روايات

رواية ملاك الزين الفصل السابع 7 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل السابع 7 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل السابع 7 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل السابع 7 بقلم يارا سلام

وقفنا لما ملاك لفت ناحية الصوت واتصدمت
ملاك : انت !!
احمد : اذيك ي ملاك عمله ايه ياااه ي ملاك وحش وقبل م يكمل جملته كان زين جه
ملاك راحت ع زين حضنته جامد وبتقوله ايه اللي اخرك كده ي حبيبي
زين باستغراب من كلمة حبيبي الا انه كان طاير م الفرحة وعجبو الموضوع قام رافع ملاك من ع الارض وقرب منها جامد وكان مناخيره ع مناخيرها “: ايه ي روحي وحشتك
ملاك وبتبص ل احمد اللي واقف بيتابعهم ف صمت وصدمة وهيموت ان ملاك بين ايدين حد تاني غيره
ملاك : ايوا ي زين ي حبيبي وحشتني اوي متتاخرش عليا كده تاني
زين : مقدرش ي ملاكي
احمد بخبث وميعرفش ان ملاك حكت ل زين كل حاجة عنه: ايه ي ملاك مش هتعرفينا ع بعض ولا ايه
ملاك : لا ازاي هعرفكو طبعا
ملاك : زين ي حبيبي : د احمد اللي حكتلك عنه لما سالتني اذا كان ليا ماضي هو ده بقا الجرح الاول وخانتها عيونها ونزلت دمعه ليلتقطها زين ويبوس راسها ويقولها والاخير ي حبيبتي
لتذداد صدمة احمد ويقطع شروده صوت ملاك
ملاك : د بقا ي احمد زين جوزي وحبيبي وكل حاجة ليا ف الدنيا وبصت ل زين بحب وقالت   د عوض ربنا ليا ♥️ليحتضنها زين ويقولها بلاش دموع ي ملاكي د شهر عسلنا ويذهبا تاركين احمد ف شروده
احمد ف نفسه : هو فعلا ف حد ممكن يحبها اد م انا بحبها ياااااه ي ملاك انا مش مصدق انك بين ايدين حد غيري غبيييييييي انا غبي انا اللي ضيعتها من ايدي بس كنت اعمل ايه يعني م انا راجل وهي زي القمر وكان لازم اغير عليها
زين : ملاك ممكن اسالك سؤال
ملاك : طبعا ي زين اتفضل
زين :هو الكلام اللي انتي قولتيه من شوية ده حقيقي
ملاك : كلام ايه
زين : وبيقرب منها ان انا حبيبك وجوزك وكل حاجة ليكي ف الدنيا وعوض ربنا ليكي
ملاك وبتغمض عيونها وتنزل دمعه : ايوه ي زين حقيقي
انا ملقتش نفسي غير معاك
عرفت معنى الحب من حبك ليا
انت قلبك نضيف اوي ي زين وتستاهل ان اي حد يحبك ويتعلق بيك
زين : بس انا مش عاوز اي حد ي ملاك انا عاوزك انتي انتي وبس
ملاك اترمت ف حضنه : انا بحبك اوي ي زين اوعى تبعد عني ابدا
زين : شششششششش مستحيل ابعد د انتي ملاكي
وراحو اوضتهم
ملاك طلبت من زين انه يصبر عليها شوية لحد م تتعود عليه وترتاحله وهو رحب جدا بالفكرة وقضو ايام حلوة جدا يخرجو الصبح يتفسحو وياكلو برة ويتصورو ويرجعو يغيرو ويسهرو مع بعض قدام التلفزيون ويهزرو ويلعبو
وجه يوم السفر خلاص هيرجعو عشان شغل الشباب
ملاك بزعل طفولي : خلاص هنروح ي زين ????
زين : ايتا ايتا ملاكي زعلانة ليه هنيجي تاني ف الاجازة بتاعتي متزعليش ♥️
ملاك : وعد
:زين: وعد????????
ملاك : بحبك اد العالم وباسته ع خده واتكسفت وطلعت تجري
زين بفرحة  : بتبوسيني وتجري طب لما نروح بيتنا ????♥️
ملاك وبتطلع راسها من ورا الستارة : بس ي قليل الادب
زين بضحك : لا د انا قليل الادب اوي واعجبك تحبي اوريكى ????وراح ناحيتها
ملاك شهقت وطلعت تجري  : عااااااااااااا ي مامااااا الحقيني عاااااااا
زين ميت م الضحك عليها : ????????????????????????ي ربي متجوز طفلة لا وايه مش اي طفلة دي هبلة كمان ????????يلا ي اختي جهزى شنطتك هيسيبونا ويمشو
ملاك : طب متقربش ي اسطا عشان عضربك
زين : عتضربيني !!
ملاك : اااااه ليك شوق ف حاجة  تحب اوريك
زين : عضربك : وليك شوق ف حاجة : هو مين معايا
ملاك : ????????????????لا د انا عادي
زين : د بجد ????
وفضلو يضحكو وجهزو شنطهم ونزلوا من الفندق وهما خارجين بيضحكوا قابلو احمد
زين : ايه ده احمد مش عاوز حاجة اصل احنا ماشيين خلاص
احمد وبيبص ل ملاك: ليه ماشيين
ملاك : اصل اجازة زين حبيبي خلاص خلصت ولازم نرجع
زين : ايوه فعلا
احمد : تمم توصلو بالسلامة
زين وملاك : الله يسلمك باي
ومشيو
وصلو بيتهم وسلموا على اهلهم وطلعوا شقتهم لتنبهر ملاك بجمال بيتها اللي كله زوق زين
ملاك : اللهي زين بيتنا حلو اوي زي م حلمت بيه بالظبط
زين : مكنش حلو ف عيني غير لما دخلتيه ي ملاك بقا جنتي الصغيرة ع الارض ♥️وحضنها
وقضو مع بعض ايام حلوة جدا دافية كلها حب
اتعودت ملاك تنام ف حضن زين ومبتتطمنش غير وهو جمبها وكل يوم حبهم بيزيد
ف يوم صحيت ملاك لقت زين نزل الشغل قامت نضفت البيت وخلصت
موبايلها رن
ملاك : الو ايه كل ده مكلمتنيش انا افتكرتك نسيت اللي اتفقنا عليه
المتصل: ازاي انسى ي ملاك ي دي حاجة تتنسي بردو
ملاك : ماشي وضحكت ضحكة عالية وصلت لزين اللي كان بيفتح الباب
سمعت ملاك صوت الباب : طب سلام سلام دلوقتي عشان زين جه ولو سمعنا هتبقى مشكلة
بس للاسف زين سمعها لتتحول ملامح زين كلها للغضب
ملاك بارتباك : زززين حمد الله ع السلامة يا حبيبي
ليرد زين عليها بقلم تهتز له جدران البيت وبدا وشها ينزف
ملاك بصدمة وعدم استيعاب  : زين انت بتضربني
زين شدها من شعرها وفضل يجرجرها ف الارض ويقولها ليييييييييه لييييييه ي ملاك ولا ملاك ايه د انتي طلعتي شيطااااان حنيتي للماضي لما شفتي حبيب القلب
ملاك مش فاهمة هو ليه بيقول كده ومكنش واجعها ضرب زين ليها ع اد م كان واجعها كلامه اللي هي مش فاهمة سببه
وزين عمال يضرب ملاك جامد اوي
ملاك بصراخ : ارجوك ي زين كفاية ي زين انا حاااامل وزين سمع الكلمة دي وزاد جنونه وغضبه عليها وضربه فيها انتي اللي زيك مينفعش تكون ام انتي ايه ليه عملتي فيا كده ليييييييييه انا حبيتك هو ده جزائي ي ترى بقا د ابن مين ابني ولا ابنه
ملاك صرخت صرخة : اااااااااااااااااااااه وفقدت الوعي ومرمية قدامه ع الارض فاقده الوعي وغرقانة ف دمها
زين اخدها وراح المستشفى
دخلت أوضة العمليات والدكتور بيقوله ان حالتها خطيرة وانها نزفت كتير اوي
تليفون زين بيرن
زين : الو
سليم: ايوه ي زين انت فين ي ابني
زين : ف المستشفى
سليم بفزع : ايه مستشفى ايه وليه
زين قاله اسم المستشفى وقفل
سليم وآسر وحور وياسمين جم المستشفى بسرعة البرق
سليم:  ف ايه ي زين وايه الدم اللي ف هدومك ده
آسر : رد ي زين اختي فين
زين : متلقحة عندك جوا اهه انا جبتها المستشفى بس عشان مش عاوزها تموت دلوقتي لازم انتقم منها
الكل مصدوم من اللي بيقوله زين
آسر : انت مجنووون انت بتقول ايه
ياسمين: اهدى ي آسر لما نفهم ف ايه م تفهمنا ي زين
زين : لما تبقى تفوق تبقا تفهمكو
الدكتور خرج
آسر وسليم : طمنا ي دكتور
الدكتور : للا٠سف مقدرناش نلحق الجنين والام هتتحط تحت الملاحظة ٢٤ ساعة لان حالتها سيئة عشان اتعرضت للعنف
آسر وراح ع زين: عملت ايه ف اختي ي زييين ليييه قتلت ابنك ليييه
زين : د مش ابني
آسر : اخرص لو زودت كلمة تاني ع اختي هقتلك ي زييين
سليم:اهدى ي آسر م تفهمنا ي زين
زين حكالهم اللي حصل واللي سمعه من ملاك
الكل مصدووم م اللي بيسمعه وفجاة !!!!
يتبع ..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!