Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت السابع 7 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت السابع 7 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت السابع 7 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت السابع 7 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

اسيل بصراخ:يا باباااااااااااااااااااااااا
فجاءه سمعوا صوت شجار عالي جدا بالأسفل ونزلوا وصدموا مما رائوا
وهدان بقرف:اسكت يا چزمه رچعلك يا حرامي يا ابن الچزمه
اسيل بصراخ:انا اسيلل
وهدان بصدمه:واه اسهال مالِك أكده شكلك عامل رأي الراچل الأخضر إلى بيطلع في التليفزيون
اسيل بصدمه وهي تنظر لملك وفارس الذين يجلسون على الأرض من كثرة الضحك
وقف فارس بجديه عندما سمع صوت والده
فارس بجديه مصطنعه:ايه الصوت ده انا نازل اشوف فيه ايه تحت
ملك بضحك:استناني انا نازله معاك
اسيل بجنون وهي تشير إلى وهدان:انتو هتسيبوني مع الزفت دع
وهدان:اها چاموسه انا إياك ولا إيييه اتحددتي عدل يا بت انتي
ملك بضحك عاليه:هموتتت ينهار اسوح يخربيت فقرك
نظر لها وهدان بإعجاب وهو يقول بصوت منخفض ولكنه وصل لمسامع فارس:يابوووي ايه فلجه الجمر دي 
فارس بحده:ملللك صوتك
ملك بإحراج وخجل:احم احم…انا اسفه 
وهدان باعجاب:يلا ننزل يا چماعه فيه خناجه تحت شكلو عراك واعر 
فارس بحده:اتفضل انت يا وهدان ونازلين وراك 
وهدان بجديه مصطنعه وهو ينظر لملك:مسنيك على نار في انتظار 
فارس بنفاذ صبر:اتفضلل 
نزل وهدان بإحراج 
فارس بحده لملك:تاني مره مسمعش صوت ضحكتك أو حتى اشوفك والبيادم الذج ده هنا والضحك إلى ضحكتيه ده مسمعهوش تاني هنا احنا مش في كباريه يا انسه احنا في بيت محترم فاااهمه 
ملك بإحراج وهي تحاول منع دموعها المهدد بالنزول:انا بعتذر لحضرتك يا فندم الكلام ده مش هيحصل تاني وبشكر حضرتك انك عرفتني مقامي كويس علشان كنت هنساه عن اذنكوا
اخيرا نزلت دموعها تحركت سريعا وهي تمسح دموعها 
اسيل:ملك 
ولكن فات الأوان وخرجت ملك وتذكرت اسيل شكلها فرجعت إلى غرفتها مره اخرى 
اسيل بغضب:فاا….. ولكن جملتها وقفت عندما راته يجلس حزينا وغاضبا من نفسه
جلست على عاقبيها أمامه وقالت بشك:أنت بتحبها صح 
فارس بتوتر:بحب مين بس هحبها من يوم انا مش بحب حد 
اسيل بابتسامه:كداب يا فارس متكدبش على نفسك انت بتحبها شوفت النظره ده في عيونك علشان وهدان بس بصلها كنت هتقتله انت عارف انه معجب بيها و… 
قاطعها فارس بغضب وقال:دانا اقتله لو ده صح ملك بتاعتي لوحدي فجاءه صمت ماذا يقول اهو يعلن ملكيتها له هو 
فارس بألم:بس.. بس مينفعش نبقى لبعض انتي عارفه ليه يا أسيل 
اسيل بتكمله:ماضي يا فارس ملك مش ذي مايان 
فارس بغضب اعمي:قولتلك مية مره متفتحيش الموضوع ده يا أسيل 
اسيل بعصبيه:أنت بتحبها بقولك 
فارس بتردد وكذب:مستحيل
قالها وهو لا ينظر في عينيها لكي لا تكتشف كذبها وخرج سريعا
اسيل بعدنا ذهب وهي تقول بينها وبين نفسها:بتحبها يا فارس خايفه تكتشف ده بعد فوت الأوان هتضيع منك 
###############
نزل فارس للأسف ووجد والده والدته يتشجرون نظر لهم بصدمه وكان يقف في النصف أمامه رجع بزاكرته للماضي وابتسم بسخريه 
فارس:بابااا 
نظر له أحمد بصدمه وقال:فف فارس 
هند بفرح وهي تجري عليه تحتضنه بحب:وحشتني اوي يا فارس جيت امتى 
حضنها فارس بابتسامه خفيفه:وصلت امبارح وجيت انهرده
ذهب له أحمد ونظر في عينيه وشك فاحمد الوحيد الذي يفهم فارس من نظرة عينيه وقال له بابتسامه:عامل ايه يا حبيبي
فارس بنفس الابتسامه الخفيفه:كويس يا بابا الحمدلله
هند بزعل:مالك خاسس كدا ليه يا حبيبي
فارس بحنان:انا كويس الحمدلله
هند بفرحه عارمه:انا داخله اعملك كل الاكل الي انت بتحبه
ابتسم فارس بحنان وقال:لا يا حبيبتي بلاش تتعبي نفسك
ربتت هند على صدره وقالت:تعبك راحه يا حبيبي انا رايحه
وذهبت حتى دون أن تسمع رده
احمد بحنان:تعالى بليل علي المكتب عايزك
اكتفي فارس بأماءه بسيطه
ثم صعد للأسف ووقف أمام غرفة ملك تنهد بالم وهو يفكر ليدخل ام لا في الاخر فاز قلبه على عقله ودق على الباب قليلا
#################
كانت تجلس وهي تبكيوتنهر نفسها وتقول:ازاي سمحتي لنفسك تفكري فيه انتي مجرد خدامه فوقي لنفسك
فجاءه سمعت دق علي الباب فتحت الباب وراءت فارس
ملك ببرود لم تستطع إتقانه:عايز حاجه يا فارس بيه
فارس باسف:ملك انا اسف ا…. 
قاطعته ملك وقالت:حضرتك مغلطش ابدا المفروض انا الي اشكرك انت فكرتني انا مقامي ايه وواضح اني كنت نسيته 
صدمت ملك مما فعله فارس..
يتبع..
لقراءة البارت الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى