Uncategorized

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

شوق:  يا ادهم ادهم يوووو.. 
نزالت شوق وكانت بتدعك عينهااا وفتحت الباب 
شوق:  مين.. مين
ادهم: اي يا بنتي 
شوق: مش عارفه فتحت  وملقتش حد 
ادهم: ازاي 
شوق: طب اقفلي يا هبله وروحي نامي..
في بيت حمزه دخل وكان يحمل نغم ورمهاا علي السرير…ودمغها بتنذف دم…
flash…
كانت بتخبط ومنتظره حد يفتح ولحظه حسيت بضربه ع راسي ومياه شقعه بتنزال من راسي يس داا دم كان بيغرق وشي…
حملها وخدها ف العربيه…
back…
شوق: انا همشي 
ادهم: قولت هنقابلها 
شوق: لا مشغوله كدا كتير لزم الحق اروح لي نعمه 
ادهم: احنا الصبح 
شوق: بقولك اي بقا خلاص انا ماشيه ولما توصل رن عليه تمم 
ادهم: تمم ف داهيه 
شوق: لما تشيلك…
خرجت نغم وكانت بتسوق عربيتهااا ووصلت الكباري..
شوق: نعمه 
نعمه بحزن:  في حد مستنيكي وجوا
شوق: مستنيني انا 
نعمه: اها يختي جوا ف المكتب انا مروحه عايزه حجه 
شوق: لااا 
نعمه: باي يا روح امك.. خلاص خلاص يا روحي من غير امك باي…
دخلت شوق وهيا بتظبت شعرهاااا…
شوق: اهل… انت 
شهاب: اهلا بالهانم 
شوق: المره الا فاتت خد القلم بس المره دي هكسرلك ايدك..
شهاب: مش بتزوري ابراهيم لي 
شوق: ابراهيم 
شهاب: نغم انتي ازاي بقيتي كدا وامته  
شوق: يخربيت نغم وسنين نغم يعم انا مش نغم 
شهاب: فعلا انتي مش نغم الا انا ربيتهااا..
شوق: ريح نفسك انا فهلا مش نغم 
شهاب: يعني اي 
شوق: يعني الننوسه الا انت ربتها ولا اختك ولا اي هيا مش انا 
شهاب: صدقتك انا صح 
خرجت شوق عند الخماره ومسكت كاس وخلفهااا شهاب..
شهاب: بتعملي اي 
شوف: بشرب كاس تشرب 
شهاب اقترب منها ومسك الكاس وبعنف كسره وضربها بالقم..الزفت دا غلط 
شو:  بتمد ايدك عليه 
شهاب مسك ايدها بعنف: اسمعيني كويس انا اها بحبك بس مش معنه كدا اني هسكتلك ولا انتي فكره اني حبك انتهاء واتشال لما اتجوزتي الاستاذ.. 
شهاب: ردي 
شوق.والهي انا مش نغم ارحمني بقا 
شهاب: امال انتي مين 
شوق: شوق شوق اغنيهالك 
شهاب: بجد طب وفين نغم 
شوق: روح دور عليهااا ف اي مكان تاني 
شوق: عايز اعرفك ان مش هسمحلك تضيعي نفسك فهمه….
شوق: نورت يا خويا ابقا تعال تاني 
جلست شوق علي الكرسي ومسكت كاس تاني وشربت مره واحده.. اشكال عرر..#بقلم_الكاتبه_بسمه_سلام
في بيت حمزه في غرفتها كانت نايمه علي السرير والدم في ملابسهاااا  …. 
فتحت عيونها بهدواء وكانت توالمهااا بقوه وبدات تقف وتحاول تفتكر كل حجه..
وكان ف شريط يمر امام عينها بخيال اسود
دخل حمزه وكان غاضب..
نغم: انت ازاي تضربني 
حمزه: اي كنتي دخله عند الناس دي لي 
نغم: وانت مالك 
حمزه: خطيبتي دخله بيت راجل وانا مالي 
نغم: انت بتكذب عليه اصلا انا مش خطيبتك… 
حمزه: اسمعيني كويس انا علملتلك مفاجاه انا قررت نتجوز انهارده 
نغم:  انت مجنون صح 
حمزه: اعدلي لسانك عشان مزعلش منك 
نغم: انا مش هتجوزك اصلا متحوزهاا
حمزه: حبيبتي هبعتلك الفستان  خدي بالك الساعه كمان ساعتين ماشي   باي يا روحي…
خرج حمزه واغلق الباب بالمفتاح.
وقفت نغم صرخت  وحاولت تفتح الباب ومفيش فايده.. نظرت للمرايا وبدات تتذكر اكتر واكتر وهيا مسكه تماغهااا من الوجع..
flash..
شهاب: بحبك
حاتم: بحبك 
اسر: اتجوزتي مين 
ابراهيم: حور 
اميره: ازاي تتجراي وتضربيها  
مهند: عندك اخت توام
مريم: ايو عندك 
كاترينا : خدهاا
هاله: انتي مين 
محمود: بتعيطي لي يا حبيبتي 
حياه: تاكلي يا روح ماما
ماريا: انتي هتساعديني اقتلووو….
حبيبه: انتي كنتي ف المول وعمله نفسك متعرفنيش
مهند: ف الكباري 
حاتم: كنتي بتعملي اي هناك 
مريم: كنتهاكون مسلمه   بس بيبرس مش موافق
بيبرس: فين الصليب 
ادهم: انتي مراته ازاي  يعني 
مراد: هتبعدي   عن الشباب عشان تعرفي عايلتك 
……………كل المشاهد بدات تتكرار تاني علي دماغهااا  والحادثه والسم والرصاص وعبدالله
وكل المشاهد…
وقعت علي الارض وبدات تصرخ من الوجع والتفكير.. مسكت تيلفونها بسرعه وبدات تتذكر ارقام وكتبت رقم حاتم…
كان نائم…
حاتم  : الو مين 
نغم: الو حاتم انا..
حاتم: نعم عايزه اي 
نغم: حاتم  
حاتم: ممكن مترنيش تاني عليه ولا عايز اسمع صوتك انا وحد دلوقتي خاااطب وخطوبتي كمان ساعات وكان نفسي اعزمك بس اكيد ف ناس عندك مش هتوافق مش كدا برضو تتهني معاه….. 
اهاا بعد الخطوبه هاجي عشان الطلاق سلام 
نغم: مكنتش فهمه اي حجه وكانت مصدومه..
كتبت ارقام تانيه..
نغم: الو 
شهاب: الو 
نغم: شهاب انا نغم 
شهاب: عايزه اي تاني هااا
نغم: عايزك تساعدني انا
شهاب: بقولك اي انا تعبت ومش عايز اتكلم فهمه وخليكي  ف المكان الزباله الا انتي ف…اغلق الخط ف وجههاا…
بدات تبكي  وحاولت اي رقم تاني ولكن دخل حمزه ومسك التلفون كسره
نغم وقفت وضربته ف صدره: لي كدا انت عايز اي مني 
مسكها من شعرهااا واقتري منهااا وهمس ف اذنيهاا..هتجوزك عادي يعني 
نغم: مينفعش انا متجوزهاا
حمزه: هتجوزك بردو
نغم: انت اكيد مجنون لا مش هتجوزك 
حمزه: ضربها بالقلم وقعت علي السرير وحدف  الفستان عليهااا
نغم: اعااا انا مش هلبسووو فاهم 
حمزه: خمس دقايق لو ملبستهوش هاجي البسهولك بنفسي تمم 
كان شهاب قلقان من المكالمه وقف بالعربيه  
وفكر ان يرجع الكباري.
……………………
شوق: خير يا خويا رجعت تاني لي 
شهاب: جيت اساعدك 
شوق: حد قالك اني عايزه المساعده 
شهاب: انتي الا لسه مكلمني وطلبتي المساعده وقفلتي السكه ف وشك  صح 
شوق: نهارك اسود  لا والهي  انا وبقول دماغي   وحعاني برااا ..
خرج شهاب وهو مش فاهم حجة وقبل ان يذهب مسك يده شوق 
شهاب: خير 
شوق: صدقني انا مش نغم قريبتك 
شهاب: امال انتي مين 
شوق: شوق والهي شوق 
شهاب: يعني الا كانت بترقص  مع الرجال 
شوق. اها يا خويا  انا  
شهاب: يعني انتي مش نغم..
شوق: انشالله اطفحها يخويا مش انا 
شهاب: يبقا اكيد الا كلمتني نغم 
شوق:  يا ذكي  يا لمح انت
شهاب عاد الاتصال بنغم بس التلفون مغلق… 
اتصل شهاب باسر:  الو 
اسر:  اي 
شهاب:  تعالي علي الكباري 
اسر بخوف: نغم كويسه 
شهاب: مش هيااا 
اسر: هو اي الا مش هيا  
#بقلم_الكاتبه_بسمه_سلام
شهاب : الا ضربتها مش نغم 
شوق: تتكسر ايدك 
شهاب: اسف 
اسر: انا جااي حالا سلام 
اتصلت شوق بادهم وطلبت منه يجي الكباري.. 
ادهم واسر وصله ف نفس الوقت 
اسر: مش هيا اي منغم اهي 
شهاب: دي مش نغم دي واحده اسمها شوق 
اسر: يعني اي 
ادهم: يعني قريبتكم مظلومه وجوزها طلق شوق  مش مراته 
اسر: يعني نغم مكنتش ف الكباري 
شوق: لا كانت بس مش عارفه بتعمل اي ومع مين 
شهاب: اكيد مهند 
ادهم: بقولكم اي مش وقته الكلام
لزم نلحقها هيا مع شاب بيقول انه خطيبهااا
اسر: وديني لقتلووو
شهاب: بس اشوف خلقته
شوق:انا ممكن اعرفلكم بيته
اسر: ازاي 
شوق:معوض يا معوض…
معوض: اي يا شوشو ف حد مديق
شوق: العربيه الا قولتلك عليهاا تعرف عنوانهااا 
معوض:لا بس اجبهولك ساعه ويكون عندك اصلا سمعت ان صاحب العربيه بيتجوز تقريبا 
ادهم: لتكون نغم 
شهاب: اكيد وديني قتلوووو
شوق: ربع ساعه ويكون عندي تمم 
معوض: حااضر يا شوشو 
اسر: طب يلا وهو يقولنا ف الطريق 
شهاب: انت عرفت ان انهارده خطوبت حاتم 
اسر: بجد طب لزم نعرفوو
شوق:لمواخذه بس هو طلقني انا معنها انها لسه علي  عصمتو 
ادهم: صح هو كدا متجوزهااا 
اسر: يتني مطلقعاش 
شوق: اقتربت من اسر تصدق الاتنين بيحبوها وجوزها والواد الا خطفهااا والله الله يكون ف عونها
اسر: نعرفو طيب 
شهاب: مفيش وقت اكيد مشغول بالخطوبه 
شوق: معوض بعت العنوان 
ادهم: هتيجي معانا 
شوق: اكيد 
شهاب: طب يلا اركبو ويلا بيناااا….
امام بيت حمزه وصلو وخبط شهاب علي الباب..
حمزه: بسرعه يا روحي 
روحي 
نغم بدموع: ابعد عني 
حمزه: حد يكلم عريسه كدا 
تغم: انت مجنون اكيد
حمزه:  الماذون جه  يلا يا روحي انزالي بسرعه…
كانت هيا فوق بتعيط..ونزال حمزه فتح الباب وبجرد ان فتح اضرب بوكس من شهاب….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى