Uncategorized

رواية أحببت زين الرجال الفصل السابع 7 بقلم منة الله الطنطاوي

 رواية أحببت زين الرجال الفصل السابع 7 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل السابع 7 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل السابع 7 بقلم منة الله الطنطاوي

وصلنا المرة الفاتت عند 
سامية : اقعدم علشان عاوزة اقولكم على حاجة
زين : خير ياماما 
سامية : خالتكم جاية هيا وقمر الاسبوع الجاي
زين وكريم بصو لبعض 
زين : ينورم يماما 
كريم : بجد ياعني البت قمر هشوفها ورخم عليها 
زين : طول عمرك رخم 
كريم : تشكرا ياعمهم ????
زين : تمام هطلع انام انا وانت كمان اطلع نام علشان تيجي معايا بكرا الشركة
كريم : حاضر مش عارف لو مكنتش موجود كنتم عاملتم اي ????????
سامية : ولا اي حاجة كنا هنرتاح 
كريم : ماشي ياسوسو تصبحي علي خير
سامية : وانت من اهل الخير
______________________________________
في صباح يوم جديد
ام ملك : قومي يا ملك علشان متتاخريش علي الشغل الجديد قومي يابنتي بقا تعبتي قلبي بقالي ساعتين بصحي فيكي 
ملك بصوت كلو نوم ???? حاضر يا ماما خمس دقائق بس 
ام ملك : يلا يا بت 
ملك : يالهوي الساعة ٧ انا لازم امشي حالا اتاخرت علي الشغل الجديد والمعاد الساعة ٨ 
ام ملك : هتخرجي بلبس البيت 
ملك : ايوا صح 
ام ملك : يلا بسرعة
خرجت ام ملك من الاوضة ولبست ملك وصلت فرضها ووقفت قدام صورة ابوها 
ملك : صباح الخير يا بابا انا رايحة شغل جديد وادعلي اتقبل بابا انت وحشني اوي انا عارفه أن انت في مكان احسن من هنا وباست الصورة واخدت شنطتها وخرجت باست ايد امها عاوزة حاجة يا ست الكل
ام ملك : لا ياحبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب
ملك : بصت في الساعة يالهوي الساعة ٨ انا اتاخرت اووي باي 
خرجت ملك من البيت وكبت الموصلات طبعا كانت زحمة جدا 
وصلت ملك شركة زين العابدين للاستيراد والتصدير
ملك : لو سمحتي انا جايا علشان الاعلان الشغل الي علي النت ممكن تقوليلي النترفيو هيبقا فين 
مواظفة : اطلعي الدور العاشر هتلاقي المكتب علي ايدك اليمين 
ملك : شكرا 
دخلت ملك الاسنانسير وجاية تطلع لقت 
______________________________________
في فيلا زين نزل ورايح  علي الشركة
سامية : زين حاول تيجي بدري خالتك جاية 
زين : حاضر يماما سلام 
سامية: سلام 
______________________________________
وصل زين الشركة ودخل بكل ثقة داخل الاسانسير
لقة واحدة في الاساسير بص لها ومتكلمش 
ملك : ربنا يستر في الشغلانة دي 
وصل الاسانسير وطلع زين وراح علي المكتب بتاعة 
خرجت ملك علشان تشوف مكان الانترفيو
دخالت قاعدت شوية 
مواظفة : الانسة ملك مصطفى
ملك : ايوا انا 
مواظفة: اتفضلي انتي عليكي الدور 
ملك : شكرا دخلت ملك ومتوترة جدا لقت شاب قاعد ووسيم جدا ????
مازن : باص ليها واخد منها CV وباص فية وقال اتفضلي اقعدي
ملك : شكرا 
باص ليها مازن واتسحر باجملها 
مازن : اسمك 
ملك : ملك مصطفى
مازن : عندك كام سنة 
ملك : ١٨ سنة
مازن : بس انتي لسة صغيرة 
ملك : باصت لية وقالت عادي يعني حابة اشتغل واعتمد على نفسي 
فضل الاجتماع حوالي ربع ساعة
مازن : اتقبلتي يا آنسة ملك
ملك : بجد 
مازن : ايوا وممكن تقدري تشتغلي معانا من بكرا 
ملك : تمام بس ممكن ابدا من دلوقتي
مازن : تمام براحتك اتفضلي وسمر هتعرفلك مكتبك وطريقة شغلك 
ملك : بس في حاجة 
مازن : اي هيا
