Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل السابع 7 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل السابع 7 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل السابع 7 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل السابع 7 بقلم أسماء نبيل

وقفنا عند وصول ملاك وامير الي المنزل تدخل ملاك ممسكه بيد أمير بسعاده لتري الكل بانتظارهم
امير، سلام عليكم
الكل، وعليكم السلام
صفيه وهي تقترب من ملاك لاحتضانها، ازيك يا بنتي عامله ايه
ملاك وهي تبدلها العناق، الحمد لله يا ماما صفيه
بتسلم علي الجد، طبعا انت جدوا سعيد
سعيد ببسمه وهو ينظر إلى امير الذي تاكله الغيره، صح يا قمر
طبعا وانت بابا حسن، امير قال انك شبه جدوا اوي
ليبتسم مازن وقال ايه تاني مقلش حاجه عني 
ملاك انت بقي دكتور مازن جوز تقي 
مازن، صح 
منه، طب وانا 
ملاك براءة، انت منه وانت موده الي مش بيبطلوا كلام
منه وموده بصوت واحد، نعم ابيه امير قال كده 
ملاك ببراده، ايوه
لينظروا الي امير بشرايه لينظر لهم ببرود 
ملاك، انت طبعا رامي بتاع البنات 
رامي، بصدمه حتى ده قلها 
صفيه، يلا عشان ناكل الاكل جاهز 
ليذهب الجميع الي السفره لياكل وبعد الطعام يشربوا الشاي 
رامي، ملاك انا عندي سوال 
ملاك ببسمه، اتفضل 
رامي، هو شعرك ده بجد 
ملاك، ايوه 
منه، اصله طويل اوي
ملاك، هو وحش اقصه
امير بسرعه، لا طبعا انا عاوزه كده 
ملاك بابتسامه، تمام خلاص هسيبه 
امير، وبعدين انت قلتي هتلبسي الحجاب وبكده محدش هيشوفه غيري 
ليمر الوقت ويجد امير ملاك تجاهد لفتح عينها ليمسك يدها، طب احنا هنطلع ننام تصبحوا على خير 
حسن، نعم هتنام فين 
امير بحذم، في اضتي 
سعيد، تمام اطلع انت
ليصعد امير بعدما نظر لجده نظره شكر 
سعيد بعد صعود امير، فيه ايه يا حسن ده مراته 
حسن، انا مش موافق على الجوازة ده المفروض هو هيجوز اميره لانه امير وانت عارف كده يا ولدي بس مهوده ليه مش عارف 
سعيد، ابنك حب وحبه هيغيره سواء كانت اميره او لا  باتحاده معاها هتكون الملكه في كل الاحوال وبعدين فين الاميره ده كمان 
حسن، قمر هترجع 
سعيد، لما ترجع نبقي نكلم دلوقتي سيبه يعيش سنه الي اتحرم منه و ماتدفنش  ابنك بالحيه
حسن باقتناع، حاضر يا بابا 
بغرفه امير 
امير، يلا يا ملاكي غيري هدومك 
ملاك باستغراب، هو في هدوم هنا 
أمير، طبعا هنا  اوضه اللبس مليانه هدوم لاجمل بنت في العلم 
ملاك بسعاده وهي تقبل وجنه امير، بحبك يا أميري 
ليصعد امير من فعلتها ولكنه يفيق سريعا، انا هغير في الحمام وانت غيري في اوضه اللبس تمام 
ملاك، تمام 
لتدخل ملاك لتبدل ملابسها لتلبس قميص نوم بالون الاحمر الناري غايه في الجمال وتفرد شعرها فتصبح اشبه بحريه من الجنه خاصتا عندما تضع احمر شفاه بالون الأحمر القاتم 
فتصبح مثيره الي الغايه لتخرج ليصدم امير ليقترب منها كالمغيب وهو ينظر اليها ولا يشعر بنفسه الا وهي أسيره شفتيه ليقبلها بعشق ولا يفيق لا على صوت هاتفه ليبتعد سريعا لينظر لها ليجدها قد تحولت الي قطعه من الكريز الاحمر 
ليقترب منها، انا بعشق الورد الجوري على فكره 
لتنظر له بخجل، انت انت سافل ايه الي عملته ده
امير، طب وانا مالي حد قالك البسي كده 
ملاك، اصل اصل كل الهدوم جوه كده 
امير باستغراب، ازي 
ملاك، هو مش انت الي جايب اللبس 
امير، لا انا اتصلت بالاتيليه وهو بعت اللبس تعالي وريني ليدخل ليصدم فجميع ملابس النوم عاريه وهذا الفستان هو الاكثر حشمه بينهم ليفهم لما خرجت هكذا 
امير، اسف بس انت مراتي يا ملاكي 
لتضمه ملاك بحب ظاهر 
امير، تعالي ننام وصبح هغيرلك اللبس ده 
ملاك بطاعه، حاضر 
ليذهبا الي الفراش ويضمها بتملك وينام بهدوء 
بمكان تحت الارض يشبه القصور نعم فهو قصر تحت الارض يجلس على كرسي من ذهب رجل يظهر عليه انه شاب ولكنه في الحقيقة قد تعدي ٧٠ عام نعم فإنه هو الجوكر ويجلس حوله مجموعه من الفتايات تفعل له كل ما يريد رغم فخامه المكان لا انه مخيف للغايه فهو عباره عن قصر من نار فهو مظلم جدا ودرجه حرارته مرتفعه جدا وذلك لكي تناسب طبيعيه من يعيشون فيه 
الجوكر، عرفت هي فين 
الجن، راحت عند امير 
الجوكر بغضب ، وازي قدرت توصله 
الجن، لا هو  ولا هي يعرفوا حاجه هو ميعرفش انها الملكه وهي متعرفش انه الحامي 
الجوكر، بس ادم يعرف 
الجن، ادم مش معاها 
الجوكر، رقبهم كويس لازم تجبها قبل ما يتحدوا مفهوم 
الجن، اومرك 
ليخرج الجن ويجلس الجوكر مع الفتايات ليقول لنفسه، قريب اوي هوصل الي العاوزه واسيطر على العالم كله واصبح اقوي  قوي فيه. 
في الاقصر 
اكرم بفرحه، عرفت هي فين 
ادم بانتياه، ايه قولت ايه 
اكرم، قمر مع امير 
عمر، عرفت ازي. 
اكرم، الجن الي عند الجوكر عرف هي فين والحارس بتعنا سمعه وعرفني حالا 
ادم، لازم نتحرك بسرعه جهز كل حاجه هنتحرك الصبح عشان مفيش وقت
في الصباح 
يستيقظ امير اولا ليجد ملاك تنام علي صدره ليضمها بتملك ويتذكر قبلتهم الاولي ليبتسم 
وعندما يجدها تتململ يغمض عيونه بسرعه 
لتفتح ملاك عيونها وتنظر له ببسمه ثم تقبل وجنته وكادت ان تبتعد ل تفاجأ بمن يمسكها 
امير بحب، راحه فين 
ملاك، انت صاحي 
امير، ايوه راحه فين 
ملاك بتهتهه، ههروح ال ال الحمام 
أمير، طب مش تصبحي عليه الاول 
نلام ببسمه، صباح الخير 
امير، لا مش كده 
ملاك، امال ازي 
امير، وهو يقترب، كده ثم يقبلها بشغف ثم 
يبتعد عندما يشعر بحاجتها الي الهواء ل يجدها مثل الفراوله الحمراء ليبتسم طب قومي خدي شور بسرعه عشان انهارده هنروح المزرعه 
ملاك، ليه 
امير، اجازه كل اجازه بنسافر المزرعه يومين نغير جو ونركب خيل ونتبسط وانا وعدت منه بكده 
ملاك بفرحه، هغير بسرعه عشان منتاخرش 
وبعد ساعه يكون الجميع جاهز للذهاب الي المزرعه وعند الوصول تذهب ملاك مع امير الي الاسطبل ولكن ينده عليه حسن 
امير، ملاكي هشوف باب واجي متتحركيش 
ملاك، حاضر 
