Uncategorized

رواية عشقني شيطان الفصل السابع 7 بقلم دنيا رشاد

  رواية عشقني شيطان الفصل السابع 7 بقلم دنيا رشاد

 رواية عشقني شيطان الفصل السابع 7 بقلم دنيا رشاد

 رواية عشقني شيطان الفصل السابع 7 بقلم دنيا رشاد

سمع فهد صوت الرصاصة خرجت من المسدس الي راس حور وتقع حور علي الأرض والدماء بكل مكان بجانبها 
فهد….حوووووووور لااااااااااااا ذهب فهد سريعا لحور وجلس بجانبها وقال لها حور اصحي حور هاخليكي تمشي بس فوقي حور متموتيش وبداء يبكي 
وفجأة سمع فهد صوت رصاصة أخري فاق فهد علي صوتها 
وهي حور تحاول أن تقتل نفسها ولكن جاء ادم سريعا ورفع يدها للاعلي لتخرج الرصاصة الي الاعلي دون أن تصيب حور 
فهد….ااااه كنت بتخيل الحمد لله 
ذهب فهد لحور وضربها بالقلم 
انتي مجنونة هاتموتي نفسك انتي مجنونة لم تعطي حور اي ردت فعل فهي مغيبه من الشيء الي كانت هاتعمله وتموت نفسها 
ادم….انتي كنتي هاتعملي ايه يامجنونة 
عندما سمعت حور صوت ادم احست بالأمان فهي تعرف هذا الصوت جيدا لفت حور وجهها إليه وركضت إليه سريعا وارتمت باحضانه 
ادام….كنتي هاتعملي ايه كنتي هاتموتي نفسك ياحوري وانا ومليكة نعيش ازاي من بعدك ياحببتي 
حور…وحشتني اوي ياادم انت فين ????????????
ادم….اهدي ياحببتي اهدي محدش هايقدر يعملك حاجة طول ماانا موجود…
فهد ….وقف فهد مصدوم من المشهد الذي يحدث أمامه وقال في نفسه خاينه خاينه 
ذهب فهد إليها ومسكها من يدها بقوه وضربها بقوة 
علي وجهها 
حور…..؟؟؟؟؟ وقعت علي الأرض بسبب ضربه لها 
ادم….انت مجنون بتضربها ليه ليه يافهد 
وقف ادم حور ومسح الدماء الذي تخرج من فمها وضمها مرة أخري 
ادم…اوعي تقرب منها مرة تانيه يافهد 
ازداد فهد عصبية وتحولت عيونه الي السواد الكاحل وكان هناك معركة سوف تقوم 
ومسك حور مرة أخري واخدها من احضان ادم 
ونادي علي رعد 
فهد…رعد رعد قالها بصوت عالي دب الرعب في قلب حور 
رعد …ايوه يافهد باشا 
فهد….انا هاوريكي هاعملك ايه في حبيب القلب 
رعد ادم خدوه من هنا لحد ماشوف هاعمل ايه معاه 
ادم….انت اكيد اتجننت انت مش فاهم حاجة 
اخذو رجال فهد ادم فهو بالنسبة لقوته لا تاتي شيء بجانبهم 
حور…..ادم لااااااااااااا سبوه سبوه 
فهد….اسكتي خالص 
شهيرة….هي دي الي انت جايبه هنا وكمان جايبه هي وعشيقها هههههههه
فهد….انتي تسكتي خالص انتي حسابك معايا تقل اوي
شهيرة….انت تتكلم معايا بأدب انا امك
فهد….ميشرفنيش تكوني امي انتي فاهمة
فزعت سهير من كلام فهد ومازالت حور تبكي بحسرة علي ادم وماسيحدث له فهي عرفت أن فهد شيطان لا يرحم احد 
سحب ادم حور وصعد بها الي الاعلي 
فهد….انتي حسابك تقل اوي معايا وحبيب القلب ده هاندمه وهاندمك انتي كمان 
لايعرف فهد لازم احس ان النار تاكل قلبه عندما احتضنت حور ادم أمامه كان يريد ان يقتلها ويقتله 
ولكن كيف عرف ادم حور كيف عرفو بعضهم هل يعقل أن يكونو حبيبين لا حبيبين لا ظل فهد الشكوك تأكل في قلبه وعقله معا ….
_____________________
مر اسبوع علي ابطالنا لم تأكل حور شيء فهي حبيسة غرفتها وحبيست الشيطان كمان سمته حور ضعفت كثيرا وشحب وجهها وانضفئ نور وجهها والإبتسامة لم تظهر علي وجهها ابدا حزنا وحسرة علي ادم وعلي مليكة ولا تعرف كيف تعيش اختها ولا اين تعيش ولا تعرف ماحدث لادم 
وفهد مازال كما هو شيطان عديم الرحمة لم يفكر في حاله حور 
ومليكة تحبس نفسها داخل شقة جاكلين تبكي ليل نهار علي اختها التي لم تعرف اين توجد ولا الي اين اخذها فهد 
اريان كما هو باع بنت عمه لفهد وأخذ التمن يسهر ويسكر به ويخرج مع الفتيات العاهرات ولم يفكر اين ذهبت مليكة ولا ماذا حدث لحور
ايات كما هي فتاة تعرف السنفونيات الحزينة ولا احد يعرف ماحدث معها سوي احمد وادم الان 
مازن سافر الي تركيا وترك شركته لشريف صديق عمره بعدما تلقي صدمة حياته التي لم نعرف عنها شيء بعد 
والتي لم يعرفها سوي شريف صديقه
جاكلين تعيش في امريكا الان 
_______________________بقلمي (دونآ)
الساعة الثامنه صباحا قامت مليكة لكي تذهب الي كليتها بعدما قررت أن تدور علي عمل فهي الان لاتملك اي مال لكي تعيش اختها حور هي التي كانت تعتني بها 
لبست مليكة وأثناء خروجها من المنزل التقت بشريف علي باب الاسانسير 
شريف….صباح الخير مليكة بتعملي ايه هنا 
مليكة…انا ساكنه هنا دلوقتي في الشقة دي
شريف …بس دي شقة بنت من امريكا
مليكة….اه جاكلين بس هي دلوقتي سافرت وانا قاعدة هنا عقبال مادور علي شقة
شريف…مالك يامليكة ايه الي حصل في حاجة ممكن اساعدك فيها 
فكرت مليكة لثواني ثم قالت هو انا ممكن اطلب من حضرتك طلب 
شريف …اه طبعا اتفضلي 
مليكة…أنا عايزة اشتغل ممكن حضرتك تساعدني 
شريف…اه ممكن اساعدك انتي رايحه فين دلوقتي 
مليكة….رايحة الكلية 
شريف …تمام تعالي هاوصلك اول محاضرة انا الدكتور بتاعها وبعدين تعالي معايا هاوديكي شركة محترمة منك تتدربي ومنك تشتغلي 
مليكة….شكرا يادكتور ربنا يخليك
ذهبت مليكة وشريف الي الكلية وبعدها ذهبت مليكة مع شريف الي احدي الشركات الكبري المتخصصة في المقاولات 
شريف ….هاتشتغلي هنا انا كنت محتاج سكرتيره شاطرة بتفهم في الهندسة ودلوقتي هاتبقي سكرترتي 
مليكة….شكرا يادكتور اول مرة اعرف ان حضرتك عندك شركة
شريف…لا ياستي الشركة دي مش بتاعتي دي بتاع واحد صاحبي بس هو مسافر وانا الي ماسك الشركة لحد مايرجع وبالمناسبة عدي علي الحسابات وانتي مروحة ممكن تخدي نص شهر مقدم 
مليكة….شكرا جدا 
مليكة في نفسها الحمد لله انا فعلا كنت محتاجة فلوس الحمد لله دلوقتي بقا لازم اطمئن علي حور 
بدأت مليكة شغلها في الشركة 
ولا تعرف مايخبئ لها القدر 
______________________________
رجع مازن من ايطاليا بعدما ريح أعصابه قليلا 
مازن في نفسه انا لازم انسي كل الي حصل وابتدي من جديد مش هاضيع نفسي علشان حد ميستاهلش 
ذهب احمد الي القصر وجد فهد علي سفرة الطعام 
فهد …كنت فين يازين بقيلك اسبوعين 
زين ….يهمك اوي تعرف انا فين خليك في مشاغلك 
سمع زين صوت فتاة تصرخ بصوت عالي 
زين …ايه الصوت ده 
فهد….مالكشي دعوة روح شوف الشغل الي متأخر عليك وتعالي علشان عايزك 
زين ….وفر كلامك وشماتك في الي حصل وإني معرفتش اختار 
فهد….ماشي براحتك 
زين…فين ادم 
عندما سمع فهد اسم ادم تحولت عيونه بالون الدم 
زين….بقولك فين ادم 
فهد …امشي من قدامي دلوقتي احسنلك بدل ماوديك عنده 
عرف زين ان أخيه فعل شيء بصاحب عمره وعرف أن هناك شيء لم يعرفه بالتأكيد 
دخلت شهيرة علي فهد وزين 
شهيرة … انا روحت المستشفي امبارح وكنت عايزه منير في حاجة قلولي بقيلوه اسبوع مبيجيش هو فين يافهد 
فهد….هو انا ولي أمره ولا حاجة وكنتي عيزاه في ايه 
عندما سأل فهد شهيرة تغير لونها وتلغبطت بالكلام
شهيرة…اصل كنت عيزاه انت مالك انت هاتحقق معايا ولا ايه 
فهد …. انا الفهد احقق واعمل كل الي انا عايزه انتي عارفة سموني الفهد ليه عارفة ولا مش عارفة اقولك انا علشان شكلك نسيتي يامداام علشان بعرف كل كبيرة وصغيرة اظن فهمتيني ودلوقتي اتفضلي من قدامي علشان مفقدش اعصابي 
شهيرة….قصدك ايه بتعرف كل حاجة
فهد….هاتعرفي بعدين ياهانم هاتعرفي 
قلقت شهيرة من نبرة فهد التي تفوح بالتهديد 
زين …انت ازاي تكلم مامتك كده
فهد…هي دي الطريقة الصح مع أمثالها بكرة هاتعرف كل حاجة
ثم قام فهد بعدما قلب السفرة التي توجد أمامه ونادي علي الخادمة 
حور يطلعلها اكل 
الخادمة …المدام رافضة الاكل من اسبوع وتعبانة جدا 
فهد…انتو كلاب محدش قالي ليه هاتي الاكل وتعالي ورايه 
ذهب فهد الي غرفة حور وجدها قاعدة علي الأرض بجانب الشباك وتبكي وهي ضامة رجليها الي صدرها 
عندما رآها فهد هاكذا كالورد الذابلة وجعه قلبه عليها ولكن لغي هذا الشعور سريعا فكل الفتيات عنده عاهرات 
عندما رأته حور جرت عليه ومسكت يده 
حور…لو سمحت سبني امشي اختي اختي بالله عليك هاتضيع من غيري خالي عندك رحمة ولو شوي انا معملتش فيك حاجة وحشه واذا كان علي القلم الي ضربتهولك انا اسفة اضربني بدالة عشرة ومسكت حور يد فهد وبدأت تضرب نفسها 
فهد في نفسه معقول وصلت لهي الدرجة 
فهد…هاتي الاكل 
الخادمة حاضر 
وضعت الخادمة الاكل وذهبت فهد كولي يالي اقربي كلي 
حور…انت ايه حجر مبتحسش رد عليه انت شيطان انت ايه مش عايزه اكل ومسكت الصنية الموضوع عليها الطعام ورمتها علي الأرض وبدأت تبكي مرة أخري 
فهد..خلصتي هديتي لما كسرتي وبكيتي 
حور…????????????????
فهد…لو أكلتي هاجبلك اختك تشوفيها 
حور….بتتكلم جد رد عليا بتتكلم جد
فهد…انا مبهزرش مع حد 
حور….طيب انا مش جعانه هاتها عايزه اشوفها بلييييز 
فهد…الاكل الاول
حور…ماشي هاكل بس مليكة عاملة ايه هي عائشه فين 
فهد…الاكل هايطلعلك ونص ساعة تكوني كالتي والا 
حور….ماشي بس هاتلي مليكة لو سمحت 
ذهب فهد وبعت الي حور الاكل مع الخادمة وبعد نصف ساعة اكلت حور القليل 
فهد….نص ساعة ومليكة تبقي في القصر 
________________*******************
في شركة زين الحديدي
دخل زين الشركة متجها الي مكتبه وعندما وصل وجد مليكة أمامه 
مليكة…تحت امرك تامر بحاجة 
زين …ءامر بايه انتي مين اصلا 
مليكة …انا السكرتيرة مليكة
زين…وانا صاحب الشركة 
غضب زين عندما سمع اسم مليكة فهو يكره هذا الاسم كثيرا 
دخل زين الي مكتبه حيث يوجد شريف 
شريف….زين وحشتني رجعت امتي مالك متعصب كده 
زين…مين جاب ملي ولم يكمل اسمها 
قام شريف من أمامه وقفل الباب اهدي يازين وبعدين البنت كويسه ومش هاشغلها علشان اسمها مش منطق
زين …خلاص انت عندك حق انا لازم انسي وابتدي حياة جديدة 
شريف ….انت كده صح 
دخلت مليكة ومعها القهوة 
مليكة….انا اسفة يازين بيه لو غلط في حاجة
زين ….ابتسم زين وقال لها انا الي اسف معلهش ياانسه 
مليكة…العفو ممكن امشي يادكتور شريف 
شريف…اتفضلي 
ذهبت مليكة ونزلت من الشركة ولكن وجدت سيارة يخرج منها رجلان يرتدان بدلات رجاليه ويقربو منها 
خافت مليكة وكانت سترجع الي الشركة مرة أخري ولكنهم اعترضو طريقها 
شريف …مالك يازين
زين…مفيش حاجة اضايقت لما زعقت للبنت واتجه ليقف أمام الشرفة ليشم هواء وجد الأشخاص الذين يعترضو طريق مليكة ذهب زين سريعا لم ينتظر الاسانسير
شريف …رايح فين 
لم يرد زين وذهب سريعا ولكن كانو اخذو مليكة معهم بالسيارة 
استغرب زين عندما وجدهم يدخلون الي قصر الحديدي 
زين في نفسه ايه الي جابهم هنا دخل زين الي القصر 
فهد….نادي للمدام من فوق 
بعد قليل نزلت حور سريعا حتي تلتقي باختها عندما وجدتها حور جرت باتجاهها واحتضنت اختها بشده وهي تبكي واتجهت بها الي الحديقة 
مليكة…انتي تعبانة ياحور مالك ايه الي جرالك 
حور…انا بقيت كويسه لما شوفتك ياحببتي عاملة ايه وقاعدة فين وبتصرفي منين 
حكت مليكة لاختها ماحدث من اريان وان اريان من اتفق مع فهد وأنها تركته واتصلت بجاكلين وقعدت لبيتها واشتغلت بشركة مع دكتورها 
حور….انا اسفة يامليكة موفتش بوعدي ليكي معرفتش ابقي جامبك وبكت حور كثيرا فالدموع بقت الشيء الوحيد المرافق لها 
مليكة…انتي بتعيطي ياحور انتي مالكيش ذنب انتي اجمل اخت بالدنيا مش عايزه اشوف دموعك…
حور…الدموع ليست سوي قطرات من مياه تنزل من العيون ولكن القلب هو من ينزف قطرات دماء علي الذكريات السعيدة التي تركتنا ولم يبقي لها مكان
مليكة…لا ياحور السعادة هاترجع تاني لحياتك انتي قولي يارب 
حور…السعادة مبقتش موجودة بقموسي يامليكة السعادة مجرد اكلمة أتذكرها والامل مجرد خيط يبقيني علي قيد الحياة خلاص يامليكة خلاص 
مليكة…????????????????
حور….انا عيزاكي تسافري يامليكة سافري لجاكلين هي كانت مجهزه اوراقنا كانت عيزاني اسافر واشتغل باره 
سافري يامليكة سافري علشان خاطري 
مليكة…وانتي ياحور 
حور…مالكيش دعوه بيا ليا رب بس انتي سافري وفي اقرب وقت هاجيلك 
مليكة…..مقدرش اسيبك 
حور….اسمعي الكلام علشان خاطري 
مليكة…حاضر هاسافر حاضر 
احتضنت حور مليكة وودعتها واتجهت مليكة الي خارج القصر ولكن وجدت زين أمامها 
زين…اركبي 
مليكة…افندم
زين….انا زين الحديدي اخو فهد وسمعت كل كلامك مع حور اركبي 
ركبت مليكة بجانب زين وذهب الي احدي الاماكن التي يوجد بها لغز مايفعله حور بفهد 
_________________*******************
شفتي اختك 
حور….فين ادم 
غضب فهد كثيرا لسؤلها عن ادم 
فهد….انا هاوريكي بعينك اخذها فهد الي مكان مظلم للغاية لا تعرف حور اين يوجد بالتحديد
دخلت حور وهي خائفة قربت من فهد ومسكت بجاكته 
استغرب فهد من فعلتها ولكنه كان يريدها أن تظل هاكذا 
عندما رأت حور ادم وهو معلق والدماء علي ملابسه واثار الضرب علي وجهه وجسمه أطلقت صيحه الم عليه وعلي ماحدث له 
حور….لاء لاااااا وذهب الي ادم وهي تضع وجهه بين كفيها وتحاول أن تفيقه ولكنه فاقد الوعي من التعب 
جز فهد علي أسنانه عندما اقتربت حور من ادم 
فهد…فوقوه 
وضعوه مياه علي ادم حتي يفوق 
ادم….حور حببتي ايه الي جابك هنا 
لم يكمل كلمته الي وكان فهد القاه لكمه بسبب مانطقه حبيبتك ماشي انا هاخليها جمبك 
فهد……كتفوها جمبه بسرعة 
ادم…لا لا يافهد حور لااااااااااااا لااااااااااااا يافهد
فهد….قلت علقوها بسرعة
حور..ابعدو عني ابعدو ااااااااه 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشقت قوتها للكاتبة مريم مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى