Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السابعة 7 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السابعة 7 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السابعة 7 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة السابعة 7 بقلم حبيبة حسن 

دخلت الشرطه المنزل لتجد ندا غارقة في الدماء و السكينه في بطنها لتلفظ نفسها الاخير 

الشرطه:امسكوه

اجتمعت الشرطه حوالين يوسف ليفني حياتوا في السجن حتي لم يفعل شئ واحد ينجيه من عقاب الله. 

بعد مرور شهر علي ابطالنا حدث كالتالي

حور علاقتها أصبحت قويه بملك وبقواbest friend وبيتدربوا هما الاتنين في شركات الالفي 

جوري وعمر بقوا صحاب وناجحين في شغلهم كويس

مالك وجاسر بيشتغلوا بجد 

يوسف اتحكم عليه بالاعدام ومات 

في صباح يوم جديد 

تستيقظ بطلتنا حور من النوم لترتدي ملابسها المكونه من جيبه قصيرة سوداء ثم قميص نبيتي ولتترك لشعرها العنان ولتضع ميكب خفيف ثم تمسك هاتفها لتتصل بملك 

حور:انتي فين يبنتشالجاذمه

ملك:اي ي سمر جيالك والله

حور :يلاا

ملك :اوكي

لتخرج حور من غرفتها 

حور: günaydın annem (صباح الخير)

الام: مالك؟

حور: اتعلموا تركي و بطل فولح بقا

الام:احنا اللي علمناكي يبت

حور:وه اومال الازهار الحزينه وحب ابيض واسود دول ايي؟! دا خير المسلسلات التركي عليا ودعوة ابويا يلاا????

الام:امشي ابت يلا عشان متتاخريش 

حور: görüşürüz يعني(الي اللقاء) وجريت عشان امها حدفتها باابو وردة

حور وهي نازله علي السلم بتغني متغااااظ عارفك يلاا مننا متغااااظ 

جارهم عمار 

عمار بحب: اكيد متغاظين 

حور:صباح الزفت عديني ياريت 

عمار:طبعا اتفضلي

حور:راحت تركب عربيتها ركبت ووقفت علي أول الشارع عشان ملك تركب

حور لملك :متاخرتش صح

ملك بتبص بقرف: ربنا عليكي

وصلوا الشركه 

ملك داخله خبطت في واحد ملك بشهقة :اي دا فتي البيض بتعمل اي هنا يتسلم

مالك:فتي البيض مين انا؟!

ملك بخوف واضح :احميني يارب يلا باي 

حور راحت عند جاسر 

جاسر اعمليلي قهوة

حور:افندم؟

جاسر:اي طرشه مبتسمعيش

حور:اي ي اخويااا مين دي اللي كرشه بقولك اي انا الجامعه اللي بعتاني اتدرب مش شغاله اللي جابتهالك امك اييي يروحمك فوق

جاسرقفل الباب عليها و بيقرب منها كتير حور خافت ومتوترة 

حور:اي هتعمل ايي يلهويي 

راحت ضربتوا بالشلوت وجريت وحلفت أنها ما رايحه الشركه تاني 

جاسر اتعصب وكسر كل حاجه اداموا

جاسر :وربي ما هسيبك والله لاوريكي الوحش هيعمل فيكي ايي

حور اتصلت بملك وقالتلها انها مش رايحه الشركه دي تاني

روحت حور 

الام بتفتح الباب وبتعيط

الام:ابوكي مات يا حور 

حور:لا اكيد بتهزري ووقت مامتها ودخلت علي الاوضه 

حور:بابا قوم يبابتي انا جيت من الشغل اهو يبابتي اصحي طب مين هيحضني ونا زعلانه ويهون عليا بابا متسبنيش فضلت تعيط

أحدي الجارات:ادعيلوا يحبيبتي هو في مكان تاني احسن يحبيبتي

في الجنازة 

عمر جاي بيجري وبيعيط عمر ادام القبر بابا قوم يبابتي انا جيت اهو مش انت كنت عايز تشوفني دكتور انا اهو دكتور يبابا بابا حبيبي متمشيش عشان خاطري بابا انت كنت عايز تشوف عيالي طب ازاي اعيش من اب 

حور بتشد اخوها وحضناة وبتعيط جامد حور: مشي خلاص بقينا لوحدنا 

الام ساكته 

روحوا البيت 

الام:دخلت لحور الاوضه 

الام:بصي بقا زيي مانتي عارفة ابوكي كان علي قدوا في الشغل واحنا عايزين ايجار البيت والعربيه بتاعتك دي هتبعيها اعملي حسابك و تشتغلي وتقعدي من الجامعه وشوفي بقا هتصرفي علينا منين واخوكي دا برضوا يبيع عربيتوا بدل ما والله اكرشك من البيت

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!