Uncategorized

نوفيلا أنا وحبيبي الفصل السابع 7 والأخير بقلم روفيدة هاني

 نوفيلا أنا وحبيبي الفصل السابع 7 والأخير بقلم روفيدة هاني

نوفيلا أنا وحبيبي الفصل السابع 7 والأخير بقلم روفيدة هاني

نوفيلا أنا وحبيبي الفصل السابع 7 والأخير بقلم روفيدة هاني

رامز : بس ياعم محمد انا سامحتك انت ملكش ذنب في كل ده بس انا عايز اعرف كل حاجه عن جوز اختك 
محمد:انا خليته يطلقها من زمان ومن ساعه الحادثة معرفش عنه اي حاجه تقريبا ساب البلد ومشي.
رامز:طيب بابا انا عايز اتجوز ريم بس متعرفهاش اني رجعت من السفر انا عايز اعرف هيا هتروح فين بكره وانا هتصرف هشوف هتعرفني ولا لاء 
محمد : هيا بكره هتخلص كليتها وهتروح كافيه ……جمب الكليه
تمام انا هتصرف ارجع الفيلا بتاعتنا تاني يابابا انا عارف انت قاعد في شقتك القديمه 
محمد:ماشي يا حبيبي 
ورامز تاني يوم فعلا راح الكافيه وشاف ريم وقلبه دق اول ماشفها قد اي بقت حلوه ووحشته اوي بس كان لازم يسافر ولما عرف الحقيقه قرر ينتقم منها بس خلاص ملهوش لازمه الانتقام هيا ملهاش ذنب هيا ضحيه زي بالظبط 
وراح بحجه ان هو يتصور معاها بس هو كان متفق مع صحابه فعلا وقرر أن يجننها 
حب بقي ????????
ملناش دعوه بالمحن ده احنا سنجل ????????????????????
ولما راح يتقدم لريم مكنتش تعرف ان ده رامز اللي كان عمها مربيه 
ورامز بدء يتقرب من ريم اكتر وريم كانت حسه بحاجه غريبه ونفسها تسأله هو انت نفس الشخص اللي حبيته ولا لاء 
ومعاد كتب كتاب ريم ورامز 
ريم لبست فستان ابيض ضيق من فوق وينزل بأتساع من عند الوسط وكان شكلها قمر فعلا ومسيبه شعرها وحطت مكياج خفيف ورامز لبس بدله سوداء من اغلي الماركات العالميه وراح لريم بيتها عشان يأخدها الفيلا عشان هيكتب الكتاب في فيلته هو كتبها بأسمها بس مقلهاش وهيعملها مفاجئه 
رامز راح لريم اول ماشفها بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك ليا وميبعدكيش عني ونعيش في سعاده ونجيب صبيان وبنات????????????????????
ريم اسمها تبات ونبات يا رامز????????
قولي رامز تاني كده والنبي 
ياعم اسكت بقي 
واخدها رامز من ايدها ركب هو وهيا مع بعض 
ومحمد وام ريم وأسر في عربيه 
وتم كتب الكتاب ورامز حضن ريم ولف بيها وباس راسها مبروك ياحرمي المصون 
ريم ضحكت بكسوف من أهلها والمعازيم اللي موجودين ورامز طلع العقد بتاع الفيلا قلها مبروك عليكي انا عارف ان هيا مش مقامك انتي مقامك أكبر من كده بكتير بس الباقي يوم الفرح ????????
وبعد شهر يوم الفرح 
في الفندق ريم بتجهز و معاها اصحابها والميكب ارتيست وخطيبه اخوها اسر
الباب خبط دخلت مامتها واول ماشفتها عيطت واخدتها في حضنها ودعيتلها بالسعادة وخرجت عشان تشوف الضيوف 
الباب خبط تاني بس كان رامز ????
رامز للبنات ممكن تسيبونا لوحدنا 
ريم انا عايز اقولك علي حاجه قبل الفرح 
ريم خافت وقالت قول 
رامز حكلها كل حاجه من ساعه وفاه ابوه وامه وعلاقته بأبوها اي وان هو سبب وفاتهم وعمها هو اللي مربيه وان هو كان عايز ينتقم منهم بس هما ملهمش ذنب وان مامتها واخوها اعتبرو ابنهم
ريم يعني انت كنت عايز تنتقم مني 
رامز لاء مش هنتقم انا بحبك وبموت فيكي كمان انتي بنتي وامي وابويا وكل حاجه في دنيتي بعشقك يام لسانين بس انتي مكنتيش عارفه ان انا رامز بجد اللي كنت بلعب معاكي وانا صغير
ريم لا طبعا عرفتك من اول يوم شوفتك فيه في الكافيه لما طلبت الصوره لأن انت في قلبي من واحنا عيال صغيرين يارامز بس قررت العب معاك انا كنت بنام وحضنه صورتك ازاي معرفكش انا كل يوم بدخل علي صفحتك وبشوف صورك 
رامز اه ياسوسا يام لسانين 
والباب خبط محمد ما خلاص بقي كفايه كده عشان المعازيم يلا وانتي اجهزي 
ونزل محمد ورامز ريم جهزت 
ورامز طلع اخدها وباس راسها 
ونزل القاعة واشتغلت اغنيه جاني اللي بيهم كلهم ورامز كان بيغني معاها وكل كلمه بيقولها بيقولها بحب وباين علي عنيه وشالها ولف بيها وقال بأعلى صوت بحبككككككككككككك
ريم ضحكت وانا كمان بحبككك
نزلها وباسها
واخدها وجري بيها بره القاعه وطلع الاوتيل بيها
النهاية …
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وحدة شغف للكاتبة ندى.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!