Uncategorized

رواية عناد طفلة الفصل السابع 7 بقلم رحمة نجاح

      رواية عناد طفلة الفصل السابع 7 بقلم رحمة نجاح

رواية عناد طفلة الفصل السابع 7 بقلم رحمة نجاح

رواية عناد طفلة الفصل السابع 7 بقلم رحمة نجاح

يونس.وانتا تفتكر أن يونس الصاوي ميتحبش ..
لتنظر شذي الي مصدر لتجد يونس يقف بهيبته المعتاده لترتعب كثيرًا لو اكتشف أمرها بالتأكيد سوف يصدق واكبر دليل أنها تجلس معه الان …
شذي بتوتر. يونس حبيبي انتا جيت ..
يونس. طبعًا يا حبيبتي ..
فارس. منور والله كنت قولي انك جاي عشان اعمل حسابك ..
يونس. عنصر المفاجأة بيبقا احلي ولا اي رأيك يا شذي  ..
شذي بتوتر. اه .. اه ..
فارس ببرود. تحبي أقوله انا سبب مجيتك ولا تقولي انتِ …
يونس. امممم اقولك انا مش عايز اعرف انا واثق في مراتي اوي اوي  ..
ليجذبها من خصرها يقربها منه أكثر أمام أعين فارس المشتعله، لتنظر له شذي بزهول من حركته تلك …
يونس. عايز حاجه يا فارس .. علي ما اظن لا، يالا احنا يا حبيبتي ..
ليخرج من المكان امام نظارات فارس المشتعله بالغضب فحركت يونس هذه تدل علي أنه يثق بها كثيرًا لم يتأثر قط كونها تجلس معه ولم يريد معرفة سبب تواجدها معه حقا اغضبه بشده من ردت فعله الباردة ..
في السياره …
شذي.بتوتر. احم يونس انتَ انتَ …
يونس بحده. اششش مش عايز اسمع حرف غير لما نروح …
حقا تخاف كثيراً مواجهته ردت فعله هذه لم تتوقعها ابدا فهو يعاملها ببرود تام وهذا ما يخيفها أكثر حسنًا حسنًا هي لم تعتبره شيئًا في حياتها ولكن الآن هي التي فعلت الخطئ توقف ايها العقل الاحمق عن مسابقه الأحداث باستمرار …
في الڤيلا كان يمسك يونس يد شذي وهو يصعد علي الدرج …
كيان. اش اش اش ايوه بقا يا عم الحبيبه ..
يونس.ببتسامه. راحه الجامعه ..
كيان. لا مش هاروح انهارده قعدالكم ..
يونس. تمام يا حبيبتي ..
كيان بمرح. هل يمكن لي أن اخطف شذي حبه صغننين ..
شذي بسرعه. ياريت والله انا معنديش مانع خالص ..
يونس. شذي دلوقتي لا انا شويه كده وهنزل اقعد معاكي يا وردتي ..
كيان. خلاص ماشي هستناكم ..
ليأخذ يونس شذي ويصعد بها إلي الاعلي .. في الغرفه ..
يونس. مستني اسمع ..
شذي بتوتر. عايز اسمع ايه طيب ..
يونس. قولتلك اول ما اتزفتنا مبحبش اعيد كلامي مرتين صح ليكمل بزعيق. قولي صح ..
شذي بخوف. صح صح وحياة عيالك اللي لسه مجوش بلاش النبره دي اتكلم براحه وانا معاك وهقولك كل حاجه ..
يونس بهدوء. ليه روحتي هناك ..
شذي. يعني يعني هو كلمني وقالي اني لازم اقابله عشان عايزني في حاجه مهمه ..
يونس. وانتي روحتي صح ..
شذي ببلاها. صح ..
يونس. بغضب. شذي قسما بالله صبري مش بيقعد كتير ولو قلبت عليكي انتي مش هتستحملي كده اصلا قولي الحقيقه بصراحه مردتش احرجك قدام الزفت ده وخليت في ما بنا ثقه …
شذي. مفيش حاجه اكتر من اللي انا قولته هو قالي عايز يقابلني عشان حاجه مهمه ولو اتعرفت اسم العيله هينزل الأرض ..
يونس. وايه هي الحاجه دي ..
شذي بكذب. ملحقتش اعرف انتا جيت بسرعه اوي ..
يونس. انتي عارفه لو طلعتي بتكدبي هتشوفي وش وحش اوي وش المقدم يونس الصاوي وصدقيني انتي مش هتحبي تشوفيه تاني …
قال جملته ليتفاجا بها ترتمي في حضنه صدمه زهول كيف لها أن تفعل هذا ولاول مره شذي تحتضن أحد هكذا هي نفسها بعدما ادركت ما فعلته ابتعدت عنه بخجل  و وجهها أصبح احمر بشده ..
شذي. احم انا اسفه يعني اني ..
يونس. انك أيه ..
شذي. هاا لا مفيش حاجه عن اذنك ..
كادت أن تبتعد عنه لكنه جذبها إليه ليصبح وجهها مقابل لوجهه ..
يونس. مخبيه ايه يا شذي في عيونك  ..
شذي بتوتر من قربه. مش مخبيه حاجه ..
يونس. متاكده ..
شذي. اممم ..
يونس. عينك حلوه علفكره ..
شذي بصدمه من اعترافه الواضح بجمال عينيها ” احم شكراً “
اقترب منها يونس وكاد أن يقبلها ولكن طرقات الباب منعته ..
يونس بهمس. حسبي الله
بتضحك شذي بقوه وهي تبتعد عنه …
يونس. احم مين ..
كيان. يالا يا يونس انزل انتا وشذي علي الغدا ..
يونس. حاضر هننزل اهو .. بت انتي بطلي ضحك في ايه ..
شذي. ايه هي الضحكه بفلوس ..
يونس.طب يالا يا مستفزه هانم ننزل ..
شذي. يالا ..
لينزل يونس برفقه شذي الي الأسفل …
علي مائده الطعام كان يجلسون جميعًا وهما يأكلون ليتفاجئون بشخصًا ما يدلف عليهم غرفة الطعام وهو يقول 
” في مصيبه افتحوا التلفزيون بسرعه “
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
] ]>

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!