Uncategorized

رواية حب بالصدفة الفصل السابع 7 بقلم أحلام تامر

 رواية حب بالصدفة الفصل السابع 7 بقلم أحلام تامر

رواية حب بالصدفة الفصل السابع 7 بقلم أحلام تامر

رواية حب بالصدفة الفصل السابع 7 بقلم أحلام تامر

بعد اما العسكري مشي ميار لمحمد:انت سدقت اللي حصل ده
-محمد:اه
-ميار بصدمه :اي
-محمد:اكدب عليكي واقول اني مسدقتش… لا طبعا سدقت 
-ميار:سدقت ايده عسكري كداب. 
-محمد:عايزه تعرفيني انك مكسرتيش ايدو 
-ميار:اه انا اللي كسرت ايدو بس معملتش اللي قال عليه ده انا واحده محترمه ومليش ف الشغل ده
-محمد:عارف…وقاطع كلامهم دخول احد العساكر وهو بيقول:تمام يا فندم في ظابط اسمه مصطفى بره عايز يدخل لحضرتك. 
-محمد:دخله يبني ولو جه تاني بعد كده متوقفهوش ودخله علطول… مصطفي دخل بخوف وحضن ميار 
-مصطفى:انتي كويسه يا حبيبتي سمعت العساكر بره بيتكلموا اني في بنت كسرت ايد عسكري وعرفت انها انتي.. اي اللي حصل.. عملك حاجه.. لمسك.. قولي يا قلبي 
-ميار:اهدي يا حبيبي انا تمام بس كل اللي حصل انو حاول يلمس ايدي ونا كسرتهالو وبس
-مصطفى بخوف حضن ميار جامد ده كلو تحت نظر محمد اللي هيموت من الغيره 
-محمد:احم احم طب استأذن واسيبكو لوحدكو شويه
-مصطفي:العسكري ده لازم يتعاقب 
-محمد:مهو اتعاقب وخلاص وايدو اتكسرت مش كفايه
-مصطفى :لا مش كفايه لازم يتعاقب عشان ميفكرش يمد ايدو ع اختي تاني ولا اي بنت. 
-محمد:حاضر يا مصطفى.. . لحظه لحظه هيه الانسه ميار اختك
-مصطفى :اه
-محمد بفرحه:طب اقعد بس خلينا نتكلم … انتو كنتو جايين ليه
-ميار:احم بصراحه يا استاذ محمد انا كنت جايه اعتذر لحضرتك علي اللي حصل امبارح مكنتش اقصد ان ده يحصل بس انا بخاف بطريقه لا توصف من الكلاب
-محمد بحب :لا عادي ولا يهمك 
-مصطفى :ونا كمان برضو يمصطفي اسف عشان انا السبب في كل ده
-محمد:عادي يا عم بتحصل في أحسن العائلات.. 
-ميار:علفكره والله العسكري كداب انا اه كسرت ايدو بس معملتش اللي قال عليه ده
-محمد:منا عارف
-ميار:مش من شويه قولت انك مش مسدقني
-محمد:انا قولت اني مسدق العسكري مش مسدقتكيش
_ميار:نا مش فاهمة حاجه 
-مصطفى :هو ف اي واي اللي العسكري قالو 
-محمد:نا هفهمكو العسكري جه قال ان ميار كسرت ايدو وانها غمزتله وكانت بتلف حواليه
_ميار:وانت قولت انك سدقت كلامه
-محمد:انا سدقت انك كسرتي ايدو بس 
-ميار:طب والكلام اللي قالو عليا
-محمد:انا عارف انو كداب لاني عارفك كويس وبعدين نا ظابط يعني عارف اللي قدامي بيقول الحقيقة ولا بيكدب
-ميار:احم شكرا
-مصطفى :ابن ال***والله اوريه ازاي يعمل كده ف اختي
-محمد بشرر :سيب ليا انا الطلعه دي يا برنس… بس انا عايز اعرف يا انسه ميار انتي كسرتي ايدو ازاي ده انتي اللي يشوفك يقول… قاطع كلامه وهيه بتجاوب:رقيقه صح.. بس انا كان نفسي اتعلم كل اساليب الدفاع عن النفس ومصطفى كان رافض يوديني كاراتيه فضغطت عليه انو هو اللي يدريني ودي كانت حركه هو علمهالي 
-مصطفى:تمام ونا واثق فيك انك هتجيب حق اختي  كويس نستأذن احنا بقي
-محمد:استني بس نتغدى سوا 
-مصطفى :معلش خليها مره تانيه لاني النهاردة عازم ميار وتيته نتغدى بره
-تمام
-مصطفى :اي رايك تيجي معانا 
-محمد بص لميار :لا لا مش عايز ازعجكو خليكو براحتكو. 
_ميار:عادي علفكره معندناش مشكله.
-مصطفى:طب يلا بقي قوم معنا
-محمد بهزار:طب اتحايلو عليا كمان شويه
-ميار:تسدق صح
-محمد:سعات بحسك عاقله والله 
-ميار:يلا احنا يا مصطفى مش عايزين نضغط عليه
-محمد باحراج:احم.. لحظه واحده اسجل الانصراف.
وبعد كده محمد ركب مع مصطفى عربيته ركب جمبه قدام وميار ركبت ورا وراحو البيت عشان يجيبو الجده معاهم.
*********************
في مدينه نيو يورك 
-مجهول1:في اخبار جديده 
-مجهول2:اه يباشا راقبنا الظابط اللي اسمه محمد حسين الخضري ده وكمان راقبنا الظابط مصطفى النادي واللي عرفناه انهم صحاب اوي وكمان مصطفى النادي له اخت وجده دول كل حياته
-مجهول2:اطلع بره…وفضل يفكر مع نفسه.. ملقتش الا ابن النادي يامحمد وتصاحبه لازم اكرهكو ف بعض وكمل اسف يبني..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!