لكي وحشي 
انتي سامع ولا مش سامع 
وسيم  بانفعال : وسام انتي ازاي تكلمني اكدي انتي وعيه لي كلامك وطريجتك معيه ف الحديت اخر مره تكلمني اكدي فهمي ولا لا
وسام بغضب : وسيم ليه بعتلي صوتك عليه كده اي قولت اي لي ده كله بجد انت غيرب اوي
وسيم : اتكلمي زين يا وسام احسلك .
فضله يتحنقه مع بعض لي مده طويله.
صباح وياسمين كنو ركبين الدرج وسمعه كل كلام وسيم ووسام طبعا فرحه اوي بلخنلقه دي 
صباح بفرحه : شوفتي عاد وهم عم يتخنجه
شكلها خططنا هتنجح 
ياسمين  بابتسامه : أن شاء الله هنطلعها من ألدوار ع جريب جوي ه
هم التنين ف وقت وحد فضله يضحكه
صباح بصي يا بت اسمعي كويس حديتي ده 
دلوقتي لما تنزل وسام من فوق انتي لزمن تتعركي معه قبل ما وسيم بنزل وتتبلي عليها انها شتمتك وانا هعمل نفسي وجفه مع وسام وبدافع عنها قصدا وسيم وكمان هخلي اماي تطلع بره الدوار عشان مدفعش عن وسام 
بضحك ياسمين حاضر يا بت العم 
صباح : اماي جارتنا عم سعد تعبنه جوي ورحت المستشفى روحي طولي عليها  هي جات خرجت من المشتشفي وحتي معك شويت خضار من السوق 
فوزية : يا ساتر يا رب ربنا يشفي كل مريض انا هلبس العبايه وارح اشوفها عمله اي بعد ما خرجت من المشتشفي
سلام عليكم عاد
صباح وياسمين وعليكم السلام 
 صباح عرفتي هتعملي اي عشان يحصل مشكله تاني 
ياسمين بحماس : اكيد متجلجيش انتي بس
اول ما نزلت وسام 
ياسمين وسام يا بت يا وسام تعلي
وسام بديق: لو سمحتي انا اسمي وسام مش بت 
ياسمين قامت من ع الكنبه : لا اسمك بت وده اذا كان عجبك ويلا روح اعمليلي كبايه شاي وجبلي بسكويت من المطبخ 
وسام بصدمه : نعم حضرتك اتكلمي باحترام شويه وانا مش خدمه هنا 
صباح بتمسيل: ياسمين وه عاد اتكلمي زي الناس انتي مالك النهاردة.
ياسمين باعلي صوت : فضلت تبكي وتدني ع وسيم 
ياسمين وسيم يا ولد عمي انت فينك تعلي شوف بت عمك هو عم تتبهدل اهني ف داركم ع اخر الزمن طرد من بيت عمي 
وسيم جي جير ع السلم : اي فيه يا ياسمين مالك عم تزعجي اكيدي أي حصل 
ياسمين جرين ع وسيم ومسكته من جلبيه وفضلت تعيط 
ياسمين : الحجني يا ولد عمي مرتك عماله تشتم فيه وحاولت تطاردني بره الدوار
وسيم بتعجب من كلامها : وسيم اي الكلام ده يا وسام صح انتي عملتي اكدي 
وسام بدهشه : وسيم معقول انا اعمل كده دي كدابه هي ندهت عليه عشان 
ياسمين قطعه وسام من الكلام 
ياسمين : ابعي تصدجها اي ولد عمي 
انا جولت لها بعد اذنك ممكن تعمليلي كبايه شاي
وتجبلي مع الشاي بسكويت 
وهي فضلت تجول انا مش خدمه  هنا جوي اعملي لي نفسك لا تروحي ع بيتكم تشربي شاي احنا مش حمل ناس تاني ف البيت ده وفضلت تشتم فيه 
اه دي اخرتها اطارد من دوار عمي 
وسيم : انا عرف مين فيكم اللي غلط 
صباح احكي جولي اي اللي حصل اهني 
صباح بتهرب : انا كونت بره جدام الدوار 
وسام بصدمه : ازاي انتي سمعتي كل اللي حصل هنا انتي ليه بتكدبي دا دلوقتي كونتي بدفعي عليه 
بجد انتي انسانه بجحه بجد 
صباح بتمسل انها بتبكي : وسيم شايف مرتك كيف من تحدتني من سعت ما اجوزتها وهي عم تعيرني اني كبيره ولست ما تجوزيت انا بجيت تجيله عليكم يا خوي 
انا لزمن اجبل عريس يجلي عشان أخرج من الدوار ده اه اه دي مش تيجاني من زمان جحك عليه يا وسام  ادي دماغك ابسوها 
وسيم بصوت عالي وغضب ملي عيونه : بس حديت انتم جعدين ع شاره ولا يا عم تتعاركه جدمي مفيش احترام لي خلاص 
وسام : وسيم اسمع مني دول بيكدبه عليك صدقني 
وسيم بغضب : وسااااام
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!