Uncategorized

رواية أحببت توأمه الفصل السابع 7 بقلم أسيل حسام

 رواية أحببت توأمه الفصل السابع 7 بقلم أسيل حسام

رواية أحببت توأمه الفصل السابع 7 بقلم أسيل حسام

رواية أحببت توأمه الفصل السابع 7 بقلم أسيل حسام

كان نفسي الحضن ده يكون ليا بس للاسف مفيش نصيب 
اسيل بعدت بسرعه وهي مصدومه… سيف.!! 
سيف.. ايوه  سيف 
اسيل  صوتت  ووقعت  مكانها  من الخضه. ءء اانتت ع عاايش 
سيف.. آه  يا  اسيل  عايش  
اسيل  بعياط  وهى  لسه  مش  مستوعبه  .. ازاي  كده  أنا  دماغي  هتنفجر  طب  مين اللي  مات  ده 
سيف  .. حكيلك  كل حاجه  
اسيل  .. تحكيلى؟!!  اناا مش  عايزة  اسمع  حاجه  مش عايزة  كفايه  كدب بقااا كفااايه  وفضلت  تعيط  ( أنتو  متخيلين  يجماعه  أن  حد يكون  ميت  وتلاقيه  واقف قدامك!) 
في  الوقت ده كان يوسف  وصل تحت في الفندق  
عامل الريسبشن.. استاذ يوسف؟!! 
يوسف  .. أيوه  في ايه  
.. ح ححضرتك  مش  لسه  طالع  دلوقتي  
يوسف  .. طالع  فين!  شوف  شغلك  أنت  شكلك  منمتش  كويس  
الراجل  كان  واقف  مصدوم  وبيخبط  ايد  على  ايد  ????
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
يوسف  طلع  لقي  باب  الأوضة  مفتوح  وحد  واقف  مديله ضهره  واسيل  قاعده  على  الأرض  بتعيط  جرى  عليها  
يوسف  .. اسيل  مالك  انتى  كويس… وبيرفع  وشه لقي  سيف  واقف ساب  ايد اسيل  وقعت وهو  مصدوم  
سيف  .. وحشتني  يخويا  
يوسف  .. سيف انت… 
سيف  .. آه  عايش  وواقف  قدامك  اهو  وحشتني اوى يا يوسف  وفتح  ايده  ليه 
يوسف  قام  بسرعه  وعمل حاجه  غير  متوقعه  ضرب سيف  بالبوكس  جاب  دم  من  بوقه  وقع  على  الارض  
اسيل  شهقت وحطت  ايدها  على  بوقها  
يوسف  مسك  سيف  وهو  على  الارض  يكمل  عليه  ضرب  وسيف  ساكت  
اسيل  .. خلاص  يا  يوسف  بالله  عليك  خلاص  
يوسف  بعد  عنه  .. أنت  جالك  قلب  تعمل  كده  ازااااى  أنا  كنت  بموت  عشانك  أنا  وماما  جبت  قسوة  القلب  دى  منين  حرام  عليك  
سيف  .. أنا  آسف  واستاهل  كل  اللى  أنت  عملته  فيا  ده   بس  مقدرتش  يا  يوسف  مقدرتش  ابعد  اكتر  من  كده  
يوسف  .. متخيلتش  يوم  انك  تبعد  عنى  يا  سيف  وعيونه  دمعت 
سيف  قام  بصعوبه  حضنه  جامد  ويوسف  بادله  الحضن  .. أنا  بحبك  اوى  آسف  على  اللى  حصل  والله  أنا  مقدرش  اعيش  من  غيرك  
اسيل  كانت  واقفه  بتعيط  عليهم  وخصوصا  انها  اول  مره  تشوفهم  مع  بعض  كده  وانهم  بيعيطوا  كانو  نفس  الشكل  مفيش  فرق  غير  الهدوم  والتعاوير  اللى  ف  وش  سيف  بعد  ما  يوسف  ضربه  
يوسف  .. حرام عليك  ماما  يا سيف  طب  أنت  مشيت  ليه  وأحنا  دفنا  مين  وكنت  قاعد فين  
سيف  .. اديني  فرصه  اتكلم  وأنا  هقول  كل  حاجه  
يوسف  .. قول  
سيف  ..  لما  اسيل  رفضتنى  قبل  كتب الكتاب  بيوم  وقالت  انها  مبتحبنيش  قررت  امشي  واسيب  كل حاجه  حسيت  انى  مليش  لازمه  عملت  كتير  عشان  اخليها  تحبنى  بس  هى  مفيش  خالص  وقتهاا  شيطاني  سيطر  عليا  وقولت  هكسرها  واسيبها  يوم  فرحها  زى  ماهى  كسرت  نفسي  مكنتش  اعرف  ان  ربنا  كاتبلها  نصيبها  معاك  
بس  بعدها  فكرت  في كل حاجه  عملتها  وعرفت  انى  غلطت  غلطت  اوى  لما  فكرت  كده  كنت  انانى  اوى  بس  مقدرتش  ابعد  عنكم  سامحوني  انتو  الاتنين  عشان  خاطري  
اسيل  .. وانت  لو  كنت  اديتلى  فرصه  مش  كان ممكن  احبك  بعد  الجواز  يا  سيف بس  التسرع  وداك  فين  
سيف  .. وهو  أنا  لو  اتجوزتك  دلوقتي  هتوافقي  وتحبيني  بعد  الجواز  
يوسف   قلبه وقف  بعد  م  قال  كده  خاف  هو  ذات  نفسه  ميعرفش  ايه  الشعور  دا  خاف  من  رد  اسيل  ممكن  توافق  
اسيل  .. ممكن.. هنا  يوسف  غمض عينه  وزعل جدا  بس  اسيل  كملت  كلامها  ممكن  كان  يحصل  كده  بس  زمان  مش  دلوقتي  يا  سيف  أنا  دلوقتي  متجوزه  والحمدلله  ربنا  رزقني  بحد  يخاف عليا  ويراعى  شعوري  ناحيته  حتى  لو  مش  بحبه  
يوسف  فتح  عينه  بفرحه  كان  ناقص  تطلع  قلوب  ????????
سيف  .. عارف  مش  هتلاقي  احسن  من  سيف  ربنا  يسعدكم  بس  انا  طلبى  انك  تسامحيني 
 اسيل  .. المسامح  كريم  وانا  سامحتك  
يوسف  .. بس  انا مش  هسامحك  غير  لما  ماما  تسامحك  على  عملتك  دى  
سيف  .. هروح  لها  بكرا   ولا  اقولك  خليها  مفجأه  وهاجي  معاكم  لما  تنزلو  تاني  
يوسف  .. ماشي  بس  مقولتليش  احنا  دفنا  مين!  
سيف  .. دا  كان  حد  عامل  حادثه  برضو  وأنا  اتفقت  مع  الدكتور  على  الحوار  ده  
يوسف  .. عشان  كده  مرضاش  يورينا  وشك  دا  أنت  دماغك  دى  *** زيك  
سيف  .. وكنت  قاعد  هنا  في  اوتيل  جمبكم  والرسايل  أنا  اللى  كنت  ببعتها  
يوسف  قام  كان  هيضربه  تاني  .. أنت  ايه  شيطااان  يا  اخي  
سيف  .. خلاص  بالله أنا وشي باظ ????
اسيل  ضحكت  عليهم  وعلى  طفولتهم  
سيف  .. يلا  أنا  ماشي  لو  احتاجتو حاجه  رنوا  عليا  تصبحوا  على خير 
(جماعه  محدش  يقولي  هما  سامحوه  بسرعه كده  ليه  ماهو  أنا مش  هفضل  اصالح  فيهم  طول  البارت  أنا  وزى  ما قولت  فوق  المسامح كريم  بقا  وأحنا في رمضان وكده  حالوو يا حالوو????????)  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسيل  .. يوسف  
يوسف  .. قلبه  قصدي  نعم! 
اسيل  .. أنا  عملت حاجه غلط  انهارده 
يوسف بأستغراب.. عملتي  ايه 
اسيل  .. حضنت  سيف  بس  والله  والله  مكنش  قصدي  فكرته  انت  وجريت  عليه  حضنته  
يوسف  .. ايه  يعني  أنتى  كنتي  هتحضنينى  اناا   الله يحرقك  يا  سيف  الكلب  
اسيل  .. يعني  أنت  مش  زعلان   عشان  حضنته ????
يوسف  .. لأ  طبعا  زعلان  وغيران  كمان  انتى  ازاى  تعملي  كده  ياست هانم ????????
اسيل.. والله  فكرته  أنت  
يوسف  قرب  منها  .. وانتى  كنتى  هاتحضنينى  ليه 
اسيل.. م ممفيش   بس  أنت  غيران  ليه  بقا 
يوسف  وهو  بيقلدها  .. م ممفيش 
اسيل  .. يوه  يا  يوسف  بقا  أنت  ليه  بتتريق  عليا 
يوسف  .. مش عارف  بس  بحب  اشوفك  متضايقه  بتبقي  قمر  أوى 
اسيل  بصت  في  الارض  بكسوف  
يوسف  .. أنا  فرحت  لما  قولتي  لسيف  انك  متجوزه  راجل  بيخاف  عليكي  دى  
اسيل  .. ماهى  دى  الحقيقه  
يوسف  .. امم  طب  أنا  عايز  الحضن  بتاعي  
اسيل  .. يا  يوسف  بقا  
يوسف  .. يلا  مليش  دعوه  واقلعى  الطرحه  دى  وبدأ  بفكلها الحجاب  وشال  الدبوس  من  شعرها  وساب  حواليها  بنعومه  
اسيل  كانت  بترجع  خصلات  شعرها  لورا  وهى  مكسوفه  
يوسف  .. يلا  هاتى  الحضن  
اسيل  .. مره  تانيه  بقا 
يوسف  عمل  نفسه  زعلان  وبص  الناحيه  التانيه  
اسيل  بدون مقدمات  قامت  باسته من  خده  وقامت  حضناه بسرعه  ( اى  الحلاوه دي  يجدعاان ????❤)  
يوسف  فرح  اوى  وحضنها  هو  كمان  .. يعني  اطلب  حضن  تدينى  بوسه  وحضن  يا  فرج  الله  ????
اسيل  وهى  بتدفن  وشها  في  صدره.. خلاص  بقا  متكسفنيش  
يوسف  .. يخلااثي  يا  نااس  اكلك  دلوقتي  ولا  اعمل  ايه  أنا   
اسيل.. متشكره جدا على  كل حاجه  عملتها  معايا  أنا  بصراحه  برتاحلك جدا  وبح… 
يوسف  بعدها  عنه  شويه  وبصلها  .. واييه؟! 
اسيل.. وبحترمك  
يوسف  .. يدينى  على  الفصلان  ???? تعالى  تعالى  اما  احضنك  احسن  وانتى فصيله كده ????
اسيل  حضنته  وهى  بتضحك   
خلاص  ليلتهم  خلصت  وهى  نامت  ع  السرير  برضو  وهو  على  الكنبه  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
تاني  يوم  الصبح  في  بيت  يوسف  
.. العيال  وحشوني  اوى  والله  يحماتى  
~وانا  والله  البت  غسيل  وحشني  رخامتى  عليها  ههههه  (ظريفه  اوى  يحجه ????????)  
ملك  .. برضو  غسيل  يا  تيته  كرهتيها  في  اسمها  
.. تيجوا  نكلمهم نفسي  اسمع  صوتهم  والله  
~.. آه فكره  برضو  
ملك.. م  إحنا  ممكن  نكلمهم  فيديو  كول  
~ يطلع  ايه  الراديو  فول  ده  يابنت يا ملك  (طب  والله  الست دى  فصيله ????????) 
ملك  … هههه  يعني  صوت  وصوره  يا  تيته  
.. طيب  يا  ملك  اتصلى  
ملك  اتصلت  …. 
يوسف  كان  لسه  نايم  خد  التليفون  بنعاس  وشعره  نازل  على  وشه  كده  حاجه  قمر  يجماعه  والله ???? 
.. الو ????
~واد  يا  يوسف  انتو  نايمين  لسه  ليه  
يوسف  خد  باله  أنه  فتح  وهو  نايم  على  الكنبه  فصل  بسرعه  وقام  قعد  
~ هو  راح  فين  يابت ياملك  الشاشه  سوده  
ملك  .. هاتى  هرن  تاني  
يوسف  قام  نام  على  السرير  جمب  اسيل  وفتح  عمل  نفسه  نعسان  لسه  .. الو  صباح الخير  يا  تيته  عامله ايه  
~الحمدلله  يا  حبيبي  انتو  عاملين ايه  وحشتونا  انتو  نايمين  لسه  ليه  
يوسف  .. نايمين  متأخر  يا تيته  
~ليه  يا  ولا  كنتو  بتعملو  ايه  
ملك  ومامة  يوسف  ضحكوا  عليها  
يوسف  .. اي  يا  تيته  في ايه ???? 
~ ورينى  اسيل  وحشتني  
يوسف  لف  الكاميرا  عليها  
~ يخراشي  عسل  اوى  يا  ولا  خدى  يا ملك  انتى  واسماء  شوفوا  يا ولاد  ملاك  والله  يابختك  
يوسف  .. ههه  حبيبتي  يا  تيته  
اسيل  صحت  على  الصوت  لقت  يوسف  جمبها  وفاتح  الكاميرا  نزلت  تحت  الغطا  بسرعه  .. يوسف  انت  بتعمل ايه  
يوسف  .. دى  تيته  يا  ايسو  تعالى  كلميها  
اسيل  طلعت  من  تحت  الغطا  وقربت  منه  شويه  عشان  تبان في  الكاميرا  كانت  شبه  حضناه  هو  كان  مبسوط  اوى  ????????
~ يخراشي  يا  ولاد  اى  العسل  ده  ربنا  يحميكم  يا بنتى  شوفي  يا  اسماء  
اسيل  .. عاملين  ايه  وحشتوني  اوى  والله  
.. إحنا  كويسين  يا حبيبتي  
~ بصي  يا  غسيل  بص  يا  يوسف  تيجوا  وانتو  معاكم  نونو  ازاى  معرفش  بقا  اتصرفوا  
اسيل  اتكسفت  جدا  
يوسف  .. بعد  غسيل  دى  يا  تيته  معتقدش  ????
.. خلاص  يا حبايبي  روحوا  انتو  كملوا  نوم  وأحنا  هنكلمكم  تاني  
يوسف  .. ماشي  يا  ماما  سلام   
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  
يوسف  أنا  هقوم  عشان  عندي  شغل  بعد  شويه  اطلبلك  نسكافيه  معايا  
اسيل  .. ماشي  
طلب  النسكافيه  وقام  اخد  دش  اسيل  كانت  ماسكه  النسكافيه  وواقفه  جمب  المكتب   
يوسف  خرج  من  الحمام  ببنطلون  ابيض  وتيشرت  اسود  وكان  بينشف  شعره  بالفوطه  
(جذاب  لدرجة  العذاب ????????)  
اسيل  اتلخبطت  من  شكله  وحركت  الكوبايه  ووقعت  النسكافيه  على  التصميم  اللى  على  المكتب   
.. يلهوى  أنا  أنا  مكنش  قصدي  والله  يا  يوسف  آسفه  
يوسف  .. اهدي  بس  في ايه  ايدك  كويسه  اهم  حاجه  
اسيل  .. آه  كويسه  بس  والله  من  غير  قصد  وقع  
يوسف  مسك  ايدها  .. فداكى  اى  حاجه  المهم  انتى  بخير  هعمل  غيره  عادي  
اسيل  .. بس  أنت  عندك  شغل  كمان  شويه 
يوسف  .. مش  رايح  يا ستى  ولا تزعلى  هاقعد  معاكي  انهارده  .. اى  رأيك  نفكر في كلام  تيته ????????
اسيل  .. بطل  قلة ادب  بقا  واقعد  ارسم  التصميم  
يوسف  .. ههه  أنا  منحرف والله  وعلى  تكه 
اسيل  اتكسفت منه  وسابته وراحت  الحمام  
يوسف  فضل  يعمل  في  التصميم  واليوم  عدى  عادي  واليل  جه  
يوسف  ايه  رأيك  ننزل  نتعشي  مع  سيف  هو  عازمنا  
اسيل  ماشي  
لبسوا  ونزلو  المطعم  خلصوا  اكل  وقاعدين  
سيف  .. ججماعه  بقولكم  اي  أنا  قررت  كدا  اكمل  نص  دينى  واتجوز 
يوسف  .. ههه  والمرادى  هتسيب  البت يوم  فرحها  وتقول لها  ايه  معلش  هروح  اموت  شويه  وراجع  تاني  لغايه  ما  تتجوزي  حد  تاني  ????
اسيل  ضحكت  على  يوسف  
سيف.. يعم  مبهزرش  المره  دي  بجد  والبنت  بتحبنى  وانا  برضو  بدأت  اهو  بقرب  منها  
يوسف  .. ومين  اللى  امها  داعيه  عليها  دى  
سيف  .. هنا….. 
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى