Uncategorized

رواية الخادمة والأمير الفصل السابع 7 بقلم محمود حماد

 رواية الخادمة والأمير الفصل السابع 7 بقلم محمود حماد

رواية الخادمة والأمير الفصل السابع 7 بقلم محمود حماد

رواية الخادمة والأمير الفصل السابع 7 بقلم محمود حماد

                               (بعد إنتهاء الحفله)
خالد بعصبيه ظاهره على عينيه_أركبي العربيه
آيه بخوف_ماشي
                               (وهما في الطريق) 
آيه_آنت بتغير؟
خالد_اي مسمعتش
آيه_لا مفيش بس بسألک مالک شكلك مضايق شويه
خالد_لا عادي انا كويس اهو بس.. 
آيه_بس اي.. قول
خالد بعصبيه_بس هو لي يحط ايدوا عليكي ويمسك ايدك و.. و.. ويبصلك بصات مش كويسه وانتي لي ساكته 
آيه_مش فاهمه اي اللي حصل يعني احنا كنا بنرقص زي اي اتنين
خالد_طيب تمام اقعدي ساكته
              (الطريق كلــه في سكـــوت تام)
 خالد_وصلنا انزلي
آيه بعد ما نزلت_اه.. طب وانت مش هتنزل برضوا
خالد_لا انا هتمشى شويه بالعربيه
آيه كالطفله_خلاص وانا كمان هتمشى 
خالد_لا هروح مشوار وكده
آيه_عادي مش مشكله هروح معااك
خالد_يوووووه اركبي
_”ساق بسرعه فائقه ثم نظر إلي آيه فرأى الخوف على وجها فقد علم بإنها تخاف من السرعه فبدأ بالهدوء”
خالد_إنتي كويسه؟ 
آيه_اا اه اه كويسه 
خالد_طب تعالي هننزل نقعد قدام البحر هنا انزلي
آيه وهما قاعدين قدام البحر_ممكن أسألك سؤال
خالد_امم اي هو 
آيه_اتمنى متفهمنيش غلط بس اللي اعرفه ان.. ان انت أمير واي بنت تتمناك واي واحده توافق عليك ليه متجوزتش لحد دلوقتي
خالد_من 7 سنين لورا والدي اللي هو الملك اللي كان حاكم الدنيا دي اا.. 
آيه_اه كمل… 
خالد_مات.. مات بسبب الحكم والحروب اللي كانت موجوده 
آيه_طب واي علاقه دا ب الحكم او الحروب مش فاهمه حااجه
خالد_…..
آيه_انا اسفه..لو مش حاابب تكلم خلاص مش مشكله
خالد_كنت بحب بنوته جميله جدا اول ما شوفتها حبيتها..حبيتها بجد وتخليت كل حاجه واحنا مع بعض وسند بعض ونقف مع بعض على الوحشه قبل الحلوه..بس محصلش كده سابتني عشان خايفه على نفسها اننا لو اتجوزنا انا هبقى الملك وهي هتبقى الملكه بس بعدت وسابتني
آيه بدمعه نازله_سابتک!!
خالد بدموع_اه سابتني.. سابتني بعد ما ببايا مات ومامتي مستحملتش الصدمه وفارقتني وراحت لبابا حقيقي كنت محتاج ليها كان نفسي الاقي حضنها
آيه بدموع_انا اسفه.. اسفه بجد لأني فكرتك بحاجات زي كده
خالد_هه وهو انا نسيت عشاان افتكر
آيه_ربنا يعوضك باللي تستاهلك وتقدر تصونك وتكون معاك في الوحشه قبل الحلوه ربنا يسعدك
خالد_يارب.. وانتي؟ 
آيه_انا اي 
خالد_متفهمنيش غلط بس ليه تشتغلي في السن ده مع انك بنت جميله جدا ومش لايقه عليكي الشغل دا او لي اشتغلتي في القصر
آيه_مليش حد
