Uncategorized

رواية زهرة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة عبدالحق

 رواية زهرة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة عبدالحق

علياء: اااه
زهرة: اسفه اسفه
علياء: خلاص ولا يهمك حصل خير
زهرة: أسفه بجد مكنتش منتبهه بدور علي المبناء بتاع اولاء
علياء: بجد وانا برضو
زهره: صدفه حلوه هنبقه في نفس الصف وانا معرفش حد هنه خلينا بقه صحاب
علياء:  وانا يشرفني ذالك
زهره:  اسمك اي بقه يا عسل
علياء:  انا علياء
زهره:  اسم جميل وانا زهره
علياء:  يلا ندور علي المبناء ونشوف جدول المحاضرات
زهرة:  اه يلا
مشيو شويه وسألو بنت علي المبناء وعرفتهم علي المكان وراحو وجابو جدول المحاضرات وطلع مفيش عندهم محاضره انهرده …
علياء:  مفيش محاضره هنعمل اي
زهره: تعالي نروح الكافيه ونتعرف اكتر….
علياء:  يلا
راحو الكافيه….!
علياء:  تشربي اي
زهره:  نسكافيه
علياء: هات اتنين نسكافيه
زهره: نتعرف بقه❓
علياء: انا علياء عايشه مع والدي ووالدتي واخي
زهره: وانا كذالك عايشه مع والدي ووالدتي واخي
علياء: يعني احنا الاتنين ملناش اخوات بنات
زهره: صح ✅
علياء: ان شاءالله هنبقه اكتر من اخوات
اتعرفو اكتر واكتر علي بعض وشربو النسكافيه من ورانا????وتبادلو ارقام الهواتف…
علياء: يلا همشي
زهره: مين هياجي يخدك
علياء: اخويا زين بيوصلني
زهره:????شكلنا متشابهين في حاجات كتير؟ وانا كذالك اخويا فارس بييجي ياخدني
علياء: بجد
زهره: اه والله
زهره و علياء:????????
وقفوا زهره وعلياء امام باب الكليه مستنيين اخواتهم
علياء: اهو زين وصل…وبتشاور عليه لاكن مش ظاهر من قزاز العربيه بس طبعا علياء حافظه عربيتهم
زهرة: مش باين من القزاز
علياء: ايوه
علياء: يلا باي يا قلبي احسن اتأخر وزين بيعصب اوي
زهرة: باي يا قلبي
محن بنات الكليه بقه????????
وقفت زهره تقريباً خمس دقايق وبعدين وصل فارس راحت زهره علي العربيه
زهره: اخيرا يا باشا وصلت
فارس: الله يسلمك????
فارس: احكيلي عن اول يوم كان ازاي
زهره: ومستعجل ليه كده ما لينا بيت يلمنا ونحكي فيه اصل عربيتك ليها ودان????
فارس:????
في بيت علياء……
والدت علياء: حمدلله على سلامتك يا لولو
والد علياء: حبيبت بابي وصلت
عليا: الله يسلمكم … اناجعانه اوي يا مامي فين الغدا
والدت علياء:  روحي غيري والغدا يكون جهز
علياء:حاضر
دخلت علياء غرفتها وغيرت وادت فريضتها ونزلت للغدا
علياء: الله الريحه تشهي
والدت علياء: بالهناء يا حبيبتي
قعدت علياء ووالدتها ووالدها وزين
علياء: انا هاكل الاكل كلو علشان جوعانا اوي اوي
زين: دايما كده طفسه ????ومخلصا كل الاكل اللي في البيت وي ولا باين عليكي
علياء: الله انت هتنق عليا يعني ماكلش
زين: لا كلي يا علياء وخدي طبقي اكليه كمان
علياء: خفيف…
في بيت زهرة….❓
زهره: بابي مامي انا جيت
الاب والام: الحمد لله علي سلامتك يا حبيبتي
زهره: الله يسلمكم
والدت زهره: ادخلي غيري والغدا يكون جاهز وانت يا فارس
زهره وفارس: حاضر يا مامي
غيرو وادو فريضتهم ونزلو للغدا
والدت زهره: يلا كلو بالهناء
بعد انتهاء من الغداء
فارس: … ياااه انا كنت هموت من الجوع
زهره: انت دايما كده جعان
فارس: عندك مانع
زهره: لا وليه
فارس:اه بحسب
ذهبت زهره لغرفتها وتبعها فارس
فارس: احكيلي عن اول يوم كليه
علياء: والله ما عارفه اقولك اي ولا اي ده انا شوفت عجايب الدنيا السبع????❓
فارس: احكي حصل اي
زهره: حصل يا سيدي ان مكانش فيه ولا محاضره انهرده
فارس: بس كده ????
زهره:اه دي العجائب السبع????
فارس: ????
زهره: وانا وبدور علي المبناء خبطت في بنت وللحظ طلعي هي كمان بتدور علي نفس فصلي واتصاحبنا وطلعنا متشابهين في امور كثيره واظن هنبقه بيست اوي حبيتها وارتحتلها
فارس:متوثقيش احد من مجرد تعامل قليل او من اول لقاأت بينكم في ناس شياطين في وشوش ملايكه
زهره: لا يا فارس دي جميله اوي وطيوبه وهنبقه بيست
فارس:  مش اي حد يتقال عليه البيست…!!
زهرة: انا اختك وتربيتك عارفه انواع كل الصحاب وبقولك دي غيرهم
فارس: طيب
في بيت علياء… ❓
قاعده علياء في غرفتها وبتقراء روايات دخل عليها زين
زين: علياء
علياء: ايوا يا زينو تعال
زين: بتعملي اي سيبك من الروايات  واحكيلي عن اول يوم كليه
علياء:  گان عادي وممل جدا لانو مفيش محاضره
زين: طيب عملتي اي الوقت ده كلو
علياء:  اتعرفت علي بنت من فصلي بس مقولقش قمر القمرات وحبيتها اووي♥????
زين: اهم حاجه تكون كويسه مش اي بنت تتصاحب
علياء: لا دي طيوبه اوي وكويسه
زين: يارب ما تتغير
علياء: قوم يلا فصلتني عن عالم الروايات بتاعتي يلا
زين: قومت وسيبتك مع عالمك يختي وهروح لعامي الواقعي مش الخيالي
علياء: ولنا في الخيال احبه ????
زين: بتحبي من ورايا
علياء:  وانا اقدر احب حد غير حبيبي زينو
زين: سكتيني بالكلمتين دول اللي حافظهم..
علياء: ????
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!