روايات

رواية قدري 2 (لعنة عشق) الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري 2 (لعنة عشق) الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري 2 (لعنة عشق) الجزء الثالث

رواية قدري 2 (لعنة عشق) البارت الثالث

رواية قدري 2 (لعنة عشق) الحلقة الثالثة

مالك.وهوا فيه بردو واحد بيغتصب مراته يا يوسف بيه
يوسف.مراتك ؟!
مالك بسخرية.تخيل
يوسف وهوا بيمسكه من قميصه .انت كداب
مالك بص لايد يوسف بغضب
يوسف شال أيده من عليه
يوسف فين قسيمة الجواز اللي تثبت كده
مالك قرب منه وهمس في أذنه .اصله كان جواز عرفي يا حمايا العزيز
يوسف بغضب.تمارا عمرها ما تعمل كده انت فاهم
مالك بصوت عالي.صوتك ميعلاش عليا
يوسف قعد بانكسار وقهره على بنته الوحيدة شكل القدر بيعيد اللي عمله هوا وياسمين في حبيبه ومالك وازاي خربوا حياتهم

 

 

مالك دخل لتمارا وقفل الباب جامد
تمارا فتحت عيونها بتعب.انت
مالك قعد وحط رجل على رجل.اه انا في حاجه جي لمراتي اشوفها
تمارا .انت كداب انا مش مرات حد
مالك ببرود وهوا يلمس شعرها.واهو بقيتي قدرك بقي
تمارا بغضب .انت واحد حيوان
مالك شدها جامد من شعرها وهمس في اذنها.شكلك عايزه يحصل ده فيكي تاني
تمارا قعدت تعيط جامد
مالك بعد عنها وطلع ورق من چاكت.امضي هنا
تمارا بعناد. لا مش همضي على حاجه
مالك حط الورق من أيده وبدأ يفتح ازرار القميص.فعلا انت عايزه كده وانا مقدرش اأخر طلبك
تمارا بخوف وبكاء.خلاص والله همضي
مالك.شاطره كده تعجبيني
تمارا اخدت الورق ومضت عليه
مالك اخد الورق منها
مالك بابتسامة جانبيه.كده بقيتي مراتي يا تمارتي

 

 

تمارا قعدت تعيط جامد.انا عملتلك اي لكل ده انا اهلي غلطوا انا مالي ليه تدمر حياتي كده
مالك بغضب وانفعال وانا مالي انا كمان كنت عملت اي او امي كان ليا ذنب في أي عشان ابوكي وامك يكونوا سبب في موت امي
تمارا فعدت تعيط .انا اهلي لدرجة دي وحشيين انا كرهتكم كلكم اطلع برا اااااه
مالك بصلها وخرج
وقال ليوسف وياسمين بسخرية.ابقي جهزي بقي العروسه عشان بليل هاجي اخودها مراتي بقي ولا اي يا يوسف بيه انت وياسمين هانم
ياسمين ويوسف بصوا بانكسار وقهره له
حبيبه كانت واقفه مش عارفه تعمل اي
عمر .مبقاش راضي يتكلم لانه عارف ان مالك مبيسبش حقه وصعب في تعامله وعارف أن يوسف وياسمين اذوه جامد هوا وحبيبه وهوا كان جنين لسه
مالك مشي وحبيبه مشيت وراه شدته من أيده ودخلت اوضه فضيه وقفلت الباب
حبيبه بانفعال . انت عملت اي لتمارا لما دخلت
مالك ببرود.اتجوزتها
حبيبه.نعم ؟
مالك.اتجوزتها مش انتي دائما بتقولي نفسي اشوفك متجوز واهو انا اتجوزت
حبيبه.تتجوز طفله
مالك بسخرية .مش فارقه كتير كله صنف واحد
حبيبه ضربت مالك بالقلم جامد
حبيبه بانفعال انت ليه مصمم تعيد في اللي فات مع اننا نسناه
مالك بغضب شديد وصوت عالي.اللي فات انتي نستيه بس انا لاء لحد دلوقتي مش قادر ابني علاقة صداقة بين اب وابنه خمس سنين مجهول الهوية دي حاجه سهله انا بجد مبقتش فهمك قدرتي تسامحني لما كنتي حامل وبتنزفي وخسرتي اخويا بسبب أهلها شايفني دائما الصعب اللي معنديش قلب و مفيش حنيه شفت الحنيه من مين عشان ابقي حنين وانا في الوقت اللي كنت فيه محتاج لعيله ملقتهاش بسبب أهلها

 

 

وأكمل بسخرية.واديكي اهو ضربتني مع أنها اول مره تمدي ايدك عليا بسببهم بردو
حبيبه وهي بتحاول تهديه.مالك اهدي اسمعني طيب
مالك بعدها عنه ومشي من قبل ما تكمل
حبيبه قعدت تعيط في الاوضه لوحدها
فجأة حد فتح الباب ودخل .
مراد بحرج .احم انا اسف بس سمعتكم غصب عني
حبيبه بتعب عادي حصل خير.
مراد.بصراحه على قد ما تمارا انظلمت بسبب أهلها مالك كمان انظلم بسببهم بردو وجرحه كان كبير أن يعيش ملهوش عيله دا حاجه وحشه اوي في المجتمع
ده ومش كل انسان بيختار حياته صدقيني مش لازم تشوفي الصوره من اتجاه واحد لازم تشفيها كامله مالك انا شفته من ساعه بس فهمت أن شخصيته صعبه جدا ودا مش من فراغ دا بسبب جرح كبير
حبيبه عيطت تاني بهستريا .طب اعمل اي انا مبقتش عارفه اعمل حاجه
مراد.اهدي وهوا لما يرجع كلميه براحه انتي أمه في الاول والاخر
حبيبه.انت كلامك جميل أوي ربنا يخليك لأهلك
مراد بابتسامة.يارب
~اي يا قمر تقلان علينا ليه
حبيبه بزهق .يس لو سمحت ابعد عن طريقي بدل ما اقول لعمر وهوا يتصرف معاك
يس بغضب وهوا بيمسك دراعها .هوا كل حاجه عمر. عمر .عمر
حبيبه بعناد . اه كل حاجه عمر وإذا كان عجبك
يس بتحذير . حبيبه متختبريش صبري انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكوا اي
حبيبه وقفت على طراطيف صوبعها وقربت من أذنه وهمست بحنق وسخريه .ولا تقدر تعمل حاجه يا ياسين يا شهاوي
يس بصلها في عينيها . برغم أن البنات كلها تحت رجلي بس عنادك هوا اللي شددني ليكي مفيش واحده قبلك اتجرأت تعمل اللي عملتي

 

 

حبيبه وهي بتمشي .ابعد عن طريقي يا بن الشهاوي
يس وهوا بيمشي أيده في شعره .شكلنا هيبقي طرقنا واحد يا حبيبي
حبيبه ضحكت بسخرية ومشيت
يس .اضحكي براحتك مش هتبقي لغيري لا عمر ولا غيره هيقدر يخدك مني
مالك وقف العربية عند البحر ونزل منها
مالك قعد يبكي جامد اوي ويكلم نفسه والبحر لحد ما لقي حد بيحط أيده على كتفه
عمر.كل دا في قلبك يا مالك
مالك.قام وكان هيمشي
عمر شد مالك في حضنه جامد
مالك كان بيحاول يطلع من حضنه بس عمر كان مشدد عليه
عمر.طلع كل اللي في قلبك يا مالك
مالك انهار في العياط واستمر فطره علي كده
مش كل انسان صلب قدامنا يكون وحش ممكن تكون ظروف حياته كانت قاسيه عليه ف سهمت في بناء الشخصية دي من غير إرادة حد
عند زين و غزل كانوا بيحضروا لكتب كتابهم مبقاش غير أن المأذون يوصل
زين وهوا بيظبط البدله .اي رايك يا آدم
ادم بسرحان.حلوه
زين.مالك يا بني في أي
ادم .هه لا مفيش
زين .طب مش هتلبس
ادم .اه اه انا قايم اهو
بعد شويه لبس تشيرت وبنطلون جينز
زين.اي دا يا عم اللي لبسه ده دا كتب كتابي هوا أحنا رايحين مشوار .تعالي معايا كده
زين اخده وطلع بدله كلاسيك جميله ادم لبسها وطلع
زين.جامده اقسم بالله
ادم .هز راسه وخلاص
زين.بس باقي شوية حاجات صغيره خالص
ادم .حاجات اي
زين شال النظارة اي يا عم ما انت عيونك جميله وملونه اهي ليه ام النظاره دي

 

 

زين ظبط لادم شعره وبقي اجمل بكتير عن الاول
زين حط أيده على كتف ادم .لسه بتحبها
ادم .عمره ما قل في يوم
زين.طب وهي
ادم بضحكة سخريه والم . بتحب مالك من صغرنا وهي بتحب مالك وبتفضله عليا دائما
زين.ما تنساها يا صاحبي
ادم .ياريت اقدر يا زين
زين حضنه . متزعلش ربنا هيعوضك كل خير
ادم مسح دموع .طب يلا عشان المأذون احنا هنبات هنا ولا اي
زين يلا يا باشا
مالك راح لتمارا بعد ما رجع هوا وعمر من عند البحر
مالك بسخرية .يلا يا عروسه الهنا
تمارا.عايز مني اي
مالك باستفزاز .ما اللي عوزه خلاص خته
تمارا .طب جي ليه
مالك.عشان كتب الكتاب يا اموره وكلام كتير مش عايز وبالمناسبة ابوكي هوا اللي عايز كده
تمارا بدموع .بابا
مالك طلع منديل.امسحي دموعك يا امال
تمارا . انت بتتريق

 

 

مالك ببرود .اه واخلصي بقي عشان مش فاضي
تمارا سكتت وهوا شلها وطلع بيها على العربية وراحوا الفيلا
المأذون كتب كتاب زين وغزل وقال جملته الشهيره “بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
مالك استنا يا شيخنا رايح فين اكتب كتبنا الاول
ريڨال باستغراب.كتب كتاب مين
مالك بابتسامة جانبيه.كتب كتابي انا وتمارا
ريڨال بصدمه .نعممممم ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري 2 (لعنة عشق) )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!