خالد_ملكيش حد إزاي مش فاهم.. 
آيه_كنا عيله جميله جدا.. عيله بتحب بعض يمكن كنا اجمل عيله انا وبابا وماما 
خالد_واي اللي حصل 
آيه_اللي حصل ان الحياه دي وحشه اوي.. عدت سنه واتنين وعشره وبابا مات.. مكناش لاقين مصدر أمان ولا مصدر دخل 
ماما اتجوزت واحد كان صاحب بابا وعدت السنين كنت بحس انه انسان مش كويس بس مكنتش بتكلم 
خالد_وبعدين؟ 
آيه بعياط شديد وفلهقه_وبعدين ماما ماتت وبعد حوالي 3 شهور من الموته اتجوز واحده عيله اكبر مني يمكن بخمس سنين دخلت بوظت كل حاجه بقا يهملي 
خالد_طب ليه مقعدتيش معاه وفهمتيه وكنتوا تتكلموا بالراحه
آيه_ومين قال ان ده محصلش.. ده كله حصل ويعدي يوم وترجع تقلبه عليا لحد ما وصلت ل.. 
خالد برأفه_وصلت لأي
آيه بصريخ_وصلت انها تركب صوري جمب شباب  مش كويسه وتدمر حياتي وخلته يطردني من البيت 
خالد بدمعه على وجه_…. 
آيه_انا تعبت اوي تعبت بجد
خالد خدها في حضنه وفضلوا يعيطوا لمده 10 دقائق
آيه ببعد_اممم 
خالد_انا اسف.. بس.. بس كنت محتاج حد افضفضله انا قابلت كتير مشاكل من وانا صغير لحد دلوقتي
آيه_ولا يهمك ومين فينا مقابلش مشاكل 
خالد_اه.. بضحک_خلاص يبنتي كفاايه نكد هههههه
آيه بضحک_اه انا بقول كده برضوا عيطنا كتير بس.. 
خالد_اممم خير بس اي
آيه_بس انا على كده ظلمتك بإني اخدت عنك فكره انک مغرور اوي 
خالد_يبن الأي بقا انا مغرور
آيه_اه كنت مفتكره كدا لإن كنت بتاعملني وحش وبصريح وانا مش بحب كده
خالد_طيب يا ستي حقگ عليا بس اكيد كنتي بتعملي حاجه مستفزه
آيه_طيب خلاص انت اثبتلي غير كده اهو
خالد_طااه اتمنى
آيه_طب اي مش هنروح لإني بردت اوي 
خالد_طيب يلا نروح
(بعد ما وصلوا ونزلوا وواقفين جوا القصر)
خالد_احم حقيقي كان يوم جميل كدا هو اه اوله كان كويس بس قلب بنكد هههه بس ارتحت جدا بالكلام معاكي مرسي جدا
آيه_اه ههههه بس انا كمان يمكن ارتحت لما لقيت حد يسمعني مرسي اوي
خالد_طيب عموما شكرا جدا على اليوم وتصبحي علي خير باي
آيه_وإنت من اهل الخير يارب باي 
                                      (اليوم التاني) 
روز_رجعت إمتى إمبارح يا خالد
خالد_اممم مش فاكر بس بعد ما الحفله خلصت
روز_خالد انت بتضحك عليا ولا على نفسك ازاي وانا شيفاكوا بعد ما جيتوا انت والخدامه الزباله دي و..
خالد بعصبيه_رووووز!!  متشتميش حد هي عملتلك اي هاا
روز بغيظ_معملتليش حاجه بس انا شيفاكوا بعد ما جيتوا وهي نزلت ركبت تاني ومشيتوا بالعربيه
خالد_اه اه دا فعلا حصل ارتحتي عاوه اي بقا
روز بكتمه_مش عاوزة حاجه انا ماشيه 
آيه_القهوة اهي سموك 
خالد_حطيها هنا يا آيه
روز بغيظ شديد_انت يبت يا آيه تعالي هنا….؟؟ 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!