ملك: بصراحة أنا ورايا كلية ف مش هعرف اكون طول الوقت في الشركة يعني ممكن اروح الكلية يومين وبعد الكلية اجي وبقيت الاسبوع اكون موجودة في الشركة
مازن : تمام وانا حاول اسعدك في الموضوع دا 
ملك : متشكرة اووي 
زين : العفو
خرجت ملك من عند مازن ملك في سرها انا هشتغل مع الموز دا دا كل الشركة موزز وافتكرت زين لما كان معاها في الاسنسير يا خبر ابيض عليك وعلي جمالك 
( عيب كدا ياملك ????????) 
سمر : آنسة ملك اتفضلي معايا اوريكي مكتبك وشغلك 
سمر وهيا ماشية التلفون رن
سمر : مستر زين تحت أمر حضرتك 
زين : تعاليلي علي المكتب حالا 
سمر : تحت أمر حضرتك 
سمر وهيا ماشية شافت خالد 
سمر : خالد لوسمحت تعالي 
خالد : جاة نعم ياسمر في حاجة
سمر : ممكن ياخالد تاخد ملك وتعرفها مكتبها وطريقة الشغل 
خالد : حاضر هيا فين 
سمر : هناك اهي 
خالد : تمام 
خالد : آنسة ملك اتفضلي معايا اوريكي مكتبك وشغلك
ملك : اي دا خالد بتعمل ايه هنا 
خالد : ملك بتعملي أي انا شغال هنا 
ملك : وانا كمان لسة متعينة دلوقتي مساعده استاذ مازن
خالد : طب دي حاجه حلوه هتكوني معايا
ملك : الحمدلله يلا بقا عرافني هعمل ايه
خالد : يلا بيني 
ذهب خالد وملك يعرفها مكنها وطريقة شغلها 
______________________________________
في فيلا سامية قاعدة والباب رن 
زينب فتحت الباب اهلا وسهلا يا مدام سعاد نورتي 
سعاد : بنورك ياست ياطيبة 
قمر : وحشتيني اووي يادادة 
زينب : وانتي كمان ياحبيبتي
سعاد : اومال فين سامية 
زينب : قاعدة جوة اتفضالم
سعاد وقمر تشكري يادادة
قمر : خالتو وحشتيني 
سامية : حبيبت خالتو عاملة أي وحشاني 
سعاد : عاملة أي يا حبيبتي
سامية : كويسة علشان شوفتكم 
قمر : اومال فين زين وكريم
سامية : زين في الشركة وكريم نازل من شوية راح ل زين 
سامية : قومي انتي غيري هدومك وارتاحي علي الغداء وهتلقيهم هنا 
قمر : ماشي ياخالتو 
طلعت قمر تغير هدومها 
وقاعدت سامية مع سعاد 
( ما انتم عارفين قاعدت الاخوات ????????)
______________________________________
عند زين في الشركة
زين : ها عملتم أي في الانترفيو
سمر : كلو تمام يامستر زين وفي بنت مستر مازن عينها 
زين : تمام روحي انت وابعتيلي كريم ومازن 
سمر : حاضر 
خرجت سمر وبعت مازن وكريم 
دخل كريم ومازن 
كريم : أي يا كبير 
زين : اقعد يا مازن 
كريم : طب وانا ????
زين : ما انت قاعدت لية هتقعد 
كريم : ????????
زين : عاملت اي مع الموظفة الجديدة
مازن : كلو تمام 
زين : ماشي حطها تحت التدريب 
مازن : انا هعمل كدا بس هيا شكلها شطرة 
كريم : اي انتم جبتم موزة جديدة ????
زين : يلا يا مازن روح وخد الواد دا معاك  
مازن : حاضر يلا يا خويا
كريم : ربنا على الظالم ????
زين : بتقول حاجة 
كريم: بقول هروح الموزة اظدي الموظفة 
زين : ماشي 
( نسيب كريم يشوف الموزة ????????)
______________________________________
عند ملك وخالد 
خالد : بوصي ياستي دا مكتبك وشغلك بقا بصي هنا الساعة ٨ بالدقيقة قبل ما يجي مستر مازن تدخلي تنظمي المكتب وتعمليلو قهوتو وتحطيها علي المكتب بيحب كل كل حاجة منظمة وهو لوعاوزك بيتصل علي تليفون مكتبك ولازم تحضري كل الاجتماعات الي فيها مستر زين ولو عندو عشاء عمل تروحي معا ويكون معاكي كل الاوراق الي يطلبها منك فهمتي 
ملك : فهمت 
خالد : تمام وقبل ما يكمل كلامة …………
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى