Uncategorized

رواية حب حياتي الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد

 رواية حب حياتي الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد

رواية حب حياتي الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد

قمر أتصلت ع عمار 
قمر:  الو
عمار:  اى ياقمر شوفتي الصفقه كويس 
قمر:  اه وهي كويسه جدا اعمل حسابك هننزل مصر بعد بكره 
عمار بصدمه:  اى بعد بكره 
قمر بستغرب:  اه فيها حاجه 
عمار بتوتر:  لا لا مفيش بس هو هتنزلي بسرعه كده ليه 
قمر:  عاوزه اخلص الشغل بسرعه وبعدين انا بعت رساله لى الشركه اننا هنوصل بعد بكره 
عمار:  طب انا هحجز بعد بكره وانا هروح معاكى 
قمر:  تمام باي دلوقتي 
عمار:  باي 
……………. 
ف مصر ف فلا معتز 
كان قعد بيشتغل ف المكتب و معاه محمود 
محمود:  اى يابني مش كفايه شغل كده انهارده 
معتز:  خمس دقايق بس هخلص الوراق ده 
محمود: طب انا هشوف التلفون 
معتز:  تمام 
وبعدين وصلت رساله و محمود فاتح يشوف و كانت رساله من قمر انها هتنزل مصر بعد بكره 
محمود:  معتز تعال شوف 
معتز:  ف اى يابني 
محمود:  الشركه اللي ف لندن قبلت الصفقه و هينزلوا بعد بكره 
معتز:  بجد طب وريني كده 
و راح يشوف و فعلا 
معتز بفرح:  الحمدلله الحمدلله يارب احنا لازم نعمل كل حاجه تمام و فوق التمام كمان دي صفقه مهمه جدا جدا عشان بعدها هنفتح فرع لى الشركه هناك و هما هنا والشغل هيكبر جدا عن دلوقتي اخيرا بحقق حلم ابويا فينك يا اسيل تفرحي معايا كان زمانك ياروحي حققتي حلمك و حلم بابا وماما ارجعي بقا 
محمود:  هترجع والله هترجع اصبر بس 
معتز:  لحد امتي بصبر تلات سنين هعمل اى اكتر من كده بس ياربي 
محمود:  كل حاجه هترجع زي الاول واحسن كمان والله 
معتز:  يارب يامحمود 
محمود:  طب يلا نخرج نسهر بقا 
معتز:  من امتي وانا بسهر معاك اصلا وانت مش هتتعدل عشان اختك دي 
محمود:  ياعم انا بعيش حياتي فيها اى يعنى و اختي و محترمه مش زاي البنات دول وبعدين متخافش انا مليش دعوه بى البنات انا بسهر مع اللي بكفهم بس اللي هما شغلين كده مش اكتر 
معتز:  بردو حرام طب و ربنا فين من كل ده مش عيب عليك اختك الصغيره تكون بتصلى و عارفه ربنا كويس و اخوها الكبير بتاع بنات و كده 
محمود بزهق:  ياعم مفيش حاجه ف كل ده عادي يعني بقضي وقت حلو بس سيبك منى انا همشي 
معتز:  ربنا يهديك 
محمود:  ايوا ادعي ربنا يهديني بس 
معتز:  طب يلا ياصايع من هنا هطلع انام واه متتاخرش عشان هنعمل اجتماع بكره بدري
محمود:  تمام ياكبير سلام انا 
…………….. 
(طبعا كلكم بتسالوا فين رودينا هى بعد لما اسيل اختفت فضلت واقفه مع معتز كتير و قالتلوا انها بتحبوا بس هو قالها لا انتي زاي اختي و هى تعبت كتير و سافرت امريكا من سنتين و مرجعتش لحد دلوقتي) 
……………… 
بعد يومين نزلت مصر بنت جميله كلمه مش هتوصف حاجه فيها حاجه قمر و هى قمر بشعرها الطويل الاسود وعينها الزرقه شبه البحر الوسعه و بيضها زاي الثلج نزلت مصر من اخر مره من تلات سنين 
قمر:  اخيرا رجعت مصر تانى حاسه احساس حلو اوى ياعمار لو اعرف كده كنت رجعت من بدري اوى 
عمار بخوف:  اه مصر حلوه بس لندن اجمل بردو 
قمر:  طبعا لندن حلوه مفيش الكلام بس دي مصر حاجه تانيه خالص غير اى بلد ياريت العالم كله حلو زاي مصر 
عمار:  اه اه طب يلا عشان نمشي نروح الفندق وبعدين هنروح الشركه نقابل مدير الشركه هناك ونتفق 
قمر بجدية:  تمام يلا بينا 
………….. 
ف الشركه عند معتز 
معتز:  اى يامحمود النااس وصلت 
محمود:  اه ياعم و نص ساعه وهيكونوا هنا متخافش ياصحبي 
معتز:  تمام فين عمر 
محمود:  كان مع مراته ف المستشفى عشان تعبانه شويه 
معتز:  الف سلامه طب اتصل عليه شوف هيجي امتي 
محمود:  تمام 
محمود: الو فينك 
عمر:  اهو معاها ف المستشفى المفروض تخرج دلوقتي 
محمود:  طب تمام خلص وتعال ع طول عشان النااس هتوصل خلاص 
عمر:  تمام اقفل دلوقتي بقا 
محمود:  ماشي ياعم سلام 
وبعد نص ساعه 
محمود:  معتز اجهز النااس وصلت تحت 
معتز:  تمام ربنا يسهل الحال يارب 
محمود: امين يارب 
و الباب كان بيخبط و دخلت منه
منه:  استاذ معتز النااس وصلت بره تدخل حضرتك 
معتز:  طبعا بسرعه 
منه:  تمام يافندم 
و خرجت و دخل عمار وبعدين دخلت قمر اللي اول لما معتز شافها وقف 
معتز بصدمه:  اسيل ????
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى