Uncategorized

رواية حبيبة وحسام الفصل السادس 6 والأخير بقلم حنان صلاح

 رواية حبيبة وحسام الفصل السادس 6 بقلم حنان صلاح

رواية حبيبة وحسام الفصل السادس 6 بقلم حنان صلاح

رواية حبيبة وحسام الفصل السادس 6 والأخير بقلم حنان صلاح

سيف عربية إسعاف حالآ حسام بيموت 
     *************※******************
في المستشفي
سيف متخفيش يا حبيبه حسام أنشاء الله هيقوم بسلامه 
حبيبه بعيط انا مش حاسامح نفسي لو حسام جراله حاجه بسببي يا سيف
سيف متقوليش كده يا حبيبه حسام عمل كده عشان بيحبك انتي مش شوفتيه 
كان عامل ازاي لما أدهم خطفك كان زي المجنون ومش ضايق نفسه ولابيسمع
 لحد كان كل اللي يهمه انك ترجعي وبس 
حبيبه بعيط شديد انا بحب حسام اوي يا سيف 
سيف أدعيله يا حبيبه أنو يقوم بسلامه 
حبيبه بعيط يارب وثم قطع كلامهم قدوم  هشام وفيروز 
هشام بخوف حسام حصله اي يا سيف 
سيف اللي حصل يا عمووو……………………..
فيروز حضنت حبيبه وهي بتطمنها وبتواسيها 
سيف وهو دلوقتي في غرفة العماليات من ساعه 
هشام قعد ع الكرسي ومسك راسه وهو يهتز من شدت التوتر  الذي أصابه
 وخوفه الشديد   علي فقدان أبنه الوحيد 
حبيبه بعيط راحت حصنت عمها هشام واخذت تبكي مثل الأطفال الصغار 
هشام بهدوء بس بس يا حبيبه حسام هيبقي كويس انا متأكد 
حبيبه بعيط يارب يا عمووو
                           *************×*****************
بعد مرور ساعه من التوتر والخوف للجميع 
الدكتور خرج من غرفة العماليات 
هشام بسرعه هااااا يا دكتور حسام عامل اي طمني
الدكتور حسام كويس يا أستاذ هشام الرصاصه جت جنب قلبه وقدرنا نوقف
 النزيف وهو هيفوق كمان يومين مع الرعايه الطبيه 
هشام حط ايده ع قلبه وهو يقول الحمد لله 
حبيبه بعيط الحمد لله ليك يارب 
هشام شكرآ ليك يا دكتور 
                                 *************※****************
بعد مرور يومين من الرعايه وسهران حبيبه بجوار حسام 
حسام فاق 
هشام حمدلله ع سلامتك يا بطل 
حسام بتعب الله يسلمك يا بابا 
هشام كده يا حسام يحصل ده كله معاك وانا مش اعرف بموضوع أدهم 
حسام خلاص يا بابا حصل خير واظن إن أدهم خد عقابه 
سيف بأبتسامه ايووووه خد عقابه هو وحراسه زمانهم بيلعبو شطرنج جوي 
السجن 
حسام بضحك يستاهل هو ده المكان اللي يليق بيه 
                               **************※****************
ثم جاء الدكتور والظابط مصطفي الي غرفة حسام 
الظابط مصطفي حمدلله ع سلامتك يا أستاذ حسام 
حسام الله يسلمك يا مصطفي وشكرآ لمجهودك العظيم اللي عملته معانا 
مصطفي مفيش شكر يا أستاذ حسام دا واجبي  انا جاي عشان أخد أقوالك انت والمدام حبيبه عشان قضية أدهم وموت شهد 
حسام…………….ودا كل اللي حصل 
حبيبه حكت ع اللي عمله أدهم مع شهد 
مصطفي شكرآ ليك يا أستاذ حسام وحمدلله ع سلامتك انت والمدام 
الدكتور فحص حسام وقاله انت بقيت عال العال يا أستاذ حسام ممكن تخرج
 ٱنهارده أو بكره بالكتيرخالص 
هشام شكرآ ليك يا دكتور 
وبعد خروج الدكتور والظابط مصطفي من غرفة حسام 
                       **************※****************
سيف بهزار حمد الله ع سلامتك يا صاحبي وخبطه في دراعه المصاب 
حسام بصوت عالي حاسب يا غشيم 
سيف يااااااااه دا انت وحشني بصحيح يا جدع 
حسام مسك دراعه وقال مه باين 
فيروز طول عمره كده مش بيسيب حد في حاله 
حبيبه بضحك اه والله 
سيف اي دا هو انتو بتتريقو عليا 
فيروز لا يا روحي 
سيف تب يلا بينا يا قلبي عشان الأستاذ حسام مش طايقني 
حسام اههههه اعملك حجه بس
فيروز  سلام يا حبيبه بقا اشوفك بخير 
حبيبه سلام يا قلبي 
هشام مع سلامه بقا يا حسام ورايه شغل كتير 
حسام حاضر يا بابا وراك شغل برضوو 
هشام ولد عيب وقال خلي بالك من حسام يا حبيبه ماشي 
حبيبه دا في عيوني يا عمو مش تقلق 
حسااام اه وصيها عليا كمان ونبي 
هشام أبتسم وخرج من غرفة حسام
                            **************※*****************
في مكان اخر 
سيف أخيرآ بقينا لوحدنا يا فيروزتي 
فيروز انت ناوي تعمل اي 
سيف تعالي بس جوي وانا هقولك هنعمل اي
                         ***************※*****************
في المستشفي 
حساااام بخبث لو متت يا حبيبه كنتي هتزعلي عليا 
حبيبه دا انا كنت اموت وراك ومسكت ايده وفضلت تعيط 
حسااام بهدوء خلاص بقا يا حبيبه مش عايز اشوف دموعك تاني 
ورفع وجهها وقال ياحبيب النبي حتي وانتي بتعيطي جميله برضوووو
حبيبه ضحكت ضحكة خجل ضحكه تقتل العلل
حسااااام سامحيني يا حبيبه علي عملته فيكي في اول يوم جوازنا انا ظلمتك
 وجرحتك بس انا بجد حبيتك انتي الوحيده اللي قدرتي تغيريني وتخليني انسان جديد انا بحبك اوي يا حبيبه 
حبيبه انا مسمحاك يا حسام عارف ليه 
حسام ليه؟؟؟
حبيبه عشان انا بحبك من واحنا كنا صغيرين 
حسااام يا بووووووي ازاي كنت اعمي لدرجادي ومختش بالي من القمر اللي كان جنبي 
حبيبه ضحكت بخجل وهمست وقالت بحبك 
حسااام بقولك اي الفيله وحشاني موووت مت يلا وغمز بعنيه 
حبيبه بخجل انت قليل الادب 
حسااااام يعني هنفضل هنا ع طول 
حبيبه لا طبعآ 
حسام تب يلا بينا 
                              **************※*****************
في الفيله 
حسااااام نظره من عيناكي تعني ليا الكثير وحبك بحرآ كبير فاض من قلبي وذدت عطشآ ورتويت من حبك يا ملكتي وتاج عرشي وحسن جمالك وطيب روحك تجعلني مقيدآ بحبلآ متين وسراجآ مبهجآ وجميل يا معلمت العشق والعشق عندك جنون جميل رقيق وقلبك حنون  فأنتي روايتي بالحب تبدأ وبالعشق تنتهي 
                          **************※*******************
بعد مرور عشر شهور 
سيف بتوتر متخفش يا حسام انشاء الله خير 
حسام بتوتر متخفش يا سيف أنشاء الله خير 
الممرضه مبروك يا أستاذ سيف ربنا كرمك بوالد ذي القمر 
سيف بفرحه وفيروز عامله اي 
الممرضه هي كويسه وهتخرج دلوقتي وجت تمشي
حسام بخوف وتوتر استني وحبيبه اتأخرت ليه 
الممرضه مش عارفه يا استاذ حسام بس خير اطمن 
حسام بتوتر يارب وقال لسيف الف مبروك يتربا في عزك هتسميه اي يا سيف
سيف بفرحه حسام طبعآ 
حسام حضن سيف وقاله ربنا يخليك ليا يا أغلي اخ وصديق في العالم 
ومن ثم الممرضه قطعت كلامهم 
وهي تقول بصوت عالي الف مبروك يا أستاذ حسام ربنا ادالك تؤم وحبيبه كويسه 
حساااام بفرحه تؤم 
#حنان_صلاح❤❤
اتمني تكون الروايه عجبتكم❤❤
المرأة هي بحر واسع لا بل هي الارض ومحتواها 
ليس كل من جسدها نال هواها 
وليس كل من دخل قلبها كان سيدها ومولاها 
وكل من فهم عينها كسب رضاها 
فهي بير عميق من يفهمها يخشاها 
ومن غني لها لحنآ ذاد طربآ بنجواها❤❤
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!