Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السابعة 7 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السابعة 7 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السابعة 7 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة السابعة 7 بقلم دينا عبدالحميد 

البنات الاتنين بخضه معقول 

انت….؟

الأب بضحك: دكتور حسني رشوان صاحبى من الطفوله 

وزي  عم لنونا وعميد كليتكم 

حسني اظن كده فهمتوا انا عملت رفد تلات اسابيع بس لى 

عشان العيش والملح 

مش موضوع ان انتواكنتوا بنات كتر

كان لازم اعاقبكم بس لو رفد نهائي كنت هأذي بنات كتير واولهم بنت صاحب عمرى ودلوعة عمها 

كارولين بس حضرتك عمرك م عملت نوال بغير رسمى 

حسنى:انا ف الجامعه عميد  وهي طالبه من بين الطلاب 

الى يميزها انها متفوقه 

لكن ف خارج الحرم الجامعى فهي زى بنتى واغلا شويه لانها اتبرعتلى بدمها ويبقا منا واحد 

لميا عشان كده عموا عرف برفدنا 

حسنى اه عشان كده 

ونده نوال نونااااا

نوال خرجت معيطه وماسحه دموعها وعينها وارمه 

نوال: يا نعم 

حسنى:بعد اذن جمال دموعك ممكن اشوف ضحكتك يا عروسة ابنى 

نوال جوز بنتك الاول 

حسنى لا دى كمال واكل دمغها والمصيبه هو مش حاسس بيها.               

نوال انت عارف انت كمان 

حسني اه ومش عجبني بس هى مبتسمعش غير لدمغها 

نوال طب والى يخلهالك 

حسني ياريت بس ازاى 

نوال لا سيبها عليا بس بشرط 

حسنى:اى شرطك 

نوال اتصرف وخليها تفضى وقت م اقولك وتنفذ الى اطلبه بس ومنغيى متقولها انى ده طلبي منك

حسني ماشى 

نوال طب عن اذنك 

واتكلمت بجديه بناااات 

لميا وكارولين  افندم 

نوال عندناواحد عيزين ندبسه ف نكديه وربنا يقدرنا ع فعل الخير 

كارولين بضحك هنلعب 

نوال طبعا 

لميا بمزاح ومقالب صح 

نونا مقالب كتيررررر 

الاب استر يا رب البت دى هتعمل مصايب انا عارف

نوال عيب يا دادى

دا انا بطل م اتعوضش 

هعمل كتاب جديد اسميه كيف تصطادين عريسا 

والا اقولك لا ده اسم جروب ندور ع اسم غيره سعدونى يا بنات 

كارولين: سميه كيف تشقطين عريسا 

او تدبسيه ف نكديه ????????????????

لميا: لاااا 

اعمل كتاب سميه مقالب نونا المجنونه 

هيجيب سيلر وهيطلع بست ف اقل مده وهنتشهر يا حب

صدقوا فكره 

بس نخلص الجوازه دى الاول 

بينا يا بنات 

البنات ع فين 

نوال ع المطبخ نجيب كيك وقهوه وشكولاته وفاكهه عشان منرجعش ندور ع حاجه ونفصل ف بين الشغل 

الاب سبرنى يا رب 

صبرني يا قوى 

الام يصبرنى انا كمان ابمطبخ هيقلب مزبله بعد مبنتك الفاشله تدخل دى مبتعرفش تعمل غير قهوه وكيك بس اى بتوسخ المطبخ كله 

الاب علامك ملناش دعوه 

يالا يا حسنى نطلع ع السطح وسيبهم  

والام قعدت تندب حظها قدام المسلسلات الهندى والتركى 

مشاء،الله المسلسلات كلت دمغها هى وبنتهابس عادى 

ـــــــــــــــــــــــــــــــ♡

ف اوضة نوال

لميا امك هتسيحنا زى النص ف اعلان ماربيلا جولد

اما نعنشه سيحته ????

كارولين ماربيلا جولد حلو عشان بيشخلل ولا بيشخلل عشان حلو 

نوال يا حلو انت يا حلو 

لميا بضحك حلوتك اول مره تبطلى تعترضي ع الاعلان وتقولى اعلان عقيم 

نوال لا هو الاعلان عقيم فعلا ومستفز 

بس انا بقول ع كمال واخوه 

البنات وريني كده 

نوال شوفي يا كارلا

 وخبت من لميا

لميا ورينى يا وليه انتى   

نوال بضحك لا مش انتى متجوزه محمد جوزك هيسيحنا لو عرف 

وه م اهو مشغول مع محمد اخوكى الى لحد حالا معرفهوش 

بنت هو اخوكى ده اللهو الخفي 

نوال بضحك ف نفسها امال لو عرفت انهم شفوا وكتير قبل كده 

وبصتلهم بضحك محمد ده قلبييييي

وهوب الباب اتفتح ودخل محمد من الباب نعم مين بينادى يا فشله يا مرفودين من الجامعه

نوال:شوفتوا المز ده 

لميا تنحت هو از زيس 

كارولين مين ده 

نوال حمودى قلب اخته 

تنحوا انتى اخوكى يبقا المعيد يا فاشله 

نوال تخيلوا 

البنات يعنى حنا تلات سنين جامعة واول مره نعرف ان انك اخت المعيد والعميد عمك 

نوال بنات انصرفوا 

كارولين بهمس وكنتى بتسبيني احب ف المعيد واقولك لو مكنش غير دينى كنت اتجوزته 

استنى عليا ده انا هنفخك 

لميا سلام قوم من رب رحيم ده انا عقتلك انتى ومحمد المعيد اخو صحبتى وصاحب جوزى وانا الغلبانه الى متعرفش 

نوال صبرا ال ياسر 

محمد اسيبكم انا ع متولعوا فيها ومشي بضحك 

ونوال بتستحلفله والله لانفضحك يا حمودى 

محمد مش اما يىقا فيكي حيل تتفضيني ومشى 

والبنات انقضوا ع نوال ضرب 

وبعد شويه 

نوال عرفتوا هتعملوااى 

البنات متخفيش هنعملها وهننفذ 

هى عصابة نونا حد يقدرها 

نوال بضحك لا محدش يا شله بايظه 

والبنات اتغدوا مع نوال واهلها ومشيوا سوا 

بعد ممشيوا نوال دخلت ل محمد اوضته

اسفه انى جبتها واسفه لو ضايفتك 

محمد انتى مغلطيش مينفعش  تبقا صحبتك ومتعزميهاش عندنا 

بس غلطتى انا

 انا الى حبتها وانا عارف انى مسنفعش ابصلها 

نوال والله اسفه وهاحاول قد م اقدر اصلح كل حاجه وافرحك يا حمودى وراحت حضنته بحب 

محمد بلاش تحاولى يا نوال اهلها اصعب من اهل لميا ومحمد لو غيرة هتموت 

لو مكنش كده كنت انا اقنعتها 

نوال محمد انت بتحبها يبقا لازم تحافظ عليها مش تسيبهاوتهرب 

محمد حبي مفهوش امل 

نوال انت واد فصيل امشى 

انا هروح ل هيما القهوه احسن

محمد استني خدينى معاكى 

ونزلوا الاتنين القهوه 

نوال لسه داخله 

ابراهيم اهلا بالمرفوده من الجامعه تلات اسابيع 

نوال عيله مبيتبلش ف بوقهم فوله اسرع  ف نشر الاخبار من الجرايد والقنوات 

الى عنده خبر هيعرفكم وانتواتقوموا بالواجب اهو اوفر برضوا 

ايراهيم طب تعالى نلعب متعكريش دمك 

نوال هتلعب اى كوتشينه ولا دومنا ولا شترنج 

محمد لا خلينا كوتشينه 

نوال وهنلعبها اى 

ابراهيم ودى فيها كلام الشايب 

نوال بضحك اشطا يا زميل هقعد بينكم عشان انتوا جوز غشاشين من اخر مره مبقتش عارفه اأمن لكم 

الشباب بضحك احنا ده احنا غلابه

نوال طب معلش يا غلابه اسمعولى 

ولعبوا سوا 

نوال انا كسبت يا شوية اطفال 

وعليكم ليا حكم????

ابراهيم:نوال بتفكري ف اى 

نوال حكم حنين متخفش 

ابراهيم نوال اوعى 

نوال متخفش انا مش حقيره زيكم اطلع يسطا شوف الخاتم ال.كنت عايزاه وهاته وقدمه ل سلوى هديه عشان تصلحها 

ابراهيم لا 

نوال هتنضرب ع قفاك ف نص القهوه شوف انهو ارحم لكرامتك بقا 

ابراهيم قام وهو رايح يشترى الخاتم ونوال ومحمد مبسوطين وفجأه سمعوا دوشه بره القهوه طلعوا جرى 

كان ابراهيم وشاب بيضايقه وبيحر شكله عشان يتخانق بس ابراهيم بيتصرف ببرود عشان واعد نونا ميتخنقش مع الشاب ده بالذات 

راحت نوال بصت ببرود وراحت قربت مسكت ايد إبراهيم وقلتلوا يا لا يا هيما سيبك منه 

الشاب شتم ونوال وابراهيم متجهلين 

ف الشاب جاب حاجه ورشها ع ابراهيم 

وقالوا ده اخرك قامت نوال سابت ايده ووقفت قدام الشاب وتفت ع الارض وداسة عليها وابنسمت  والى شيك اخره اقل من كده 

ودورت وشها لقته بيمسك ايداها نوال لفت ورزعت بالقلم 

ومحمد اتدخل و قال بينا ده حتة عيل ميسواش 

الشاب م انتوا معندكوش رجوله شورة البنات

لفت نونا وبغضب قالتله انا هوريك البت دى بتعمل اى وراحت رزعه بالرجل ف بطنه وهوب شدته من كتفه رمته ف الارض ع وشه وراحت فضلت تضرب فيه زي سوكه 

وابراهيم ومحمد متنحين 

والناس ميته ضحك 

طلع الشاب كان متفق مع شوية شباب اول م تحصل مشكله يخشوا فهوب جم 

راحوا الشباب الاتنين بيشدوا نونا وكل محد يقرب منها يضربوا ويخبوها وراهم 

ونوال هاديه لحد م العدد كتر وقتها نوال قالتلهم مثلث 

ضحكوا وفعلا وقفوا مثلث ضهرهم لبعض والى يقرب يضربوا ومحدش بيبعد عن التانى 

لحد م البوليش جه الشباب قالوا ل نونا طيري من هنا 

وفعلا نونا ف اللحظه دى اختفت 

والشباب ركبوا البوكس وهى حصلتهم ع القسم ووصلت قبلهم كمان وبعدين عملت محضر تعدي بالسب والقذف ومحاولت ضرب للشاب 

وقعدت تستناهم بالعيش والحلاوه 

واول مدخلوا نوال بضحك جبتلكم عيش وحلاوه 

محمد لا اضمنينا احسن ونكلهم ف البيت

نوال بيت اى ابوك لو عرف هيعملنا كفته يا دكتره 

ابراهيم الحمد لله ابويا مسافر 

بس خوفي من ابوكى 

نوال فضلت تضحك وحد بيراقب ضحكها من بعيد وعينه بتطلع نار 

وهاين عليه يجي يجبها من شعرها 

وفجاه نوال سالت عن الضابط المسؤال 

ودخلت مكتبه 

اول محس بيها رفع راسه وعينه بتطلع شرر ووشه احمر  وشكله هيقوم يقتلها ع الى شافه بره 

نوال بخضه انت…..

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!