Uncategorized

رواية من ذابت قلبي الفصل السابع 7 بقلم ساندرا باسم

 رواية من ذابت قلبي الفصل السابع 7 بقلم ساندرا باسم

رواية من ذابت قلبي الفصل السابع 7 بقلم ساندرا باسم

رواية من ذابت قلبي الفصل السابع 7 بقلم ساندرا باسم

فارس : ربنا يستر ،ها هنروح فين بقى 
شمس : هنروح الأول بيت الأطفال 
فارس: بيت الأطفال؟! 
شمس : يعني ده بيت بروحه كل أسبوع بتجمع فيه مع الأطفال اللي فقدوا أهلهم و انا غبت إسبوعين، مش هينفع أأخر أكتر من كده 
فارس : انتِ طيبه اوي 
شمس :????
*في بيت الأطفال *
نور : ابله شمس ابله شمس وحثتيني اوووي ???? 
شمس : و انتِ كمان يا نور 
نور : ماجتيث ليه كل ده 
شمس : غصب عني يا بانورا، كنت مسافره، بس أديني جيت و جبتلك اللعبه اللي كان نفسك فيها 
نور : الللله، و مين الراجل ده 
شمس : ده فارس ،ابن عمي 
مديره البيت “لُبنى” : مهندسه نور
شمس : أستاذه لُبنى، عامله ايه 
لُبنى : تمام الحمد لله، ايه الغيبه دي، اول مره تغيبي إسبوعين ورا بعض كده، يا رب يكون خير 
شمس : خير الحمد لله، كنت مسافره بس 
لُبنى : حمد الله على السلامة، مش تعرفينا على الأستاذ، اول مره تيجي معاكي حد 
شمس : ده المهندس فارس ابن عمي 
لُبنى : نورتنا يا فندم، يا رب تكون حبيت الأطفال 
شمس : لسه ماشوفناش غير نور 
لُبنى: كانت هتتجنن عليكي، كنتي وحشاها اوي 
شمس : و هي كمان بجد، الأطفال كلهم وحشوني، انا سبت الهدايا جوه  و كل هديه عليها اسم صاحبها 
لُبنى : دايمًا كده فكراهم 
شمس : ماقدرش أنساهم 
+ تليفون فارس رن 
فارس : بستأذنكم شويه 
لُبنى و شمس : اتفضل 
فارس : الو 
سالي : ايه الهانم خلتك تنساني ولا ايه 
فارس : هي دي ازيك بتاعتك و وحشتني 
سالي : فارس، ممكن افهم بقالك يومين مختفي ليه 
فارس : كنت مشغول يا سالي، انتِ بقى ماكلمتنيش ليه 
سالي : مشغول مع الهانم طبعًا 
فارس : انتِ متصله عشان تتخانقي
سالي : لا عشان زعلانه منك، كده بردو مش تسأل علي سالي حبيبتك، صالحني بقى 
فارس : اصالحك ازاي 
سالي : النهاردة أجازتك خرجني 
فارس : بس انا النهارده مشغول، خليها بكره 
سالي : نعم، مشغول في ايه بقى ان شاء الله 
فارس : نزلت مع شمس 
سالي : لا بجد، طب خليها تنفعك بقى، سلام
فارس : سالي، الو، قفلت السكه، اوووف 
+ احسن، مبسوطه في سالي ????قال بتدلع قال ????، فارس راح يشوف شمس لقى الأطفال حواليها و هي بتلعب معاهم زي الأطفال و شكل ضحكتها بريئه و تجنن، شمس خدت بالها اتكسفت و قامت تروحله 
شمس: تعالى العب معانا 
فارس : لا مش عايز معلش 
شمس : مالك في حاجه حصلت 
فارس : لا ابدًا 
شمس : هتكدب ؟
فارس : دي سالي، كانت عايزه تخرج و انا قلت اني معاكي 
شمس : طبعًا اتجننت و اتضايقت 
فارس : بالظبط 
شمس : لو كده روحلها، مش هزعل 
فارس : لا ،انا قلت النهارده هخرج معاكي 
شمس : طب يلا تعالى العب معانا 
+ قضوا وقت حلو أوي و فارس وعد الأطفال انه هيجلهم تاني
شمس : هاي، فارس 
فارس : ها، إيه 
شمس : إيه شوفت حد ولا إيه 
فارس : ماتشغليش بالك، يلا اركبي، انا اللي هسوق بقى 
شمس : ليه بس ،ما انا سواقتي حلوه اهو و كمان قلت انا اللي مخرجاك 
فارس : ماشي يا ستي، ها هنروح فين تاني 
شمس : هنروح لزيزو 
فارس : زيزو مين؟! 
شمس : زيزو ده يبقى عزيز بابا ياسمين صاحبتي، كان عمل عمليه يوم كتب الكتاب و لازم أروح أزوره 
فارس : طب وانا يعني ????
شمس : زيزو هيرحب بيك اوي 
فارس : ماشي، النهارده همشي وراكي 
شمس : شاطور 
*بيت ياسمين*
شمس : انا جيت من غير ميعاد 
ياسمين : عادي يعني، ايه الجديد، مساء الخير يا بشمهندس 
فارس : مساء النور، انا اسف جيت معاها فجأه 
ياسمين : نورتنا يا بشمهندس، ماتقولش كده 
شمس : هترغي كتير ،فين زيزو 
ياسمين : يا بنتى انا بنته مش بقوله كده 
شمس : انا مش اي حد ????
ياسمين : ماشي ماشي، جوه في الأوضه 
شمس : زيزوووووو 
ياسمين : مالك يا بشمهندس، مستغرب ليه، هي مجنونه كده من زمان و لسه 
فارس : تمام ????
*اوضه عزيز*
شمس : زيزو وحشتني 
عزير :????
شمس : زعلان مني ????طب انا اسفه بجد، انا لسه جايه اول إمبارح 
عزيز : و ماجتيش ليه إمبارح 
شمس : اسأل بنتك اليوم كان عامل ازاي إمبارح، كان مليان اووي 
عزيز : سماح المره دي 
شمس : يا زيزو يا ابو قلب طيب ????
عزيز :????????
فارس : مساء الخير ????
شمس : فارس ابن عمي يا زيزو، قلت اجيبه معايا بالمره ????
عزيز : نورتنا يا بني 
فارس : بنورك
عزيز :ربنا يكون في عونك، اتجوزت مجنونه 
شمس : زيزو، ايه 
عزيز : الحقيقه الله 
شمس : بقى كده، ماشي 
ياسمين : تستاهلي، عشان تبقي تقوليله زيزو 
شمس : يالهوي يا زيزو، ياسو بتغير 
ياسمين : و ماغرش ليه أن شاء الله، مش ابويا 
شمس : ماشي يا ستي، اسفين 
ياسمين : تقبلتوا ???? 
+ فارس كان كل شويه يبص لشمس و يضحك اكتر، حب اوي جو الضحك و الروح الحلوه اللي هما فيها
شمس : طب نمشي بقى 
عزيز : لا هتتغدوا معانا 
شمس : مره تانيه بجد، انا مش محتاجه عزومه 
ياسمين : انتِ طفسه على طول 
شمس : ها ها ????
عزيز : عيب احنا عندنا ضيف حتى 
فارس : مره تانيه ان شاء الله 
عزيز : عايز ابقى اشوفك تاني، ابقى تعالى من غير البت دي، انا ببقى قاعد لوحدي لغايه ما ياسمين تخلص شغل 
فارس : خلاص ان شاء الله، هاجي لحضرتك مره 
شمس : يلا باااي 
عزيز و شمس : باي 
+ عزيز بص لفارس بصه كده، هنبقى نفهمها بعدين ????
*في العربيه*
شمس : اكيد جعت و انا كمان و خفت نتغدا معاهم تكون مش حابب القعده 
فارس : بالعكس، انا حبيت الروح اللي كانت موجوده أوي 
شمس : خلاص تتعوض، يلا قول هتغدينا فين، هسيبك تختار أهو حاجه 
فارس : كتر خيرك ???? تعالي نتغدا في lutos
شمس : اوووه، تمام 
*lutos*
فارس : بجد شكرًا على اليوم، بقالي كتير ماضحكتش كده 
شمس : تدوم
فارس : هنروح فين تاني بقي بعد الغدا 
شمس : هنروح… 
سالي : ايه الصدفه دي ????مبسوط ولا كأنك مزعلني 
شمس :؟! 
فارس : سالي، متأكده انها صدفه، مش صاحبتك اللي قالتلك 
*stop*
+ فاكرين لما شمس قالت لفارس شوفت حد ولا إيه، فارس ساعتها كان بيشبه على صاحبه سالي و اتأكد لما لقاها في وشه، هتقولوا عادي، عرفت مكانه ازاي بردو، هقولكم انها رنت عليها و سالي قالتلها تمشي وراهم و فعلًا كل ده كانت بتراقبه
*back*
سالي : ده كل اللي همك، مش همك انك مزعلني و سايبني و قاعد مع الهانم 
شمس : اسمي شمس، كان عندي فضول اعرف مين اللي ابن عمي بيحبها دي 
سالي : و عرفتي، مش عيب بقى تاخديه منها 
فارس : سالي، إيه اللي بتقوليه ده 
شمس :سبها، لا انا مش باخده من حد، ابن عمي و خارجه معاه ايه المشكله 
سالي : واللهي، لا تكوني فكراني هبله و مش عارفه انك عملتي نفسك الطيبه اللي موافقه تطلق، بس بعد سنه اهو تكوني ضحكتي عليه 
شمس : تصدقي بتضحكيني، هو مش عيل صغير، عشان لما اقوله تعالى هيجي
سالي : لا ماهو واضح اوي، وانتِ بتحبيه و هتموتي عليه 
شمس : بحبه و هموت عليه ???? بجد انتِ مش معقوله، عمومًا يا ستي اتفضلي اقعدي معاه، بعد اذنك 
فارس : ايه اللي انتِ عملتيه ده، شمس شمس 
شمس : تاكس 
فارس : شمس استني، انا اسف بجد 
شمس : ماحصلش حاجه ،روح لها، انا هروح 
فارس : لا مش هينفع، استني بس هنروح مع بعض، هجيب حاجتي سبتها على الترابيزه 
شمس : بس 
فارس : خلاص بقى 
شمس :تمام 
فارس : انا جيت، يلا نغير المكان 
شمس : لا معلش كفايه كده، خليني اروح 
فارس : ليه بس ،خلينا نروح…. 
شمس : معلش كفايه كده، نعوضها يوم تاني 
+ شمس كانت متضايقه اوي و اتضايقت لما حست ان سالي كشفت حبها قدامه، فضلت سرحانه لغايه ما فارس كسر الصمت 
فارس : خلاص بقى، مش هتفضلي متضايقه ،اليوم كان حلو 
شمس : ???? 
فارس : وصلنا اهو 
+ شمس رنت الجرس 
شمس : خاااالد 
فارس : خالد؟! 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحرقني انتقامي للكاتبة سهام العدل

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى