Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي عشر 11 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي عشر 11 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي عشر 11 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي عشر 11 بقلم جهاد عبدالرحمن

حياه ادت لصادق الحقنه وهتطلع من الاوضه 
صادق: استني يحياه انا عايزك انتي وادم في حاجه 
حياه وادم في صوت واحد : حاجه ايه 
صادق : اقعدو بس كده 
حياه وادم قعدو قدام صادق 
صادق : انا عايزكو في موضوع يخصكو انتو الاتنين 
حياه : موضوع ايه ده يصادق بيه 
صادق : أنا حاسس ان يومي قرب وعايز اطلب منكو حاجه اخيره 
أدم بخوف : هوا فيه ايه يبابا 
صادق: افهم ياأدم ومتقطعنيش
حياه: بعد الشر عليك ليه بتقول كده 
صادق : انتو الاتنين توعدوني انكو تنفذو الحاجه دي 
حياه : طيب هيا ايه بس 
صادق : أدم انتا هتجوز حياه انا عايزكم تجوزو 
حياه وادم بصدمه : ايه 
صادق: هوا ده طلبي ولازم توعدوني انكو تنفذوه 
حياه بصدمه : بس يصادق بيه مش هينفع انفذ لحضرتك الطلب ده معلش انا أسفه مش هقدر انتا عارف انا بحبك وبحترمك قد ايه بس انا مش قدر والله 
حياه قامت طلعت من الاوضه وراحت اوضتها 
اما ادم حس بزعل ان حياه رفضه تجوزه 
أدم : بابا مش هينفع الي انتا طلبته ده مستحيل يحصل 
صادق : مفيش حاجه اسمها مستحيل طول عمري نفسي اطمن عليك وحياه اعتقد هيا الانسانه المناسبه ليك ياأدم 
أدم بعصبيه : والله مهينفع خالص وانتا عارف من زمان رأي في حكايه الجواز دي 
صادق بجديه : أدم ده الطلب الوحد الي طلبته منك انا طول عمري سيبك براحتك بتعمل حجات غلط ياما وبسيبك ومبقدرش اضغط عليك لأني عارف ومقدر حياتك كانت صعبه ازاي كل يوم مع وحده وساكت مع ان ده اكبر غلط بتقعد بره القصر بالأسبوع وبسيبك مبقولش حاجه مع اني عارف انتا بتعمل ايه في الأيام دي ياأدم بالرغم من انو غلط وحرام بتعمله انتا بضمر حياتك كده 
أدم بعصبيه : دي حياتي وانا حر فيها وحياه مش هتجوزها انا مش هعمل حاجه غظب عني
أدم طلع وساب صادق وراح اوضته وكان في قمه عصبيه 
اما حياه
حياه : منكرش ان في حاجه جوايا نحيه أدم بس ادم مش بيحبني ولا هيحبني جوازي بيه هيكون أكبر غلط علشان كده مينفعش 
اما ادم 
أدم: هوا ليه مش عايز يفهمني انا مقدرش اربط حياتي بحد ومش عايز حياه انسانه كويسه بس انا مش بوثق فيها ولا في غرها مش هينفع 
حياه وأدم نامو اما صادق عندو رأي تاني غرهم
صادق : هتوفقو انتو الاتنين ومش هسبكو الا وانتو متجوزين
__________
في يوم جديد علي مدينه الاسكندريه وصباح جديد علي ابطال رويتنا 
أدم قام من نومه واخد شور ولبس بنطلون جينز وتيشرت احمر عليه رسمه سوده وسرح شعره الكثيف ورشع عطره المفضل وراح عند صادق 
أدم : صباح الخير يبابا 
صادق : ساكت مش بيرد 
أدم : يبابا افهمني مش هعرف اعمل كده 
صادق: تمام براحتك بس ملكش علاقه بيا تاني 
أدم : انتا بتقول ايه 
صادق: ده اول طلب طلبته منك ومش عايز تعمله وقولتلك ده يعتبر الطلب الاخير 
أدم : بعد الشر عليك متقولش كده  وبعدين ده جواز مش لعبه 
صادق : خلاص ياأدم براحتك اطلع بره الاوضه ومتجيش هنا بقا تاني 
أدم بعصبيه طلع وقفل الباب وراه جامد 
صادق : والله هتوافق اما موفقه حياه انتا الي هتجبهالي من  غير تعب مني (ربنا يخليك لينا يعمو???? خد دي مني ليك بقا ????) 
___________
اما حياه فهيا صحت من بدري وفطرت صادق واخد علاجه منها بالعافيه لما قلتلو انها هتفكر في الموضوع 
حياه بتكلم تقي وحكت لها علي كل حاجه 
تقي : والله ده يبقا يوم السعد متوفقي يحياه ده ادم مز وعسل والله 
حياه : اتنيلي أدم مش موافق اساسا وده طبيعي هوا مش بيحبني وكمان انا لو اجوزت أدم انا الي هكون خسرانه أدم اساسا كل يوم مع وحده وهوا لو وافق هيكون علشان ابوه وبس مش اكتر ده مش بيحب حد 
تقي : طيب الي انتي شيفاه صح  اعمليه وعندك حق فعلا انتي الي هتخسري في الجوازه دي
حياه : انا الي محيرني في كل ده صادق بيه ايه الي خلاه يطلب طلب زي ده انا انصدمت لما قال كده 
تقي : امممممم فعلا 
حياه : خلاص المهم انتي اخبارك ايه 
تقي : انا كمان جيلي عريس 
حياه: والله بجد 
تقي : ايوه بس وفقت اشوفه بس علشان بابا 
حياه: يارب يعجبك وافرح بيكي يتوته 
تقي : مظنش انا هقفل بقا علشان ماما عايزاني اسعدها 
حياه : ماشي مع السلامه 
تقي : مع السلامه 
__________
عند كمال أبن خالة حياه  
كمال: وازاي متقوليليش ان حياه جات هنا يما
ناديه: انتا يبني مجتش هنا من اول  امبارح اساسا ولا شوفتك بقيت متسألش عليا زي الاول يكمال من شغلك لشقتك ومن شقتك لشغلك 
كمال : معلش يما بكون جي تعبان من الشغل والله 
ناديه: ماشي يبني ربنا يقويك 
كمال : يارب 
_____________
عند ادم في الشركه 
تسنيم : بس خلصت كده وهيا دي البنود الجديده 
أدم :_____________
تسنيم : أدم بيه أدم بيه 
أدم : نعم قولتي حاجه 
تسنيم : شكلك مش معايا خالص 
أدم: ايه معلش طيب سيبي الملف وانا هبقا اشوفه وابعتيلي فنجان قهوه علشان مصدع شويه 
تسنيم : حاضر 
تسنيم طلعت وأدم مش مركز في شغله خالص وبيفكر هيعمل ايه 
في موضوع الجواز 
اما اسر فكان بره واقف مع تسنيم 
اسر : ازيك يتسنيم عامله ايه 
تسنيم: الحمد الله كويسه انتا عامل ايه دلوقتي 
أسر : انا كويس الحمد الله 
تسنيم : الحمد الله 
أسر: أدم جوه صح 
تسنيم : ايوه اتفضل ادخلو 
أدم طلع من المكتب لقي أسر واقف مع تسنيم 
أدم : انتا واقف بره ليه مدخلتش 
أسر : كنت دخلك اهوه 
أدم بتعجب : امممممم طيب تسنيم ابعتي القهوه دماغي مصدع خلصي 
تسنيم : طلبتها ياأدم بيه وهتجي وهدخلهالك 
أدم : تمام وانتا تعال معايا 
أسر : طيب 
أدم وأسر دخلو مكتب أدم 
أسر : ايه الشياكه دي احنا في شركه مش طالعين المصيف ياأدم 
أدم : زهقت من البدل 
أسر بغمز: زهقت من البدل بردو 
أدم: دمك رخم متسبني في حالي شويه ياأسر 
أسر : ههههههههههه منا سايبك اهوه 
أدم : نشوف شغلنا بقا 
أسر: تمام 
النهار عده وأدم وحياه بيفكرو طول اليوم هيعملو ايه وكل واحد اخد قراره 
أدم : وديني القصر 
الحارث: تمام 
أدم راح القصر وطلع دخل اوضه صادق لقي حياه بتتحايل علي صادق علشان ياخد الدوا 
حياه : طيب لازم تخده انا الصبح والضهر اتحيلت عليك كتير مينفعش لو مااختش الدوا هتتعب 
صادق : مش عايز اخده 
أدم : خد الدوا يبابا والي انتا عايزه هيحصل 
صادق : حياه مش قولتيلي هفكر  ايه قرارك 
حياه : خد الدوا وانا اقولك 
صادق : هاتي يستي …واخد دواه 
حياه : ودي كمان 
صادق : حاتي بس كده قولي بقا 
أدم طبعا واقف عايز يسمع قرارها 
حياه : معلش يبابا مش هقدر اوافق انا مش بفكر في موضوع الجواز دلوقتي ولسه عايزه اكمل دراستي ومفيش حاجه غرها تهمني 
صادق : منتي هتكملي دراستك بردو 
حياه : معلش وطلعت بره تروح اوضتها 
أدم: بابا 
صادق : اطلع بره ومتكلمنيش 
ادم طلع وهوا متعصب ورا حياه وشدها من ايديها وخدها اوضته 
حياه بخضه وخوف : أيه في ايه 
أدم دخلها الاوضه وقفل الباب 
أدم : بابا مش راضي يكلمني ومش هيكلمني الا لما نتجوز 
حياه: نتجوز ايه مش هتجوزك اصلا ياأدم وتكمل  .. اه اسفه قصدي ياأدم بيه 
أدم : ليه بقا 
حياه: كده مش عايزه اجوزك انا حره 
أدم : يعني انا الي عايز بس بابا مش هيسكت وكل يوم هيعمل كده ومش هياخد دواه الا لما انفذ الي هوا عوزه 
حياه : مش عارفه بقا 
إدم : علي فكره انا اي وحده تتمنا  تجوزني مش عارف انتي شكلك نظرك ضعيف 
حياه : والله علي ايه يحسره ده انتا لو لقيت كلبه ترضا  تجوزك تبقا كرامه 
أدم قرب من حياه : لسانك ده عايز قطعه وشكلك انتي الي هتكوني الكلبه دي الي هتتجوزني ????
حياه بتوتر : ابعد شويه كده بس انا مش موافقه بيك اصلا 
أدم : هتوافقي  
حياه : انا مش فاهمه مش انتا مش كنت مش موافق الصبح ايه غير رايك 
أدم : بابا 
أدم بعد عن حياه وقلها
أدم : اقعدي كده يحياه علشان هنتفق علي حاجه 
حياه قعده : هاه هنتفق علي ايه 
أدم: بوسي احنا نتجوز بس جواز عادي علي ورق زي بابا مهوا عايز بس انا مش هقرب منك متخفيش علشان لا انا ولا انتي موافقين بس علشان بابا وصحته مهمه عندي وانا هعمل الي هوا عايزه وانا هديكي مقابل مادي لو وافقتي 
حياه : بس ده صح يعني ينفع ايه جواز علي ورق ده
أدم: انتي هبله يبت هجوزك عادي علي سنه الله ورسوله وهنعمل فرح عادي  وهتبقي مراتي بس الفرق اني مش هلمسك وهتبقي زي منتي بس ده الفرق 
حياه بتوتر : طيب انا هروح اوضتي دلوقتي وهفكر وارد عليك 
أدم : تمام بس بسرعه 
حياه : ماشي 
حياه طلعت راحت اوضتها 
حياه : ##########
يتبع..
لقراءة البارت الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!