Uncategorized

رواية زواج إجباري الفصل السابع 7 بقلم آية عبدالمجيد

 رواية زواج إجباري الفصل السابع 7 بقلم آية عبدالمجيد

رواية زواج إجباري الفصل السابع 7 بقلم آية عبدالمجيد

رواية زواج إجباري الفصل السابع 7 بقلم آية عبدالمجيد

حازم : افندم يا ياسر بيه 
ياسر : عايزك يا حازم تشوفلى محل يكون كبير  انا عايزها خلال يومين 
حازم : حاضر 
ياسر : تقدر تمشي 
في مكان تانى  عند ميرنا 
كانت جالسه تذاكر لكن قطعاها رن جرس الباب 
ميرنا : لسه بدرى على معاد ياسر لما اشوف مين 
ذهبت لكى تشوف مين و عندما فتحت راته والد ياسر 
ميرنا : اتفضل يا عمى 
دخل محمد و جلس و قدمت له عصير ثم جلست هى الاخرى 
محمد : بصي يا بنتى اما ياسر لما اتصل بيا قالى ان انتى قولتيله ان يعمل لوالدك بلوك  و قال انك انهارتى من العياط لو مفيش حرج ممكن اعرف ليه 
حكت له كل شئ و ببكاء 
محمد : طب انتى بتعيطى ليه 
ميرنا : بسبب الموقف اللى حصل و انا لو قلت لياسر هيعايرنى 
محمد : ياسر اتغير يا ميرنا بس انتى متعيطيش يا ميرنا ….بس في سؤال 
ميرنا وهى بتمسح دموعها : اتفضل  
محمد : انتى كنتى هتسجتى ابوكى فعلا و هتفضحى 
ميرنا : لا طبعا مفيش بنت في الدنيا تقدر تعمل كدا في ابوها ده مجرد كلام بقوله بس مينفعش يا عمى انه يطلب مش من حقه 
محمد : انتى بنت اصول يا ميرنا ربنا يبارك فيكى 
ميرنا : الله يخليك يا عمى 
محمد :  ممكن متقوليش يا عمى دى و تقوليلي يا بابا 
ميرنا : حاضر 
محمد : يلا سلام عليكم 
ميرنا و عليكم السلام 
جاء الليل و جاء ياسر 
ميرنا : اذيك يا عم ياسر 
ياسر : الحمد لله عمله اكل ايه 
ميرنا و هى بتقلده : عمله اكل ايه انت مسمينى ايه في التليفون 
ياسر : ملكيش دعوه عمله اكل ايه انا جعان 
ميرنا : ملوخيه و رز 
ياسر و هو بيسقف: اوعى 
ميرنا : ممكن اطلب منك طلب 
ياسر :  استر يارب ايه 
ميرنا : اوح اقعد عند امى يومين انا من ساعت ما اجوزت و انا مش بقعد معاها 
ياسر : اسبوع كدا و روحى و انا هاجى معاكى 
ميرنا بسرعه : بلاش 
ياسر : نعم 
ميرنا : بلاش 
ياسر : هروح و انتى مالك 
ميرنا في نفسها : ربنا يستر و ابويا ميطلبش منه حاجه 
ياسر في نفسه : اكيد مش عيزانى اروح عشان ابوها بس هروح برده 
بعض اسبوع جهز كل شئ لزوم المحل من توضيب و الملابس و كل شئ 
ذهبه الى المنزل 
منار : نورته 
ياسر : ده بنورك يا امى 
كانه جالسين يتحدثون كان سعيد نزل الي القهوه 
ياسر : ماما عايزك في كلمتين ممكن 
كانت ميرنا تنظره باستغراب 
منار : اه طبعا تعالى يا ابنى 
ذهبه الى غرفه 
ياسر : ماما دى حاجه بسيطه ياريت تقبليها منى 
منار : ده ايه ده 
ياسر : ده محل في مول *****  باسم حضرتك و نور و ميرنا حضرتك عرفه ان دى فتره و هنطلق و انا عايز امن حياتها يا امى و ارجوكى اقبليها منى 
منار : حاضر يا بنى انا دعيت لبنتى ربنا يجيلها ابن الحلال و ربنا قبل دعائي 
ياسر : بس يا ماما متقولهاش عشان ميرنا بتتحول 
منار : بتتحول ازاى 
ياسر : بتتحول لجعفر او السلعوه هى بتتحول في الرنج ده 
منار : بس هى لازم تعرف 
ياسر: انا هقولها بس بعدين 
منار : ماشي 
خرجه 
و جلسه بعدها ذهبه الى ڤيلتهم 
ميرنا : ياسر انتى مخبي عنى حاجه 
ياسر : تؤتؤ انا مطلقا
ميرنا بابتسامه : انت كدا خلتنى اتاكد و هعرف 
ياسر : المفتش كونان اطلع من ميرنا 
ميرنا : لا كورمبو ههههههههه ….تعرف انا نفسي ابقى صحفيه و ابقى زى الناس اللى بيجبو المستخبي 
ياسر : يا ساتر 
ميرنا : بقولك ايه تعالى نتفرج على توم و جيري 
ياسر : يا طفله…. خليها بعدين عشان عندى بكرا صفقه ادعى انها تنجح 
ميرنا : ربنا يوفقك يارب 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!