ليذهب امير لتري ملاك مالك يفعل حركات بيده لتقلده ولكن يحدث شيء غير متوقع ليخرج الجميع علي اثره فملاك عندما قلدت مالك بيدها خرجت من يدها كره نار لتحرق احد الاشجار ليفزع الخيول ومالك مكانه مصدوم مما يري فملاك اشعلت نار من يدها ليخرج الجميع ليجد ملاك تبكي ومالك واقف لا يفعل شيء غير النظر لها والنار تنتشر والخيل خائف وثاثر 
امير بلهفه، هو، فيه ايه وايه الي حصل 
حسن، انت لسه هتسال اطفي النار ده
ليفعل امير عده حركات بيده لتخرج ثلج ويسيطر علي النار  ثم يقترب من مالك، من امته وانت مش بتعرف تسيطر على قوتك كده 
مالك بصدق، مش انا يا أمير 
أمير بغضب، يعني ايه مش انت امال مين. 
مالك، ملاك صدقني هو…. 
ليقطع كلامه صريخ منه
منه بصراخ، ملاك 
لينظر الجميع ليجد ملاك غائبة عن الوعي ليقترب منها امير بلهفه وياخدها الي غرفتها 
امير وهو يحمل ملاك، اتصل بالدكتور بسرعه يا مالك 
مالك، حالا 
بعد بعض الوقت ياتي الدكتور ويكشف على ملاك ويقول ان ذلك حدث بسبب التوتر انها لازم ترتاح ويعطي لها حقنه مهدئه  
ويشغل الجميع بأمر ملاك ولا يلتفت احد الي امر النار ظنا منهم ان مالك هو السبب
وبعد ساعه يكون امير جالس مع حسن ومالك يتحدثون في العمل ليقطع حديثهم اتصال من امن الشركه 
امير، سلام عليكم 
الحارس، امير بيه في ناس عاوزه حضرتك يا فندم. 
امير باستغراب، مين دول. 
الحارس، واحد اسمه ادم وبيقول عاوزك في مساله حياه اوموت 
أمير، ادم مين طب قوله اني هنزل الشركه بكره وممكن نكلم او يسيب تليفونه مع السكرتيرة 
لياخذ ادم من الحارس الهاتف 
ادم، امير انا ادم ابن خالت قمر بنت عمك احمد فكره. 
امير، انت تقصد 
ليقاطعه ادم، ايه يا امير هو الي فدماغك قمر في خطر واحنا لازم نكلم قولي انت فين وانا اجيلك 
امير، مفيش داعي  انا في بيت المزرعة ساعه واكون عندك اديني الحارس اخليه يفتح لك المكتب بتاعي تقعد فيه على ما اوصل 
ليخبر أمير الحارس بان يدخل ادم ومن معه الي مكتبه حتي يصل لينقذ ذلك ليخرج امير وحسن ومالك الي الشركه سريعا ليصل بعد ساعه 
في غرفة امير تستيقظ ملاك لتجد نفسها بمفردها لتنزل 
صفيه، عامله ايه يا بنتي 
ملاك. الحمد لله هو الكل فين 
صفيه، امير وحسن ومالك راحوا الشركه ومنه مموده بيتمشوا وجدك بره في الجنينه 
ملاك، طب انا هروح اتمشي شويه 
لتخرج ملاك لتتمشي ليقف امامها سياره وينزل منها شاب ويعطي لها ورقه ممكن تقولي العنوان ده فين لتنظر ملاك الي الورقه لتغيب عن الوعي من اثر المخدر الموضوع علي الورقه ليمسكها الشاب قبل ان تصل الي الارض ويضعها في السياره لتراه موده 
موده بصراخ، ملاك الحقي يا منه حد خطف ملاك لترقض خلف السياره لكنها لم تلحقها لتدخل الي المنزل وتخبر امها وجدها وتتصل بمالك 
في ذلك الوقت كان ادم قد اخبر امير كل شيء عن قمر 
ادم، ده الي حصل 
امير، طب معاك صوره الي قمر 
ادم، ايوه ليخرج هاتفه ويريه الصوره ليصدم الجميع 
مالك، كده صح عشان كده اديها طلعت نار لما قلدتني و…. 
ليقاطعه هاتفه ليرد 
مالك، ايه يا موده في حاجه 
موده، انا بكلم ابيه امير مش بيرد 
مالك، خير طب 
موده، ملاك اتخطفت 
مالك، ايه طب احنا جاين حالا 
ليغلق معاها ويقول ملاك اتخطفت 
ادم، ملاك مين 
حسن، قمر هي ملاك 
ادم بزهول، ايه 
امير، مش وقته ليخرج الجميع. 
عند ملاك او قمر تسترد وعيها لتجد نفسها بغرفه غريبه عنها وهناك رجل بجانبها 
ملاك بخوف، انا فين انت مين 
الرجل، اهدي انا ابن عمك يا قمر 
ملاك، قمر مين انا اسمي ملاك 
الرجل، لا انت قمر وامير خطفك مني وبعد الحدثه نسيتي كل حاجه وخدعك 
ملاك، لا انت بتكذب 
الرجل، لا والدليل ان تاريخ جوازك بعد الحدثه بيومين بس يعني هو عمل كده عشان يخدعك ويبعدك عني يا حببتي 
ملاك، يعني امير كداب طب ليه 
الرجل، عشان انت ملكه ودمك ملكي مخلوط بدم الجن وعندك قوه هو عاوز يستغلك 
ملاك، لا مستحيل 
الرجل، اهدي اهدي بس وانت مع الوقت هتفتكري اهدي 
ملاك، طب انت هتعمل ايه معايا 
الرجل، انت بنت عمي يا قمر وانا لا يمكن اعملك حاجه وحشه ابدا انا هاخد بالي منك وهتتعلجي وهتكوني كويسه بس اهدى 
ملاك، طب انا هعمل ايه. 
الرجل، انت ارتاحي يا قمر 
ملاك، هو انا اسمي قمر بجد 
الرجل، ايوه يا قمر نامي واي حاجه عاوزاها قولي الي خدم 
ليخرج الرجل لينزل الي اسفل ويدخل الي غرفه ويزيح صوره ليضغط علي ذر فيفتح امامه ممر سري ليدخل به ومنه الي قصر الجوكر ليجده جالس علي كرسيه 
الجوكر، ايه الاخبار يا مارد 
مارد، كله تمام اقنعتها ان امير كذاب وكان خطفها واجوزها غصب وهي في المستشفى واني ابن عمها وخايف عليها 
الجوكر، تمام خد بالك منها عشان كله هيخلص بعد اسبوعين 
مارد، اشمعنا اسبوعين 
الجوكر، الازم  المراسم تحصل ليله اكتمال القمر عشان ميكونش في غلط خد بالك منها ومتدخلش هنا لا لو فيه حاجة مهمه روح 
ليخرج مارد ويعود الي القصر من اعلي لينفذ تعليمات الجوكر. 
البارت خلص بس يا تري ايه الي هيحصل هل الجوكر كده سيطر على قمر وهيحقق حلمه في تحرير الشرير الاسود ولا ايه، هل امير هيلاقي قمر  ويساعدها ولا  حد تاني هو الي هيسعدها،وياتري مين مارد وايه علقته بالجوكر وهيعمل ايه في قمر، وايه هيحصل في الأسبوعين دول لسه في اسرار كتير هتبان البارت الجاي استنوا
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى