Uncategorized

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

 رواية حبيبتي أم لسانين الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل السابع 7 بقلم بسمة سلام

شمس:’: بعد ازنك يا عدي
خرجت شمس جريت علي الباب 
شمس:’: اي يا جرجيرة رايح فين 
عاصم::  عايزه حاجه
.شمس:’: مالك يا جرجيرة اي الا مدايقق
لتكون مدايق من كلامي ف العربيه ولا حاجه 
عاصم:: لا
شمس:’: طيب يلا سلام عشان اشوف عدي 
عاصم::  عدي امم طيب مااشي 
شمس:: سلام يا كئيب باي  يا جرجيره
دخلت شمس البيت ولقت عدي وطارق  بيضحكو 
عدي:: بس دخلتك علينا فكرتك هتخرب الدنيا 
طارق:: مهو طلع الموضوع عادي وطلعنا قرايب 
شمس:’: طيب انا هروح انا انام باي يا ماما 
الهام:: خدي يا ام لسانين 
شمس:’: نعم يا حبيبتي 
الهاام::انتي  هتنضفي الشقه مع خالتك 
شمس:’:ماما الشقه زي الفل 
الهام::انا عارفه بس انتي هتروحي تنضفي الشقه الجديدة الا خالتك وعدي هيعيشو فيها 
شمس:’:هااا عايزه اي عشاان مخدتش بالي 
ودني مسدوده معلش    …… قولي السوال تاني ????????
الهام::مسدوده تعالي اعدلهالك 
وشدتها من ودنها
شمس::حاضر حاضر انا غلطانه طيب ودني ودني يا ماما ودني وصلت لشارت اللي جمبنا ببسبب الشد دا 
عدي:: ????????????????
شمس::: تبعد بعيد بتضحك عليه اي يا بقسماطه يا طويل انت
عدي::ادخلي نظفي الشقه وخدي بالك مش عايز الاقي ترابايه واحده 
شمس::: تخبطه بالمخده
عدي::……. 
شمس::: دانت عيل رخم فعلا
تبداء بترويق الشقه والتنظيف 
وهيا تمسح الشقه بالمياه يدخل عدي بجزمته لتتسخ الارض مره تانيه
عدي:::???????????? يضحك باسنانه البيضاء الجميله
شمس:::ودا اعلان معجون سنان ولا اي 
عدي::اي 
شمس::العب باليه بتدور علي اي بطل تدوش الدنيا اتوسخت تاني 
عدي::  كان بيدوس ف كل مكان عشان يوسخ الارض وهو يبتسم ويدري ابتسامته  طيب طيب انا كنت عايز 
لا لا عايز لو يلا مش مهم ولا مهم لالا خلاص عشان مبوظلكيش الارض  خلاص 
كملي 
شمس::بغضب 
اكمل اي يا زباله وتحدفو بجردل مياه بصبون 
كان يرتدي تتيشرت ابيض وبنطلون فرني وكوتش ابيض
عدي::: يا بنت المجنونه ف حد يعمل كدا 
لتجري عليه مين دي الا بنت مجنونه يا… 
عدي::حد يرمي دكتود قمر زي كدا بمياه مسح الشقه يا متخلفه
شمس::: شوف برضو بيقولي اي وبعدين منت الا عمال
 تيتمخطر وتروح وتيجي بكوتشك الا شبه وشك دا ووسخت المكان 
عدي:: فيها اي نضفي تاني
شمس:: هو انا كنت خدمتك ولا اي 
عدي:: ايووو اعمل اي دلوقتي بلبس ابو ريحه مياه وسخه
دا يا مجنونه 
شمس::: والهي لايق عليك برضو الحاجه لو اتحطت مكانها الموضوع يختلف
عدي:: صح عشان كدا  شكلك مناسب لمسيح الشقق ????
شمس:: تصدق انك حيوان وتغضب لتجرب عليه وتنسي ان تحته مياه بصبون والارض سرميك
ليمسكه من اديها ويشدها ويجلها بوضع الرقصة وشعرها مفروط كالحرير
تاملت شمس لون اعينه وهو ايضا فلم تكن ترا هذا الشعاع الذي بدخل عينه الذي كان ينير عينو وبيجعلو شاب جذاب تنشد له الفتيات 
فايضا نظر لها وشعر شعور غريب هل من احد شعر من قبل بجمال وحلو شعور الامتلاك ????
هل من احد شعر بان القمر ملك له وكانك هذه اللحظه الذي اذا اغصت وتعمقت بين مشاعرك واصابت قلبك من الصمم فكذا انت وقعت ف شعور الامتلاك???? 
شعر عدي بانه تملك فتاه لا يسطتيع احد بان يعارضها فهيا ام لسانين
????
ولكن بينما كان هناك لحظات فرحه وسعاده فبهذه الدائره دائره الحياه فايضا كان هناك عاصم
عاصم:: خرج وهو يراهم ف صاله بيت عدي وهيا تتمسك ف هدومه وعدي الذي يمسكها من خصرها وكانهم يتصوران صور زفاف
فيخرج ويقفل الباب بصوت عالي وينزل السلم
شمس:: تركز بسبب الصوت 
طب اي ناوي تقعد كدا كتير
عدي:: هو… هو انا الا قوللك تيجي ف حضني
شمس:: سبني طيب
عدي:: بلاش 
شمس::  هو اي الا بلاش بقولك اوعي بقا 
عدي::  طيب انتي الا طلبتي يسبها فجاة وتقع علي الارض
شمس:: اعااااااا ????اعاااا يا ابن البقسماطه
عدي:: ????????منا قولت كدا من الاول 
شمس:: قومني يا حيوان 
عدي:: حيوان طب مش هساعدك بقا 
تقوم شمس لوحدها 
شمس؛::هتزلل ليك انت ولا اي 
عدي::يا بت دا انا دكتور
 شمس:: يا شيخ غور دانت داخلها واسطه
عدي:: جتك القرف
ف مكان اخر 
عاصم::الو انتو فين 
احمد::ف كافي الشله تعال
عاصم::سلام ويغلق الهاتف ف وجه 
ف الكافي 
زيدان::عصوم وصل ولا نقول جرجيره
عاصم ::لم لسانك احسن انا مش طايق نفسي 
احمد::مالك يسطا 
زيدان::احمد متجبلنا اي حجة ونبي 
احمد::اشطاات 
زيدان::طرقتو انجز
عاصم:: هو انت كنت  …. يعني…كنت 
زيدان::هو اي الا كنت كنت هو انا موت ومعزمتونيش علي الجنازه ولا اي 
عاصم::يا شيخ يل… الا يتكلم جد معاك 
زيدان::خلاص خلاص قول والهي معليش
عاصم::اقصد حسيت ب اي لما بنت عمك هضيع منك
زيدان::كنت قلقان وخايف عليها قبل اي حجة وكنت غيران ومش بطيق اسمع اي خبر عن الحمار الاهبل الزباله الواطي الا متقدم لها يلا مش بحب اجيب سيره حد ف غيابه ????????????
عاصم::طب وقولتلها 
زيدان::لا لي 
عاصم::ولا لمحتلها
زيدان::لا لييي
عاصم::ولا غيرت وهيا غيرت معملتها معاك 
زيدان::لا ليه
عاصم::وبتحبها 
زيدان::اها لي 
احمد::اي يا زميلي ايي الا حصل 
عاصم::ولا حجة بس شكلي كدا وقعت ف حوار مكنش ف بااالي 
عاصم::هروح انا يا شباب  حسبولي بقا 
احمد::ابو معرفتك يا شيخ زيدان بقولك 
زيدان::اييي
احمد::معاكك فلوس 
زيدان::اها لي 
احمد::ادفعلي ????
زيدان::لالا خد يا ولد الا…
وبعد مرور الوقت علي الساعه الواحده بعد مننصف اليل… 
شمس::اه ولقيت الطبطبه..واقوي لو منتاش بعيد..حبيبي بالبونط العريض.. غالي واقرب من الوريد
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!