Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السادسة 6 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السادسة 6 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السادسة 6 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السادسة 6 بقلم دينا عبدالحميد 

ونوال لسه هتطلع من الجامعه جالها فون واول مشافت الاسم اتخضت اتفضحت يا ابو جبل ????

كارولين مين 

نونا الحاج دادى ????

لميا: طيب ردى متتأخريش لابوكى ينفخنا 

نوال: أنى خايفه

لميا لا انشف يا لمبي متفضحناش لو ميعرفش بخوفك ده هيعرف 

كارولين متردى هو انتى هتحاربي 

نونا هرد ع ضمانتكم

وردت 

الاب انتى فين حالا 

نوال جايه جايه متستعجلش بس والله هما الى عصبونى 

ربنا يسمحه الفتان الى مبيتبلش ف بوقه فوله 

لحق يقولك؟

الاب هو مين ويقول اى 

نوال انت متعرفش 

اه خلاص كنت بكلم حد هنا 

الاب طب تعالى عشان وحشتيني اوى يا روحى 

نوال بس……

الاب قفل الفون 

نوال كملت والله يا بابا مهتأخر متخفش عليا جايه اهو 

يا حبيبي متخفش عليا 

وبصت للبنات وقالت بيحيني بيموت فيا والله 

كارولين اى الاب الحنون ده 

لميا شكلى هحسد 

نوال يا اختى اتنيلي منك ليها ده قفل السكه ف وشى من كتر الحب

واتفتحوا ضخك التلاته

نونا: تفتكروا ابويا عارف  

لميا:من امتى وابوكى بيسال عنك ويقول وحشتيني 

نونا مهو ده الى هيشلنى 

كارولين لى ده شكله عسل 

لميا بصت لنونا وهمست لو طلع عارف يبقا كارلا هتشوف قد اى ابوكى عسل وهى بتتنفخ معانا 

نوال ضحكت وتوهوا الكلام عشان كارولين متلاحضش ومشيوا 

ـــــــــــــــــــــــــــــــ♡

في حى شعبي بمعنى الكلمه دخلت نونا والبنات وكل اهل الحته الي يشوفها يشورلها ويهزر معاها 

وال.بيبيع فكها يديها تلاته ليها هى والبنات 

والى معاها خضار يحدفلها 

حتى ام سمير حدفتلها السبانخ وهى عارفه انها مبتحبهاش

نونا ياااااععععع 

سبانخ تانى يا ام سمير 

ام سمير دى بتقوى العضلات ومليان حديد  وبتشيل الانميا يا ست نوال 

اما اشوف اخرها معاكى انتى والانيميا 

نوال ضحكت خيفه عليا 

ام سمير امال ده انتى بنتى 

نزلت نونا ع ركبتها وحضنتها 

وقالت بس بلاها سبانخ 

ام سمير زعقت فيها 

نوال مكنش العشم يا نووووسسسسسسه 

 والله مش مسمحاكى لا انتى ولا ماما  

اهى الستات كده الوحده امت بتكبر بتفترى (بصوت هنيدى)

كل الناس ال حوليهم ضحكوا ونوال سبتهم وخدت البنات ومشيوا 

كارولين:واووو 

الناس هنا طيبه اوى 

نوال مسكت الفروله الى خدتها من عم مصطفي بتاع الفاكهه وكلتها وضحكت 

لميا كتك القرف 

كارولين بطنك هتوجعك يا زفته كلتيها منغير غسيل 

نوال مسكت فروليه ???? تانيه وكلتها 

وغظتهم ياااااه ع الطعم تحفففففه 

تدوقوا؟

لا تدوقوا اى مش هتكلوا منغير غسيل 

كارولين ضحك هو انا ممكن اجرب 

نوال طلعتلها لسانه وقالت تؤتؤ 

لاء 

راحت لميا قيللها دى متتعاملش كده 

دى تعمليها وراحت مسكها وخطفت منها الكيس وواكله منه 

وقالت كده 

وادت كارولين بضحك منها

كارولين طعمها تحفففه 

وضحكوا وطلعوا 

لميا بيتكوا هوس كده ليا 

راحت نوال غنت 

الدنيا هوس هوس والناس ملهمش حس 

كملت لميا وكارولين:وانا وانت يا حبيبي 

والتلاته مع بعض:ونجوم اليل وبس 

ونوال فاقت البيت سكوته مرعب 

لميا طب يلا نطلع خلينا نطمن 

وطلعوا  بصوا انا هاطمن قبل مندخل فسمعت زعيق قامت حطت نوال ودنها ع الباب وهوب لطمت 

لميا ف اى 

نوال شورتلها تسمع 

لميا يا سوادى ابوكى عارفه  

هنعمل اى…؟

نوال بصوا هنفتح بالرااااحه وندخل نتسحب ولو حس بينا هنجرى 

لميا ماشى 

وكارولين مستغربه بس هزتلهم دمغها ب ماشى 

وفعلا نوال بتفتح الباب ودخلوا يتسحبوا ع اطراف صوابعهم نوال وراها لميا وراهم كارولين 

وقفلوا الباب وقبل ميحسوا كان الاب رازع نوال عصايه ملحقتش تلمسها عشان هى  نطت بصريخ

راح باصص ل لميا وهوب بيضرب نطت هى كمان جرى وكارولين متنحه لانها اول  مره تدخل بيت نوال وتشوف باباها 

الاب بص لكارولين بابتسامه منوره يا بنتى 

كارولين بضحك بنورك يا عموا 

قالها اقعدى ارتاح واقفه لى ونده لمامت نوال تضيفها ع ميخلص شغله 

وراح لنوال ولميا الى كل واحده فيهم واقفه تتنطط ع كنبه كل ميجى يضرب واحده تجرى واخيرا نوال خلعت منه وسابت لميا وجرى ع اوضتها جت تفتحها لقتها مقفول

 يا سوادك يا نونا ده هينفخك 

الحمام كمان مقفول والمطبخ مامتها هتسلمها ومحمد لو ف اوضته وشفها هينفخها واكيد مش هتستغبي وتتخبي ف اوضة باباها 

فراحت نزله ع ركبتها وخدت الطرقه زحف لحد الصاله وراحت قعده ورا الكنبه ولميا بتتنطط 

لميا اشمعنا نونا مبتجريش وراها 

الاب بضحك خلاص يا حبيبتي اضربلك نونا وراح جاي يضربها عصايه نطت نطتها جت جنب نونا 

فضحكت 

قامت نونا وقفت جنبها والاب تعالولى بقا 

وبص لنوال بقا انتى جبتي البت من شعرها شردتيها ف الجامعه 

نوال:اه حتى اسال لميا.

لميا بضحك وانا شجعتها وربنا 

الاب اى ده بجد 

نوال امال دى كانت زى معلقين الكوره كل حركه تشجعني 

الاب يا فرحتى 

لميا لا بس انتى كنتى بطله 

بنتك مخترفه يا حاج وراحت توصفله الى حصل من اول الخناقه لاخر مكانوا ف المكتب 

الاب بضحك يالهو اتخانقتو ا والعميد واقف 

نوال امال لو تسمع لميا وهى بتزغرط 

الاب زغرطى ازاى يا لولوا 

لميا زغرطت الاب يا فرحت قلبي وراح رازعها عصايه 

هو انا بربي قرود يا ربي ده القرداتى مبيعملش كده 

راحت لميا بصتله انا مش قرد يا حاج 

وراحت نوال جت من ورا وشدت العصايا الاب جه يجرى وراها 

راحت لميا ومسكته اهدا بس يا حاج 

وكارولين كانت واقفه ميته ضحك واخيرا قررت تساعدهم وقالتله تعال اقعد وهفهمك 

الاب قعد وبص ل كارولين احكيلي شكلك هاديه وعاقله مش زيهم ومش هتكذبي اكيد مشاركتهمش الخناقه 

كارولين بابتسامه:طبعا لا 

الاب بضحك ربنا يكملك بعقـ….

لسه مخلص الكلمه 

راحت كارولين صدمته انا سبب الخناقه

الاب وانا الى فكرك ملاك بس صحبت نونا اكيد مجنونه زيها  

البنات حكوله الى حصل 

الاب بضخك بس اى نوال شردت البت 

البنات اوى 

وهوب جرس الباب رن 

فتحت نونا الباب لقته ف وشها 

نوال: يا حلوتك يا جمالك خليت للحلوين اى كان مالى بس ومالك تحكي لباب عن رفدى لى

 وسابت الباب ودخلت مقموصه 

الاب مين يا نونا 

دخل الشخص:انا 

الاب والله وحشتنى وقام حضنه وجه ينده للبنات عشان يعرفهم بيه 

البنات الاتنين بخضه معقول 

انت….؟

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!