روايات

رواية انتقام عاجز الفصل الثامن 8 بقلم نور شريف

رواية انتقام عاجز الفصل الثامن 8 بقلم نور شريف

رواية انتقام عاجز الجزء الثامن

رواية انتقام عاجز البارت الثامن

رواية انتقام عاجز الحلقة الثامنة

صرخت فريدة اول ما لقت تميم بيرمي نفسه بلكرسي من علي السلم :_
تميمممم…
جريت زهرة وفريدة لاكن وقع مسكته فريدة بخوف والكرسي نزل تحت وصحاا الدار كلها!!
ليه كدا يا تميم.. لازم يروح مستشفي بسرعة..
صرخ تميم بوجع :رجلي يا فريدة؟؟
سندته فريدة علي ظهرها هي و زهرة ونزلت بيه العربية :-قولي لي قاسم يجيي معايا بسرعة عشان خاطري..
طلعت زهرة بخوف وخبطت علي الباب بقوة :
قاسم اخوك وقع مع السلم ومحتاج مستشفي..
قاسم ببرود :قولي لي ابوي او عمي عثمان يروحو معاه متوجعيش دماغي..
قربت زهرة منه بعصبية :انت اي معندكش قلب ده اخوك بقولك تعبان ووقع علي السلم..
اخويا المشلول الي اخد حبيبتي مني امشي يا زهرة انا مش عايز اشوف وشكك!!
قاسمم يلا البس عشان خاطر فريدة لو حصله حاجة هتمو. ت وراه يلا يا حبيبي..

 

زقها قاسم بره الاوضة وقفل الباب :-قولتلك مش عايز اشوفك ولا اشوف حد وابقي نامي تحت في اوضة الضيوف يلا امشي..
قامت زهرة ونزلت لي عثمان بخوف :عمي عثمان تميم وقع علي السلم وبيصرخ من رجليه محتاجين نروح المستشفي..
اتنفض محمد من مكانه :-تميم ابني فين هو صوت الشديد ده كان هو!!
اه يا عمي قاسم مش موافق يروح معاه بسرعة يا عمي………..
زقها عثمان ونزل تحت ليها وركبت زهرة ومحمد راحو المستشفي!!!!
اول مره يا بابا تسمع صوت في الدار ومتخرجش بره تشوف في اي.. اي الي شاغل تفكيرك كدا؟
بصلها عثمان و نفخ بهدوء:مفيش حاجة يا فريدة نطمن الاول علي تميم..
بعد نص ساعة وصلو بيه وسنده عثمان ومحمد علي التروالي ودخل عمليات بسرعة :_
قعد محمد وعثمان بتوتر وفريدة بتلف قدام الاوضة بخوف :انا الي غلطانه كان لازم ابقي جمبه هو زي الطفل عنيد مبيسمعش كلام حد؟
بص عثمان في عين فريدة وشاف قد اي هي بتحب تميم رجع دماغه تاني وبص في الارض بندم :
معقول الي بعمله في بنتي ده حلال!!
قربت زهرة منها وحضنتها:احنا اخوات يا فريدة ان شاء الله يقوم بسلامة ويرجع ليكي تاني متقلقيش..
فريدة بعياط : انا مشوفتش يوم حلو من يوم ما اتجَوزت يا زهرة كل يوم بيحصل حاجة انا تعبت ‘

 

قولي الحمد لله ربنا عوضه حلو اصبري ده اختبار من ربنا..
عدا نص ساعة و خرج الدكتور بتوتر :
لاسف مش هيرجع يمشي تاني..
صرخت فريدة و زقت الدكتور.. تميم اكيد لا الدكتور ده بيكدب انا هعملك العملية والمفروض هترجع تمشي تاني..
غمض عنيه وبعد عنها وقال بستهزاء:_
متعمليش نفسك خايفة عليا انا عايز ارجع الدار وشكرا ليكي انا هعتمد علي نفسي!!
فريدة بعصبية :هو نا عملتلك اي واحده زيي بتحبك سندك طالع نازل رايح تنام انا معشتش زي اي عروسه فرحتها بي حب عمرها مش مصدق ان حامل عايز تعرف انك ابو الطفل حاضر يا تميم..
خرج تميم ورق من معاه وابتسم بمكر :
الطفل يبقي ابن قاسم يا حلوه ومعايا كلام انك كنتي عايزه تخلصي مني وانك انتي السبب ان اعمل حادثة…..
وقفت فريدة ومسكت الورق بصدمة :
انت بتشكك في شر*في يا تميم واثق في اخوك ومش واثق فيا..
قاسم يبقي اخويا، انتي تبقي اي يا حلوه..
كانت زهرة سامعه كل الي بيحصل دموعها نزلت بوجع :بيوقع بينك وبينها عشان عايزها..
ادخلي يا زهرة واقفه بره ليه؟؟؟؟
مسحت زهرة دموعها وقالت بثقة :
طلقها يا تميم بس متنساش انك هتندم.

 

انا مش هطلقها ونا مش بندم..
زهرة بعصبية:انت ايي اخوك طردك بره بيته ومراتك سندتك موفقش يجيبك المستشفي و رفض كان عايز يقت*لك هو كان سبب الحادثة
وفريدة حامل منك انت بس طلعتتت!!!!!!
اخرصيي قاسم عمره ما يقت*لني انا مهما كان اخوه..
خرجت فريدة بره الاوضة ونزلت بسرعة بره المستشفي شافها عثمان نزل وراها بستغراب..
فريدة مالك يا بنتي..
شدها ابوها من دراعها بخوف :مالك بتعيطي ليه..
انفجرت فريدة بعياط :بيتهموو بنتك في شرفها يا بابا؟؟
عثمان بصدمة :كيف ومين؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاجز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!