Uncategorized

رواية عشقت معاق الفصل السادس 6 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل السادس 6 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل السادس 6 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل السادس 6 بقلم نادين محمد

ماسه بصدمه:ادم!!!
لقيته واقف بيشتري حاجه وانا استخبيت بسرعه
ماسه بخوف:يالهوي لو شافني..زمانه عرف اني كنت العروسه
بصيت شويه عشان اشوفه مشي ولا لا والحمدلله كان مشي
لقيت سليم بيشدني من ايدي
ماسه: عااااااااااا
سليم: في اي يابنتي اتأخرتي كده لي
ماسه بتنهد: الحمدلله..
سليم:مش شايف فايدك حاجه يعني 
ماسه:مش عايزه اشتري حاجه…يلا نروح
سليم:انتي خايفه من حاجه
ماسه:مش خايفه بقولك…يلا
سليم:طيب براحتك خلاص
روحت معاه وانا قلقانه لا يشوفني لانه اكيد كان هياخدني عند البارد اللي مش هقول اسمه لانه خساره فيه اصلا وربنا اسم عمر حلو بس خساره فيه 
ماسه:ممكن تمشي بسرعه
سليم باستغراب:ليه يعني
ماسه: هتمشي ولا انزل 
سليم:طيب خلاص خلاص
مشي بسرعه وانا اتنهدت بخوف
سليم:مش هتقوليلي بقا كنتي خايفه من اي
ماسه بتوتر:ه..هخاف من اي يعني….و…ولا حاجه 
سليم:خلاص خلاص اهدي وحط ايده علي ايدي
وانا طبعا شدتها لاني دبش اساسا ومش بحب المحن ده
سليم:اسف..
ماسه:خلاص مفيش حاجه 
مشي لحد ما وصلنا عالكوخ ونزلنا
ماسه:هو احنا هنفضل قاعدين فكوخ كده
سليم:لا
ماسه باستغراب: يعني اي لا..
سليم: يعني هنروح نقعد فالقصر بتاعي..
ماسه بصدمه:بتهزر!!!!
سليم:لا والله…بصراحه صعبتي عليا قعدتك فالكوخ…قولت تروحي تقعدي فالقصر عشان تتحسني يعني
فضلت واقفه مكاني شويه ومن دون وعي روحت حضنته…علي ما استوعبت بعدت عنه بسرعه
ماسه باحراج: معلشي اتحمست شويه…. أمتي
سليم:بكره الصبح
ماسه:وليه مش دلوقتييييييي
سليم:عشان هو مش جاهز وانا قولت للعمال يجهزوه علي بكره الصبح
ماسه بفرح:اخيييرااااااا هطلع من ام الغابه اللي انت مقعدني فيها دي يابخيييل
سليم:انا بخيل!!
ماسه:استني بس كده…وانا اي يضملني انك مش هتخطفني
سليم:وانا اخطفك ليه…حلوه مثلا
ماسه:اتلم يلا
سليم:بهزر معاكي
ماسه:لا بجد والله…اي اللي يضمنلي انك مش خاطفني
سليم:عشان مش عايز اخطفك…لو كنت خاطفك مكنتش وديتك السوبر ماركت ياغبيه 
ماسه بغباء:اه صح….مفهمتش برض؟!
سليم:امشي يابت من هنا انا غلطان اصلا
ماسه: خلاص متزقش ياعم
دخلت جوا وقعدت عالارض وفتحت شنطتي
سليم:فتحتي شنطتك ليه
ماسه:هاكل..
سليم:ماحنا كنا فالمول مكلتيش ليه
ماسه: مش عايزه اكل من هناك…انا هاكل من هنا وخلاص
سليم: ماشي
راح قعد وانا قعدت اكل لاني كنت جعانه جدا ومكلتش من امبارح…اكلت وركنت الشنطه علي جمب ونمت 
سليم بص عليها لقاها نامت….ضحك عليها وراح قعد جمبها
سليم بهدوء:انتي زي القمر لما بتنامي ياماسه…بس لما بتصحي بتبقي دبش…بس ميمنعش انك قمر برضو وزاح شعرها من علي وشها براحه…تعرفي اني اعرفك من قبل ما اشوفك….وحبيتك اوي…ايوه انا بحبك…عارف انك مش بتحبيني…. بس بكره هعرف اخليكي تحبيني وجاب بطانيه وغطاها ونام جمبها
(عند عمر)
علياء:احنا محتاجين نلاقي البت دي
ادم:محتاجاها ف اي يعني؟؟
نادين:هي البت دي اللي هترجع عمر زي زمان
ادم:لا ياجماعه طبعا دي مش بطيقه ولا هو بيطيقها
علياء:مهو ده الي احنا محتاجينه
ادم باستغراب: مش فاهم
نادين: بص . اللي احنا هنعمله………
(تاني يوم الصبح عند ماسه)
ماسه صحيت من النوم لقت سليم واقف بيعمل الفطار
سليم:صباح الخير
ماسه بنوم:مين قالك اني صحيت اصلا
سليم:طب قومي يلا ياكسلانه
ماسه: خلاص قايمه
دخلت الحمام ولبست وطلعت
سليم: تعالي يلا افطري عشان نروح القصر
ماسه بحماس:يااااي
سليم لنفسه:مجنونه
ماسه:بتقول حاجه
سليم:لا ابدا…يلا
قعدو يفطرو هما الاتنين وبعدين ماسه دخلت لبست وطلعت
سليم:يلا
ماسه:ماشيي
طلعو هما الاتنين وركبو العربيه ومشيو… طول الطريق وماسه متحمسه اوي عشان تروح القصر
سليم:الجميل سرحان في اي
ماسه:ها…لا مفيش
سليم: طب يلا
ماسه:يلا
نزلو هما الاتنين والقصر كان تحفه…كان تحفه بجد…كبير اوي اوي قد بيتنا يجي خمس مرات…بس مش اكبر من قصر البارد التاني…عادي عادي????????
ماسه: الله…ده كبير اوي
سليم:يلا
دخلت معاه وعالباب في ست قابلتهم
بتكبر=مين دي ياسليم
سليم:مراتي….
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!