Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة السابعة 7 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة السابعة 7 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة السابعة 7 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة السابعة 7 بقلم رنا أحمد 

في امريكا :٠٠٠٠

حاتم بمكر وشر :اهلا وسهلا نورتي بصراحه تستاهلي الي هيدفع فيكي.

حنان بفزع :انت مين وانا فين.

حاتم :انتي فين انتي في امريكا جيتي انا مين بقا فده مش شغلك كل الي تعرفيه انك ضيفه عندنا هنا كام يوم لحد مفي ضيف هيجي ياخدك.

حنان بغضب: ضيف مين ده انتوا مين وعايزين مني ايه.

حاتم بغضب:قولتلك متساليش وتترمي هنا من غير ولا نفس والا قسما بالله هقتلك وارميكي ولحد يعرفلك طريق فاهمه.

حنان بعصبيه:لا مش فاهمه اوعي تفتكري اني ضعيفه لا ده انا لمليون راجل من عينتك.

حاتم بوقاحه: شكلك عنيده حلو اوي شكلنا مش هنيستنا الضيف وهنبدء انا وانتي سواء اصلي بموت في البنات العنيده.

انجي بغضب:عمله الي فدماغك برضه ي حاتم مصمم انك تعايديني.

حاتم بحده:صوتك ميعلاش لاني بدات ازهق منك ثانيا بقا انا ماليش دعوه ده ماكس هو الي خطط ونفذ لحد مجاب الاموره دي هنا واظن انتي عارفه المبلغ كام.

انجي بغضب:ولا كنوز الدنيا هتخليني اسمحلك انت ولا الحيوان التاني انكم تمسوا شعره منها فاهم.

حنان باستغراب:هو حضرتك مين وليه خايفه عليا اوي كده.

حاتم بشر :اووووه لا بجد انا غلطان نسيت اني اعرفكم ببعض سعادتها تبقا مدام انجي حاتم منظمه اكبر شبكه دعاره في أمريكا والوطن العربي وتبقا حماتك والده ادم باشا زيدان.

حنان بصدمه عارمه:ايه ام ادم.

حاتم؛ اسيبكم بقا تتعرفوا علي بعض كويس وحسك عينك انتي ولا هيا عقلكم يوزكم علي حاجه كده كده ولا كده همحيكم واظن فلوس تيام مش هتتدفع ويموت ولا ايه ي انجي سلام.

حنان بصدمه وغضب: ازي حضرتك تبقي ام ادم ازي بس صح عمرك مهتكوني غير كده الي تسيب ولادها علشان راجل اي ان كان مستحيل تكون ام ابدا.

انجي بدموع :ارجوكي ي حنان ارجوكي متظلمنيش انا عملت كده غصبن عني صدقيني اسمعيني للاخر ارجوكي.

حنان :سمعاكي اتكلمي ٠

♥️♥️♥️✋✋????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️✋✋

في شقه ادم :٠٠٠

فارس بحزن :هي ماما راحت فين ي بابا. 

ادم:سافرت شويه وهترجع٠

سيف بحزن:سافرت من غير متاخدنا معاها ازي. 

ادم :انتوا صغيرين ولا ايه وبعدين انا مش كفايه ولا ايه مانا معاكم اهو يلا علشان البص جيه. 

ام بدوي بقلق:صباح الخير ي ادم ي ابني. 

ادم بجمود:صباح الخير ي ام بدوي. 

ام بدوي:هي حنان فين ي ادم. 

ادم بعصبيه:يووووه هو مفيش غيرحنان حنان سافرت فيه حاجه تاني. 

ام بدوي بقلق:سافره فين ي عني لوحدها متفهمني ي ادم. 

ادم بنفاذ صبر:مفيش حاجه ي ام بدوي شدينا مع بعض شويه وراحت تقعد عند اختها يومين تمام كده. 

ام بدوي بتنتهيده:ربنا يسترها عليها وعليكم ي ابني. 

ادم بتمني :امين يارب امين. 

♥️♥️♥️♥️????????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️????????

في شقه حلا :٠٠٠

حلا بغضب :انتي بتقولي ايه ي شمس ايه التخاريف دي. 

شمس بخبث:دي مش تخاريف دي الحقيقه ست خضره الشريفه خاينه وبتخون ادم هي واحمد. 

حلا بغضب: اخرسي قطع لسانك ايه اثبات التخاريف الي عماله تقوليها دي. 

شمس :ادم بنفسه طلع قميص النوم بتاعها من هدوم احمد واكتشف خيانتها. 

حلا بصدمه :قميص نوم ٠

♥️♥️♥️☝️☝️☝️☝️☝️☝️????????????????????????????♥️♥️

في الاداره :٠٠٠٠٠

ادهم بتنهيده: اظن الخلاف الي بينا ملوش دعوه بالشغل لازم نشوف القضيه الي مكلفين بيها. 

ادم :المراقبه شغاله ولسه مفيش اي حاجه. 

احمد :اظن ان احنا لازم نسافر امريكا والوضع هناك هيكون اوضح. 

اللواء عامر بغضب: مفيش سفر ي بيه انت وهو وخليكم في القضايا الي هنا. 

ادم بثبات:اظن حضرتك مش من حقك تقول كده. 

عامر بإستفزاز :امال مين الي يقرر ي سياده المقدم. 

ادهم :اللواء صلاح هو المسؤل عننا وهو الي كلفنا بالقضيه دي. 

عامر بحده:واللواء صلاح اتنقل من الاداره كلها وبقيتوا تحت ايدي انا وانا الي بقولكم القضيه دي تتقفل خالص مفهموم اظن كلامي واضح ليرحل عامر بغضب تحت نظراتهم الصائبه ٠

????????❤️♥️♥️♥️????????????????????????♥️♥️♥️♥️????♥️

في امريكا :٠٠٠٠

في غرفه حنان :٠٠٠

انجي بقهر ودموع لتذكرها الماضي:انا كنت حلوه اوي كانت كل شباب الحته هيتجننوا عليا بس انا كنت غبيه كنت بحب حاتم وهو كان واهمني انه بيحبني بس عماد كان ابن صاحب ابويا اتقدملي وابويا صمم اني اتجوزه اتجوزته مكنش عارف يعملي ايه وايه وانا كنت جاهله وغبيه كنت سايبه الدهب الي في ايدي وببص علي النحاس لحد 2شهرين لما حملت في ادم وحلا كان هو طاير من الفرحه كان شيلني من على الارض شيل وانا كنت بتبطر على كل حاجه يعملهالي ولحد مخلفت وادم وحنان حاتم سافر قولت ارتاح واسكت وارضا بنصيبي وبعد سبع سنين رجع الشيطان كنت مخلفه ابني تيام كان عنده سنتين فضل يلعب عليا وانا استسلمت ل شيطاني قالي هنهرب ونعيش مع بعض الشيطان كان مسيطر عليا سبت جواب ل عماد جوزي وسبت ادم وحلا وخدت تيام وهربت وسبحان الله اول موصله امريكا فوقت كان الشيطان الي كان ركبني سابني وقررات اني ارجع مصر لولادي وجوزي بس القدر لعب لعبته وعملنا حادثه و تيام دخل في غيبوبه ولحد دلوقتي بقاله 23سنه عمال يكبر جسم بس مبيتحركش ولا اي حاجه الدكاتره ياسؤا وكانوت عايزين يشيلوا الاجهزه بس انا رفضت طبعا حاتم استغل كل ده علشان يخليني تحت ايده ههدتني انه هيقتل تيام وافقت وبعت نفسي وقصاد ده بقا بيدفع فلوس مستشفي تيام ووصلت لكل الي انا فيه ده من وراء شيطاني وطمعي واتحرمت من ولادي الثلاثه لتفوق من شرودها علي يد حنان الذي تحتتضن يدها لتطمئنها. 

حنان بحنان:اطمني ي ماما هتخرجي من هنا وهتعيشي مع ولادك وتتهني معاهم. 

انجي بامل:طبعا افتكر وهتشوفي وانا ربنا بعتني مخصوص علشان حضرتك وعلشان روح قلبي ادم وحلا واحفادك وتيام كمان وهتشوفي. 

انجي بدموع ندم وامل :يارب ي حنان ي يارب. 

????????????????????????❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️????????

في شقه ادم :٠٠٠

في غرفه ادم وحنان :٠٠٠

ادم بعشق واشتياق :ياااه ي حنان مكنتش عارف اني بحبك لدرجه دي يروحي حاسس اني روحي رايحه مني وانا الي استاهل انا الي بعتك لهناك بايدي ربنا يستر ليقاطعه رنه تلفون ادم ليرد سريعا بلهفه ٠

حنان بلهفه :وحشتني اوي ي حبيبي اوي. 

ادم بعشق:حبيبه روحي طمنيني عليكي وحشاني اوي اوي سمحيني يروحي كانت اتقطعت ايدي قبل متتمد عليكي بس كان لازم اعمل كده علشان التسجيل كان لازم يروح ل حاتم الزفت الي آخرته هتبقا على ايدي انشاء الله المهم انتي بخير ها طمنيني. 

حنان بحب:اولا بعد الشر علي ايدك ي مالك قلبي ثانيا اطمن مانت عارف ان اللواء صلاح مامني كويس ومن بكره هبدء الشغل لازم ننقذ البنات الغلابه دي وعلي فكره هرجعلك بمفاجاه. 

ادم باستغراب:مفاجأه ايه. 

حنان :مش مهم دلوقتي المهم طمني العيال بخير خالي بالك منهم ي ادم. 

ادم :حبيبتي دول ولادي زي ماهم ولادك خالي بالك من نفسك انتي بس علشان خاطري. 

حنان بعشق:بعشقك ي ادم. 

ادم :وانا اكتر ي روح ادم ٠ (علشان كده قولتلكم متحكموش علي ادم)  وتتوالي الصدمات

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى