روايات

رواية غدر الوحوش (عشق رائد) الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية غدر الوحوش (عشق رائد) الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية غدر الوحوش (عشق رائد) البارت الخامس

رواية غدر الوحوش (عشق رائد) الجزء الخامس

رواية غدر الوحوش (عشق رائد)
رواية غدر الوحوش (عشق رائد)

رواية غدر الوحوش (عشق رائد) الحلقة الخامسة

ازاي ازاي بنت متجوزه من غير علم اهلها فجاه الام يغمى عليها من صدمه في بنتها الاب وهي رميه بيدها بعيد مش عايز اشوفك تاني ويسلم لك اهله وهم محتاجين مليون ليكي فاحنا بالنسبه لك ميتين مش عايز اشوفك تاني يا خساره تعب السنين وكل حاجه عملتها عليك يا خساره يا امل
اطلعي بره مش انتي اللي اخترتي انك تتجوزيه جايه دلوقتي ليه من اليوم اللي رحتي معاه وهربتي وانا معتبر بتي ماتت
هي تقع علي الارض من شدد الرميه وجبينها يتعور وتنظر الي ابوها وتبكي
بابا ارجوك انا ماليش غيرك انا حامل
الاب…يتركها علي الارض ويتجه الي البيت ويفتح الباب وينظر خلفه ويدخل البيت ويغلق الباب بشده في وشها
امل …وهي تبكي حقك عليا يا بابا انا عارف انتي غلط بس اعمل ايه انا حبيته ومش بايدي سامحني يا بابا بالله عليك تسامحني انا اسفه على كل حاجه حصلت مني وتقوم وهي تبكي وتعدل هدومها وتذهب وهي مش عارفه نفسها رايحه فين ولا متجهه لاي مكان
عند اب يسري.. وهو يدخل البيت ويسرخ بصوت عالي كان ليه من الاول تسيبيني وتختاريه
اهو هرب معك وباعك ورماكي في الشارع اقول ايه فيك يا محذرتك منه بس ما فيش فايده فيك اللي في قلبك في قلبك واللي في عقلك في عقلك ودلوقتي ما فيش حد هيختار
امه روحيه…وهي تبكي وتنزل على رجله ابوس ايدك ابوس ايدك عشان خاطري رجع البنت ما لناش غيرها في الدنيا دي بنتنا الوحيده هتعمل ايه في الدنيا دي لوحدها ابوس ايدك
يسري… يرميها بعيد عنه برجله انت مجنونه ارجعها بعد ايه ده هي دلوقتي حامل منه وهو ما رضيش يعترف باللي في بطنها اقول ايه للناس اقول لهم بنتي حامل في طفل مش شرعي الواحد بيتحدد الدنيا كلها عشان وهو سابها اعمل لها ايه انا دلوقتي
روحيه..وهي تزحف على رجلها انا عندي حل ليك نحن هناخده البيت ونمشي من هنا مش انت مشكلتك في الناس اللي تعرفنا هنا احنا نروح اي مكان ما حدش يعرفنا فيه ابوس رجلك هات لي بنتي هات لي بنتي
وفجاه الام تتريم على الارض ولا تحط منطق
الاب وهو ينزل اليها ويضمها الى صدره ويضرب على وشها بخفه روحيه روحيه حبيبتي ردي عليا روحيه ما تعمليش فيا كده روحيه ردي عليا مالك يا حبيبتي حصل لي ردي عليا روحيه ويحملها في يده ويخرج بسرعه من البيت وهو يبكي ويوقف السياره في الطريق ويطلع بسرعه
ونسرخ في السواق بسرعه الحقني بسرعه مرات بتموت مني الحقني
ويجلس في الكرسي الخلفي ويضمها الي صدره روحيه حبيبتي متسبنيش وانا هعمل اللي انتي عايزه هخدها وامشي بس خليكي معايا
امل وهي تبكي وتذهب الى محطه القطار وتنظر الى القطار وهي تبكي بشده
القطار وهو ياتي من بعيد ويعمل صوت
امال استغفر الله العظيم يا رب سامحني سامحني انا عارفه اللي بعمله دي انتحار وكفر مني بس ما فيش في ايدي حاجه اعملها ثاني سامحني يا رب سامحني
وتضع يده على بطنها وهي تبكي سامحني يا ابني حقك علي انا اللي عملت فيا وفيك ده كله لو كنت سمعت كلام بابا ما كانش ده كله حصل حقك عليا يا ابني انا ما فيش الشجاعه اني اواجه الدنيا ديه بعد اللي ابوك عمله انا انسانه ضعيفه قوي ما اقدرش اواجه الناس ولا واجع حد انسب حل ليا هو الانتحار
وترمي نفسها تحت قضبان القطار
فجاه ياتي شاب من بعيد يراها ويجري يحملها في يده ويجري في لمح البصر في خلال ثواني يكون قطار معدي يرميها بعيد ويصرخ فيها ايه اللي انت بتعمليه ده في واحده ترمي نفسها تحت القطار انت اتجننت ولا في حاجه حصلت لي في مخك ولا انت اساسا بني ادمه متخلفه في عقلك ايه اللي حصل انت كله عشان ترمي نفسك تحت القطار ايه حصل
امل وهي تضربه في صدره وانت مالك انت ايه دخلك في حياتي وايه اللي يخليك تطلعني انت مين اساسا عشان خاطري تنشدني من نصيبه اللي انا فيها دي ايه اللي خلاك تعمل كده ابعد عني ابعد عني
فجاه الناس تتلم عليهم وتقول له بغصب ملك بيها انت تعرفها وليه بتكلمها بالطريقه دي
الشخص الثاني.. يقول لك هترمي نفسها تحت القطر وهو طلعها اكيد هو يعرفها
الشخص الثالث اكيد هي مراته حصلت مشكله بينهم لا حول ولا قوه الا بالله انتوا ناس متخلفه المشاكل اللي بينكم ما تحلوها في البيت جايين ليه تقرفونا معاكم
حمزه وهو ينظر اليهم باندهاش من تلفهم وافعالهم وينظر اليها ويلاقيها تنزل على الارض وتدوم رجلها على صدرها وتضع وشها بين رجليها وتبكي بصوت عالي منك لله منك لله ليه عملت كده معايا ليه عملت كده معايا عملت لك ايه انا بحب دمرت
نفسي بمستقبلي وبعت وبابايا وامي وجيت معاك وحبيتك وانت تعمل في كده في الاخر
حمزه وهو ينظر اليها بصدمه البنت دي مجنونه ولا ايه ده كده هتلبسني تهمه انا كان ماله
ده كده هتلبسني تهمه بالكلام اللي هي بتقوله ده
احد الاشخاص ينظر اليه يعني هي بعد ما عملت العمل دي كلها انت جاي دلوقتي ترميها ما اكيد هي حامل عشان كده انت مش معترف بيها ما انتوا كده بعد ما تعملوا عملكم ترمي الحمل كله على البنت وانت لازم تتجوزها ودلوقتي
الجميع صح ويقول له غضب انت هتتجوز دلوقتي وقدامنا كلنا
خمزه انا عملت ايه ده كله هي كانت رايحه تنتحر وترمي نفسها تحت القطار ايه ما فيش حد شايفها وما شفتوش غير لما هي دلوقتي بتقوله ده تمام يمكن هي بني ادمه مش كويسه وبتقول كده على حد ثاني انا انا ماله مالها ابعدي عني كانكم جماعه انتم
واترك المكان كله هيسحب ويركب السياره
بتاعته الام وهي تقول له بصوت حزين وتمسح دموعها ايه اللي بيحصل هناك يا حمزه
حمزه وهو يقول بغضب مش عارفه الواحده متخلفه عايزه ترمي نفسها تحت القطار وانا رحت وطلعتها وانا رحت وطلعتها يا امي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر الوحوش (عشق رائد))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!